Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  45 2977
For meg er det nyheter som dette https://www.nrk.no/sapmi/gaupe-og-je...ner-1.16685520
Flest rein blir ikke tatt av Gaupe eller jerv uansett, men ørn og de blir jo halsugd i møllene uansett

Hva skal vi med all denne energien? Bygge Tiktok lagrinsplass? Hva med å bruke litt mindre julebelysning?

Og det som kunne gjort en stor forskjell, kjernekraft er fortsatt bakbundet
Sist endret av Gloss; 20. desember 2023 kl. 21:30.
mest deprimert? hver gang jeg våkner og ser meg selv i speilet. driter i alt annet. barn i afrika kan sulte i hjel, men jeg har min egen definasjon på hva det er å lide og jeg lider som faen.
Kjernekraft Skal visstnok bygges i Norge i privat regi uten å koste staten en krone sier Mohn, en av de som vurderer mini-kjernekraftverk i Norge. Vi får se. Jeg håper de lykkes, det er en håndfull pengemenn som alle har svært dype lommer som står bak dette, så kanskje vil de lykkes?

For min del må de gjerne fjerne jerven fullstendig. Det er faunaens sleipeste dyr, ser ut som en kraftig forvokst rotte, streifer enorme områder på titalls mil på et par døgn og en enkelt jerv kan slakte flere titalls sauer/lam/reinsdyr i løpet av noen morgentimer. Den trekker kadaver i ned i myr og bekker for å spare til en regnværsdag, og det gjør jo også at det blir nesten lottotrekning for bønder/samer å finne kadavrene, og uten kadaver, så betales ingen rovdyrerstatning. Pga jervens store forflyttningsevne er det nesten umulig å ha kontroll på om det er jerv i beiteområder så når den sleipe jerven først er der blir det ofte blodig og brutalt og store tap før noen oppdager det. Og det er sjelden de får fellingstillatelse og ennå sjeldnere de greier å ta ut jerv.
Per nå er det kun 300 -400 Gaupe og jerv igjen. Det er måte på hvor mye skade de kan gjøre utover å fø seg selv

mtp. hvor mye beitedyr og mennesker det er. Nei, bønder, samer, og politikere får finne på no bedre
Sist endret av Gloss; 20. desember 2023 kl. 22:04.
Tar du litt i når du sier at dette gjør deg deprimert? Sånn på ordentlig liksom? Dette er en kontroversiell politisk fillesak som vekker følelser på begge sider. Det er en av utallige saker som folk synser noe om og noe som kanskje skaper en overskrift eller to (ref. skaper følelser hos folk) men som garantert ikke vil være utslagsgivende i de store energibeslutningene.

Svaret på hva som gjør folk deprimert handler nok mere om hvordan folk takler livet, relasjoner, jobb, økonomi, verden osv osv.
Sist endret av Cheese; 20. desember 2023 kl. 22:28.
The Wannabe Adult
1Rapper's Avatar
At selv om jeg er norsk
Født og oppvokst
Så vil folk aldri se på meg som 100% norsk

Det har tært på meg helt siden jeg ble født
Og den følelsen når du blir kalt utlending eller araber eller noen spør deg om du kan arabisk men er norsk og kan selvfølgelig ikke fuckings arabisk
Det er en følelse som jeg får hver dag jeg ser meg sjøl i speilet og gjør at jeg egentlig bare har lyst til å svi av hele jævla fjeset mitt
Sitat av Cheese Vis innlegg
Tar du litt i når du sier at dette gjør deg deprimert? Sånn på ordentlig liksom? Dette er en kontroversiell politisk fillesak som vekker følelser på begge sider. Det er en av utallige saker som folk synser noe om og noe som kanskje skaper en overskrift eller to (ref. skaper følelser hos folk) men som garantert ikke vil være utslagsgivende i de store energibeslutningene.

