Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  29 14662
Hei jeg er en gutt på 15, snart 16. Jeg lurer på om noen vet om noen plasser der de pleier å trenge ungdommer. Og for å si det mildt så er å gå med vg helt utelukket !

Takk på forhånd
Sist endret av Nønønø; 27. november 2011 kl. 18:45.
Homemade Retard
zeicko's Avatar
Sitat av Nønønø Vis innlegg
Hei jeg er en gutt på 15, snart 16. Jeg lurer på om noen vet om noen plasser der de pleier å trenge ungdommer. Og for å si det mildt så er å gå med vg helt utelukket !

Takk på forhånd
Vis hele sitatet...
kassa på rimi,kiwi,rema.
(° ͜ʖ °)
Zyke's Avatar
Vi kan ikke finne jobb for deg, du må gå ut selv og vise initiativ for jobber du kunne tenkt deg.
Ta kontakt med NAV. Dei kan hjelpe deg med å finne arbeid om eg ikkje tek feil?

Eventuelt ta kontakt med lokale butikker og bedrifter.
Sist endret av Darkerface2; 27. november 2011 kl. 18:48. Grunn: Skrivefeil.
Sitat av zeicko Vis innlegg
kassa på rimi,kiwi,rema.
Vis hele sitatet...
Bra tips til en som er 15/16.
Vikarbyråer kan brått gi deg hjelp
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Sitat av zeicko Vis innlegg
kassa på rimi,kiwi,rema.
Vis hele sitatet...
18 år *titei*
Det jeg gjorde (går VG1):

1; skriv en GOD CV hvor du pynter litt på sannheten. Går du på fjelltur en gang i året, så skriver du at du liker å gå på fjelltur f.eks.

2: Når CV`en er ferdig skrevet drar du innom diverse matbutikker, sportsbutikker, cafeèr, resturanter - noe som ikke krever VG utdanning utenom logisk tenkning og grunnleggende matte

3; spør en av de ansatte om du kan få snakke med en daglig leder, personen som leder butikken. Så spø h*n om du kan få et par ord med denne personen og om de eventuelt har en stilling ledig som vikar, "lørdagsjobb" eller sommerjobb og smiler og prater hyggelig.

4: lever til opptil 20 steder og vent ALDRI dra tilbake til butikken og mas på personen om de har sett på den, om de har ledig stilling osv. Du må ha tålmodiget, det er ikke sikkert de har en jobb til deg NÅ. Kanskje om et par måneder/uker, men da har de hvertfall CVen din

Lykke til
Sist endret av SirAugustus; 27. november 2011 kl. 18:54.
Du kan gå til ditt lokale avløserkontor. Bønder som trenger en avløser tar som regel kontakt med de. De arrangerer også avløser kurs dersom det er nødvendig. Så kan du jobbe med Kyr, gris, høns, sau osv.
du kan søke hvor som helst, men vil tro at butikkjobb er det stedet det er lettest å få jobb, da som vareplassering og andre ting som tømming av panteautomat,vasking og rydding ikke krever noe aldersgrense.

her er noen tips fra en som har jobba i butikk i altfor mange år.

Møt opp personlig og be om å få snakke med sjefen eller daglig leder, leverer du søknaden til en i butikken havner den bare i en bunke med hundre andre søknader.

Ha et godt håndtrykk og introduser deg på en ordentlig måte.

ikke legg noen begrensninger på når du kan jobbe og når du ikke kan, ikke si at du helst vil ha fri på lørdager . Si heller at du kan stille på kort varsel og håper på å jobbe mye, det med fri fikser man når jobben er i boks

istedefor å si at det er ting du ikke kan så si heller at du kan lære deg det.


