Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 1280
Hei,

Jeg tenkte jeg skulle tipse dere nysgjerrige om et lite spill utviklet ved MIT. Spillet heter "A Slower Speed Of Light", og målet er enkelt nok å gå og samle baller. Men jo flere baller du tar, jo tregere blir lysets hastighet. Dette fører til at man kan erfare noen av de visuelle effektene som oppstår ved hastigheter tett oppunder lysets, og som følger av den spesielle relativitetsteorien.

Her er en beskrivelse av disse effektene sakset fra nettsiden til utgiverne:
" [...] . These effects, rendered in realtime to vertex accuracy, include the Doppler effect (red- and blue-shifting of visible light, and the shifting of infrared and ultraviolet light into the visible spectrum); the searchlight effect (increased brightness in the direction of travel); time dilation (differences in the perceived passage of time from the player and the outside world); Lorentz transformation (warping of space at near-light speeds); and the runtime effect (the ability to see objects as they were in the past, due to the travel time of light). [...] "

Spillet kan lastes ned på MIT Game Lab sin nettside. Absolutt et spennende spill å teste for den som er interessert i fysikk! Enkelte synes kanskje det er unødvendig å starte en egen tråd, men da det synes å være stor interesse for temaet i Provos tråd om spesiell relativitet , tenkte jeg det kunne være interessant for en del brukere.
en drittsekk såklart
drittsekken's Avatar
virker intressant, selvom jeg ikke har det døyt å gjøre med fysikk laster ned nå, men det er ekstremt treigt nett her så jeg får nok ikke spillt det på en stund
tja, var et spennende og spesielt spill, men syntes grafikken og temaet var litt snodig
ingame skjermbilde

styringa var forj*velig
Sitat av Facebook Vis innlegg
tja, var et spennende og spesielt spill, men syntes grafikken og temaet var litt snodig
ingame skjermbilde

styringa var forj*velig
Vis hele sitatet...
Om du med tema mener spesiell relativitetsteori, så er det dette som gir spillet noen mening. Hvis man bare tar det som et klassisk spill som bare skal være fengende, så er det kanskje ikke allverdens. Det morsomme med spillet er at man får se effekter som er tilstede i den virkelig verden, men som ellers er vanskelig å se for seg og umulig forr oss å oppleve