Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 2982
Har røyket Marlboro Red sigaretter nå i 1-2 år, og det jeg alltid har misslikt litt med sigaretter er at de brenner opp på bare 8-10min.

Jeg tenkte derfor å prøve å røyke sigarer men ikke fast, selvfølgelig.

Men er det noe sunnere å røyke sigarer enn vanlige sigaretter, og inneholder sigarer også nikotin?

Noen som har noen spesielle merker å anbefale for en nybegynner?
Tenkte å bestille noen fra denne nettsiden.

Sist endret av peisen; 23. desember 2011 kl. 10:52.
Sitat av peisen Vis innlegg
Har røyket Marlboro Red sigaretter nå i 1-2 år, og det jeg alltid har misslikt litt med sigaretter er at de brenner opp på bare 8-10min.

Jeg tenkte derfor å prøve å røyke sigarer men ikke fast, selvfølgelig.

Men er det noe sunnere å røyke sigarer enn vanlige sigaretter, og inneholder sigarer også nikotin?

Noen som har noen spesielle merker å anbefale for en nybegynner?
Tenkte å bestille noen fra denne nettsiden.

Vis hele sitatet...

Man røyker ikke sigarer, man ''puffer'' og nyter smaken.

Om det er SUNNERE? Ja, det vil jeg tro ettersom du ikke trekker ned.

Inneholder nikotin, ja.
Trådstarter
42 5
Sitat av ghettokid Vis innlegg
Man røyker ikke sigarer, man ''puffer'' og nyter smaken.

Om det er SUNNERE? Ja, det vil jeg tro ettersom du ikke trekker ned.

Inneholder nikotin, ja.
Vis hele sitatet...
Og hva skjer om man "trekker ned"? Kvalme?
Sitat av peisen Vis innlegg
Og hva skjer om man "trekker ned"? Kvalme?
Vis hele sitatet...

Har selv prøvd flere ganger, og noen trekker ned på hver 3/5 trekk. Noe de fleste ikke gjør. ( fordi man ikke skal..)

Det som skjer er at du får sår hals ( min erfaring)

Uansett, skikkelig sigarer er såpass dyrt at det blir dyrt og skulle røyke de som sigaretter.

Sigarer skal være gode, og nytes med god konjakk

Gode sigarer ( som oftest ) har en ganske høy fuktighet. Med rundt 3 trekk i minuttet, kan flere sigarer vare rundt 45 min.

Er ikke noe du røyker på 3 minutter
Sist endret av ghettokid; 23. desember 2011 kl. 11:13.
Hvis du er fastrøyker så vil jeg tro at du kommer til å trekke ned en gang i blandt hvis du røyker sigar. Du kan nok kjenne noe kvalme hvis du trekker ned for ofte, men som det står over: Du slipper nok unna med litt sår hals.
Sigarer kan også nytes med øl og whisky, bare så det er sagt!

Husker ikke hvilket merke det var, kanskje en $15 sigar i USA, som jeg nøyt med Sam Adams Boston Lager. Fy faen så digg!
Røyker ikke fast, men når du røyker det er det sykt digg å ta noen ordentlige trekk. Svakt nikotinsjokk og du kan bli dritsvimmel
Sigarer skal nytes i en god stol, med godt selskap, i litt finere klær og en konjakk/whiskey. Ikke røyker fast, du blir ganske sår i halsen av dette.(egne erfaringer)
Sigarer skal nytes uansett!

Vil anbefale deg å prøve ut de mindre davidoff variantene, i og med dette blir en slags overgang fra sigg til sigar.
Favoritten min er en padron maduro, men den tar det veldig lang tid å bli ferdig med.
Vil også anbefale deg å google litt rundt etter andre leverandører, da jeg ikke ble helt imponert over siden du refererte til.
Men sigarer er som de fleste andre godsaker, du må nok lete litt for å finne din.
Og husk, livet er for kort til dårlige sigarer
Sigarrøyking øker sjansen for kreft i bukspyttkjertelen, men med hvor mye er jeg mer usikker på, men ser for meg du kan fort finne ut av det ved å google. Jeg ville ikke tenkt mye over det om du kun har tenkt å ha deg en sigar å kose deg med av og til. Dessuten koster de jo rundt 50-100 lappen per stykk om du skal ha noe kvalitet, og da snakker vi fort en del penger om du skal røyke jevnlig.
Inneholder nikotin ja, men du skal ikke trekke ned røyken. Ikke gjør det. Du vil angre...
Nikotinen blir tatt opp i munnen når man trekker fra sigaren.

Har ellers veldig liten kjennskap til sigarer, men hadde en (svært) kort periode hvor jeg var interessert. Fra min heller korte periode vil jeg anbefale Davidoff-sigarer (Davidoff No. 3 og Special R). God peppersmak som sitter igjen en stund. Men skal nevnes at det var de eneste jeg prøvde også. Satt og pattet på noen sånne til et glass rødvin. Anerke om rødvin er det beste å ha til en sånn sigar, men jeg syntes det var ganske så ålreit.

Her er en test av sigarer gjort av apéritif http://www.aperitif.no/content/view/full/31405
Sitat av peisen Vis innlegg
Har røyket Marlboro Red sigaretter nå i 1-2 år, og det jeg alltid har misslikt litt med sigaretter er at de brenner opp på bare 8-10min.

Jeg tenkte derfor å prøve å røyke sigarer men ikke fast, selvfølgelig.

Men er det noe sunnere å røyke sigarer enn vanlige sigaretter, og inneholder sigarer også nikotin?

Noen som har noen spesielle merker å anbefale for en nybegynner?
Tenkte å bestille noen fra denne nettsiden.

Vis hele sitatet...
man trekker ikke ned sigarer, dette brenner på en annen måte en tobakk på
▼ ... over et år senere ... ▼
Noen som vet hvilket butikker som har mini cigarer / liten cigar (aner ikke hva det heter)

Men det er ihvertfall noe alla disse: http://www.primetimecigars.com/asset...Cherry-150.gif

Edit: sorry for å bumpe!
Sist endret av Lil J; 18. februar 2013 kl. 00:04.
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Sitat av Lil J Vis innlegg
Noen som vet hvilket butikker som har mini cigarer / liten cigar (aner ikke hva det heter)

Men det er ihvertfall noe alla disse: http://www.primetimecigars.com/asset...Cherry-150.gif

Edit: sorry for å bumpe!
Vis hele sitatet...
Stort sett alle dagligvarebutikker har de, bare spør etter sigarillos eller let deg frem til det på den maskingreia.
Sitat av Norweedian Vis innlegg
Dessuten koster de jo rundt 50-100 lappen per stykk om du skal ha noe kvalitet, og da snakker vi fort en del penger om du skal røyke jevnlig.
[/url]
Vis hele sitatet...
What? Gode cigarer i Norge til 50-100kr? Isåfall får du dele navnet på den sjappa som leverer det med oss andre også.