Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 3091
God kveld alle sammens.

Kjøpte meg en Macbook Air for kanskje 4 månder siden. I dag når jeg skulle lukke pcen oppdaget jeg et veldig irriterende problem. Det virket som det var umulig å lukke skjermen ordentlig. Etter jeg hadde sjekket problemet oppdaget jeg at det var noe galt med "lista" som holder skjermen på plass. Det er kanskje 0.6mm åpen plass mellom tastaturet og skjermen, og skjermen sitter nogenlunde skeivt.

Bilde
1.
2.

Lurer på om det er noen mulighet å få fikset dette problemet? Har jeg noen garanti? Selveste maskinen fungerer kjempebra, men denne kosmetiske feilen irriterer meg enormt. Kjipt å punge ut 15.000,- for en maskin som kanskje blir ødelagt om 5-6 mnd.

Har jeg noen form for garanti? Kan jeg få en ny maskin? evt tror dere det er mulighet at dem kan reparere denne maskinen?

Og jeg beklager for elendig tittel på tråden.

Og jeg beklager for elendig titel på tråden.

Må beklage for elendig titel. Samt informere dere om at jeg kjøpte maskinen uten Apple Care. Dette gjorde jeg grunnet dette er min 3. apple pc, og jeg har aldri opplevd noen feil med maskinene. Så trodde det bare var bortkastede penger.

[quote=Davxraw;1629321]God kveld alle sammens.

Kjøpte meg en Macbook Air for kanskje 4 månder siden. I dag når jeg skulle lukke pcen oppdaget jeg et veldig irriterende problem. Det virket som det var umulig å lukke skjermen ordentlig. Etter jeg hadde sjekket problemet oppdaget jeg at det var noe galt med "lista" som holder skjermen på plass. Det er kanskje 0.6mm åpen plass mellom tastaturet og skjermen, og skjermen sitter nogenlunde skeivt.

Bilde
1.
2.

Lurer på om det er noen mulighet å få fikset dette problemet? Har jeg noen garanti? Selveste maskinen fungerer kjempebra, men denne kosmetiske feilen irriterer meg enormt. Kjipt å punge ut 15.000,- for en maskin som kanskje blir ødelagt om 5-6 mnd.

Har jeg noen form for garanti? Kan jeg få en ny maskin? evt tror dere det er mulighet at dem kan reparere denne maskinen?

Må beklage for elendig titel. Samt informere dere om at jeg kjøpte maskinen uten Apple Care. Dette gjorde jeg grunnet dette er min 3. apple pc, og jeg har aldri opplevd noen feil med maskinene. Så trodde det bare var bortkastede penger. Jeg gjorde vel kanskje dumt i det?
Sist endret av >?raw; 10. februar 2010 kl. 03:56.
Ser ikke ut som det er noe som har skjedd av seg selv... Så jeg tror ikke det er noe du får igjen på garanti eller noe.
Ta den med dit du kjøpte den, snakk med de. Dersom det er en produksjonsfeil har du krav på å få den rettet gratis da du fremdeles er innenfor reklamasjonstid.
Fra http://support.apple.com/kb/TS2948?viewlocale=no_NO:

Symptomer

Lær hva du kan gjøre hvis du opplever et eller flere av disse problemene med hengslene på MacBook Air.

* Får ikke lukket dekselet helt.
* Sprukket eller svekket plast rundt en eller begge hengsler.
* Mer enn én tommes (2,54 cm) fritt spillerom ved åpning eller lukking av dekselet.
* Dekselet faller fritt til lukket stilling fra 30-graders åpen stilling. (Fra lukket stilling åpner du dekselet ca. 30 grader og slipper.)

Berørte produkter

MacBook Air
Løsning

Du kan ta med din MacBook Air til en Apple-godkjent tjenesteleverandør eller Apple-forhandler for vurdering og eventuelt reparasjon, selv om produktets garantitid har utløpt.

Hvis du tidligere har betalt for reparasjon av hengselrelaterte problemer som ikke skyldtes uhell, kan du ha krav på refusjon. Kontakt Apple for å få mer informasjon.
Tilleggsinformasjon

Hvis du har tenkt det til en Apple-forhandler, må du først foreta en reservasjon på Genius Bar på http://www.apple.com/retail/geniusbar/. (Bare tilgjengelig i enkelte land.)
Sist endret av donjohnson; 11. februar 2010 kl. 17:46.
Husk at garanti går ut over produksjonsfeil og også gjelder ved normalt bruk. Apple gir vel ett år worldwide garanti på alle sine produkter i Norge hvis jeg ikke husker feil. Ta en tur innom forhandleren du kjøpte det av så vil nok de sende det til et verksted som vil sjekke problemet. Det bør ikke koste mer enn 2-300,- å få et prisoverslag hvis det ikke skulle være dekket av garantien; skulle det derimot bli dekket så koster det deg ingenting.
Om du har mulighet, gå direkte til et service verksted, så sparer du tid. Og som jeg skrev tidligere har det ikke noe å si om det har gått over et år.
Deezire: prisoverslag på PC ligger ofte oppe i 6-700 kr.

Det var ikke lett å se ut fra de små bildene men det er altså slik at dersom skaden skyldes ytre påvirkning må du betale for reparasjonen / prisoverslaget. Dersom det er en iboende svakhet har du krav på å få det utbedret uten kostnad.
Som jeg skrev tidligere, du vil ikke måtte trenge å betale for dette selv om den er utenfor Apples 1 års garanti. Dette er en ganske kjent feil. Ta den med til en Apple Autorisert service verksted (http://www.apple.com/no/buy/locator/ søk på "finne en tjeneste") og den vil bli fikset uten kostnad