Svaret på hva som gjør folk deprimert handler nok mere om hvordan folk takler livet, relasjoner, jobb, økonomi, verden osv osv.
Vis hele sitatet...
Det gjorde meg deprimert i dag, og slike ting gjør meg deppa
Sitat av 1Rapper Vis innlegg
At selv om jeg er norsk
Født og oppvokst
Så vil folk aldri se på meg som 100% norsk

Det har tært på meg helt siden jeg ble født
Og den følelsen når du blir kalt utlending eller araber eller noen spør deg om du kan arabisk men er norsk og kan selvfølgelig ikke fuckings arabisk
Det er en følelse som jeg får hver dag jeg ser meg sjøl i speilet og gjør at jeg egentlig bare har lyst til å svi av hele jævla fjeset mitt
Vis hele sitatet...
Det der er skikkelig bedritent.
Sånne ting gjør meg forbannet.
The Wannabe Adult
1Rapper's Avatar
Sitat av Fraktalist Vis innlegg
Det der er skikkelig bedritent.
Sånne ting gjør meg forbannet.
Vis hele sitatet...
Ja men samtidig så kan jeg liksom ikke bli forbanna på noen fordi folk ikke kan noe for det

Noe som gjør det enda verre da, fordi da har jeg ingenting å fokusere det sinnet på
Så ender det bare med at jeg blir sint på alt og alle

Noe som er dumt fordi det er jo selvfølgelig ikke alle som er sånn
At folk som vil dø blir holdt i live på sykehjem.
I noen tilfeller er det snakk om mennesker som ikke er i stand til å kommunisere, som ligger å ser i taket hver dag og venter på å dø.
Sitat av ID-Brikke Vis innlegg
At folk som vil dø blir holdt i live på sykehjem.
I noen tilfeller er det snakk om mennesker som ikke er i stand til å kommunisere, som ligger å ser i taket hver dag og venter på å dø.
Vis hele sitatet...
Dette

Næringsdrikker, vitamin deposprøyter og antibiotika intravinøst ved sykdom, hos personer som har som største ønske å gå av med døden. Det er en grunn for at mange i helsesektoren er for aktiv dødshjelp, nå blir man jo holdt kunstig i livet lenger enn både en selv og naturen vil.
Sist endret av Silkehale; 20. desember 2023 kl. 23:32.
At jeg en dag dør og slutter å eksistere som person. Det gjør egentlig livet ganske meningsløst.

Sitat av Silkehale Vis innlegg
Dette

Næringsdrikker, vitamin deposprøyter og antibiotika intravinøst ved sykdom, hos personer som har som største ønske å gå av med døden. Det er en grunn for at mange i helsesektoren er for aktiv dødshjelp, nå blir man jo holdt kunstig i livet lenger enn både en selv og naturen vil.
Vis hele sitatet...
Trodde det var omvent jeg? Spesielt leger har jeg inntrykk av er imot dødshjelp.
Sist endret av einsteindragon; 21. desember 2023 kl. 00:29. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av einsteindragon Vis innlegg
Trodde det var omvent jeg? Spesielt leger har jeg inntrykk av er imot dødshjelp.
Vis hele sitatet...
Det er jo bare synnsing fra min side, men mitt inntrykk er at de flesteparten av helsepersonell som jobber i eldreomsorgen er for aktiv dødshjelp og/eller motstander av hvor aktivt det jobbes for å holde personer med et dødønske i live.
Saklig å lage en sånn tråd, i en sånn tid (jul), slik at enkelte narkomane forumbrukere får møtt sine egne destruktive mønstre, utfordret dem og sett på saken fra en helt annen vinkel?

Er dette psyops fra NNPF, eller like gjerne fra Evangeliesenteret?

Dere har begge rett. Og det er det som både er så vakkert, og så innmari trist.

Det mest deprimerende er at faunaen vår dør. Hvis du tar ansvar for deg og ditt, så har du jo ikke noe annet å være bitter over, så det må være det mest plagende.

Iran666 har også rett.

