Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  58 6420
Hei, freaks!


I går hadde jeg en ganske fuktig fredagskveld/natt.

Det startet som en helt vanlig kveld på byen. Jeg og noen kompiser drakk en hel del for å si det sånn. Husker ikke helt hva som skjedde etterpå. Men en ting jeg husker er at jeg våknet i baksetet på en bil, men det var ikke bare jeg som lå der, det lå også tusenvis av glassbiter og sikkert 2 liter spy. Og dette var ikke bare en gammel Toyota Hiace for å si det sånn, dette var jo selvfølgelig en veldig ny BMW M5 til over 1 million.

Så i fylla hadde jeg på mystisk vis klart å knuse meg gjennom bilvinduet til en parkert bil, og sovnet der. Var ikke så morsomt å våkne i sitt eget spy og en haug med glassbiter, akkurat.

Eieren ble ikke så glad at det gjorde noe når han fant meg liggende i baksetet med beina ut det knuste vinduet. Han gikk jo selvfølgelig til politiet og anmeldte meg for "innbrudd". Så på mandag skal jeg i avhør og lurer på hvordan jeg kan vri meg unna?

Beklager eventuelle skrivefeil.


-Nødgyboii
Ta det som en mann og betal skadene du har påført bilen. Helt om natten, helt om dagen.
Sitat av Rejolo Vis innlegg
Ta det som en mann og betal skadene du har påført bilen. Helt om natten, helt om dagen.
Vis hele sitatet...
Problemet er at jeg ikke har flere tusen til overs
Si du var full og i blackout og visste ikke hva du gjorde. Bare synd at det ikke er en unnskyldning og man må faktisk ta ansvar for egne handlinger. Ikke stort annet du kan si her for å vri deg unna vil jeg tro, annet enn fylla har skylda, husker ikke mye og at det ikke var noe innbrudd for å stjele noe o.l. Ville presisert det.
Det siste du husker er at du skulle stoppe en kar som tok seg inn i en bil, så ble alt svart? Hehe, du må nok bare ta det som en mann, legg deg flat og få en avbetalingsordning på skadene. Det blir vel sikkert et krav fra forsikringsselskapet hans. Lykke til
Sitat av Don Veto Vis innlegg
Si du var full og i blackout og visste ikke hva du gjorde. Bare synd at det ikke er en unnskyldning og man må faktisk ta ansvar for egne handlinger. Ikke stort annet du kan si her for å vri deg unna vil jeg tro, annet enn fylla har skylda, husker ikke mye og at det ikke var noe innbrudd for å stjele noe o.l. Ville presisert det.
Vis hele sitatet...
Eieren så at jeg ikke hadde tatt noe. Problemet er at jeg må erstatte baksetene i tillegg til vinduet. Skinnseter selvfølgelig så er ikke så billig at det gjør noe.

Sitat av pidget Vis innlegg
Det siste du husker er at du skulle stoppe en kar som tok seg inn i en bil, så ble alt svart? Hehe, du må nok bare ta det som en mann, legg deg flat og få en avbetalingsordning på skadene. Det blir vel sikkert et krav fra forsikringsselskapet hans. Lykke til
Vis hele sitatet...
Takk, det beste er kanskje å legge seg flat å si sannheten
Hvis historien stemmer blir dette ekstremt dyrt. Bakseter til en bil i den prisklassen er flere titusener. Du kan prøve å argumentere slik at bileieren tar regninga på forsikringa si mot at du dekker egenandel og bonustap i stedet for å erstatte skadene selv. Fucked er du nok uansett.
Er nok ganske fucked nå ja. Har ikke penger i det hele tatt, i hvert fall ikke til nye seter og ny rute
Sist endret av Nødgyboii; 6. februar 2011 kl. 01:46.
Den der er nok vanskelig å vri seg unna ja!
Men som DonTomaso sier, så kan du overtale eieren til å godta at du betaler egenandelen, og bonustapet. For i ditt tilfelle, selv om du ikke har penger, så må du enten betale veldig mye, eller klare å overtale han og bare betale litt.
Sist endret av marchans; 6. februar 2011 kl. 01:54.
Takk for hjelpen! Skal prøve å overtale han til at jeg får betale egenandel og bonustapet. Håper han går med på det, eller så er jeg virkelig rompekjørt.
Bare å legge vekk flaska noen uker/mnd'r til det er betalt å ta det som god lærdom til neste gang du er ute.
Vanskelig. Han har sikkert en advokat med seg.

