Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  157 60451
Sitat av _abc_ Vis innlegg
Det virker jo som reale søppelmennesker alle sammen. Om de viser seg å være skyldige håper jeg de får veldig lang tid bak lås og slå, for når en ser merittlista til den gjengen så kan jo resten av samfunnet puste roligere om disse forsvinner vekk og får mange år med egentid der kan reflektere over valg de har tatt.
Vis hele sitatet...
Det mest tragiske er at disse gjerningsmennene (hvis de blir funnet skyldig) kun får kanskje maks 10år i fengsel.
Når de har sonet denne dommen så vil de være ute å forpeste samfunnet som de avskummene de var og fortsatt er.
Dessverre så vil de pårørende i denne saken og mange andre saker, aldri få rettferdighet i Norge.
Sitat av UrbanFreak86 Vis innlegg
Det mest tragiske er at disse gjerningsmennene (hvis de blir funnet skyldig) kun får kanskje maks 10år i fengsel.
Når de har sonet denne dommen så vil de være ute å forpeste samfunnet som de avskummene de var og fortsatt er.
Dessverre så vil de pårørende i denne saken og mange andre saker, aldri få rettferdighet i Norge.
Vis hele sitatet...
Om det nå er disse som nå er hekta i varetekt som er skyldige så tipper jeg det fort blir mer enn 10 års fengsel. For om dette er en form for selvtekt, at de har planlagt det sammen osv så skal en ikke se bort ifra at de får langt strengere dom og kanskje må ha papirer på at de kan slippe ut.
Tror det var en del som tok innlegget mitt litt "feil".
Man skal ikke lete lenge for å finne ut at han ble skutt, meeen ikke et sted står det at det har blitt bekreftet av politiet. Det startet med at VG (om jeg husker riktig) skrev det og så i etterkant har alle andre steder skrevet det samme med VG som skildring.
Jeg mente overhode ikke at jeg tviler på at han ble skutt, men var mer ett genuint spørsmål om vi har fått et ordentlig bekreftelse på det.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Noen som vet noe mer? Hørte den siste (8 eller 9) med Avhørt, hvor det kom fram at han ene som var siktet i saken ble sluppet fri etter en viss tid.
Har ikke fått med meg noe mer i ettertid.

Og ja, det var visst bestillingsdrap mot en lav pengesum. Om opplysningene stemmer, da.
Sist endret av Husemann; 18. desember 2023 kl. 12:37.
De eneste som har noe særlig fakta i denne saken er politiet, og de har ikke lenger bruk for media så de kommer antakelig ikke til å gjøre noe uttalelser. Alt vil komme fram i rettsaken, som jeg tipper vil bli kjørt så fort det er etterforsket ferdig, og det vil kanskje ikke ta så lang tid i en profilert sak som dette når de har fått pågrepet det som antakelig er alle involverte.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Nå mener de det er samme person, hovedmann som har bestilt alle hendelsene mot Jonas.

https://www.nrk.no/buskerud/jonas-dr...ser-1.16699189

En gjeng hillbillies som har hatt god butikk med å utføre disse da..
Sist endret av Dough; 3. januar 2024 kl. 11:23. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Hvorfor er han de kaller bestiller og hovedmann løslatt mens en av de andre medvirkende fortsatt holdes i varetekt?
Sitat av Mk1 Vis innlegg
Hvorfor er han de kaller bestiller og hovedmann løslatt mens en av de andre medvirkende fortsatt holdes i varetekt?
Vis hele sitatet...
Da er vel politiet sikre på at bestilleren ikke er ansvarlig for eller har medvirket til drap?

Men om han har terrorisert avdøde via innleid hjelp må han nok sone de lovbruddene, men om han bestilte "en runde juling" og det endte i drap så får jo drapsmannen eller mennene ta straffen for selve drapshandlingen. Og det er vel selve drapet de jobber med nå.

Alt det andre kommer nok opp i retten det også og får sikkert en egen rettsak.