Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  37 4533
Er vanligvis svært skeptisk til de fleste konspirasjonsteoriene som verserer på nettet, men da jeg så denne filmen av Bill Gates som sier rett ut at vi kan redusere verdensbefolkningen med 10-15% ved bruk av vaksiner ble jeg svært overrasket. Her er klippet: http://www.youtube.com/watch?v=6WQtRI7A064 og her er orginalfilmen: http://www.ted.com/talks/bill_gates.html.

Er det bare jeg som tolker det han sier feil, eller sier Bill Gates rett ut, filmet, at vaksiner er til for å redusere befolkningen. Håper noen motbeviser meg!
Sitat av mranders0n Vis innlegg
Er vanligvis svært skeptisk til de fleste konspirasjonsteoriene som verserer på nettet, men da jeg så denne filmen av Bill Gates som sier rett ut at vi kan redusere verdensbefolkningen med 10-15% ved bruk av vaksiner ble jeg svært overrasket. Her er klippet: http://www.youtube.com/watch?v=6WQtRI7A064 og her er orginalfilmen: http://www.ted.com/talks/bill_gates.html.

Er det bare jeg som tolker det han sier feil, eller sier Bill Gates rett ut, filmet, at vaksiner er til for å redusere befolkningen. Håper noen motbeviser meg!
Vis hele sitatet...
Det er faktisk mye sant i det der? Hørt om Bilderberg gruppen?

Se denne episoden av Jesse Venturas serie;

http://www.veoh.com/browse/videos/ca...586863JfNhfCgc

Ganske skremmende hvordan Bilderberg vil danne en regjering som skal styre hele verden, og de ønsker å redusere verdens befolkning betraktelig!

Veit du at de i USA f.eks har laget såkalte FEMA-cams som er konsentrasjonsleire som foreløpig står tomme. Det ble avslørt at disse leirene tilsammen inneholder flere millioner plastkister som rommer ca 4 lik hver. Disse leirene har også togspor gjennom, og det er bygd slike FEMA-tog som er laget etter samme prinsipp som de som ble brukt under 2 verdenskrig.

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of...g_participants

http://www.youtube.com/watch?v=m3zSDdm-SHI
Bill Gates refererer her til tallet om fremtidig befolkning, hvor det er snakk om at vaksiner og helsevesen bidrar til å dempe befolkningsveksten siden folk:
- Ikke blir like avhengige av å ha barn for å overleve barndommen
- Trenger ikke å få like mange barn for å sikre seg at noen overlever.

Konspirasjonsteorier rundt temaet baserer seg i stor grad på å misforstå ting og ta det ut av kontekst.
Ja, han sa det mer eller mindre rett ut. Gud vet hva han egentlig mente, men mulig han mente at ved å sørge for at flere barn overlever, så kommer ikke folk til å få 7-8 for å sørge for at minst en overlever. Jo dårligere tilgang folk har til helsevesen jo flere barn får man typisk.

Uansett hva han mente, vaksinekonspirasjonene er fortsatt fullstendig, latterlig idiotiske dog. Så godt alt dem sier er fullstendig beviselig feil og misforstått.. og hvis de er så helvetes imot flokkimmunitet og uttrydding av sykdommer er det vel mye enklere å bare injisere seg selv med polio?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Ozzfan: kva er interessant med kven som deltek på eit møte?

Og til OP: det Gates muligens kan sikte til er jo at befolkingsveksten flater ut, etterkvart som større sosialt sikkerhetsnett og helsetenester sikrar folk i alderdomen, slik at dei ikkje treng stor ungeflokk for å forsørge seg. I så måte er jo vaksiner eit viktig instrument både for å få opp utdanningsnivået og spare penger i primærhelsetenesta som etter kvart dukkar opp.

Mao. er det mange måter å tolke det på som ikkje er spesielt konspiratoriske, og som har det utfallet gates beskriver: oppbremsing av befolkingsveksten. Spesielt tydleg blir det når det blir nemt i samme setning som tiltak som betre primærhelseteneste.