Fuck barna i Afrika, Ukraina, Palestina, alt sammen. Fordi jeg håndterer ikke min lidelse. Dermed klarer jeg sjeldent og se utover dette som er så uoversiktelig utifra meg selv, fordi jeg ikke har kontroll.

Det som gjør meg mest deprimert er at jeg ikke har gjort min beste innsats for å håndtere min lidelse i mitt liv.

Det som gir meg håp er at jeg kan øke min innsats for å håndtere det livet jeg ble gitt.

Gledelig jul til NNPF, Evangeliesenteret og andre gode / onde hjelpere som prøver å skape noe endring i oss gudsforlatte narkomane og vise lys til de som allerede er på stien.
Dårlig formulert tittel all den tid depresjon faktisk er en reel psykisk lidelse som rammer veldig mange, meg inkludert med tilbakevendende moderat depresjon pr. diagnose.

"Anslag tyder på at omtrent 150 000 personer årlig blir rammet av en depresjon, mens ca. 15 prosent til enhver tid lider av depressive symptomer (Kringlen 1999). Over halvparten av depresjonene blir utløst av kjærlighetssorg, separasjon, skilsmisse, dødsfall, arbeidsledighet eller flytting til nytt sted."

SSB

Sitat av _abc_ Vis innlegg
Kjernekraft Skal visstnok bygges i Norge i privat regi uten å koste staten en krone sier Mohn, en av de som vurderer i Norge. Vi får se. Jeg håper de lykkes, det er en håndfull pengemenn som alle har svært dype lommer som står bak dette, så kanskje vil de lykkes?
Vis hele sitatet...
Strømdebatten får en til å miste trua å menneskeheten. Gjerne ført på FB av lekfolk som hamrer løs på tastaturet i affekt fordi de plutselig må betale for strømmen. Selvutnevnte eksperter som Kjell Erik Eilertsen får holde på som de vil med sine anekdoter hvor fakta er bannlyst.

Jeg håper også de får brukt pengene sine på SMR (mini-kjernekraftverk) så vi får svar på hva det koster og mer erfaring med hvor omfattende, komplekst og ressurskrevende kjernekraft faktisk er. Pr nå så er det lite dokumentasjon på hva dette faktisk kommer til å koste. Et prosjekt i Utah/Idaho som kunne vært et bra eksempel ble nettopp avlyst fordi de ikke får solgt strømmen til den prisen det kommer til å koste.
Jeg var han fyren som mente angst og depresjon var noe tull svake mennesker fant på. Da jeg var ung og enda dummere….

Så rammer det en selv, og det ekke grenser for hvor sprø man kan bli av en ikke optimalt fungerende hjerne. «Er det ikke bare og…» blir det vanligste velmente rådet fra venner og familie.

Kjempet mot den dritten der det meste av det siste tiåret….tiåret ass. Men på en måte så er jeg glad for erfaringene jeg fikk. Du pusher grenser, og du finner også viljestyrke der du ikke ante det var. Og det førte meg til jobben og feltet jeg ville være i.

Men det jeg blir deprimert av, er feks meg selv. Selvbilde og selvtillit er en pågående prosess, og jeg faker jævlig godt, men det er kjipt å ikke like seg selv.

Men det vil ikke være sånn for alltid. Det gjelder dere også, det vil ikke alltid være sånn. Det vil bli bedre. Spør om hjelp, det er styrke det!
Sist endret av NodSquad; 21. desember 2023 kl. 08:14.
Å måtte invitere meg selv.
Det som gjør meg deprimert er jo åpenbart at jeg ikke har fått integrert traumene mine enda.

Du kan ikke få det ene uten det andre.

Jeg vil så gjerne være enig med trådstarter, fordi jeg tror at det er mulig å komme seg dit, selv for folk med bagasje hinsides kabinen til Ryan Air.

Den store gullmedaljen går til Iran666 fordi hen legger ikke noe piss pk helvete juledritt imellom.