Du kan jo si at du havnet i slosskamp og noen heiv deg inn i bilen. Og pga volden mot deg så spøy du. Hvor god skuespiller tror du at du kan bli?
Sist endret av BondeFaen; 6. februar 2011 kl. 03:53.
Vil bare nevne at et grunnprinsipp i norsk juss er at selvpåført rus gir aldri straffefritak. Forøvrig synes jeg også du får stå for det du har gjort. Lykke til.
ærlighet varer lengst uannsett.

og forsikrings selskapet er jo int i og få penger og de driter i hvor lang tid det tar bare de får inn penga.

har selv ei svigermor som ikke er helt stø på og betale til div greier. deriblandt forsikrings selskapet, og de gikk med på en slik nedbetalings greie over så og så lang tid med blod rente ofc.
Hvordan blir skinnseter ødelagt av spy? Det er jo nettop disse setene som tåler vann og fukt og diverse andre ulumskheter....
Sitat av SteInMetz Vis innlegg
Hvordan blir skinnseter ødelagt av spy? Det er jo nettop disse setene som tåler vann og fukt og diverse andre ulumskheter....
Vis hele sitatet...
Både bileier og værksted liker jo å lyve litt på dette for å presse cash av folk.

Husker jeg kræsjet i yngre dager, var vel egentlig bare en skjerm som tok kvelden på denne karen's bil. men med en gang man kom på værkstedet så måtte lykter byttes, og bremsene bak var ødelagte, samme var bagasjelokket og en hel haug andre greier.

Siden dette var min første kræsj og jeg faktsik var på vei til eksamen(just my luck), så tenkte jeg ikke på at man måtte fylle ut papirer og helst ta bilder osv. Så ble myyye dyrere enn det kunne blitt.

Så antagelig er ikke setene ødelagte i det hele tatt, trenger sikkert bare en vask. Men, verksteder, og spesielt merkeverksteder, er noen drittsekker på akkurat skader.
Asosial sosialist
Cheroxx's Avatar
Uansett vil det være en lurt av det å gjøre det klart at du ønsker å hjelpe til med å erstatte det ødelagte, men forklare at du ikke sitter på nok penger til å dekke det hele, og derfor foreslår enten at du betaler egenandel og bonustap, eller at du får nedbetale over tid. Hvis du viser vilje til å erstatte det går nok det fint!
Sitat av SteInMetz Vis innlegg
Hvordan blir skinnseter ødelagt av spy? Det er jo nettop disse setene som tåler vann og fukt og diverse andre ulumskheter....
Vis hele sitatet...
De blir ikke ødelagt, men har du noensinne prøvd å vaske vekk spy lukt? Det er nesten ikke mulig, er vel heller ingen som liker tanken på å måtte sitte ett sted der en random drita idiot har spydd.
Fortell gjerne hvordan det har gått
Erstatningsplikt har du uansett.
men inbrudd? kan du jo fort vri deg unna, de kan ikke resonere mot din tankegang, spesielt ikke i fylla
"du ble livredd for å sovne uten tak over hodet, og så bilen som eneste reddning"
^Nødrett.
liv>materiell

Men erstatningspliktig er du som sagt uansett, dersom du er skyldig selvfølgelig.
Se på den på den lyse siden, du kunne ha tatt bilen og krasjet og dødd. Så egentlig var du heldig =)
Sitat av Dr.Feelgood Vis innlegg
Se på den på den lyse siden, du kunne ha tatt bilen og krasjet og dødd. Så egentlig var du heldig =)
Vis hele sitatet...
Eller så kunne han vært heldig å ikkje knust den bilen. Er du en noob? han er ikke heldig når ahn knuste en bil. herregud.
Sitat av traktor94 Vis innlegg
Eller så kunne han vært heldig å ikkje knust den bilen. Er du en noob? han er ikke heldig når ahn knuste en bil. herregud.
Vis hele sitatet...
Han er ikke heldig, nei. Men det kunne vært verre.

