Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 6001
Hei,

Det har vært en veldig stor forespørsel for en siste oppdatering. Jeg føler meg forpliktet til å skrive dette.

Dette er en siste oppdatering på tråden 3 timer søvn – rapport. Ny tråd lages fordi det har vært stor nysjerrighet knyttet til hoved-tråden og det siste som skjedde. Ut i fra meldinger som ble sendt til meg, har nso (som jeg tror driver nettstedet) bekreftet at ny tråd kan lages siden hovedtråden ikke kan åpnes igjen.

Jeg skal begynne med å gjøre klar et par ting. For det første, er dette ikke såkalt “trolling”. All informasjon er korrekt, alt det som skjedde er virkelig. Dette er et eksperiment som ble utført for å mate min egen nysjerrighet men også for å øke min produktivitet. Det finnes ikke noen logiske forklaringer på hvorfor jeg ville bruke min tid og energi på å skrive rapporter hvis hele opplegget skulle være falsk. Rapportene ble skrevet for å holde min egen motivasjon oppe, men også for å ha en slags oversikt, tilgjengelig for alle interesserte.

Som det ble nevnt i hoved-tråden, har jeg hatt personlighetsforstyrrelser siden en nokså ung alder. Jeg har på mange måter to sider, den ene er virkelig ond mens den andre er mer “normal”. Min onde side har ingen grenser, den vil skade, ødlegge, manipulere uten noe som helst grunn. Min normale side har hatt kontroll over den onde personligheten, men som dere kan se i tråden, mistet jeg fullstendig kontroll over ikke bare min personlighet, men også eksperimentet som ble utført.

Gradvis, uten at jeg hadde lagt merke til det, begynte jeg å skade folk, både fysisk og psykisk. Jeg har blitt fortalt av venner og beskjente, at oppførselen min var veldig brutal, grenseløs, og voldelig. I løpet av denne korte perioden mistet jeg en av mine beste venner, på grunn av det faktum at jeg lå med hans (nå ex-)kjæreste. Første gangen jeg la merke til at oppførselen min, var da jeg skadet en person fysisk med vilje (i hovedtråden er dette oppsumert). Fra det punktet, mistet jeg bare mer og mer kontroll, hvorav mye av blant annet det ovennevnte skjedde.

Jeg mistet fullstendig kontroll over eksperimentet på slutten fordi min fysiologi tilpasset seg mye raskere enn det jeg kunne kontrollere. Da jeg begynte å skru ned tiden, så hjernen min et mønster –at tiden ble skrudd ned med 5 minutters intervall, og fortsatte dermed å skru ned tiden utenfor min kontroll (jeg trengte ikke vekke-klokke, jeg våknet 5 minutter tidligere for hver dag som gikk).

Kontrollen over min personlighet, gikk i samme retning. En veldig interessant observasjon er at jeg var “den onde” etter å ha våknet, og forstod gradvis når tiden var inne for søvn, hva jeg virkelig hadde gjort og konsekvensene av det jeg hadde gjort. Med andre ord, så det ut som den onde personligheten ble på en måte vekket opp av eksperimentet. Jeg skal være ærlig: jeg har det i meg og kommer mest sannsynlig å ha det i meg for resten av livet, men hvorvidt jeg klarer å kontrollere det er noe annet. Kontrollen ble mistet under eksperimentet.

Jeg husket det jeg gjorde, og det var jeg som valgte å gjøre det, men likevel føles det ikke som noe jeg ville ha gjort. Det er veldig vanskelig å forklare, og det er eneste måten jeg kan forklare det på.

Det som skjedde på slutten, er slik det står. Rett etter at jeg hadde våknet var politiet allerede i leiligheten (døra var åpen), og jeg ble konfrontert. Jeg prøvde selvsagt å bortforklare det hele med at det var en misforståelse, jeg ble deretter konfrontert med at jeg hadde ringt politiet på falsk grunnlag. Dette godtok jeg ikke, så de ville likevel ha meg med til politistasjonen (noe som jeg igjen ikke godtok), men ble likevel med da jeg ga opp å argumentere etter 15 minutter. Jo mer jeg ventet der, desto mer “normal” ble jeg, og da jeg endelig gikk inn for samtale, knakk jeg og forklarte det som virkelig skjedde. Kort oppsumert ble jeg kjørt til sykehuset hvor jeg gikk gjennom behandling. Per dags dato må jeg møte 4 dager i uken (2 timer/dag) med en psykolog.