Det er jo straight up sånn det er.



Også vil jeg ønske en ekstra god jul til de krigslidende dette året. De har det jo tydeligvis så vanskelig om dagen.

Det er da trist, men min personlige tristhet er jo tristere for meg enn at mennesker på steder i verden jeg aldri har vært blir drept?

Signe freak forum. Hellig er jorden. Ave maria.
Sitat av Majao Gibensis Vis innlegg
Å måtte invitere meg selv.
Vis hele sitatet...
Det burde du heller være stolt av at du tør og gidder. Mer deprimerende når man vil være med men ikke tør å si noe. Hilsen han lol
Sitat av Majao Gibensis Vis innlegg
Å måtte invitere meg selv.
Vis hele sitatet...
Hva mener du med det? Blir man ikke invitert tenker jeg at man kanskje ikke er ønsket?
Sitat av NokErNok Vis innlegg
Hva mener du med det? Blir man ikke invitert tenker jeg at man kanskje ikke er ønsket?
Vis hele sitatet...
Det der kan man jo spikke fliser på i det uendelige.

For individet vil det alltid være naturlig å søke andre mennesker, selv om individet kan oppfatte det som at de menneskene man oppsøker ikke har deg like høyt i hierarkiet som du har dem.

Jeg synes ikke det er noe vanskelig å akseptere. Vi er da mennesker.

Jeg tror det er mye mer usunt å slutte og invitere seg selv. Selv om det også sikkert er veldig vanlig.


Jeg synes du virker kul og morsom. 10/10 ville invitert hvis jeg ikke var traumatisert og fucka.
Sitat av 1000bein Vis innlegg
Det der kan man jo spikke fliser på i det uendelige.

For individet vil det alltid være naturlig å søke andre mennesker, selv om individet kan oppfatte det som at de menneskene man oppsøker ikke har deg like høyt i hierarkiet som du har dem.

Jeg synes ikke det er noe vanskelig å akseptere. Vi er da mennesker.

Jeg tror det er mye mer usunt å slutte og invitere seg selv. Selv om det også sikkert er veldig vanlig.


Jeg synes du virker kul og morsom. 10/10 ville invitert hvis jeg ikke var traumatisert og fucka.
Vis hele sitatet...
Joda sant det. Men jeg kunne invitere meg selv før men slutta med det fordi det var åpenbart at de ikke ville ha noe særlig med meg å gjøre og tvært jeg slutta med det opphørte også kontakten mellom oss.
Sitat av NokErNok Vis innlegg
Joda sant det. Men jeg kunne invitere meg selv før men slutta med det fordi det var åpenbart at de ikke ville ha noe særlig med meg å gjøre og tvært jeg slutta med det opphørte også kontakten mellom oss.
Vis hele sitatet...
Med fare for å legge ord i din munn.

Du er jo ikke lykkeligere. Du er jo ikke mer tilfreds.

Du vinner ikke. De vinner ikke.

Alle taper?

Høres sånn ut.

Men jeg forstår jo også deg. Vi er alle på flere av spekterne som finnes, fordi i kraft av vår menneskelige opplevelse egentlig vet og har opplevd alt.

Jeg forstår deg, tror jeg.
Jeg tror du forstår meg.

Jeg tror vi er enige i det meste?

Jeg synes ihvertfall vi skal heie på de som inviterer seg selv. Noen må ta en pause fra det, andre kan igjen begynne.

En dag.
En dag så inviterer kanskje du, en som tidligere syntes det var sårt, og invitere seg selv.

Fordi, vi vet alt og har erfart at.
Sitat av NokErNok Vis innlegg
Hva mener du med det? Blir man ikke invitert tenker jeg at man kanskje ikke er ønsket?
Vis hele sitatet...
Hvis man sier nei mange nok ganger slutter folk å spørre. Det betyr ikke nødvendigvis at du er uønsket.
Sitat av Astro Man Vis innlegg
Hvis man sier nei mange nok ganger slutter folk å spørre. Det betyr ikke nødvendigvis at du er uønsket.
Vis hele sitatet...
Derfor jeg spurte hva han mener om det. Men virka ikke som han sa nei og hadde heller ønske om å bli invitert.