Viare så er dokumentasjonen for at vaksiner redder liv så omfattande at det er næraste totalt idioti og ekstremt ignorant å anta at det er del av ein konspirasjonsteori. T.d. polio er jo så godt som utrydda, og ei rekkje andre sjukdomar er på tilbakemarsj. Om ein ikkje har tru på vaksiner bør ein halde seg unna samtlege moderne helsetilbod...
Sitat av Ozzfan Vis innlegg
Veit du at de i USA f.eks har laget såkalte FEMA-cams som er konsentrasjonsleire som foreløpig står tomme. Det ble avslørt at disse leirene tilsammen inneholder flere millioner plastkister som rommer ca 4 lik hver. Disse leirene har også togspor gjennom, og det er bygd slike FEMA-tog som er laget etter samme prinsipp som de som ble brukt under 2 verdenskrig.
Vis hele sitatet...
http://www.popularmechanics.com/tech...y/news/4312850

Kort sagt: Nei.
Sitat av ivioynar Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Så fordi en kar betalt av myndigheten står frem og påstår at det hele bare er tull så skal vi tro på det? Merkelig tankegang.
Sitat av Ozzfan Vis innlegg
Så fordi en kar betalt av myndigheten står frem og påstår at det hele bare er tull så skal vi tro på det? Merkelig tankegang.
Vis hele sitatet...
Ne, det har ingenting med at noen er betalt av myndighetene. For de som kan tenke selv er dette en nobrainer...
Sist endret av Halalgeir; 2. januar 2011 kl. 19:48. Grunn: leif
Sitat av Ozzfan Vis innlegg
Så fordi en kar betalt av myndigheten står frem og påstår at det hele bare er tull så skal vi tro på det? Merkelig tankegang.
Vis hele sitatet...
Du må bruke scrollfunksjonen på musa di.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Ozzfan Vis innlegg
Så fordi en kar betalt av myndigheten står frem og påstår at det hele bare er tull så skal vi tro på det? Merkelig tankegang.
Vis hele sitatet...
Nei, men når den personen underbygger det ved å vise til at bilda som angiveleg viser amerikanske konsentrasjonsleirer er frå ein rapport om slike leirar i Nord-Korea, andre er treningsleire for den amerikanske hæren o.l. så fell brått alle ting som tyder på at slike leirar eksisterar vekk. Dermed blir det opp til den som kjem med påstanden å komme med bevisbyrda, og ikkje alle andre å motbevise det.

Etter den logikken skulle eg kunne hevde at det ligg ein fersk loff på mars, og at du enten måtte motbevise det, eller godta det.
Bare ett lite problem;

Jesse Venturas program ( og en rekke andre amatørfilmere på nettet ) har flere ganger oppsøkt og filmet "treningsleirene" i amerika, og alle kistene. Hva har over 1 million slike kister å gjøre i en treningsleir
Sitat av Ozzfan Vis innlegg
Bare ett lite problem;

Jesse Venturas program ( og en rekke andre amatørfilmere på nettet ) har flere ganger oppsøkt og filmet "treningsleirene" i amerika, og alle kistene. Hva har over 1 million slike kister å gjøre i en treningsleir
Vis hele sitatet...
Blablas program ( og en rekke andre amatørfilmere på nettet ) har flere ganger oppsøkt kornsirkler og filmet flyvende tallerkener.
Noen som har hørt om David Rockefeller? I alle fall så finnes det et intervju utført av en journalist/konspirasjon teoretiker kalt Benjamin Fulford.

http://video.google.com/videoplay?do...rch&plindex=3#

Nå skal man jo ikke overanalysere alt som blir sagt her men. Det finnes to mennesker, de som blindt "tror" på media basert på sin egen ervervede rasjonalitet og fornuft gjennom et liv levd. Og så finnes det de som tviler på det media presenterer. Kanskje kan det være for det de mottar mer informasjon for hjernen og prosessere enn hva andre "normale" mennesker gjør?
Sitat av Ozzfan Vis innlegg
Bare ett lite problem;