Det eneste jeg kan si er: hvis du har tenkt å utføre slike eksperimenter, tenk deg gjerne om, og se på din psykiske tilstand. De første dagene er et mareritt, det er mange som har gått gjennom slike eksperimenter uten å gjennomå det jeg gjennomgikk. Psykisk tilstand er veldig nær koblet til søvn, er du en psykopat slik jeg er, vær så snill: ikke ødelegg søvnrytmen.


Spørsmål tas gjerne i mot, jeg skal prøve å svare så fullstendig som mulig. Jeg ber dere om å holde alt on-topic, saklig og relevant slik at tråden ikke blir stengt eller slettet.

Takker for meg,
Det høres ut som en strålende ide at du endelig får behandling og jeg tror alle kommer til å tjene på det. Jeg håper du faktisk aksepterer at du har en sykdom at det ikke er noe du kan fikse selv med egne eksperimenter eller selvmedisinering. Lykke til videre
Fikk det noen fysiske skader på kroppen? Du nevnte i forrige tråden at du begynte å miste øyenbrynene osv.

Godt å høre at det gikk bra
Beklager hvis dette er OT (eller støtende);

Etter hva jeg har forstått studerer du til å bli lege. Er dette egentlig en god vei for deg å gå, mtp. at du har en "ødeleggende side" ved deg som ønsker å skade andre mennesker? Hadde du hatt kontroll over denne siden ved deg selv hadde saken vært en annen, men du sier jo selv at dette er noe du ikke er sikker på om du klarer. Jeg kan vanskelig se for meg at praktiserende lege er den riktige jobben for deg i så tilfellet.

(igjen, beklager hvis dette er støtende på noen måte)
Sitat av Sjølvaste Vis innlegg
Beklager hvis dette er OT (eller støtende);

Etter hva jeg har forstått studerer du til å bli lege. Er dette egentlig en god vei for deg å gå, mtp. at du har en "ødeleggende side" ved deg som ønsker å skade andre mennesker? Hadde du hatt kontroll over denne siden ved deg selv hadde saken vært en annen, men du sier jo selv at dette er noe du ikke er sikker på om du klarer. Jeg kan vanskelig se for meg at praktiserende lege er den riktige jobben for deg i så tilfellet.

(igjen, beklager hvis dette er støtende på noen måte)
Vis hele sitatet...
I samråd med psykolog og helsevesen tror jeg TS kan få en form for behandling, og vil fungere ganske så normalt i hverdagslivet. Det er jo søvnrytmen som utløste hans onde side for fullt etter min oppfatning av det han skrev.

TS: Fint at du gjennomførte noe, alltid interessant med personer som prøver noe nytt og spennende. Dog synd at det gikk som det gikk. Håper både kropp og sinn har kommet seg etter dette Veldig bra at du klarer å oppfatte selv at du har en todelt personlighet, alt for mange som ikke vil innse sine pyskiske plager.
Sist endret av SemiColon; 15. mars 2012 kl. 20:01.
Trådstarter
Sitat av maxphone Vis innlegg
Fikk det noen fysiske skader på kroppen? Du nevnte i forrige tråden at du begynte å miste øyenbrynene osv.

Godt å høre at det gikk bra
Vis hele sitatet...
Hei,

Ingen fysiske skader.

Håravfall fra øyenbryn var som følge av hormonell-ubalanse, men som det også ble nevnt senere i hoved-tråden, gikk det over uten synlig fysisk effekt.

Beklager hvis dette er OT (eller støtende);

Etter hva jeg har forstått studerer du til å bli lege. Er dette egentlig en god vei for deg å gå, mtp. at du har en "ødeleggende side" ved deg som ønsker å skade andre mennesker? Hadde du hatt kontroll over denne siden ved deg selv hadde saken vært en annen, men du sier jo selv at dette er noe du ikke er sikker på om du klarer. Jeg kan vanskelig se for meg at praktiserende lege er den riktige jobben for deg i så tilfellet.

