Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1511
http://bildr.no/image/1106053.jpeg

Jeg sitter å spiller SiomCity 4. Har laget mange fine byer. Men! En ting jeg irriterer meg over, er at jeg simpelten ikke forstår hva dette betyr. På bildet har jeg laget piler for forklarer hvilke jeg spørr om.

Jeg vet at det er forskjellige kategorier. Grønn er det folk bygger og bor. Gul er industri og jobb. Blå er maked og jobb. Men det jeg ikke skjønner, er hva betyr de enkelte? For når jeg legger ut nye soner, så kan jeg kunn velge mellom 3 forskjellige soner, og ikke mellom 5 blå og 4 gule.

Noen som har lyst til å forklare dette, om noen vet det? Forslag til og med hadde blitt satt pris på.

Ha en nydelig kveld alle dere søte freaks ^^

Grr... Bildet ble lite.. Her er link til bildet! http://bildr.no/image/1106053.jpeg
Ja, jeg har skjegg
Clayton's Avatar
Tror ingen klarer og se bildet ...
Det er 3 grupper, lav, middels og høy inntekt. Næring og kontor har 2 områder med samme inntekt (Service og kontor, middels/høy). Industri har 1 område med samme inntekt (gårdsbruk og skitten industri, lav). Skjønner?
nFF Kjerringa
mabe140's Avatar
Trådstarter
Ooookey så det er inntekt det går på! Så når jeg skal bygge blå da.. Og jeg velger den lille blå, den første. Da bygger jeg for flere soner på den vurderings greia?? Tror jeg forstår. Har litt problemer med å forstå hva folk trenger i forhold til hva jeg har vist på bildet. Den nye byen min går til H for å si det sånn... hehehe
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Sitat av Muradi Vis innlegg
Det er 3 grupper, lav, middels og høy inntekt. Næring og kontor har 2 områder med samme inntekt (Service og kontor, middels/høy). Industri har 1 område med samme inntekt (gårdsbruk og skitten industri, lav). Skjønner?
Vis hele sitatet...
Vet du, jeg nekter å tro at du faktisk kan se hva som står der.
Det er etterspørselen etter boligområder (grønn), komersiell aktivitet (blå) og industri (gul).
Flere § indikerer høyere velstand. I-Ag er landbruk (agriculture), I-D er forurensende industri (dirty), I-M er produksjon (manufacturing) og I-HT er high tech.
Låner tråden i samme slengen:

Hvorfor har jeg så mye fraflytting når trafikken er fin, kollektivtransport tilgjengelig, høy BNI/BMI/whatsoever, og generelt alt annet er på topp?

Sitat av robhol Vis innlegg
Vet du, jeg nekter å tro at du faktisk kan se hva som står der.
Vis hele sitatet...
Jeg spiller dette selv og forstår hva TS mener.
nFF Kjerringa
mabe140's Avatar
Trådstarter
Klikk linken da... så ser du hva det står... Det står (begynner i den rød sirkelen ifra venstre) Cs-$, Cs-$$, Cs-$$$, Co-$$, Co-$$$ , I-Ag, I-D, I-M, I-HT
Sitat av mabe140 Vis innlegg
Ooookey så det er inntekt det går på! Så når jeg skal bygge blå da.. Og jeg velger den lille blå, den første. Da bygger jeg for flere soner på den vurderings greia?? Tror jeg forstår. Har litt problemer med å forstå hva folk trenger i forhold til hva jeg har vist på bildet. Den nye byen min går til H for å si det sånn... hehehe
Vis hele sitatet...
Vel, flere typer bygg går under samme område, så lenge det er samme inntektsgruppe. De har bare valgt å lage ett skille mellom gårdsbruk/industri og kontor/service på grafene.
nFF Kjerringa
mabe140's Avatar
Trådstarter
Det er etterspørselen etter boligområder (grønn), komersiell aktivitet (blå) og industri (gul).
Flere § indikerer høyere velstand. I-Ag er landbruk (agriculture), I-D er forurensende industri (dirty), I-M er produksjon (manufacturing) og I-HT er high tech.
Vis hele sitatet...
Okey, tror jeg forstår. Men hvordan bygger jeg I-D, I-M og slikt da? Er det ikke i min kontroll det, og simmene gjør dette selv, eller er det jeg som må kontrolere det?

Hvorfor har jeg så mye fraflytting når trafikken er fin, kollektivtransport tilgjengelig, høy BNI/BMI/whatsoever, og generelt alt annet er på topp?
Vis hele sitatet...
Husk å følge med på om "fattige", "rike", "normale" folk bor i rett strøk i forhold til desire (eller hva det heter på den skalaen...)
Sitat av mabe140 Vis innlegg
Okey, tror jeg forstår. Men hvordan bygger jeg I-D, I-M og slikt da? Er det ikke i min kontroll det, og simmene gjør dette selv, eller er det jeg som må kontrolere det?
Vis hele sitatet...
Simmene gjør det selv. Eneste du gjør er å markere ut ett industriområde (Middels/høy).
nFF Kjerringa
mabe140's Avatar
Trådstarter
Simmene gjør det selv. Eneste du gjør er å markere ut ett industriområde (Middels/høy).
Vis hele sitatet...
Tusen hjertelig takk! Da har jeg fått svar på alt jeg trenger! Nå kan admin slette tråden om han vil! Opp til admin!