Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3185 288848
btw, om man launcher gjennom battlelog i stedet for Origin funker det for noen. Jeg var heldig og joina på en clannie som kom inn.
Sitat av bronze Vis innlegg
Ja, og eg reknar med at du er ein (egoistisk) gunner som treng ein pilot, og vil stjele alle poenga? Men for serious så kan eg godt fly deg rundt i helikopter, men berre om vi brukar ei form for voicechat. Om du er interessert, er eg tilgjengeleg i kveld, må øve på eksamen før den tid.
Vis hele sitatet...
Stram deg opp, du har ikke belegg for å regne med noe som helst. Jeg er ikke gunner, og jeg stjeler ikke poeng. Poenget var å muligens aktivere de, om eksisterende, helikopterinteresserte som spiller.
Hmm, jeg oppdaterte før jeg kjøpte spillet.. Hva gjør jeg nå ;O

(Når jeg prøver å joine, står det "blablabla you need the expansion pack")
Sist endret av ali88; 13. desember 2011 kl. 23:56.
Game disconnected
pokemon's Avatar
Har kjøpt karkand men kan fortsatt ikke spille de nye mapsa wtf..
Etter patchen så fungerer ikke joysticken min lenger (bare i spillet at den ikke funker.) noen som vet hvordan man fikser det?
Sist endret av Fekillix; 14. desember 2011 kl. 15:46.
Jeg må fikse alle settings igjen og igjen og igjen etter patcher og mappacks. Merkelig praksis, men tror det kan ha noe med det å gjøre?
Feks min joystick må settes opp igjen, og brightness må dras ned fra maks til min hver gang de oppdaterer noe på PC versjonen.
Skal senere i dag på posten å hente ut en pc som kan kjøre bf3 helt ok. Hvor får jeg kjøpt det over nett til en rimelig pris? Vet det er nevnt her i tråden tidligere, men om noen er snill nå som det nærmer seg jul med stormskritt... hadde jeg blitt happy om jeg fikk et tips eller to.
Sitat av kampspurv Vis innlegg
Psss, slapp deg ned. Det er ikke min feil at du ikke så denne komme

CoD er bedre i denne sammenhengen, der har jeg vært med på to lanseringer, ingen problemer som medfører at alle spillerne sitter og tvinner tommeltotter. Lag, glitches, bugs osv.. Jepp. Men at man ikke får spilt.. aldri. Ei heller Wow oppdateringer, Conan, Eve online, starcraft.

Og i alle fall ikke oppdateringer i form av MAPPACKS.

Det Er forbannet trist at den beste spillserien på alle plattformer er plaget så til de grader med amatører. Ikke engang en skikkelig tilbakemelding på hva som er problemet og/eller et estimat på når Origin er oppe igjen vurderer de. Og nei, en twittermelding er ikke en kunngjøring i så måte.

http://twitter.com/#!/Battlefield/st...37525753139200

Jeg skulle så inderlig ønske noen andre spillutviklere kunne fått ihop skiten sin og laget et like bra lagspill som BF3. Den dagen det skjer, skal jeg love at jeg ikke kommer til å se meg tilbake.
Vis hele sitatet...
Lol... sett deg litt inn i det å lage ett slikt spill. Og WoW har vert nede utallige ganger! Du hakke peiling.
Sitat av Waffaz Vis innlegg
Jeg ringte til EA i irland og hørte med dem hva Russian Extended Edition inneholdt.
Den inneholder alt som limited edition gjør, UTENOM Back to Karkand DLC. Dvs at du får noen ekstra dogtags og noe specops kit greier....



