Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 2388
Kom over en side på facebook som heter "Football Adiccted" der en fyr hevder han selger "fixed matches". Ser det er bilde av mange norske kupponger, bla dette. https://www.facebook.com/28533292182...1800/?sfnsn=mo

Tenker jo selfvølgelig at dette bare er sprøyt, noen som har blitt lurt herfra?
Får ikke sett det du linker til, men har vært borti samme scammen mange ganger før, og det er alltid nettopp det – scam.
Seff har folk blitt lurt. Ellers hadde de ikke giddet å holde på. Ganske åpenbart. Hadde de hatt fiksa kamper... Så hadde de aldri solgt den infoen for litt bøss. Det hadde bare skapt mer oppstyr, i tillegg til at oddsen på kampen hadde blitt spilt ned. Er ren retardisme å gå på dette.

Kjøpt faste tips på en side før, med hell. Men det var ikke noe "fiksa" greier eller lignende.
ekte fiksa kamp koster nok et par hundre tusen.
De som setter oddsen hos bettingselskaper-følger de med på dette?
Ser at de har fått likes på bilder og videoer fra flere norske brukere. Mistenkelig side å legge igjen likes på.
Er bare tull og gjetting selvfølgelig. Kamper blir rigga og dommer/keeper osv kan bli betalt. Men sånn info blir ikke lakt ut for salg på nett. Det skjer i mere lukket miljø.
kimzor's Avatar
Trådstarter
Her er ett bilde der en nordmann tydeligvis har vunnet over 90k. https://imma.gr/85037xfff5a
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av kimzor Vis innlegg
Her er ett bilde der en nordmann tydeligvis har vunnet over 90k. https://imma.gr/85037xfff5a
Vis hele sitatet...
Ja, potensielt fake, anonyme screenshots lagt ut i etterkant av kampen er virkelig bevis...
Sitat av kimzor Vis innlegg
Her er ett bilde der en nordmann tydeligvis har vunnet over 90k. https://imma.gr/85037xfff5a
Vis hele sitatet...
For pokker da!? La oss se på svarene du har fått i kronologisk rekkefølge her:
  1. Realist1 forteller at selv om han ikke engang får åpna lenka di, så skjønner han akkurat hvilken velkjent scam det er snakk om, for han har sett den mange ganger før.
  2. Hater_mordin forklarer hvorfor folk går på og hvorfor det ikke fungerer, og hvorfor de som hadde makt til å gjøre dette ikke hadde solgt det på facebook.
  3. hernameisari forklarer at dette ville kosta myyyyye mer penger enn det legges opp til
  4. hollow påpeker at dersom dette var en greie, så ville bettingselskapene fått det med seg.
  5. vestlandslefse synes sida ser suspekt ut.
  6. alboo argumenterer for at kampfiksing foregår i lukkede miljøer.

Og så kommer TS tilbake da. Med et screenshot av noen som visstnok skal ha vunnet 90 tusen på dette her.
I want to believe!

For faen. Hvilken del av "dette er en scam" er det du ikke forstår?
Sist endret av Myoxocephalus; 31. oktober 2019 kl. 11:35.
Screenshoten er dessuten kamper fra Championship i England. Hadde vi snakka 4.divisjon i Italia, hadde det vært litt troverdig.
kimzor's Avatar
Trådstarter
Sitat av vidarlo Vis innlegg
Ja, potensielt fake, anonyme screenshots lagt ut i etterkant av kampen er virkelig bevis...
Vis hele sitatet...
Om du leser hele hovedinnlegget i starten av denne tråden så er jeg fult klar over at det er en scam, jeg lurte på om noen HER hadde blitt lurt. Eller skal jeg forklare det en gang til?
Sitat av kimzor Vis innlegg
Om du leser hele hovedinnlegget i starten av denne tråden så er jeg fult klar over at det er en scam, jeg lurte på om noen HER hadde blitt lurt. Eller skal jeg forklare det en gang til?
Vis hele sitatet...
Gjerne forklar det en gang til.

Sitat av Kimzor
Tenker jo selfvølgelig at dette bare er sprøyt, noen som har blitt lurt herfra?
Vis hele sitatet...
  1. Du skriver at du tenker at dette bare er sprøyt. Ikke at du er fullt klar over det.
  2. Du er ikke veldig god til å gjøre deg selv forstått. Du skrev "herfra". Det blir ikke nødvendigvis tolket som at du henviser til freak-medlemmer. Det virker veldig som om du mener herfra som i nettsiden du refererer til.

Bare legg den død. Dette er scam. Ikke bruk eller kjøp disse tjenestene. Er åpenbart svindel. Dette drives av taskenspillere. Luringer. Ikke stol på dette. Ting som virker for godt til å være sant...fullfør uttrykket.
Og en gang til. Dette er lureri.
Si at du vil møtes i real life og at du betaler 100-200 tusen kroner for et tips. Da hadde jeg muligens trodd på det men kun hvis betalingen skjer ETTER at kampen er ferdig.

jeg senda vedkommende en melding på facebook at jeg ville bruke escrow eller møtes og at jeg var villig til å betale en god sum. Han foreslo at jeg kunne sende penga med Ria money transfer og gi pin koden etter at kampen var slutt men jeg stoler fortsatt ikke på det as. Useriøs type
Sist endret av hernameisari; 31. oktober 2019 kl. 15:10. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.