(igjen, beklager hvis dette er støtende på noen måte)
Vis hele sitatet...
Helt normal spørsmål og problemstilling.

Det er klart at jeg bør tenke meg om hvis jeg innser at dette er noe som jeg ikke klarer å kontrollere. Dette har vært kontrollert 100% siden barndommen, men jeg visste og vet at det finnes inni meg. Kontrollen ble mistet under eksperimentet, og jeg ble mer kjent med min andre side. Utkommet er at nå møter jeg 4 dager i uken hos psykolog. Målet mitt er kirurgi, og jeg, slik jeg kjenner meg selv, vil aldri akseptere å godta et slikt ansvar hvis jeg ikke ser meg selv i stand til å ta ansvaret. Håper spørsmålet ditt ble besvart.
Gammel er du?
Sitat av CT705 Vis innlegg
Det er klart at jeg bør tenke meg om hvis jeg innser at dette er noe som jeg ikke klarer å kontrollere. Dette har vært kontrollert 100% siden barndommen, men jeg visste og vet at det finnes inni meg. Kontrollen ble mistet under eksperimentet, og jeg ble mer kjent med min andre side. Utkommet er at nå møter jeg 4 dager i uken hos psykolog. Målet mitt er kirurgi, og jeg, slik jeg kjenner meg selv, vil aldri akseptere å godta et slikt ansvar hvis jeg ikke ser meg selv i stand til å ta ansvaret. Håper spørsmålet ditt ble besvart.
Vis hele sitatet...
Litt nysgjerrig på kirurgi, vet du hva som skaper denne ubalansen? Hvordan kan kirurgi rette opp dette?

En liten positiv ting er vel at du fikk kjenne denne negative siden ved deg, så hvis du opplever det igjen så vet du hvem du har å kontakte?
Sitat av SemiColon Vis innlegg
Litt nysgjerrig på kirurgi, vet du hva som skaper denne ubalansen? Hvordan kan kirurgi rette opp dette?
Vis hele sitatet...
Jeg vil tro han mener at han vil bli kirurg.
Kjempe bra! Du setter høye mål, og fullførte det du påbegynte! godt gjort, og lykke til videre. :-)
Syke saker! Fulgte alt i tråden din og ble litt nysgjerrig, men helt utrolig at det endte slik. Kan vel bare si lykke til!
Av beste sort!
Kålroten's Avatar
Leste den gamle tråden helt fra starten av. Ble veldig spennende, nesten litt vel spennende, og jeg lurer fortsatt litt på om du er troll? Om ikke; du er gal mann!
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Vet ikke om du er her fortsatt jeg, men lurer litt på hvordan det går med deg nå? Er du tilbake, og fungerer du fint i hverdagslivet? Kan du anbefale andre å prøve på et sånt prosjekt, selvsagt kun om de er mentalt klare for det? Fulgte forresten med på den opprinnelige tråden din, og må si jeg syntes det var svært interessant. Har ganske stor interesse for ting som kanskje kan være med å øke livskvaliteten.
At du har hatt personlighetsforstyrrelser siden du var liten har jeg veldig liten tro på, med mindre du har fått en diagnose. Dessuten er det 18 års "aldersgrense" for å få de fleste av disse diagnosene. Det er ikke noe man selv klarer å diagnostisere.

For meg høres ut det ut som du sliter litt med deg selv. Anbefaler deg å skaffe hjelp om du ikke allerede har gjort det.
Sist endret av Lacertosus; 26. oktober 2012 kl. 20:22.
Sykt.