Jeg tror det er mainteance fordi det var mange som hadde problemer med å få Back to Karkand til å fungere..
Vis hele sitatet...
D er rart for hvis du skriver inn ditt produkt nummer på nytt igjen og ser hva som følger med står det på russisk (Translate):

+ BATTLEFIELD 3: BACK TO KARKAND

Få en tematisk supplement til Battlefield i utformingen av pre-order på Origin

• 4-kort fra det legendariske Battlefield 2 med et forbedret grafisk design
Sist endret av Amoods; 14. desember 2011 kl. 16:53.
Sitat av Amoods Vis innlegg
D er rart for hvis du skriver inn ditt produkt nummer på nytt igjen og ser hva som følger med står det på russisk (Translate):

+ BATTLEFIELD 3: BACK TO KARKAND

Få en tematisk supplement til Battlefield i utformingen av pre-order på Origin

• 4-kort fra det legendariske Battlefield 2 med et forbedret grafisk design
Vis hele sitatet...
Har du fått back to karkand med russian extended edition? Jeg fikk ikke det, og de sa til meg at man ikke får det... Om det likevel er tilfelle at man får det skal jeg jaggu meg ringe dem opp og kreve pengene tilbake.
Det hender jo selvfølgelig at kundeservice tar feil. Men de som kjøpte "vanlig" limited edition fikk opp at de hadde back to karkand allerede fra patchen av, og det kom opp automatisk. Hos meg sto det bare "Buy karkand..."
Sitat av Waffaz Vis innlegg
Har du fått back to karkand med russian extended edition? Jeg fikk ikke det, og de sa til meg at man ikke får det... Om det likevel er tilfelle at man får det skal jeg jaggu meg ringe dem opp og kreve pengene tilbake.
Det hender jo selvfølgelig at kundeservice tar feil. Men de som kjøpte "vanlig" limited edition fikk opp at de hadde back to karkand allerede fra patchen av, og det kom opp automatisk. Hos meg sto det bare "Buy karkand..."
Vis hele sitatet...
Nei, har ikke fått det. Men virker som man må ha forhåndsbestilt spillet for å få nye maps'a med. Fikk ikke med en ekstra serial-kode på kjøpet heller og det står at jeg må kjøpe B2K.

Kjøpte spillet her: http://www.offgamers.com/Battlefield...2705-12706.ogm.
Står der på bildet at det er Limited Edition + at den er dyrere.

kjøpte spillet den 1.November så ble ikke forhåndsbestilt.
Sitat av Amoods Vis innlegg
Nei, har ikke fått det. Men virker som man må ha forhåndsbestilt spillet for å få nye maps'a med. Fikk ikke med en ekstra serial-kode på kjøpet heller og det står at jeg må kjøpe B2K.

Kjøpte spillet her: http://www.offgamers.com/Battlefield...2705-12706.ogm.
Står der på bildet at det er Limited Edition + at den er dyrere.

kjøpte spillet den 1.November så ble ikke forhåndsbestilt.
Vis hele sitatet...
Kjøpte samme pakken 27 oktober, spillets release dato.. Fikk ikke noe karkand
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Sitter å spiller nå, 2/4 nye maps spilt, wake island og strike at karkand. Strike var litt for stor for 32 players, egentlig wake også...

Tar 64 slotter nå.
4 nye maps. Sweet!
Nå har BF'en min klikket 5 ganger på rad, etter CA 1min med gameplay, RAGE! (Oman)
Unlocka FAMAS, og HK53 idag, og hadde Ballistic12x unlocka på begge 2 ... Litt nedsig .... tror ikke det er en attachment som er ment og ha på de våpene heller ...
Biever Fever Forever
ZayCuBez's Avatar
Sitat av WhyNot! Vis innlegg
Unlocka FAMAS, og HK53 idag, og hadde Ballistic12x unlocka på begge 2 ... Litt nedsig .... tror ikke det er en attachment som er ment og ha på de våpene heller ...
Vis hele sitatet...
Siktet på FAMAS er ubrukelig da, så kanskje derfor de måtte slenge på en ubrukelig scope for at det ikke skulle være vanskelig å få kills?
Game disconnected
pokemon's Avatar
for dere som også sliter med karkand map packen her er litt info: https://help.ea.com/article/known-is...ack-to-karkand
Sitat av ClosetotheEdge Vis innlegg
Lol... sett deg litt inn i det å lage ett slikt spill. Og WoW har vert nede utallige ganger! Du hakke peiling.
Vis hele sitatet...
Om du leser posten ser du at jeg snakker om oppdates, mappacks og patcher. Alle spill er nede innimellom når de gjør det. BF serien er nede HVER gang i en eller annen form når de gjør det.
Sitat av kampspurv Vis innlegg
Om du leser posten ser du at jeg snakker om oppdates, mappacks og patcher. Alle spill er nede innimellom når de gjør det. BF serien er nede HVER gang i en eller annen form når de gjør det.
Vis hele sitatet...
Nei?

