Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1277
Jeg sa opp jobben. Jeg har kjøpt en del ting jobbutstyr på utlegg, altså at jeg betaler for det for så å få refundert av jobben. Hvem tilhører dette utstyret?
Om du har fått pengene refundert av arbeidsgiver er varene selvsagt bedriftens med mindre annet er avtalt. Hvorfor skulle ellers bedriften ha refundert utlegging dine?
Sitat av aleksstaner Vis innlegg
Om du har fått pengene refundert av arbeidsgiver er varene selvsagt bedriftens med mindre annet er avtalt. Hvorfor skulle ellers bedriften ha refundert utlegging dine?
Vis hele sitatet...
sikker på det?
Sitat av leileilei Vis innlegg
sikker på det?
Vis hele sitatet...
Hvis du har fått tilbake pengene for utlegget ditt så er det selvfølgelig arbeidsgiver sin eiendel. Har du ikke fått igjen pengene er det din eiendel.

Hvis du kjøper en pils for meg, og jeg vippser deg så er det ikke din pils lenger selv om du dro kortet for meg.
Hvorfor spør du oss om dette? Ta det opp med nærmeste sjef.

Mine to ører.
Sitat av Ekstasey Vis innlegg
Hvis du har fått tilbake pengene for utlegget ditt så er det selvfølgelig arbeidsgiver sin eiendel. Har du ikke fått igjen pengene er det din eiendel.

Hvis du kjøper en pils for meg, og jeg vippser deg så er det ikke din pils lenger selv om du dro kortet for meg.
Vis hele sitatet...
Kan jo være at han føler et stort eierskap til disse tingene. Det er jo trossalt han selv som har kjøpt tingene
Sitat av leileilei Vis innlegg
sikker på det?
Vis hele sitatet...
Gjerne forklar oss logikken bak denne tanken..

La oss si jeg kjøper en solseng av deg på finn.. er den fremdeles din etter jeg har gitt deg penger?
Sitat av leileilei Vis innlegg
Jeg sa opp jobben. Jeg har kjøpt en del ting jobbutstyr på utlegg, altså at jeg betaler for det for så å få refundert av jobben. Hvem tilhører dette utstyret?
Vis hele sitatet...
Hvis du er veldig trass på det så kan vel du beholde tingene fram til de blir etterspurt?
Det er selvfølgelig arbeidsgiver sin eiendom. Du har tatt på deg jobben for å handle inn på vegne av arbeidsgiver, og arbeidsgiver kompenserer deg utlegget.

Det er ekstremt lite komplisert.

Når det er sagt, så er det langt ifra sikkert at arbeidsgiver husker eller ber om disse tingene. De fleste jobber har en offboarding, hvor de går igjennom en liste, og om du har kjøpt noe som faller utenom listen, så skal du ikke se bort ifra at du får beholde den, så lenge du bare ikke sier noe.

Jeg sitter as we speak og skriver på en hev-senk pult til 25k kjøpt av arbeidsgiver under covid perioden. Denne var det ingen som husket eller spurte om når jeg sluttet, og jeg sa ikke noe. Det er nå godt over 1 år siden.
Sitat av xxxblaze420xxxx Vis innlegg
Jeg sitter as we speak og skriver på en hev-senk pult til 25k kjøpt av arbeidsgiver under covid perioden.
Vis hele sitatet...


Dette er privilegium i en annen klasse... Brukerveiledning på hvordan ble du en heldiggris når?
Sitat av Sjefen Sjæl Vis innlegg


Dette er privilegium i en annen klasse... Brukerveiledning på hvordan ble du en heldiggris når?
Vis hele sitatet...
Var virkelig ikke meningen å skryte, så får vel også skyte inn at det er det dyreste jeg har i hele leiligheten min

Jeg måtte jobbe hjemme i ca 9 måneder, så fikk nye skjermer og pult + stol. Når Norge en gang åpnet tok jeg skjermen og stolen til kontoret, mens pulten forble min hjemmekontor pult, og nå senere da forumskrive pult.
Er det snakk om en telefon eller datamaskin?

Om du har en noenlunde grei arbeidsgiver så burde det være mulighet for å inngå avtale om utkjøp....

Men utdyp gjerne beløp og hva det faktisk er snakk om her.