Sitat av 1000bein Vis innlegg
Med fare for å legge ord i din munn.

Du er jo ikke lykkeligere. Du er jo ikke mer tilfreds.

Du vinner ikke. De vinner ikke.

Alle taper?

Høres sånn ut.

Men jeg forstår jo også deg. Vi er alle på flere av spekterne som finnes, fordi i kraft av vår menneskelige opplevelse egentlig vet og har opplevd alt.

Jeg forstår deg, tror jeg.
Jeg tror du forstår meg.

Jeg tror vi er enige i det meste?

Jeg synes ihvertfall vi skal heie på de som inviterer seg selv. Noen må ta en pause fra det, andre kan igjen begynne.

En dag.
En dag så inviterer kanskje du, en som tidligere syntes det var sårt, og invitere seg selv.

Fordi, vi vet alt og har erfart at.
Vis hele sitatet...
De som ikke er invitert hos meg er rett og slett folk jeg heller ikke vil omgås.
Sist endret av NokErNok; 21. desember 2023 kl. 15:29. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Norsk politikk og konservativisme rundt Cannabis. Selv om jeg ikke vil kalle det deprimerende, men nedstemmende.
At vi har så mye splittelse «us vs. them», da med tanke på at vi er hundrevis av land med forskjellige lover, religioner, kulturer, tradisjoner og språk. Få vekk hele dritten, vi lever i 2023 og dop er ulovlig, du kan bli ekstradert for å bryte et annet lands lovverk (!) samt du må være statsborger av riktig stat for å få lov til å reise til div. land. Vi driver å holder liv i et språk som færre folk benytter enn det er innbyggere i en amerikansk by.

Tenker løsningen er noe sånn som at vi alle blir enige om å bli et globalt samfunn hvor vi alle lærer det ene universelle samme språket om det er Kinesisk, Russisk, Indisk, Spansk eller Engelsk. At man kan gjøre som en vil så lenge man ikke ødelegger for andres friheter eller eiendom. Samt "universal basic income", burde ikke være så umulig etter den kommende AGI revolusjonen.

Blah blah blah...
Sitat av vurezo Vis innlegg
At vi har så mye splittelse «us vs. them», da med tanke på at vi er hundrevis av land med forskjellige lover, religioner, kulturer, tradisjoner og språk. Få vekk hele dritten, vi lever i 2023 og dop er ulovlig, du kan bli ekstradert for å bryte et annet lands lovverk (!) samt du må være statsborger av riktig stat for å få lov til å reise til div. land. Vi driver å holder liv i et språk som færre folk benytter enn det er innbyggere i en amerikansk by.

Tenker løsningen er noe sånn som at vi alle blir enige om å bli et globalt samfunn hvor vi alle lærer det ene universelle samme språket om det er Kinesisk, Russisk, Indisk, Spansk eller Engelsk. At man kan gjøre som en vil så lenge man ikke ødelegger for andres friheter eller eiendom. Samt "universal basic income", burde ikke være så umulig etter den kommende AGI revolusjonen.

Blah blah blah...
Vis hele sitatet...
Syntes fremtiden du ønsker deg virker mer deprimerende enn at land har sitt eget språk, kultur og lovverk.
Sitat av Gloss Vis innlegg
Per nå er det kun 300 -400 Gaupe og jerv igjen. Det er måte på hvor mye skade de kan gjøre utover å fø seg selv

mtp. hvor mye beitedyr og mennesker det er. Nei, bønder, samer, og politikere får finne på no bedre
Vis hele sitatet...
Jerv og andre rovdyr har ikke en eksepsjonelt stor tenkehjerne som vurderer for og imot for å drepe andre dyr. De handler på instinkt og dreper bytte når bytte er tilgjengelig. Med andre ord, en jerv stopper ikke etter at den har drept et lam eller en reinkalv, selv om den ville fått stilt sulten om den spiste hele byttet.