Dette her er første gangen BF3 har vært nede for min del. Og det var vel heller ikkje BF3 som var nede, det var Origin?
Har BF3 vært nede?
Jeg har ikke hadd noen problemer med det siden betaen.
De måtte kjøre noe "hast"-vedlikehold etter at B2K kom til PC. Patchen hadde dere allerede lastet ned forrige uke, uten problemer. Det var en del spillere som fikk uventede feilmeldinger angående "missing game content". Og da ble det selvfølgelig totalt kaos fordi noen mennesker eier ikke tolmodighet eller forståelse for avanserte ting. Resultatet av det var at Origin tok kvelden og det ble enda lengre nedetid.

Selv om jeg ikke liker Origin betyr ikke det at EA, DICE eller Origin suger balle. Origin i seg selv er tusen ganger bedre enn det 99% av dere klarer å lage. Og det er også første gangen Origin har vært nede for meg, til og med Steam har mer nedetid. Er også villig til å sette penger på at grunnen enkelte opplever feil er direkte relatert til spilleren selv. En dårlig vedlikeholdt PC, hardware som ikke passer sammen perfekt og dårlige deler (router/switch/lydkort etc), er mye mer sannsynelig enn at spillet er buggy.
Dere kan sammenligne det med dette: Du kjøper masse tilfeldige bildeler fra hele verden, bygger bilen i din egen garasje. Greit nok, den triller i nedoverbakker til å begynne med, men ettersom at du legger inn 200 kg poteter i bagasjen hver dag, vil ikke bilen trille ut av garasjen engang etter et halvt år. Og det er virkelig ikke dekk-produsenten sin feil.
Sitat av JVMyhre Vis innlegg
Nei?

Dette her er første gangen BF3 har vært nede for min del. Og det var vel heller ikkje BF3 som var nede, det var Origin?
Vis hele sitatet...
Næmmen? Skal man diskutere så får man gjøre det ryddig. Det du utelater å fortelle er:

1. At du autha BF3 før den gemene hop på releasedagen, og slapp således unna at auth serverne gikk ned på ettermiddagen. At du ikke hadde problemer med spillet på release er følgelig likegyldig i denne diskusjonen.

2. At serverne fikk en hotfix et par dager etterpå, som rettet en hel del feil, men introduserte nye, bla rubberbanding.

3. At clientpatch utgitt noen uker etterpå riktignok førte til at noen flere i det hele tatt fikk startet spillet, men at, etter battlelog forum å dømme, tilsvarende mange ble utestengt etter patch.

4. At det riktignok var origin og ikke BF3 som var nede nå på tirsdag, men siden origin for svært mange viste seg å være nødvendig for å spille BF3, er det stort sett samma greia. Spillet funker ikke for de som møter opp på release. Dvs det funka for de som brukte noen minutter på å skru i Origin, men de fleste visste ikke det. Ei heller fortalte dine helter i EA dem det. Bra service?


Å late som om du selv er et representativt utvalg når du ikke forteller hele sannheten/omgår den på denne måten gjør deg uinteressant som motdebattant, så jeg avslutter den likegodt her.
Sitat av kampspurv Vis innlegg
1. At du autha BF3 før den gemene hop på releasedagen, og slapp således unna at auth serverne gikk ned på ettermiddagen. At du ikke hadde problemer med spillet på release er følgelig likegyldig i denne diskusjonen.
Vis hele sitatet...
Likegyldig nei? Snakker da ikkje om alle andre, snakker om hva EG har opplevd eg, ikkje alle andre sine. Og at auth serverene som du så fint kaller dem for gikk ned, er da ikkje rart når x antall millioner prøver samtidig? Hadde du vært eier av disse serverene så hadde ikkje du heller brukt uendelig med penger bare for at serverene skulle holde den ENE dagen.

