Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  0 401
Gig
Naturlig Talentløs
Gig's Avatar
Hei medfreaks.

Jeg hadde litt problemer med pc'en, tok ut noen rambrikker for å teste uten, da jeg satte inn alle brikkene igjen så blir skjermen pixlete og jeg ser at den henger i bios splash. Løser seg ved å ta ut de to brikkene igjen og sitte med kun 2 brikker igjen.

Det store problemet er, at etter at jeg gjorde dette, får jeg ikke lyd fra pc til anlegg. det står bare "ingen enheter er koblet til"

Jeg får lyd fra HDMI som går til tv, og fra tv til anlegg med optisk kabel, har ikke mulighet for å teste utenom HDMI da jeg ikke har de kablene til anlegget lenger

Komponenter:
Anlegg; Logitech Z5500 (tror neppe det er her problemet ligger da jeg får lyd fra ps3 osv gjennom tv'en)

Skjermkort: ATI Radeon HD4550 (vet jeg burde oppgradere ) og har lastet ned nyeste drivere i dag

Noen som vet hva problemet kan være? pixelproblemet løser seg som nevnt ved å ta ut 2 av 4 rambrikker og da er pc helt normal med unntak av at jeg ikke har lyd.

GIG