Instinktet forteller jerven at her er muligheter for kriselager, og den slår ihjel og dreper alt den kan så raskt som mulig. Iirc så har en jerv helt alene drept over 40 lam i en eneste drapsorgie. Over på et par timer, da var også lammene trekt langt unna, delvis nedgravd i våtmark, eller trukket ned i kulper i bekker slik at kadavrene er vanskelig å oppdager for andre rovdyr - og siden jerven gjemmer unna byttet blir det vanskelig for bonden eller samen å finne kadavrene og dermed får ikke viltnemda konkludert med dødsårsak og ingen rovdyerstatning utbetales. Rent nettotap for bonden og samen.

Det er i praksis ingen øver tak på hvor mange dyr en jerv kan slakte ned. Du kan vanskelig regne deg fram til en prognose basert på antall sikre observasjoner av jerv, eller telling og beregning. Jerven dreper ikke primært av sult, men fordi den kan og fordi det er det jerven gjør. Den streifer langt, og den dreper byttedyr. Slik er jervens liv, og kall i livet.

Har en jerv drept 40 lam eller reinkalver ett døgn, og kommer over en ny flokk neste dag så er det ingenting i veien for at jerven kjører full rinse and repeat og dreper 40 nye dyr.

Jeg skulle helst sett jerven utryddet. Jeg forstår jeg en av veldig få som mener akkurat det. Og derfor er jeg også pragmatisk nok til å forstå at det sannsynligvis aldri vil skje. Siden det nok aldri blir et tema bør vi endre kravene for dekning av rovdyrtap. I områder med jerv bør det betales ut rovdyrerstatning også i tilfeller der kadaveret ikke er mulig å finne tak i. Fordi om vi fortsetter praksis slik den er idag så er det bonden og samen som betaler prisen for at nikkersadelen kanskje kan få øye på jerven når de er på tur for å mate instagram.
Sitat av 1000bein Vis innlegg
Det der kan man jo spikke fliser på i det uendelige.

For individet vil det alltid være naturlig å søke andre mennesker, selv om individet kan oppfatte det som at de menneskene man oppsøker ikke har deg like høyt i hierarkiet som du har dem.

Jeg synes ikke det er noe vanskelig å akseptere. Vi er da mennesker.

Jeg tror det er mye mer usunt å slutte og invitere seg selv. Selv om det også sikkert er veldig vanlig.


Jeg synes du virker kul og morsom. 10/10 ville invitert hvis jeg ikke var traumatisert og fucka.
Vis hele sitatet...
Du sa det ganske godt.

Jeg er i en periode hvor jeg prøver hardt å ignorere styggen på ryggen og det innebærer og høre på den andre stemmen som tilsier at jeg kan finne på å gjøre et fremstøt mot noe som kan utarte seg til å bli noe sosialt. Istedenfor å tusle hjemover med styggen.
Sitat av Dough Vis innlegg



Strømdebatten får en til å miste trua å menneskeheten. Gjerne ført på FB av lekfolk som hamrer løs på tastaturet i affekt fordi de plutselig må betale for strømmen. Selvutnevnte eksperter som Kjell Erik Eilertsen får holde på som de vil med sine anekdoter hvor fakta er bannlyst.

Jeg håper også de får brukt pengene sine på SMR (mini-kjernekraftverk) så vi får svar på hva det koster og mer erfaring med hvor omfattende, komplekst og ressurskrevende kjernekraft faktisk er. Pr nå så er det lite dokumentasjon på hva dette faktisk kommer til å koste. Et prosjekt i Utah/Idaho som kunne vært et bra eksempel ble nettopp avlyst fordi de ikke får solgt strømmen til den prisen det kommer til å koste.
Vis hele sitatet...
Jeg kan ikke hverken argumentere for eller imot kjernekraft når det kommer til lønnsomhet, men det er pengemenn som er igang og sier de skal igang med kjernekraft i Norge, og basert på hva de har fått til sålangt i livet så regner jeg med de har batteriet i orden i kalkulatoren.

