Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 2719
Anonym bruker
"Overrasket Hest"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei,
Jeg har fått noen timer samfunnsstraff ift. en dom.
Er det noen som vet om kriminalomsorgen/friomsorgen kun har tilgang til denne dommen, eller om de også vil kunne se feks. anmeldelser (henlagt) og div. andre dokumenter politiet skulle ha på meg?
De har fult innsyn hos politiet og møter ukentlig på nye anmeldelser og hendelser med politiet mm.
Ikke hør på darkbull ;P jeg ble tatt for noe under samfunnstraff, men valgte ikke si noe. Rakk å fullføre før saken kom som bare ble en bot.

De har kun innsyn i den saken du har, å ikke noe betydelig info om hva du er dømt for en gang.
Sitat av Elpatron88 Vis innlegg
Ikke hør på darkbull ;P jeg ble tatt for noe under samfunnstraff, men valgte ikke si noe. Rakk å fullføre før saken kom som bare ble en bot.

De har kun innsyn i den saken du har, å ikke noe betydelig info om hva du er dømt for en gang.
Vis hele sitatet...
Neida, jeg fullfører bare en 360 timers samfunnsstraff på 1.5 år nå så jeg vet absolutt ikke.

Jeg ble fortalt og fikk bekreftet at de har møter med politiet om domfelte og eventuelt nye forhold som oppstår. Han fikk feks vite om en fartsbot jeg fikk.

Og det sier seg selv, man skal jo ikke gjøre straffbare ting og dette kan medføre at man må sone subsidiær fengselsstraff ved gjentagelser. Hvordan skal de ellers gjøre dette om de ikke kan få vite om nye straffbare forhold?

De kan se hele dommen også, for vi har gått gjennom den sammen og de har alt på datamaskinen tilgjengelig.
Sist endret av Darkbull; 1. oktober 2019 kl. 11:06.
Anonym bruker
"Stinn Behemoth"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Darkbull Vis innlegg
Neida, jeg fullfører bare en 360 timers samfunnsstraff på 1.5 år nå så jeg vet absolutt ikke.

Jeg ble fortalt og fikk bekreftet at de har møter med politiet om domfelte og eventuelt nye forhold som oppstår. Han fikk feks vite om en fartsbot jeg fikk.

Og det sier seg selv, man skal jo ikke gjøre straffbare ting og dette kan medføre at man må sone subsidiær fengselsstraff ved gjentagelser. Hvordan skal de ellers gjøre dette om de ikke kan få vite om nye straffbare forhold?

De kan se hele dommen også, for vi har gått gjennom den sammen og de har alt på datamaskinen tilgjengelig.
Vis hele sitatet...
Fullført 300 timer på under 1år. Jeg blei tatt for diverse små ting mens jeg gjennomførte samfunnsstraffen.
Hørte aldri noe så er kanskje ikke noe fasit på det 👌
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Fullført 300 timer på under 1år. Jeg blei tatt for diverse små ting mens jeg gjennomførte samfunnsstraffen.
Hørte aldri noe så er kanskje ikke noe fasit på det 👌
Vis hele sitatet...
Småting har ikke noe å si, men han jeg er med sa han har månedlig møte der de gjennomgår slikt med politiet. Er bare grovere ting som vil være fellende, og ikke sikkert de gidder ta deg for urelaterte mindre ting eller gidder ta det opp en gang. Men de har innsyn ihvertfall siden de jo skal forebygge nye kriminelle handlinger, og det ville vært vanskelig om de skal spørre deg 'har du gjort noe mer dumt'