Jesse Venturas program ( og en rekke andre amatørfilmere på nettet ) har flere ganger oppsøkt og filmet "treningsleirene" i amerika, og alle kistene. Hva har over 1 million slike kister å gjøre i en treningsleir
Vis hele sitatet...
Du må nesten lese alle ordene, i rekkefølge.
The filmed lot in Madison, Ga., is a Vantage storage facility. Of the 900,000 or so in-ground burials in the U.S. each year, a small percentage of those people prearranged their own caskets and vaults--which Vanguard holds at the storage facility until the appropriate time. According to company Vice President of Operations Michael Lacey, there are approximately 50,000 vaults in storage in Madison. "It's nowhere near the quantity they talk about on the Internet," he told the local Morgan County Citizen newspaper. Furthermore, Lacey has said the company maintains detailed records of product ownership and is audited annually, to insure all vaults are accounted for.
Vis hele sitatet...
Kan også sitere wikipedia sin artikkel om Jesse Ventura-programmet:
Another allegation that focused around a private facility outside Covington, Georgia, was the stockpiling of thousands of plastic bins alleged to be used for mass burials. The company that runs it is Vantage Products, the country's largest manufacturer of burial liners, and the facility is their storage site.[10]
Vis hele sitatet...
La oss bare bli enige om at den som overlever får se Har du forresten en god forklaring på hva Bilderberg-gruppen driver med på symøtene sine? Og hva med Committee of 300, Skull and Bones, Knights of Malta og Illuminati?
Jeg tipper cognac og kubanske sigarer
Sitat av Ozzfan Vis innlegg
La oss bare bli enige om at den som overlever får se Har du forresten en god forklaring på hva Bilderberg-gruppen driver med på symøtene sine? Og hva med Committee of 300, Skull and Bones, Knights of Malta og Illuminati?
Vis hele sitatet...
Hva enn det er så har jeg liten tro på at det vil få særlig store konsekvenser for folk flest. Men siden du nevner det så kan du vel svare selv?
Sitat av Ozzfan Vis innlegg
Bare ett lite problem;

Jesse Venturas program ( og en rekke andre amatørfilmere på nettet ) har flere ganger oppsøkt og filmet "treningsleirene" i amerika, og alle kistene. Hva har over 1 million slike kister å gjøre i en treningsleir
Vis hele sitatet...
Flere av bildene og filmene som diverse konspirasjons folk har lagt ut er fra en fabrikk som produserer såkalte coffin liners.
Mange steder er disse påbudt for å legge kisten inni slik at jorden ikke skal synke etter hvert.

http://1.bp.blogspot.com/_WkvgyFHpkS4/TGwLokFcZDI/AAAAAAAAY-8/yb5ppDqTeKQ/s1600/Coffine-liners-close-up.jpg
Sitat av Ozzfan Vis innlegg
La oss bare bli enige om at den som overlever får se Har du forresten en god forklaring på hva Bilderberg-gruppen driver med på symøtene sine? Og hva med Committee of 300, Skull and Bones, Knights of Malta og Illuminati?
Vis hele sitatet...
Oversatt: Svarte, du hadde rett.. Men.. men.. Hva med alle andre konspirasjoner? Én av dem må da være riktige?!
Sitat av emphi Vis innlegg
Hva enn det er så har jeg liten tro på at det vil få særlig store konsekvenser for folk flest. Men siden du nevner det så kan du vel svare selv?
Vis hele sitatet...
http://www.youtube.com/watch?v=7a9Syi12RJo

Den overordnede planen er "New World Order". En regjering/styre for hele verden, og innføring av såkalt Marshal Laws.
Sist endret av Ozzfan; 2. januar 2011 kl. 20:19.
"Marshal Laws" og en haug youtube-linker? Kan ikke du ta et årsstudium i statsvitenskap eller noe, så du ikke virker helt håpløs?

For det første er youtube-videoer med konspirasjonsfjas lite interessant, siden det er umulig å diskutere en hel video med idioti. For det andre heter det "Martial Law" og er et etablert konsept for militært styre i krisesituasjoner. De fleste teoriene går ut på at man leser lover som sier hva som er tillatt i unntakstilstand (som typisk tillater regjeringen å gjøre mer enn til vanlig, siden landet mer eller mindre går i oppløsning) og så anta at myndighetene skal prøve å lage kriser for å oppnå dette.
Sist endret av ivioynar; 2. januar 2011 kl. 20:20.
Jøss, er du seriøs? Skal vi virkelig diskutere dette enda en gang?
Sitat av Ozzfan Vis innlegg
http://www.youtube.com/watch?v=7a9Syi12RJo

Den overordnede planen er "New World Order". En regjering/styre for hele verden, og innføring av såkalt Marshal Laws.

http://www.youtube.com/watch?v=WPeZYo3TeGA
Vis hele sitatet...
Mer tekst, takk. Jeg synes ikke at å linke youtube filmer er noen god måte å argumentere på.
Sitat av Ozzfan Vis innlegg
http://www.youtube.com/watch?v=7a9Syi12RJo