Når det kommer til kompleksitet og nødvendig kompetanse for kjernekraft har jeg egentlig sett meg grundig lei på akkurat den biten. Vi kunne ikke en dritt om olje eller oljeproduksjon og det gikk seg likevel til, vi skaffet nødvendig kompetanse fra utlandet mens vi bygget opp vår egen.

Igjen, de som skal igang med dette er pengefolk. Det er det samme for dem om kompetansen kommer fra Hardanger, Tokyo eller Tyskland. Kompetansen finnes, og kompetanse er stort sett alltid til salgs. Og når kompetansen først er på plass kan kompetansen sementeres i Norge.

Hvor relevant strømprisen i Utah er vs Europa kjenner jeg ikke til i detaljer, og det er for sent på natten til at jeg orker søke det opp. Men grunnet strømsubsidierer og muligheten for lange kontrakter i USA tror jeg (iirc) at jeg har sett ca 1 NOK kwh i USA mot ca 7 NOK kwh i Europa sist vinter. Dette regner jeg med bergenserne har full kontroll på. Og om det ikke fantes muligheter for å gå i pluss på kjernekraft uten statlige subsidier så tenker jeg de heller hadde valgt å plassere sine midler helt andre steder og i andre bransjer.

Jeg heier på kjernekraft først og fremst fordi det er relativt stabilt med lav nedetid, det er ingen utslipp av drivhusgasser eller finpartikler som gir barna astma og gamlinger kols. Og bonusen er jo at det da kanskje blir langt mindre press på å rasere norsk natur med vindmøller.
Kollektivt hat. Tråder som dette. Mener det ikke vondt, jeg mener bare at jeg føler meg spesielt deprimert når jeg leser tråder som dette. Samtidig er det noe med ventilering, personlig ærlighet et cetera som gjør denne tråden verdt det fra mitt individuelle ståsted.
Sist endret av supranaut; 26. desember 2023 kl. 02:33.
Kanskje at jeg glemte passordet til en konto med 1.5 bitcoin på. Dette var da den fulgte dollaren så det var ikke så bittert i starten men den økte jo litt i verdi når de valgte å hoppe av dollaren.
The Wannabe Adult
1Rapper's Avatar
Sitat av Astro Man Vis innlegg
Kanskje at jeg glemte passordet til en konto med 1.5 bitcoin på. Dette var da den fulgte dollaren så det var ikke så bittert i starten men den økte jo litt i verdi når de valgte å hoppe av dollaren.
Vis hele sitatet...
Å fy faen, da tror jeg at jeg hadde mistet vettet

Det er sånn en million kroner når bitcoin var på sitt høyeste
Sist endret av 1Rapper; 26. desember 2023 kl. 11:11. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Tror jeg la igjen en bitcoin på en nettside ca 2008. Siden eksisterer ikke lenger.
Ja, det er surt men samtidig ikke.
Det som er mest deprimerende er å se hvor dritt mennesker klarer å behandle andre mennesker.
at folk er så skinnhellige at de ser begge veier før de går over en enveiskjørt gate.
Tenkte også at hvis gaupebestanden er det som gjør deg mest deprimert her med alt som skjer i verden så har man det som plommen i egget og bør heller lage "hva gjør deg mest glad her i verden" tråd. Hilsen gretten gammel Satan