Sitat av kampspurv Vis innlegg
2. At serverne fikk en hotfix et par dager etterpå, som rettet en hel del feil, men introduserte nye, bla rubberbanding.
Vis hele sitatet...
Dette gjorde da ikkje så BF3 gikk ned? Eller? Fikk ikkje eg med meg ihvertfall.

Sitat av kampspurv Vis innlegg
3. At clientpatch utgitt noen uker etterpå riktignok førte til at noen flere i det hele tatt fikk startet spillet, men at, etter battlelog forum å dømme, tilsvarende mange ble utestengt etter patch.
Vis hele sitatet...
Mye mulig, men spillet var fortsatt ikkje nede i den forstand at INGEN fikk spille. Det eg snakket om her.

Sitat av kampspurv Vis innlegg
4. At det riktignok var origin og ikke BF3 som var nede nå på tirsdag, men siden origin for svært mange viste seg å være nødvendig for å spille BF3, er det stort sett samma greia. Spillet funker ikke for de som møter opp på release. Dvs det funka for de som brukte noen minutter på å skru i Origin, men de fleste visste ikke det. Ei heller fortalte dine helter i EA dem det. Bra service?
Vis hele sitatet...
Okei, så det du sier her at om Steam hadde gått ned så hadde det vært feks. Call of Duty som var nede da? Nei det blir bare for dumt. Origin er noe som en må bruke for og spille BF3, ja. Men det gjelder akkurat det samme for Steam, som en trenger for og få spilt CoD og utallige andre spill. Og ikkje kom her og si at Steam har et plettfritt renome heller.

Men det her er heller ikkje noe eg gidder og diskutere på. Poenget mitt er at ingen kan forvente at alt skal fungere plettfritt fra dag en. Men at eg ikkje har hatt store problemer med spillet, og er veldig fornøyd.
Sitat av kampspurv Vis innlegg
Å late som om du selv er et representativt utvalg når du ikke forteller hele sannheten/omgår den på denne måten gjør deg uinteressant som motdebattant, så jeg avslutter den likegodt her.
Vis hele sitatet...
Det gjelder deg også. Anbefaler at du skaffer deg litt fakta, øver på matte og prøver å se at denne saken har to sider.

At 100 personer griner på battlelog sitt forum, er ubetydelig for de 5-600.000 som koser seg i spillet.
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
har russia extended og jeg har karkand. Men så kjøpte jeg før spillet kom ut dog.
Jeg får noen ganger problemer ved at det oppstår svarte/hvite streker, som går fra tynt ut fra siktet mitt, til random steder utover view'et mitt. Jeg har mer enn bra nok PC, og kjører det på ultra, har prøvd på high også, men har ikke løst problemet. Har de nyeste driverene, alt er updated etc.

Noen andre som har det samme problemet, eller en løsning tilogmed?
Så ja... Lever B2K opp til forventningene? Bedre maps for 64 player CQ?
Synes det er helt greie maps, men får ikke BF2 følelse. Wake Island var forøvrig helt fucked.
syntes ikke de ligner så veldig jeg heller, bare noen få steder du skjenner igjen fra bf2 ellers så er det ikke helt det samme nei :/ , men mapsa er brae
Men er de større/bedre flag layout en de andre mappa?
De er mye større og langt bedre for 64p CQ. Ingen clusterfuck av flags heller. Men eneste gangen jeg fikk BF2 feelingen var når jeg la meg ned ved siden av en radio.
Det har stort sett bare vært problemer for min del.

1. Tok flere dager før jeg i det hele tatt fikk spilt fordi jeg ikke fikk aktivert spillet
2. Etter den første patchen har jeg fått problemer med at pcen fryser og må restartes hvis jeg spiller på punkbuster-servere
3. Jeg kjøpte limited edition, men har enda ikke fått B2K som jeg skulle ha fått for over tre dager siden
4. Kundeservice som skal svare på mail innen 24 timer har ikke svart meg i det hele tatt på noen av mailene jeg har sendt dem
5. Live-chat er aldri tilgjengelig, og det er den eneste måten jeg har klart å få tak i dem på før

Har fått spilt totalt 12 timer siden jeg fikk det (hadde det på release), men jeg har nesten ikke giddet å spille på grunn av at det bare er et par servere jeg kan spille på uten at pcen fryser så jeg må restarte den.