Den overordnede planen er "New World Order". En regjering/styre for hele verden, og innføring av såkalt Marshal Laws.
Vis hele sitatet...
Det må vera frykteleg stress å styre heile verdi, tykkjer eg. Ingen med vett vil vel noko slikt.
Les bøkene til David Icke hvis du syns dette er spennende..
Selv har jeg gitt opp å diskutere dette temaet for lenge siden, det er umulig!
Sitat av Ozzfan Vis innlegg
http://www.youtube.com/watch?v=7a9Syi12RJo

Den overordnede planen er "New World Order". En regjering/styre for hele verden, og innføring av såkalt Marshal Laws.
Vis hele sitatet...
Ja, og massive vindmøller som sender ut stråler med negativ energi.
Sitat av Odd Vis innlegg
Les bøkene til David Icke hvis du syns dette er spennende..
Selv har jeg gitt opp å diskutere dette temaet for lenge siden, det er umulig!
Vis hele sitatet...
Det kan jo ha et og annet med at nff har en rekke medlemmer som ser gjennom den håpløse svadaen som blir presentert som konspirasjonsteorier. Etter tidligere episoder hvor både Aune/itpro og Armin/nyhetsspeilet har blitt grundig lurt trodde jeg faktisk helt ærlig at folk ikke være dumme nok til å komme med mer konspirasjonistsvada på dette forumet.

Nb: innlegg slettes fordi de på et eller annet vis bryter reglene, det har null og niks med ytringsfrihet å gjøre. Å bruke "jeg har dysleksi" som argument i en diskusjon fungerer kanskje hos vg eller dagblabla, men ikke her.
Sist endret av liasis; 2. januar 2011 kl. 22:34.
Sitat av mranders0n Vis innlegg
Er vanligvis svært skeptisk til de fleste konspirasjonsteoriene som verserer på nettet, men da jeg så denne filmen av Bill Gates som sier rett ut at vi kan redusere verdensbefolkningen med 10-15% ved bruk av vaksiner ble jeg svært overrasket. Her er klippet: http://www.youtube.com/watch?v=6WQtRI7A064 og her er orginalfilmen: http://www.ted.com/talks/bill_gates.html.

Er det bare jeg som tolker det han sier feil, eller sier Bill Gates rett ut, filmet, at vaksiner er til for å redusere befolkningen. Håper noen motbeviser meg!
Vis hele sitatet...
PS! Jeg har ikke sett klippet, eller leset noen noen av linkene eller inleggene, jeg svarer bare på utspillet om å redusere verdens befolkning.
om vi hadde redusert i befolkningen med 10% (hovedsaklig i i de fattigste landene) hadde ikke det vært krise i mine øyne.

Hva er å fortrekke: (bare et eksempel)
1: 10 millioner i flykting-leiere, på dynga og andre kjipe steder
2: 1 millioner i flykting-leiere, på dynga og andre kjipe steder-

jeg foretrekker det siste.
Sitat av RESpekt Vis innlegg
Noen som har hørt om David Rockefeller? I alle fall så finnes det et intervju utført av en journalist/konspirasjon teoretiker kalt Benjamin Fulford.

http://video.google.com/videoplay?do...rch&plindex=3#

Nå skal man jo ikke overanalysere alt som blir sagt her men. Det finnes to mennesker, de som blindt "tror" på media basert på sin egen ervervede rasjonalitet og fornuft gjennom et liv levd. Og så finnes det de som tviler på det media presenterer. Kanskje kan det være for det de mottar mer informasjon for hjernen og prosessere enn hva andre "normale" mennesker gjør?
Vis hele sitatet...
1:35 i videoen:
"I have all this proof on tape"

Har du sett disse bevisene?

Hvis
Ja: Kan du legge ut bevisene her?
Nei: Hvem stoler blindt?
Hadd mann sett hele foredraget som Bill Gates holder, hadde man fått med seg hva han deffinerer som "a really god job with Vaccines, healthcare and reproductive healt services".

Husker ikke tallet eksakt men de fleste norske husstander/familier får ikke særlig mer enn to barn.
Er rimelig sikker på at antall barn i gjennomsnitt per norske hustand er under 2. Det er antall flyktninger i norge som gjør at folketallet vårt raser i unaturlig fart mot 5 mill!
Poenget til Bill Gates er at hvis vi gjør en god jobb med å utvikle verdens samfunnet blir det sjelden vi ser 8 barns familier i framtiden fordi foreldrene finner det lite praktisk.