Tenk om han hadde fått start på bilen? Det å kjøre rundt i tilstanden hans hadde jo vært katastrofalt. I bestefall hadde han sluppet unna med biltyveri..
I verstefall hadde han kræsjet i noen, og det hadde vært en heel del verre enn et erstatningskrav.
Sist endret av Bombasa; 7. februar 2011 kl. 16:26.
Sitat av traktor94 Vis innlegg
Eller så kunne han vært heldig å ikkje knust den bilen. Er du en noob? han er ikke heldig når ahn knuste en bil. herregud.
Vis hele sitatet...
Noob?
En newbie (forkortert for av engelsk: «new beginner») er en nybegynner i et spesielt område.
Vis hele sitatet...
kilde: Wikipedia

Sammenligner vi deg og Dr.Feelgood, så er det vel du som er nooben her. Ikke bare her, men sannsynligvis bak skjermen og, da du bare er 16/17 år.

noob
Hvordan gikk det på avhøret ?
Sitat av SteInMetz Vis innlegg
Hvordan blir skinnseter ødelagt av spy? Det er jo nettop disse setene som tåler vann og fukt og diverse andre ulumskheter....
Vis hele sitatet...
Hvis du hadde kjøpt en bil til 1 million, hadde du da likt å kjøre rundt med en jævla spylukt pga. en random idiot som ikke klarer å begrense seg på byn?
Trodde ikke det nei...
Valgte å ikke møte opp i avhøret. Mener jeg ikke har noen grunn til å sitte der.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Sitat av Nødgyboii Vis innlegg
Hei, freaks!


I går hadde jeg en ganske fuktig fredagskveld/natt.

Det startet som en helt vanlig kveld på byen. Jeg og noen kompiser drakk en hel del for å si det sånn. Husker ikke helt hva som skjedde etterpå. Men en ting jeg husker er at jeg våknet i baksetet på en bil, men det var ikke bare jeg som lå der, det lå også tusenvis av glassbiter og sikkert 2 liter spy. Og dette var ikke bare en gammel Toyota Hiace for å si det sånn, dette var jo selvfølgelig en veldig ny BMW M5 til over 1 million.

Så i fylla hadde jeg på mystisk vis klart å knuse meg gjennom bilvinduet til en parkert bil, og sovnet der. Var ikke så morsomt å våkne i sitt eget spy og en haug med glassbiter, akkurat.

Eieren ble ikke så glad at det gjorde noe når han fant meg liggende i baksetet med beina ut det knuste vinduet. Han gikk jo selvfølgelig til politiet og anmeldte meg for "innbrudd". Så på mandag skal jeg i avhør og lurer på hvordan jeg kan vri meg unna?

Beklager eventuelle skrivefeil.


-Nødgyboii
Vis hele sitatet...
Du kan jo påstå at noen skjenket deg dritings og ville bryte seg inn i bilen, og brukte deg da de ikke hadde en murstein...

Det er neppe noen vinnerhistorie, men... altså, du blir nok ikke å få noen solid "case" her uansett.
Hadde noen spydd i min M5 hadde jeg personlig patert dem og omtrukket baksetene med huden deres.

