Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 3483
Noen som vet?
Har prøvd å søke og goggle, men finner ingenting
Sist endret av narni; 3. september 2013 kl. 22:46.
Regner med det går som salg idet du selger det.
Har dog ikke kilder på dette.

//Kan du reformulere spørsmålet ditt?
Sist endret av FatMan; 3. september 2013 kl. 22:46.
Jeg regner med TS tenker på hvor mye han kan sitte på uten at han risikerer å bli tatt for salg, samme som 15g grensa på cannabis.
Alkoholisert gamer
Jeg tror h*n er ute etter å vite hvor mye h*n kan oppbevare før politiet ser på det som at det er til vidresalg, og ikke eget bruk.

edit: ninjaed..
Sist endret av ekoli; 3. september 2013 kl. 23:00.
Sitat av Dos Equis Vis innlegg
Jeg regner med TS tenker på hvor mye han kan sitte på uten at han risikerer å bli tatt for salg, samme som 15g grensa på cannabis.
Vis hele sitatet...
Riktig. Beklager dårlig formulering.
Eks: om grensen for eget bruk går på 100 da, hva er straffen?
Sist endret av narni; 3. september 2013 kl. 23:07.
Trur ikke det er noen fast grense på det.Den 15g grensa som gjelder angående cannabis er heller ikke helt riktig.Man kan bli tatt med hundrevis av gram med weed å fortsatt slippe unna å bli tiltalt for salg.. mye som spiller inn.En annen kan bli tatt med en 5er weed å bli tatt for salg,kommer helt ann på omstendighetene.
Sitat av High-on-life Vis innlegg
Trur ikke det er noen fast grense på det.Den 15g grensa som gjelder angående cannabis er heller ikke helt riktig.Man kan bli tatt med hundrevis av gram med weed å fortsatt slippe unna å bli tiltalt for salg.. mye som spiller inn.En annen kan bli tatt med en 5er weed å bli tatt for salg,kommer helt ann på omstendighetene.
Vis hele sitatet...
Det må vel være en fast grense som det er med andre rusmidler. Det at du kan være heldig å slippe unna med noen hundre gram cannabis er viss du dyrker selv og de beslaglegger. Du slipper ikke unna om politet finner 2-3 plater hasj i leiligheten din 2-3 plater går ikke til eget bruk.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Nei det må det absolutt ikke, det er nettopp derfor vi ikke tillater spørsmål om straff her på forumet:
Det finnes ingen fasitsvar og det er derfor det finnes et helt yrke som er dedikert til å dele ut straff i rettssammenheng.

Det High-on-life nevner er sant, selv om medier rapporterte om en 15 grams grense på cannabis finnes det flere saker der folk ikke har blitt dømt for salg med mengder langt over denne såkalte grensen.

Men det vi kan anta er at over 3 måneders forbruk vil bli sett negativt på, tallet kommer fra lov om import av legemidler.
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Nei det må det absolutt ikke, det er nettopp derfor vi ikke tillater spørsmål om straff her på forumet:
Det finnes ingen fasitsvar og det er derfor det finnes et helt yrke som er dedikert til å dele ut straff i rettssammenheng.

Det High-on-life nevner er sant, selv om medier rapporterte om en 15 grams grense på cannabis finnes det flere saker der folk ikke har blitt dømt for salg med mengder langt over denne såkalte grensen.

Men det vi kan anta er at over 3 måneders forbruk vil bli sett negativt på, tallet kommer fra lov om import av legemidler.
Vis hele sitatet...
Okei, har skjønt at det er mye som spiller inn. Men kom gjerne med erfaringer om noen har blitt tatt!

Og en ting til: Noen andre enn meg som har merket at rivotrilen har blitt svakere det siste året? husker ifjor sommer så kunne jeg ta en og da var jeg i godform, nå kan jeg ta 3-4 og bare merke litt og blir heller ikke like rolig. Har flere kompisser som mener det samme. Har alltid kjøpt på glass, eller roche 2mg (ekte, eller ser ivertfall ut som).

Edit: kan legge til at jeg ikke har noen tolleranse, da jeg iløpet av dette året har spist rivvo kun 4-5 ganger
Sist endret av narni; 4. september 2013 kl. 12:50.
En venn av meg ble tatt med 180 rivotril i posten. Han fikk 30 dager betinget med 2 års prøvetid.
http://www.fvn.no/lokalt/lister/Dyrk...l#.UifR72Tk4mU

Det ble nok litt mer enn 15 gram, nå fant de bare trimmen og planterester da, kanskje derfor han fikk så mild straff (i tillegg til at han selvmedisinerte). Spørs hvor flink du er til å forklare deg og om du har "legit"e grunner.
King of Destructions
lilpsych's Avatar
Kan snakke seg ut av mye rart, bare les den røde store boka, så vet dere alle rettighetene deres. for Snuten kan være sleipe as fuck i avhør.. pga de tror ikke vi kan regelhverket.. Leste den første gang da jeg var 15, for ca 10 årsiden.

*One Love*
15 gram er grensen hvor saken kan bli avgjort med kun forelegg. 50g er skillet mellom eget bruk og salg. Dog er det som tidligere nevnt mangen faktorer. Tror nok du har flere hundre tabletter å gå på for eget bruk. Straffen blir nok en bot.
Er det ikke noe sånt som at du må ha orginal pakningen/boksen med en etikett med navnet ditt på, dato og hvem lege som har skrevet det ut?
Eller var dette helt opplakt og jeg forsto den ikke?
Sitat av Huttetutta Vis innlegg
Er det ikke noe sånt som at du må ha orginal pakningen/boksen med en etikett med navnet ditt på, dato og hvem lege som har skrevet det ut?
Eller var dette helt opplakt og jeg forsto den ikke?
Vis hele sitatet...
Om vedkommende har resept, og
1: Har medisinen hjemme
- Ingenting.
2: Tar med hele pakka ut på byen en lørdagskveld
- Tatt for salg.
3: Tar med noen piller ut på byen en lørdagskveld
- Ingenting (om resept fremvises).

Om vedkommende ikke har resept, og
1: Har små mengder
- Tatt for narkobesittelse.
2: Har store mengder
- Tatt for salg.