lykke til med jobbsøkingen. søk overalt. det er ingenting som ser bedre ut på en cv enn at du startet å jobbe tidlig.
Sitat av zeicko Vis innlegg
kassa på rimi,kiwi,rema.
Vis hele sitatet...
Det skjer ikke at du får jobb i kassa i den alderen han er i.
Det lureste er om du har noen slektinger osv som eier eget firma/jobber høyt oppe i ett. Da kan sikkert de ordne noe. Det gjorde jeg, og jeg er nå 15 år, og jobber deltid med å vedlikeholde datamaskiner, lisenser, servere osv. i et mellomstort firma..
Zaprimus: Det er ikke det "lureste", det kalles flaks. Andre må starte helt på bar bakke. Så du bør være takknemlig.
Sitat av Taurean Vis innlegg
Zaprimus: Det er ikke det "lureste", det kalles flaks. Andre må starte helt på bar bakke. Så du bør være takknemlig.
Vis hele sitatet...
Mange har familie/slekt som eier/kjenner noen som eier en liten/mellomstor bedrift. Dette kan godt være tilfellet for ts. Og hvor faen hinter jeg til at jeg ikke er takknemlig i innlegget mitt?
I kasse må man i de aller fleste tilfeller være over 18. Endel dagligvarebutikker trenger folk til å jobbe på lageret, og da trenger du som regel ikke å være myndig.
Kafeer, restauranter og lignende tar ofte inn mindreårige til å jobbe på kjøkkenet og som oppvaskhjelp.
Alt etter som hvor du bor kan avløser være en god idé, som nevnt tidligere i tråden.

På sider som nav.no og finn.no kan du søke etter ledige stillinger i nærheten av ditt hjemsted. Det er ikke alle som opplyser om ønsket alder, men de fleste pleier å gjøre det.
Takk for hjelpen dere ! Vil nok prøve å skrive en cv og levere litt rundt forbi. Men desverre har jeg ingen slektinger med firma osv.
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
jeg er 17, og har nå skaffet meg jobb. selv om det er som telefonselger er det en helt grei jobb.
det kan vere en mulighet. er ikke vanskelig og få jobb i hvertfall
Hvis du ikke har problemer med å jobbe sent i helgene kan barback/ryddehjelp på nattklubber eller puber være en mulighet.
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av danseku Vis innlegg
Hvis du ikke har problemer med å jobbe sent i helgene kan barback/ryddehjelp på nattklubber eller puber være en mulighet.
Vis hele sitatet...
når han ikke er 18? hvordan får du det til?
Ingen aldersgrense på dette, begynte selv som 14 åring og har yngre søsken som har jobbet i resturanter og barer fra de var 15 år.
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av danseku Vis innlegg
Ingen aldersgrense på dette, begynte selv som 14 åring og har yngre søsken som har jobbet i resturanter og barer fra de var 15 år.
Vis hele sitatet...
på pøbber og nattklubber?
ja

Bra betalt jobb i den alderen, i tilegg til tips. Anbefales
Sist endret av danseku; 27. november 2011 kl. 19:34.
hvordan skal egentlig en CV se ut? har spurt lærere på skolen osv. men de sier bare at jeg skal skrive litt om meg selv...
Sitat av haakon466 Vis innlegg
hvordan skal egentlig en CV se ut? har spurt lærere på skolen osv. men de sier bare at jeg skal skrive litt om meg selv...
Vis hele sitatet...

Nei det er en søknad noe du forøvrig også alltid bør ha når du søker en jobb.
En cv lister mer opp hva du har gjort, utdannelse arbeidserfaring kurs etc.

Noen cv maler
Noen som har noen nyttige tips til cv skriving da??
Hvis du ikke har noen jobb erfaring osv så er det ikke vits med å skrive en cv på 4linjer mye bedre å skrive en litt mer utfyllende søknad istedet
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Bra tips Danseku, går man bare randomt å slenger inn en søknad eller lignenede på en pub/resturant o.l.?
Første bud, FINN.no, andre bud, NAV!

Med tanke på alderen din, lykke til..
Sitat av Nønønø Vis innlegg
Takk for hjelpen dere ! Vil nok prøve å skrive en cv og levere litt rundt forbi. Men desverre har jeg ingen slektinger med firma osv.
Vis hele sitatet...
Som nevnt tudligere, kan du ta oppvasken på eventuelle utesteder, puber osv, du kan og ta en tur på bohus/møbbelringen eller hva det nå skulle vær og høre om di ikke trenger noen til og rydde litt på lageret eller noe i den duren.
Ryddegutt i matvarebutikk.
Jernia eller noe lignende.
Avisbud for Aftenposten?