On topic: legg deg flat, ha hyggelig tone med bileier og sats på det beste.
Sitat av Nødgyboii Vis innlegg
Valgte å ikke møte opp i avhøret. Mener jeg ikke har noen grunn til å sitte der.
Vis hele sitatet...
Tilgi min nysgjerrighet, men hvordan begrunner du dette?
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Sitat av Nødgyboii Vis innlegg
Valgte å ikke møte opp i avhøret. Mener jeg ikke har noen grunn til å sitte der.
Vis hele sitatet...
Du brøt deg inn i en bil og ødela inventaret der. Om du selv mener du ikke gjorde dette må du jo møte opp i avhøret og forklare det hele.

Hvorfor er det ikke en god nok grunn til å møte opp på avhøret at du ble funnet inni en låst bil med smadret rute? Fordi du var drita? Jeg personlig vil deg godt, og dermed skulle jeg ønske på din vegne att du hadde møtt opp på avhøret, dette her er synonymt med å kjøre seg fast i gjørma. Du er anmeldt for dette, du må nesten få forklart deg så godt du kan, og bileieren må du ihvertfall ha på din side, så godt som det er mulig ihvertfall.

Lykke til, det ordner seg nok til slutt om du bare kommer i dialog med alle parter.
Minner meg om meg selv noen mnd før jul. Knuste en rute i fylla, fikk 4000 for ordensforstyrrelse å 1700 får vinduet..

Ikke like mye som du må ut med sikkert men men.. Lykke til iallfall
Sitat av Nødgyboii Vis innlegg
Valgte å ikke møte opp i avhøret. Mener jeg ikke har noen grunn til å sitte der.
Vis hele sitatet...
Unnskyld meg, men faen du er dum. Den lille sjansen du hadde til å overbevise bileier om å la deg betale egenandelen og bonustapet er nå long gone.
Siden du ikke møtte opp i avhøret og forklarte din del... Så ta kontakt bileier ASAP og trygle på dine knær om å la deg få betale egenandelen og bonustapet. Lite trolig at det lenger er et alternativ når du oppfører deg som et rasshøl og ignorerer muligheten du har til å forklare deg, men du burde prøve!
Politiet sa de kunne komme å hente meg, siden det var grunnen jeg brukte til ikke å møte opp. Skal i avhør klokken 18:00.
Bare flytt til Thailand, så kan du komme tilbake om et år eller noe..
Ja, og alarmen gikk aldri ? En bmw m5 uten alarm er lite sannsynelig. Jeg krever BILDER ellers så tror jeg du er en kjempetroll som har lykkes med det.


- Trolljegeren
Sitat av Srbija Vis innlegg
Ja, og alarmen gikk aldri ? En bmw m5 uten alarm er lite sannsynelig. Jeg krever BILDER ellers så tror jeg du er en kjempetroll som har lykkes med det.


- Trolljegeren
Vis hele sitatet...
Har aldri sagt at alarmen ikke gikk. En alarm står ikke å uler hele natta heller.

Akkurat kommet hjem fra avhør. Eieren ville ikke gå med på at jeg betalte bare egenandel og bonustap. Så endte opp med at jeg må erstatte vinduet, setene og gulvmattene, til sammen 45 000kr. Betaler litt i måneden, men med ei saftig rente.

Vet ikke hvor de har fått 45 000 fra, dette skal jeg undersøke nærmere før jeg betaler noe som helst.
modne barn leker best.
Sitat av Nødgyboii Vis innlegg
Problemet er at jeg ikke har flere tusen til overs
Vis hele sitatet...
Det er derfor statens innkrevingssentral gjerne får til gunstige avdragsordninger slik at du får litt til overs å leve for også=)...
Igjen ta det som en mann for f...
Sitat av Nødgyboii Vis innlegg
Har aldri sagt at alarmen ikke gikk. En alarm står ikke å uler hele natta heller.

Akkurat kommet hjem fra avhør. Eieren ville ikke gå med på at jeg betalte bare egenandel og bonustap. Så endte opp med at jeg må erstatte vinduet, setene og gulvmattene, til sammen 45 000kr. Betaler litt i måneden, men med ei saftig rente.