Har prøvd å få tak i noen som kan få fikset B2K siden tirsdag, men har fortsatt ikke fått noe svar.
Sist endret av drittunge; 16. desember 2011 kl. 21:54.
Vet ikke om det allerede er sagt, men for dere som ikke får spilt B2K map'sa så sign ut av Origrin på web browseren og sign inn igjen. Hadde det problemet når jeg kjøpte B2K igår. Thank god for google. Tenkte kanskje det ville være nyttig informasjon hvis noen her har det samme problemet!
Fikke meg bf3 for to dager siden og har spilt noen matches... Er det bare meg eller får dere en lavere k/d ratio her enn på Cod? Synest at dette spillet er mye vanskeligere enn noe annet fps spill jeg har spilt før...
Sitat av Magnisx Vis innlegg
Fikke meg bf3 for to dager siden og har spilt noen matches... Er det bare meg eller får dere en lavere k/d ratio her enn på Cod? Synest at dette spillet er mye vanskeligere enn noe annet fps spill jeg har spilt før...
Vis hele sitatet...
Krever mer sammarbeid her skjønner du. Finn noen buddies og snakk sammen på skype/ts3, samarbeider dere skikkelig er det egentlig veldig lett. Også er det ikkje noe run and gun spill
Sitat av Magnisx Vis innlegg
Fikke meg bf3 for to dager siden og har spilt noen matches... Er det bare meg eller får dere en lavere k/d ratio her enn på Cod? Synest at dette spillet er mye vanskeligere enn noe annet fps spill jeg har spilt før...
Vis hele sitatet...
Jeg har mye bedre K/D-ratio enn på CoD. I begynnelsen blir man rævkjørt, helt til man får litt bedre våpen og flere attachments pluss at spillet har vært ute en god stund nå og folk er jævla gode.

Prøv å join en server med "noob" i tittelen, som oftest bare <lvl 20 der
Sitat av JVMyhre Vis innlegg
Krever mer sammarbeid her skjønner du. Finn noen buddies og snakk sammen på skype/ts3, samarbeider dere skikkelig er det egentlig veldig lett. Også er det ikkje noe run and gun spill
Vis hele sitatet...
Ja, har en venn som jeg samarbeider med, blir morsommere da. Ja, legger merke til at det ikke er noe run and gun spill da jeg bare dør... Litt vanskelig da jeg bare har spilt CoD som eneste fps spill før

Sitat av Fanz44 Vis innlegg
Jeg har mye bedre K/D-ratio enn på CoD. I begynnelsen blir man rævkjørt, helt til man får litt bedre våpen og flere attachments pluss at spillet har vært ute en god stund nå og folk er jævla gode.

Prøv å join en server med "noob" i tittelen, som oftest bare <lvl 20 der
Vis hele sitatet...

Jepp, skal gjøre det. Merket også med engang da jeg fikk lvlet opp m4a1 ble det litt lettere. Noen tips til bra våpen?
Sitat av Magnisx Vis innlegg
Ja, har en venn som jeg samarbeider med, blir morsommere da. Ja, legger merke til at det ikke er noe run and gun spill da jeg bare dør... Litt vanskelig da jeg bare har spilt CoD som eneste fps spill før