Sitat av jaannibaaj Vis innlegg
om vi hadde redusert i befolkningen med 10% (hovedsaklig i i de fattigste landene) hadde ikke det vært krise i mine øyne.
Vis hele sitatet...
Jammen så flott! om det en dag blir aktuellt så kan jo du reise ned til Afrika og starte avlivningen da! Barna kommer sikkert løpende til deg med klemmer og kyss når du kommer med lynsje tauet ditt

Et slikt vedtak ville resultert i 3. verdenskrig. BASTA, hvertfall så lenge det finnes mennesker med samvittighet her i verden!

Dog forekommer Urban clensing allerede! Look it up
Sitat av Podcastern Vis innlegg
Jammen så flott! om det en dag blir aktuellt så kan jo du reise ned til Afrika og starte avlivningen da! Barna kommer sikkert løpende til deg med klemmer og kyss når du kommer med lynsje tauet ditt

Et slikt vedtak ville resultert i 3. verdenskrig. BASTA, hvertfall så lenge det finnes mennesker med samvittighet her i verden!

Dog forekommer Urban clensing allerede! Look it up
Vis hele sitatet...
Man trenger jo faktisk ikke lynsje folk for at befolkningstallet skal gå ned heller. Folketallet i Russland har jo gått jevnt og trutt nedover lenge nede, og det skyldes vesentlig veldig lave fødselrater og mange alkoholrelaterte dødsfall.

Tilby damer under 20 5000$ i bytte for å bli sterilisert f.eks., så skal du nok se at fødselsratene i endel Afrikanske land hadde gått dramatisk ned.
selvfølgelig er overpopulasjon et problem, men det er først og fremst et fattigdomsproblem. Om man fjerner fattigdom, fjerner man faktisk problemet. Men dette tar en 50års tid, da grafen over antall barn vil henge litt bak. Har sett en graf over dette, og alle industrialiserte land har vært gjennom det, Norge inkludert. Resten av verden går gjennom det as we speak, og vi må bare akseptere det. Det viktigste vi kan gjøre er å fjerne fattigdom. Om du mener massemord er det beste alternativet, kan du begynne med deg selv og din egen familie.

Konspirasjonsteorier... joda, tviler ikke på at det finnes konspirasjoner, og jeg stoler heller ikke blindt på massemedia, men jeg skjønner ikke hvordan det henger sammen med at jeg skal stole på David Icke eller Alex Jones. Hemmelige samfunn finnes, og hemmelige avtaler gjøres hele tida. Vi må bare akseptere at vi ikke har innblikk i det, eller gjøre som Wikileaks og faktisk prøve å skaffe denne infoen. Og skape svadateorier basert på ingenting, blir totalt meningsløst.

En ting til: overpopulasjon er et problem for menneskene involvert i dette. Det er et problem for de fattigste landene, og det anses av noen som et problem for de vestlige landene i form av innvandring. De eneste på jorda dette ikke er et problem for, er de menneskene som sitter på toppen av den økonomiske eliten. De samme menneskene som er medlemmer av alle disse organisasjonene du ramser opp. For dem er dette bare flere mennesker de kan tjene seg rike på og flere muligheter. Hvorfor i all verden skulle de bry seg?
Sist endret av Hardtliv2013bwoi; 3. januar 2011 kl. 01:18.
Sitat av kazoo Vis innlegg
1:35 i videoen:
"I have all this proof on tape"

Har du sett disse bevisene?

Hvis
Ja: Kan du legge ut bevisene her?
Nei: Hvem stoler blindt?
Vis hele sitatet...
Nei, har ingen formening om hvilke beviser han mener. Siden jeg ikke har sett filmen i det hele tatt. Kom over den da jeg søkte etter rosenkors materiale og frimurer materiale for egen vinning og bruk. La ut linken med tanke på de konspirasjons anlagte medlemmene av NFF.
Stoler fremdeles ikke blindt på media for fem flate øre. Men er litt skeptisk anlagt til alt som har med autoriteter og gjøre. Liker ikke tanken på at vi mennesker er styrt og underlagt begrensninger..
Sitat av EoT Vis innlegg
selvfølgelig er overpopulasjon et problem, men det er først og fremst et fattigdomsproblem. Om man fjerner fattigdom, fjerner man faktisk problemet. Men dette tar en 50års tid, da grafen over antall barn vil henge litt bak. Har sett en graf over dette, og alle industrialiserte land har vært gjennom det, Norge inkludert. Resten av verden går gjennom det as we speak, og vi må bare akseptere det. Det viktigste vi kan gjøre er å fjerne fattigdom. Om du mener massemord er det beste alternativet, kan du begynne med deg selv og din egen familie.

