Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  22 2459
Så denne artikkelen i dag: http://www.dagbladet.no/2011/01/06/n...lter/14967147/

Hva synes freaks om slikt? Er det bra eller er det bare gærninger som er ute og farter og sannsynligvis vil få seg selv drept? Kunne du tenkt deg å gjøre noe slikt?

For min del så er det en fin tanke, men jeg ser lett at det kan gå veldig skeis og jeg tror for min del at de ikke får stoppet så mye kriminalitet at det gjør noe. På den andre siden, så har de et veldig fancy symbolsk budskap der han sier at "jeg representerer muligheten til å stoppe hverdagskriminalitet istedenfor å bare se på at det skjer" (kjapp parafrase her). Liker tanken, men jeg mener enda at sivile ikke bør sette livet på spill for å redde en lommebok eller en bil.
Sist endret av anamnesis; 8. januar 2011 kl. 00:02.
Nei, det funker ikke i den virkelige verden.
Sitat av anamnesis Vis innlegg

Hva synes freaks om slikt? Er det bra eller er det bare gærninger som er ute og farter og sannsynligvis vil få seg selv drept? Kunne du tenkt deg å gjøre noe slikt?
Vis hele sitatet...
Vil tro at det er snakk om at de (som alle andre superhelter) ser at de faktisk kan gjøre en innsats for samfunnet. At de kler seg i drakter og er maskerte er nok fordi de ønsker å skjule identiteten sin, samtidig som at de småkriminelle rett og slett ikke aner hva de har å gjøre med når en maskert fyr kommer løpende mot dem. At det på deg virker som at det er snakk om en haug med "gærninger" viser jo bare at superheltdrakt+maske gjør folk usikre, noe jeg vedder på at disse menneskene er klar over.


Det er jo heller ikke alle som løper rundt og fanger kjeltringer. A-Magasinet hadde for en tid tilbake en artikkel om disse superheltene i USA. Noen deler ut vann og mat til hjemløse, mens andre patruljerer nabolag og gater for å bekjempe kriminalitet. Selv kunne jeg tenkt meg å gi vann og mat til hjemløse i stedet for å fange kjeltringer.

For min del så er det en fin tanke, men jeg ser lett at det kan gå veldig skeis og jeg tror for min del at de ikke får stoppet så mye kriminalitet at det gjør noe.
På den andre siden, så har de et veldig fancy symbolsk budskap der han sier at "jeg representerer muligheten til å stoppe hverdagskriminalitet istedenfor å bare se på at det skjer" (kjapp parafrase her). Liker tanken, men jeg mener enda at sivile ikke bør sette livet på spill for å redde en lommebok eller en bil.
Vis hele sitatet...

Hadde ikke du blitt glad hvis det kom en slik fyr og reddet deg hvis du blir ranet? Det hadde iallefal jeg blitt...
Sist endret av DfenZ; 8. januar 2011 kl. 00:39.
Skjønner meg ikke på alt oppstyret rundt dette her tullet.
Fyren har kledd seg opp som en idiot før han avverget et biltyveri samt at han patruljerer gatene på natten.
Hva så?

Hvorfor ikke rette fokuset på hverdagshelter fremfor "superhelter" feks.?
Jeg liker det, selv om han ikke har lov og sikkert kommer til å få seg selv skutt.
Sitat av Niveum Vis innlegg
Jeg liker det, selv om han ikke har lov og sikkert kommer til å få seg selv skutt.
Vis hele sitatet...
Hva er det som ikke er lov med at en normal sivil bryter inn ved kriminelle handlinger?
Sist endret av Dibsent; 8. januar 2011 kl. 01:53.
My life for Aiur!
LesPaul's Avatar
Er dette virkelig? Så det her om dagen, men trodde det var en slags sketsj? o.o
Sitat av Dibsent Vis innlegg
Hva er det som ikke er lov med at en normal sivil bryter inn ved kriminelle handlinger?
Vis hele sitatet...
Det er kun politi som har myndighet til å bruke tåregass, tasers og hva enn annet han der gikk utstyrt med. Tross på at det er USA, hvor det er snarere at den kriminelle blir offeret i rettsaken, etter å ha blitt angrepet av en maskert mann med tåregass og våpen, selv om han kun hadde gode intensjoner.
Har tenkt tanken selv, f.eks. om jeg hadde ei dame xp og ho ble knivstikki av en skrudd tulling som ble tatt, så jeg kunne funnet ut hvor han bodde og sånn, så kunne jeg gjemme meg med sniperrifle og knerta'n en gang seinere. Og hvorfor stoppe der? Kunne fortsatt sånn resten av livet, bare tatt litt mer sånne verstinger, som voldtekstforbrytere og pedofile. Gjøre verden en tjeneste.

Kommer selvsagt aldri til å gjøre det. Liker engasjementet til den gruppa der! Folk føler seg jo tryggere da!
Sist endret av Taurean; 8. januar 2011 kl. 02:14.
Sitat av Niveum Vis innlegg
Det er kun politi som har myndighet til å bruke tåregass, tasers og hva enn annet han der gikk utstyrt med. Tross på at det er USA, hvor det er snarere at den kriminelle blir offeret i rettsaken, etter å ha blitt angrepet av en maskert mann med tåregass og våpen, selv om han kun hadde gode intensjoner.
Vis hele sitatet...
Igjen, dette er feil det du kommer med... I USA er Pepperspray (OC), Tåregass (CS) og div. tazers lovlig, riktignok til en regulert grad.

