Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 924
Har tatt lsd 3-4 ganger nå ig det har vært moro, men har liksom ikke fått noe meningsfylt ut av troppene, noe jeg gjerne vil siden jeg har ganske mye ubearbeidet traumer som jeg vil forstå bedre. Går til psykolog og får hjelp, så ikke kom med moralpreken om at jeg ødelegger mer enn jeg bør. Jeg har tatt inntil 400 ug så langt, og ser jo mønster og ting som beveger seg, men vil som sagt ha en litt mer meningsfull trip, noe som kanskje kan gi meg noe for en gangsskyld. Noen her som har erfaringer med slikt?
har selv aldri fått noe særlig ut av lsd bortsett fra at det var "gøy". vil du ha en trip av betydning ville jeg heller spist noe sopp av no slag.
Sitat av Iran666 Vis innlegg
har selv aldri fått noe særlig ut av lsd bortsett fra at det var "gøy". vil du ha en trip av betydning ville jeg heller spist noe sopp av no slag.
Vis hele sitatet...
Ja vil gjerne prøve sopp, men her hvor jeg bor er det ingen som har sopp, bare bønne og innemellom lsd.
Jeg mistenker at du har veldig underdosert lsd. På 400 ug skjer det mer enn mønster og at ting beveger på seg.

Har du ikke sett pyramidene bli bygd har du ikke tatt 400ug.
Sitat av Astro Man Vis innlegg
Jeg mistenker at du har veldig underdosert lsd. På 400 ug skjer det mer enn mønster og at ting beveger på seg.

Har du ikke sett pyramidene bli bygd har du ikke tatt 400ug.
Vis hele sitatet...
Tviler ikke på den nei. Er vel ikke noe måte å finne ut om lappene er underdoserte heller? Test kits osv viser vel ikke hvor potent lsd’en er? Er jo vanskelig å vite hvordan dosert de er da..
https://www.google.com/amp/s/www.tri...e%3fformat=amp

Sjekk her. Så må du nesten se hva du har tatt opp mot hva som beskrives og sammenligne. Det er mitt beste tips.
Sitat av Astro Man Vis innlegg
https://www.google.com/amp/s/www.tri...e%3fformat=amp

Sjekk her. Så må du nesten se hva du har tatt opp mot hva som beskrives og sammenligne. Det er mitt beste tips.
Vis hele sitatet...
Da tror jeg ikke jeg kan ha tatt mer enn 150 ug. Så da må jeg ja blitt svindla ganske kraftig om det stemmer. Skal skaffe fra en annen fyr denne gangen så håper det ikke er underdosert nå også.
Går du på antipsykotika/antidep? I så fall får man ikke noe særlig ut av psykedelika uansett.
Sitat av wackwrack Vis innlegg
Går du på antipsykotika/antidep? I så fall får man ikke noe særlig ut av psykedelika uansett.
Vis hele sitatet...
Nope gjør ikke det.
Det her er ingen anbefaling, men om du virkelig ønsker intraspeksjon: jeg har aldri møtt noe tøffere enn ayahuasca. Pass på å gjøre hjemmeleksen din hvis du gjentar besøket!
Sist endret av supercali; 19. desember 2023 kl. 00:49. Grunn: Skriveleif
Jeg har fått masse ut av LSD selv, men det varierer og du kan aldri helt forutse det. Har hatt flere gode turer med andre tilstede men da er de gjerne av den introspektive typen selv. Ofte blir det bare jazz, spesielt om man er mer enn 5 folk.

Først er det viktig å forstå hva LSD egentlig gjør. Dette er subjektivt, men det jeg har lagt merke til er at det forsterker følelsene mine betraktelig. I det dagligdagse livet så er jeg jo glad i vennene mine - men når jeg turer så er det forsterket minst 5x. Kjærlighet og de basale emosjonene forsterkes til de grader og det skinner så ufattelig klart gjennom hva jeg faktisk liker - eller hva jeg ikke liker. For meg så er ikke store gjennombrudd på LSD "nye tanker og perspektiver på noe", det er heller at det hjelper meg bli skråsikker på hva jeg vil. Som så hjelper meg med å prioritere de neste stegene og valgene mine. "Jeg hater jobben og kollegaene mine, det må jeg gjøre noe om". "Jeg er så jævlig glad i X og jeg må bli bedre til å holde kontakt". "Jeg er sikker på at jeg vil ha barn på et tidspunkt". "Han ene vennen min gjør at jeg føler meg litt kjip. Hva kan jeg gjøre?".

Man får så klart nye tanker og perspektiver på LSD, gjerne om naturen, "oneness", samfunnet og livet i dag. Men det føler jeg dabbet litt av og ble "mer av det samme" etter tur nummer 6 eller 7. Men følelsene mine er alltid i endring og introspeksjonen der gir meg ofte ny innsikt. Spesielt om du bare tar det en gang i blant og timer det riktig. Jeg liker 3-6 måneder mellom en ordentlig trip.

Desidert så har de mest introspektive turene mine vært mellom faser av livet eller tider der ting endrer seg stort.

Nå er jeg ferdig med masteren, hele sommeren er foran meg og så skal jeg begynne i ny jobb. Hva vil jeg gjøre?

Nå har jeg slått opp med dama. Hva skjedde egentlig? Vil jeg egentlig i et nytt forhold? Føltes det ut som et bra forhold?