Vet ikke hvor de har fått 45 000 fra, dette skal jeg undersøke nærmere før jeg betaler noe som helst.
Vis hele sitatet...
45 000 er ikke usannsynlig når vi snakker om en ny BMW M5. Dette er svært dyre og eksklusive biler. Hadde jeg vært eieren, så hadde jeg knapt nok vært fornøyd med en erstatning på 45 000,-. Ta det som en lærepenge til neste gang.
du kan være glad det ikke var jeg som fant deg i min bil tror jeg. ta det som en mann og gjør opp for deg.


det der blir nok dyrt desverre. kanskje bytte av tepper, seter, litt lakk kanskje, rute osv... her snakker vi vanvittige summer. jeg hadde ikke gått med på å ta det på noen forsikring iallefal.
Herregud for et rot, stikk til utlandet og bli der et år som en annen sa.

Fortell litt om reaksjonen til eieren når han så deg, hadde vært artig å høre!
brukertittel
Widow's Avatar
Sitat av Nødgyboii Vis innlegg
Akkurat kommet hjem fra avhør. Eieren ville ikke gå med på at jeg betalte bare egenandel og bonustap. Så endte opp med at jeg må erstatte vinduet, setene og gulvmattene, til sammen 45 000kr. Betaler litt i måneden, men med ei saftig rente.

Vet ikke hvor de har fått 45 000 fra, dette skal jeg undersøke nærmere før jeg betaler noe som helst.
Vis hele sitatet...
Sitat av Nødgyboii Vis innlegg
Valgte å ikke møte opp i avhøret. Mener jeg ikke har noen grunn til å sitte der.
Vis hele sitatet...
Du rakk å komme deg til avhøret og gjennomføre det på 1 time?
Hvis du først skal trolle så kan du ihvertfall trolle med stil
for guds skyld påpek at du skal ha de gamle setene ellers går den gevinsten til verksted/eier kan sikkert dra ut et par lapper der. en god vask av skinn og sømmer funker det bare tenk på alle taxier som blir spydd i, forsåvidt bare 500-1000kr i bot også...
Spør banken din om de kan være villige til å hjelpe. Billigste lånet får du der. Betal f eks 500 i måneden i 8 år elns, og betal mer når du har råd.

Jeg har også et annet råd. Denne karen du var uheldig og vandaliserte for, har sikkert millioner på bok, mer penger enn han noen gang kan bruke. Sikkert hatt et liv på skinner også. Prøv å stjel noe fra han på en eller annen måte som du kan selge og betale bota for... litt og litt, selvfølgelig.
Sist endret av Taurean; 12. februar 2011 kl. 09:39.
Sitat av Taurean Vis innlegg
Spør banken din om de kan være villige til å hjelpe. Billigste lånet får du der. Betal f eks 500 i måneden i 8 år elns, og betal mer når du har råd.

Jeg har også et annet råd. Denne karen du var uheldig og vandaliserte for, har sikkert millioner på bok, mer penger enn han noen gang kan bruke. Sikkert hatt et liv på skinner også. Prøv å stjel noe fra han på en eller annen måte som du kan selge og betale bota for... litt og litt, selvfølgelig.
Vis hele sitatet...
Eller kanskje han faktisk har jobbet hardt for pengene sine istedenfor å sitte på internett og gi umoralske og dårlige råd til folk? En så rik person har garantert alarm i huset. Du blir tatt.
Det kan jo hende. Så igjen, alle folk jeg har møtt som har veldig høy lønn er sånne som tar alt for gitt og bare vil ha mer og mer. Men samme kan det være.
Magnetisk hamster
Ffojt's Avatar
Ble litt nysgjerrig: Hva hadde du knust ruta med? Dette må jo ha blitt tatt opp av politiet på et eller annet tidspunkt, uavhengig av om du husker eller ei?
Hvordan reagerte eieren? Var hans umiddelbare reaksjon å ringe politiet eller snakket han med deg først? Hva slags tilstand var du i da du ble funnet?
Våknet du av at eieren av bilen fant deg eller våknet du før, men ble liggende?