Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1774
Ble svindlet av et firma som heter Mint Media for en tid tilbake. En svært overbevisende selger sa at jeg var kunde av dem og at de skulle sjekke at opplysningene mine stemte.

Det viste seg at jeg aldri hadde vært kunde av dem og at Google my business profilen min er en gratis tjeneste. Tenkte jeg bare skulle advare mot dette firmaet. Etter å ha googlet en del fant jeg ut at Mint media har svindlet mange bedrifter. Hvis man vil ha en google profil gratis så kan man få det her:

https://www.google.com/intl/no_no/business/
Hva gikk svindelen ut på?
Mint Media bruker veldig ofte å ringe deg hvis du oppretter et Enkeltpersonsforetak eller endrer navnet på ditt foretak.
De sier da at de ser at du har opprettet et eget firma og ønsker å hjelpe deg til å bli synlig på nett og telefonkatalogen.

De ringte meg en gang, de oppga ingen pris og sa ingenting om at det kostet penger.
Jeg sa at det alltids er greit å være synlig på nett, men at jeg skulle fikse det selv.

Etterpå kom det en regning i posten på 7800 ,- for telefonsamtale, mailkorrespondanse (Ikke skjedd), profil hos google og visning i gulesider / 180.no
Betalte selvfølgelig aldri denne, men det er ofte sånn de går fram. De sender bare regning på tull uten å faktisk ha gjort noe eller avtalt noe konkret.
Dette funket for meg:

Send en mail og skriv at du bestrider fakturaen. Da kan de ikke sende den til inkasso og regningen blir slettet av mint media. Her er forøvrig en artikkel om hvordan de holder på: https://www.digi.no/artikler/advarer...svindel/292732
Dette minner veldig om svindelsiden gul.no
Driver også med "synlighet" i kataloger osv. Driver også såkalt egeninkasso(scroll ned)
Et enkelt søk på google så kommer det kjapt opp forslag "gul.no svindel" osv. Lurt hundre, kanskje tusenvis av bedrifter dette Stavanger-baserte firmaet drevet av Jordal-klanen.