Konspirasjonsteorier... joda, tviler ikke på at det finnes konspirasjoner, og jeg stoler heller ikke blindt på massemedia, men jeg skjønner ikke hvordan det henger sammen med at jeg skal stole på David Icke eller Alex Jones. Hemmelige samfunn finnes, og hemmelige avtaler gjøres hele tida. Vi må bare akseptere at vi ikke har innblikk i det, eller gjøre som Wikileaks og faktisk prøve å skaffe denne infoen. Og skape svadateorier basert på ingenting, blir totalt meningsløst.

En ting til: overpopulasjon er et problem for menneskene involvert i dette. Det er et problem for de fattigste landene, og det anses av noen som et problem for de vestlige landene i form av innvandring. De eneste på jorda dette ikke er et problem for, er de menneskene som sitter på toppen av den økonomiske eliten. De samme menneskene som er medlemmer av alle disse organisasjonene du ramser opp. For dem er dette bare flere mennesker de kan tjene seg rike på og flere muligheter. Hvorfor i all verden skulle de bry seg?
Vis hele sitatet...
Flott innlegg!
dessuten skal man tenke ekstra godt over folk som faktisk kaller seg selv konspirasjonteoretikere! De vet jo ofte hva de leter etter, før det har funnet det
Bilderberger-gruppen inviterte Siv Jensen. Hvis de skal ta over verden, hvorfor Siv Jensen? De ville vært bedre tjent med noen av toppene innenfor norsk petroleumsindustri.

Vet dere hva? Jeg tror de diskuterer noe som kalles verdensøkonomi.
Sist endret av Dermuszdel; 3. januar 2011 kl. 15:07.
hvis du er redd for att dette skal skje, da er det bare å doppe å ta vaksiner fremover da=)
Jeg tror hvis alle diskusjonene fra bilderberger-gruppen hadde lekket ut, så tror jeg man hadde funnet noen ekstremt skremmende samtaler. Det er garantert noen der som har idéer som er ganske "fucked up" for å si det på godt norsk. Men det er ganske enkelt fordi det er like mange tullete rike mennesker som det er tullete vanlige mennesker. Heldigvis er det mange mennesker med penger og makt som har gode hensikter og.

Hvis man ser på helhetsbildet av hva Bill Gates gjør og sier, så virker det ihvertfall for meg som han er en av dem med gode hensikter. De eneste som klarer å tegne et særlig negativt bilde av Bill Gates er de som påstår at vaksiner er farlige, men alle med et fornuftig hode burde vite at de fleste slike påstander om vaksiner er stort sett bullshit.

Som sagt av andre tidligere, så er ikke hensikten med vaksiner å redusere befolkningen. Hensikten med vaksiner er å gjøre folk friskere, og barneoppdragelse tryggere, slik at folk får bedre levevilkår, og dermed også indirekte færre barn.

Å tro at folk med makt vil redusere befolkningen ved å forgifte folk er latterlig idiotisk. Det gagner ingen, og spesielt ikke de med makt.
Sitat av Skyfex Vis innlegg

Å tro at folk med makt vil redusere befolkningen ved å forgifte folk er latterlig idiotisk. Det gagner ingen, og spesielt ikke de med makt.
Vis hele sitatet...
Hvorfor ikke? Reint hypotetisk, hvis du hadde hatt makt i et samfunn og "kontrollen" over en befolkning. Hvor mye utgifter kunne blitt spart hvis samfunnet ikke var så befolket som det hypotetisk er? Og hvor lettere hadde det blitt med vedlikehold av infrastruktur, helsetilbudet til den befolkningen/samfunnet som du har kontroll over? For ikke å snakke om hvor lite avfall det kunne vært enn det liksom er?

Men igjen, de hadde jo ikke hatt så stor kjøpemasse da hvis befolkningen hadde vært redusert. Money talks, bullshit walks..