Sitat av mr.roundtree Vis innlegg
at folk er så skinnhellige at de ser begge veier før de går over en enveiskjørt gate.
Vis hele sitatet...
Det kan komme en svenske i feil kjøreretning
Sist endret av Astro Man; 26. desember 2023 kl. 18:03. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Iran666 Vis innlegg
mest deprimert? hver gang jeg våkner og ser meg selv i speilet. driter i alt annet. barn i afrika kan sulte i hjel, men jeg har min egen definasjon på hva det er å lide og jeg lider som faen.
Vis hele sitatet...
Slik hadde jeg det også i ungdommen helt til en dag da jeg lo godt og sa "Det der kan ikke være meg" eller "ha-ha-ha Det trynet. ha-ha-ha." Det gjelder å ha litt selvironi istedenfor å sutre over at man ikke ser ut som en superstar. Det er ikke så enkelt det heller å ha hengende forelskede personer etter seg hele tiden. Mange av dem som sliter mer enn deg.

Jeg blir mest deprimert av å sitte for lenge i ro samt å spise junkfood. Bare en kort stund etter å f.eks å ha fortært en stor sjokolade får jeg et enormt tungsinn. Mest lykke og sinnsro får jeg av å spise sunt og være i fysisk aktivitet mesteparten av dagen. Da aktiverer man belønningsmekanismene i nervesystemet.
Sist endret av Ingebrigt; 26. desember 2023 kl. 19:35. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Ingebrigt Vis innlegg
Slik hadde jeg det også i ungdommen helt til en dag da jeg lo godt og sa "Det der kan ikke være meg" eller "ha-ha-ha Det trynet. ha-ha-ha." Det gjelder å ha litt selvironi istedenfor å sutre over at man ikke ser ut som en superstar. Det er ikke så enkelt det heller å ha hengende forelskede personer etter seg hele tiden. Mange av dem som sliter mer enn deg.

Jeg blir mest deprimert av å sitte for lenge i ro samt å spise junkfood. Bare en kort stund etter å f.eks å ha fortært en stor sjokolade får jeg et enormt tungsinn. Mest lykke og sinnsro får jeg av å spise sunt og være i fysisk aktivitet mesteparten av dagen. Da aktiverer man belønningsmekanismene i nervesystemet.
Vis hele sitatet...
Tror ikke det er utseende han tenker på utfra tidligere poster.
Jeg blir deprimert av å se meg i speilet

Er egentlig en ganske kjekk fyr,men jeg har bare ett sånt ekstremt selvhat

Jeg veit ikke hva som feiler meg,men noe er det
Sist endret av JayHova; 26. desember 2023 kl. 20:40. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av JayHova Vis innlegg
Jeg blir deprimert av å se meg i speilet

Er egentlig en ganske kjekk fyr,men jeg har bare ett sånt ekstremt selvhat

Jeg veit ikke hva som feiler meg,men noe er det
Vis hele sitatet...
Dagens snikskryt.
Jeg ser det nå,var egentlig ikke noe jeg prøvde på...er full igjen sorry
Sitat av IneartheDx Vis innlegg
Dagens snikskryt.
Vis hele sitatet...
Vel hva skal man si om innlegget ditt? Mangel på takt og tone? Fyren er ærlig og åpen om noe som er er voldsomt problem for mange mennesker, selvhat. Selvhat kan drive mennesker i en kjede av selvdestruktive handlinger og det koster faktisk liv hvert eneste år.

Forsøk å ha respekt for folk når de er åpen om vanskelige ting.
Sitat av Astro Man Vis innlegg
Tenkte også at hvis gaupebestanden er det som gjør deg mest deprimert her med alt som skjer i verden så har man det som plommen i egget og bør heller lage "hva gjør deg mest glad her i verden" tråd. Hilsen gretten gammel Satan



Det kan komme en svenske i feil kjøreretning
Vis hele sitatet...
Spiller det noen rolle hva som får folk tungsinnet?
Når ble det no galt å føle med andre?
Nei det spiller ingen rolle, men fortell meg hvordan det jeg skrev ikke stemmer.

Skal jeg føle med deg i din gaupedepresjon mener du?