fra revolver til spøk, du minner meg veldig om Charlie/Hank fra Me,Myself and Irene. :P
Jeg syns ikke noe av det du skriver henger på greip. Prosjektet ditt er en ting men disse påståtte diagnosene stusser jeg over. Hvilke personlighetsforstyrrelser lider du av, har du fått dem utredet og oppfylle kriteriene til diagnosesystemet? Ser du omtaler deg som en psykopat, og det biter jeg meg merke i. Medikamentell behandling for dyssosial personlighetsforstyrrelse har foreløpig ikke vist noe merkbare resultater da de gjerne ikke ønsker hjelp og legger skylden på andre for sine egne negative sider. De har rett og slett en manglende forståelse for lidelsen sin. Du er veldig opptatt av å fremstille deg som Dr. Jekyll og Mr. Hyde, en fremstilling av multippel personlighet. Dette går under samlebegrepet dissosiative lidelser. Hvis mye av det du skriver her skal være troverdig bør du virkelig sette deg litt mer inn i hva du skriver om. Man skulle tro en medisinstudent hadde litt mer kjennskap til slikt? Dette svekker troverdigheten din. Jeg har også lest flere andre tråder du har laget med meget sterkt innhold hvor du viser uansvarlig atferd. Om du i det hele tatt blir (eller har planer om) å bli lege er jeg glad for å ikke bli din pasient, slik som du har holdt på. Hvordan gikk det med dette RC-prosjeket ditt der du delte ut substanser på campus? Husker jeg feil?

Det er mange grunner til å lage slike tråder. Det har skjedd i hytt og pine. Bare se hvor mange som sluker alt du sier som sprøstekt bacon. For ikke å snakke om all oppmerksomheten du får. For all del, det er meget underholdende at du holder på slik. Men kunnskapsnivået ditt er veldig labert og lite troverdig. Gi meg litt innsikt i din viten, og la gjerne være å kalle deg selv psykopat. For det første, dette begrepet brukes ikke lenger som en diagnostisk betegnelse. Det går under dyssosial personlighetsforstyrrelse. Det der kan du bare glemme. Gi meg litt korrekt informasjon og bevis så skal jeg tro på deg.
Sitat av Lacertosus Vis innlegg
At du har hatt personlighetsforstyrrelser siden du var liten har jeg veldig liten tro på, med mindre du har fått en diagnose. Dessuten er det 18 års "aldersgrense" for å få de fleste av disse diagnosene. Det er ikke noe man selv klarer å diagnostisere.

For meg høres ut det ut som du sliter litt med deg selv. Anbefaler deg å skaffe hjelp om du ikke allerede har gjort det.
Vis hele sitatet...
Har du lest noe som helst av det han skrev?
Sitat av totaltkaos Vis innlegg
Har du lest noe som helst av det han skrev?
Vis hele sitatet...
Jeg har lest alle postene hans i de tidligere trådene, noe du neppe har gjort.

Etter flere sider med innlegg fra han, tok jeg meg ikke tiden til å lese de siste få ordene hvor han snakker om den "sykehus/psykiatriske" behandlingen.

Måten han kaller seg for en "psykopat" og bruker det som en unskyldning for de negative handlingene han utfører mot andre er etter min mening patetisk.

Jeg kjenner faktisk person(er) i virkeligheten som lider av personlighetsforstyrrelser. De oppfatter jeg som det motsatte av TS. De eier ikke selvoppfattelse, noe TS tydeligvis er rikelig av. (se posten til LucyInTheSky).
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Hvis man ikke starter å minske antall timer søvn(under 3 timer), tror du det ville fungert i lengden?
Sitat av CT705 Vis innlegg
Om jeg må innlegges, skal jeg legge ut alle papirene mine fra sykehuset og eventuelle behandlinger som bevis på at dette virkelig skjer. Jeg har gåsehud akkurat nå. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre av meg. Det er helt sykt, jeg kjenner ikke meg igjen i mine handlinger.
Vis hele sitatet...
Ja da venter jeg!
Jeg må si TS at jeg fulgte med i den eldre tråden din, og har ikke sett denne før nå idag. Har flere ganger lurt på hvordan dette gikk, og det ser jo ut som du faktisk overlevde uten nevneverdige mén, og vil bare si tusen takk til deg som person som faktisk gjorde/skrev en av de mest sinnsvake rapportene jeg har lest på Freak noen gang!
Meh. Jeg støtter meg fremdeles til at TS er et stort troll.
For mye som ikke henger helt på greip..