Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 1472
Har tenkt til å sette opp en "hinderløype" sammen med noen kamerater da vi skal filme et bestemt naturområde til et event. Problemet er at det er mye trær og annet i veien (som det ofte er i skogen), og da trenger vi noe som kan følge hele løypa på cirka 100 meter.

Etter å ha lest meg litt opp på diverse "review"-sider, så kan det virke som at Wiralcam kanskje er det beste (og billigste) alternativet. Eller er det noen her som vet om en drone til under 5000,- som kan gjøre noe lignende?

Skal ikke filme i by eller i en "no fly zone", så gjør egentlig ikke noe om det er en drone - såfremt den er smidig nok til å gå mellom trær, samt at den skal kunne holde kameraet stabilt hele veien mens den følger en person som utfører hindrene.
Ikke brukt Wiralcam selv, men kjenner litt folk som har.
Funker helt greit det, men så må du vel evt ha en gopro evt. annet kamera i tillegg.

Drona DJI Spark skal kunne dekke inn det du trenger. Liten nett sak, med overraskende grei kvalitet i forhold til størrelse.
Hvor gjennomførbart det er avhenger helt av hvor tett det er med trær. Den har riktig nok kollisjons-sensorer som gjør det litt lettere. Men det krever at du øver deg litt for å bli komfortabel med å fly mellom trær.

Jeg ser i hvert fall for meg at du kanskje vil ha litt mer glede av en drone i etterkant av løpet, sammenlignet med Wiralcam.
Hei TaterKjell, takk for svar! Veldig spennende produkt du kom opp med, og prøvde å finne noen som solgte det i Norge. Fant egentlig frem til flest amerikanske nettbutikker, og mange var "out of stock" etc.

Aktivitetsdagen/hinderløypedagen vår er ganske nær forestående, og jeg så til og med at Wiral har begynt en kampanje hvor de inkluderer 100 meters-tauet, noe som var perfekt for meg.

Derfor ble det Wiralcam denne gangen, men jeg snuser også på en drone hvis jeg skal ta litt mer "utfordrende" videoer.