Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 1272
Jeg er litt tidlig ute (2 år for tidlig), men jeg liker å ha planene klare.
Jeg har rundt 4 i snitt, og regner med at jeg går ut av videregående med det snittet også.
Jeg har planer om å søke på IT Universitetet i København.
Jeg har også sett litt på ituniv.se, har også hørt mye godt om den også.

Anyway, jeg leste at man må ha 2 års erverserfaring eller noe sånt på itu.dk for å kunne begynne med masterutdannelsen.. vet ikke helt hva det betyr, men når jeg sier bachelorutdannelse, er jeg inne på noe der?
Er det mulig å få det jeg trenger på ITU i DK?
Er det mulig å finne ut hvor mange studenter de tar inn på siden?
Og hva er sjansen for at jeg kommer inn med 4 i snitt på et universitet?
Sist endret av boblehest; 25. november 2006 kl. 23:05.
for å svare på det siste spørsmålet ditt, sjansen for å komme inn med 4 i snitt kommer an på hvilken linje du søker.
Fant ut at jeg måtte skifte språk til engelsk, men da fant jeg mange mange flere linjer å velge mellom. (Eller modeller som det kalles)

Det står at de forventer mindre enn det som er maks, altså det er stor sjanse at jeg kommer inn da?
Very Important Fabulist
aybara's Avatar
Hvis det er to år til du skal søke (eller begynne) på høyere utdanning, bør du bare droppe de planene du har nå. Du kan forandre mening mange ganger i løpet av to år. Og om det ikke skulle skje, kan situasjonen godt være en helt annen om to år enn den er i dag. Når det gjelder hva du trenger av karakterer kommer det, som pho sier, helt an på hvilken linje du søker. Enkelte linjer er "åpne" dvs, at alle kommer inn, mens andre har adgangsbegrensning, og da vil karakterkravene kunne variere fra år til år, avhengig av karakterene til de andre søkerne. Tidligere års karakterkrav kan imidlertid gi en god indikasjon på hva du trenger, og det kan jo hende du finner noe sånt på nettsidene deres..