Jepp, skal gjøre det. Merket også med engang da jeg fikk lvlet opp m4a1 ble det litt lettere. Noen tips til bra våpen?
Vis hele sitatet...
M16A3 og M27 IAR er gode "noob"våpen. M16 er faktisk en av de beste - om ikke den beste - rifla på hele BF3. Når du får unlocka Reflex/Holo sight og Foregrip blir det en drøm å spille
Noen andre som har fått "DirectX is not supportet bla bla bla driver nvidia 285.62" ? Skjønner ikke hvordan directx ikke er supported, hva kan jeg gjrøe?
noen andre en meg som opplever at man beveger seg veldig 'hakkete' om man går til siden mens man sikter? det lagger aldri ellers, bare når jeg sikter inn.
Sist endret av AdolfCartman; 17. desember 2011 kl. 00:25.
Ung og vanskelig
83leo's Avatar
Har litt problemer med hakking/stuttering når motionblur er aktivert, men det kan nok skyldes SLI-oppsettet mitt. Ellers ser jeg ikke noe til hakking, sett bort fra ekstremt nett-lægg på enkelte servere.
Spiller BF3 på pc og merker at noen ganger så setter jeg meg fast... D rister halvegs, andre som har problemet?
Hvor er det dere folk spiller? Jeg pleier å spille på bf.no, siden Tv2 har for mange slitere fra både Amerika, Afrika og Australia som ødelegger serveren med pingen dems

bf.no er forøvrig nesten helt tom om dagen så vidt jeg kan se, kanskje det er filtrene mine men.. Syntes det er snålt ettersom b2k nettopp kom ut
Sitat av gotejds Vis innlegg
Hvor er det dere folk spiller? Jeg pleier å spille på bf.no, siden Tv2 har for mange slitere fra både Amerika, Afrika og Australia som ødelegger serveren med pingen dems

bf.no er forøvrig nesten helt tom om dagen så vidt jeg kan se, kanskje det er filtrene mine men.. Syntes det er snålt ettersom b2k nettopp kom ut
Vis hele sitatet...
Spiller på mye random servere, og conquest serverene til klanen min.
Søk på Helix Norway i filteret så finner dere dem.
Vet det er mange favorittvåpen og kit der ute, og jeg tror det er mye smak og behag ute å går. Å diskutere hva som er det beste våpenet er nok en umulig sak, men jeg snur på flisa og spør det motsatte:

Hvilke våpen/utstyr etc. bruker dere aldri? Og hvorfor?

Generelt tror jeg det er lurt å holde seg til så få våpen som mulig, med tanke på unlocks og service star.
Sist endret av bobbo; 18. desember 2011 kl. 04:12.
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Sitat av bobbo Vis innlegg
Vet det er mange favorittvåpen og kit der ute, og jeg tror det er mye smak og behag ute å går. Å diskutere hva som er det beste våpenet er nok en umulig sak, men jeg snur på flisa og spør det motsatte:

Hvilke våpen/utstyr etc. bruker dere aldri? Og hvorfor?

Generelt tror jeg det er lurt å holde seg til så få våpen som mulig, med tanke på unlocks og service star.
Vis hele sitatet...
Bruker aldri andre pistoler enn min elskede m1911 supp. Dette fordi ingen annen pistol er så rask, så stødig og stille(661 kills med den). Bruker aldri andre maskungevær enn m416 fordi ingen er bedre.
Sitat av uaexed Vis innlegg
Bruker aldri andre pistoler enn min elskede m1911 supp. Dette fordi ingen annen pistol er så rask, så stødig og stille(661 kills med den). Bruker aldri andre maskungevær enn m416 fordi ingen er bedre.
Vis hele sitatet...
Jeg trodde M16A3 og AEK-971 var de beste?
AEK-971 har syk RoF, og er derfor god på korte hold. På lengre hold klarer du ikke treffe en dritt med den på auto.

For å gå litt mer vitenskapelig til verks, kan dere sjekke ut: http://symthic.com/?s=bf3. Ut fra diverse tall og grafer har jeg funnet ut at det egentlig er veldig lite som skiller våpen.
Sitat av Fanz44 Vis innlegg
Jeg trodde M16A3 og AEK-971 var de beste?
Vis hele sitatet...
AEK-971 (og dens motpart F2000) har en alt for rask RoF (rate of fire) til å heve seg blant de beste riflene. Famas har enda høyere RoF, men den gjør mer skade per skudd også.
M416 er nok den absolutt beste assault riflen i spillet. Rask reload, passe RoF, passe skade, nøyaktig. Selvfølgelig går det mye i smak og behag da det ikke er så mye som skiller våpnene fra hverandre, men M416 er fremdeles den beste all-roundern.