Her kan du lese deg opp om CS- og OC-gass;
http://ag.ca.gov/firearms/dwcl/12401.php
Sitat av Dibsent Vis innlegg
Igjen, dette er feil det du kommer med... I USA er Pepperspray (OC), Tåregass (CS) og div. tazers lovlig, riktignok til en regulert grad.

Her kan du lese deg opp om CS- og OC-gass;
http://ag.ca.gov/firearms/dwcl/12401.php
Vis hele sitatet...
Igjen? Sa jeg noe mer feil tidligere da?

Linken du gav meg sa meg dette:
"Any person who uses tear gas or tear gas weapons except in self-defense is guilty of a public offense and is punishable by imprisonment in a state prison for 16 months, or two or three years or in a county jail not to exceed one year or by a fine not to exceed one thousand dollars ($1,000), or by both the fine and imprisonment."

Så med mindre personen som blir utsatt for vold/annen kriminalitet har tåregass selv, vil det ikke være selvforsvar, men ett angrep, og må som nettsiden beskrev, betale bot eller i fengsel.
Haha, ser for meg at han hopper rundt mitt i mellom Crips & Bloods i den udødlighets-drakten sin...
Sist endret av ZELDUR; 8. januar 2011 kl. 02:34.
Sitat av Niveum Vis innlegg
Igjen? Sa jeg noe mer feil tidligere da?

Linken du gav meg sa meg dette:
"Any person who uses tear gas or tear gas weapons except in self-defense is guilty of a public offense and is punishable by imprisonment in a state prison for 16 months, or two or three years or in a county jail not to exceed one year or by a fine not to exceed one thousand dollars ($1,000), or by both the fine and imprisonment."

Så med mindre personen som blir utsatt for vold/annen kriminalitet har tåregass selv, vil det ikke være selvforsvar, men ett angrep, og må som nettsiden beskrev, betale bot eller i fengsel.
Vis hele sitatet...
Feil. USA har, på lik linje med Norge, en lov som heter Nødverge. Den sier at om du "angriper" en overfallsmann som du så fint beskriver det for å redde skinnet til en annen person, er du i din fulle rett til å bruke tåregass, tazers og gudene vet hva annet som må til. Du kan derimot ikke bruke vold som overskrider det som er nødvendig. (Du slår ikke noen i hodet med balltre fordi de denger løs på noen med knyttnevene, f. eks.)

Denne "superhelten" har med andre ord loven på sin side, om det skulle komme til rettsak fordi han berget en annen person og uheldigvis kom til å sprute tåregass i fjeset på den som utøver volden. Skulle da for faen bare mangle.
Sist endret av Lille Nikotin; 8. januar 2011 kl. 02:43.
Sitat av DfenZ Vis innlegg
Hadde ikke du blitt glad hvis det kom en slik fyr og reddet deg hvis du blir ranet? Det hadde iallefal jeg blitt...
Vis hele sitatet...
Jo, det hadde jeg. Derimot hadde jeg ikke vært så happy om noen prøvde å redde meg for deretter å bli knvistukket/skutt.
Haha, synes det var dritkult jeg Men har på følelsen at det kommer til å gå galt en dag ..
Ja har sansen og kunne lett gjort det samme selv om det ville medføre at om så bare en person unngikk voldelige opplevelser pga maskerte superhelter.
Som mange seier kan det fort gå galt. Ein vanleg kar har ikkje mykje å stille opp med mot ein gjeng seriøse kriminelle. Så i seg sjølv er dei kanskje ikkje noko spesielt. Men i beste fall vil dei i lengda inspirere folk. Kanskje ikkje oss her i Noreg som leser ein festleg artikkel om dei på i VG eller liknande, men folka som faktisk har opplevd dei. Om du har sett eller høyrd om ein kar i byen din som er villig til å ofre helsa for å hjelpe tilfeldige menneske, så vil det jo så klart over tid inspirere deg. Blir det holdt gåande lenge nok, så kanskje det blir ei omveltning av den vanleg tankegang i byen. Og om dei kriminelle etter kvart veit at dersom dei blir sett av vanlege folk er det stor sjangse for at dei grip inn, så tenker dei seg kanskje om to gongar før dei prøver å rane nokon eller liknande. Det er då desse "superheltane" verkeleg har gjort ein forskjell.
Fra superheroes er veien kort til supervillans
Altså nå som det er blitt så mye medieblest rundt dem tror jeg de mister noe av overaskelsesmomentet sitt.
Om noen kom løpende mot meg med en maske og en kappe og jeg ikke hadde lest nyhetsartikelene hadde jeg nok kanskje prøvd og stikke av i ren forskrekkelse men nå som de har vært på alle mulig nyhetskanaler er nok sjangsen stor for at noen heller vil le av dem og skyte dem rett ned...
Er vel bedre med mere synlig politi i gatene en vanlig borgere som skal leke superhelter
Det funker jævlig bra, skal bli som Phoenix Jones jeg.
Når jeg leser om dette, så får jeg på følelsen at noen har sett for masse på Kick Ass.

Ontopic: Jeg har bare på følelsen at dette kommer til å gå galt.
håper han har skuddsikker vest under der :P