Nå har jeg flyttet til et nytt sted Hva vil jeg og hvordan får jeg mest ut av det?

Når jeg timer det riktig og lytter på følelsene mine, helt isolert fra omverdenen i 8+ timer, så føler jeg virkelig at det kan gi meg closure på det forrige kapittelet. Og det neste kapittelet starter med kompasset peilet rett mot det jeg virkelig innerst inne vil.


Den beste turen jeg har hatt var på sommeren etter masteren og før jeg skulle flytte utenlands. Korona var virkelig over. Jeg passet barndomshuset, katter og hunden mens foreldrene mine var på ferie. Jeg startet dagen (og gikk hele dagen) uten noen som helst skjermtid for å holde sinnet rolig. Jeg sto opp relativt tidlig, spiste en god frokost, drakk en grønn te, droppet 150ug og satte meg ute i hagen.

Intensjonen min for dagen var å reflektere på hva jeg lærte fra tiden min på masteren og hva jeg vil videre. Timen før det kicka inn leste jeg gjennom journalen min fra de siste to årene. Da satt konteksten. Kjærlighetssorgen fra i fjor. De beste øyeblikkene. De verste øyeblikkene. Målene som ble fullført. Målene som falt fra. Det jeg var stolt av, og det jeg ikke var fullt så stolt av.

Når det begynte å sparke så falt jeg av lesingen. Da begynte skrivingen. Reflekteringen. Jeg skrev i timesvis til jeg var helt tom og ikke kunne skrive noe mer. Da gikk jeg inn i huset og så på alle tingene jeg hadde minner fra. Så på alle tingene som forfedrene mine hadde minner fra. Jeg fant frem de gamle fotoalbumene fra barndommen min og satte meg ut igjen. Nå var turen gått fra de siste to årene til hele livet mitt. Oppvekst. Familie. Relasjon. Det å leve. Hva livet handler om. Da skjønte jeg hvor jeg kom fra og hvor jeg ville. Nå kunne jeg virkelig fortsette å skrive.

Det er et helt vidunderlig rusmiddel om du gjør det riktig. Men det skikkelig turene kommer bare en gang i blandt. Og de kan ikke tvinges, men du kan øke sjansene dine.
Takk for svar alle sammen. Jeg har en delvis plan. Jeg tar 200 ug enten i dag eller i morgen (kommer Ann på hvor mye tid jeg får i dag), venter til jeg peaker for å se om 200 er mer eller mindre enn det jeg har prøvd tidligere, for så å ta enda en 200 ug om det er for lite. Vil dette funke? Vil trippen bli kraftigere om jeg redoserer, eller vil trippen bare vare lengre?

Samtidig, leter jeg gjerne etter tips om ting å finne på når man tripper alene. Om jeg tar lappene i morgen tidlig, vil jeg gjerne ut i naturen og kanskje ned til byen for å se på juledekorasjonene, er det en decent plan? Andre ideer om ting å finne på som kan være en fin avbrekk i det «normale» livet?
Sist endret av Idek13378; 19. desember 2023 kl. 14:19. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sorry, men det høres ut som du vil at LSD skal være en vidundermedisin. LSD er bare et verktøy du har i verktøykassa di. Hvis du ikke er ordentlig forberedt, tror jeg mye av trippen er bortkastet.

Vekst ga noen gode tips på hvordan man kan forberede seg på trippen.

Noe annet som er viktig er at du har, eller lager en plan på hvordan livet ditt blir etter trippen. Da tenker jeg på de første dagene/ukene etter trippen. Da setter du en baseline for videre.
Er klar over at lsd ikke er magisk, men leter etter tips til hvordan jeg kan få en så meningsfull trip som mulig, gjør det mest for gøy og litt for å få litt svar.
Husk at du må ha pause en viss tid for toleransen øker sykt raskt. Tar du 100 en dag må du ha 200 neste dag for å få samme effekt.
Legg deg ned i et mørk rom med riktig musikk
Da kommer mye lettere frem
Alene eller med få nære venner
Sist endret av Gloss; 19. desember 2023 kl. 21:19.
Sitat av Gloss Vis innlegg
Legg deg ned i et mørk rom med riktig musikk
Da kommer mye lettere frem
Alene eller med få nære venner
Vis hele sitatet...
En kompis og jeg gjorde dette ganske mange ganger. Vi tettet døråpningen og isolerte ut absolutt alt lys, så alt var køl svart.
Tok relativt voksne doser.
Det var ganske heftige opplevelser!
Sitat av Fraktalist Vis innlegg
En kompis og jeg gjorde dette ganske mange ganger. Vi tettet døråpningen og isolerte ut absolutt alt lys, så alt var køl svart.
Tok relativt voksne doser.
Det var ganske heftige opplevelser!
Vis hele sitatet...
Er det der nicket ditt kommer fra?
Sitat av Astro Man Vis innlegg
Er det der nicket ditt kommer fra?
Vis hele sitatet...
Stemmer. Men jeg fikk fascinasjonen for fraktaler tidligere enn det da jeg har tok veldig mye lsd i mine aktive dager, men det var da det 'tok litt av' ja.

En relativt stor dose lsd i komplett mørke er en meget heftig opplevelse.
Sist endret av Fraktalist; 19. desember 2023 kl. 22:26.