Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 13281
Skal feire bursdag snart, og har tenkt å lage en god punch til gjestene!

Det er plenty med oppskrifter på nettet, men jeg vil gjerne høre tips og råd fra freaksa, ser ut som mange her har god peiling på festlige leskedrikker

Greia er at alkoholen som brukes helst ikke bør overgå 20% siden det er min bekymrede mor som står for innkjøpene, men ellers er det fritt frem.

Jeg regner med å lage en stor bolle av brygget.

Takker på forhånd
60% og springvann.

Då blir det fest skal du se!
Fjelljøde
Joachimsen's Avatar
Trådstarter
Sitat av Andcat Vis innlegg
60% og springvann.

Då blir det fest skal du se!
Vis hele sitatet...
Fest på dass kanskje.
Curiositas
eXtazeh's Avatar
Drit i punch, om du må ha sprit som det er 18års grense på, ville jeg gått for masse Kreklings Frost og Redbull. Smaker fantastisk godt! Blandingsforholdene burde være 1/4 Frost og 3/4 redbull
Hjemmelaget Hot'n'Sweet?

En pose tyrkisk pepper holder til 0.5 - 1.5 liter 20% sprit, avhengig av brisenhet. Det beste/billigste hadde vært om morra di går med på å kjøpe 60% og blande det ned til 20%.

Edit: Faen, sløste jeg post 2500 på dette? :/
Sist endret av Ozma; 16. juli 2010 kl. 15:11.
Strawberry daquiri-punch? Enkelt og greit. Knus isbiter sammen med jordbær, smak til med sukker, for å så fyll etter med sprit til du synes det smaker bra!

Greit at man ikke kjenner så mye til alkoholsmaken i starten, da "noen" med stor sannsynlighet vil komme til å sprite opp punchen etterhvert
Sitat av svaagan Vis innlegg
Strawberry daquiri-punch? Enkelt og greit. Knus isbiter sammen med jordbær, smak til med sukker, for å så fyll etter med sprit til du synes det smaker bra!

Greit at man ikke kjenner så mye til alkoholsmaken i starten, da "noen" med stor sannsynlighet vil komme til å sprite opp punchen etterhvert
Vis hele sitatet...
What he said.

Alle de andre her har peiling på dram, ikke punsj...
Klikket meg forsåvidt inn på dette topicet bare fordi jeg trodde det var om en festlig lek der man slo folk. Pønsj?
Neutral Good
Mith's Avatar
For å få en god punch så må du regne på det.
Hvor mye skal du lage og hvor sterkt vil du det skal være er de to første spørsmålene.
Du bør absolutt gå for enten 40% eller 60% vodka/rom/akevitt (eller en blanding av disse) og blande det ut til en plass mellom 10-20%.
Nå om sommeren ville jeg prøvd meg på en fruktpunch. Ett tips der er å fryse bær eller melonbiter og bruke det som isbiter. Ikke lag det for sterkt og prøv deg fram med juice og brus til du finner en blanding du liker. Noter ned blandingsforholdet og regn ut hvor mye alkohol du trenger.
Sitat av eXtazeh Vis innlegg
Drit i punch
Vis hele sitatet...
Tror ikke det smaker så godt. (Avskyelig humor for the win!)
Sist endret av mranders0n; 16. juli 2010 kl. 16:13.
Sitat av eXtazeh Vis innlegg
Drit i punch, om du må ha sprit som det er 18års grense på, ville jeg gått for masse Kreklings Frost og Redbull. Smaker fantastisk godt! Blandingsforholdene burde være 1/4 Frost og 3/4 redbull
Vis hele sitatet...
kjøp kalinka 22 og krekling frost ja :P
smaker digg med redbull eller lime-iste !
Sitat av RoadKill94 Vis innlegg
kjøp kalinka 22 og krekling frost ja :P
smaker digg med redbull eller lime-iste !
Vis hele sitatet...
Når har kalinka 22 noengang smakt godt?
Styggeste spriten du klarer å finne på markedet. Da kjøper man heller kalinka 37.5, selv om den også er ganske stygg.


Hammer vodka er en grei kandidat til punch, siden den ikke smaker noe som helst. Blir lettere å blande en god punch da, uten at spritsmaken overdøver alt.
Blackkoz: Du har ikke smakt Kirow Tiktak du?
Sist endret av Ozma; 17. juli 2010 kl. 04:51.
Ikke smakt den...

Men hva har det å si iforhold til hvor stygt en type sprit smaker?
Jeg mente bare at Kalinka er kjempedigg i forhold til Tiktak. Men nok om det.
Kornsprit er kornsprit, stygt uansett...
Valgfri brukertittel
Grimmy's Avatar
Kjøp first-price husholdnings saft.. slik på 1.9 liters flaske, bland ut til vanlig saft, og press ut et par sitroner til du kjenner litt frisk ettersmak, bland så ut med sprit uten smaktilsettninger til du har et blandeforhold du liker

Billigt og godt.
Sist endret av Grimmy; 17. juli 2010 kl. 07:07.
ekstra moro med litt tørris i
Om morra di først har gått med på å kjøpe sprit til deg, men nekter å kjøpe noe over 20%, foreslår jeg at du plasserer støvelen din i kjønnet hennes.

ontopic: i russetiden fant meg og en kamerat ut at vi kunne lage en grei drinkmix ved å blande allverdens hermetiske frukter i en mixer, sile ut det verste fruktkjøttet og tilsette brennevin etter behov.
Vær dog oppmerksom på at holdbarheten på denslags ikke er særlig langvarig, så lag den helst samme dag den skal konsumeres.
En flaske Champagne, eller musserende hvis du ikke er gira på å bruke mye cash. Se etter en flaske det står "seco", "sec", eller "demi-sec" på, det digger jenter i den alderen litt sukker, hold deg langt unna flasker med skriften: "Brut-nature", "brut-zero" og andre ordsom tyder på at det er lite sukker i den.

En flaske Rielsling (blue Angel er grei: søt, klissete og lettdrikkelig)

1 dl Cognac(kan sløyfes, men spør din kjære mor om du kan låne en dl bare for å få litt krydder i greia)

1 dl sukker.

rør sammen sukker og cognac.
og så blander du alle greiene i en bolle.
til slutt har du i 2 pk jordbær.

Og le mens folk spiser jordbærene og blir kanon drita Funker hver gang, når det er tomt for drikke spiser folk jorbærene som ligger igjen med skje, dette kicker inn noe skikkelig. jordbær som har trekt i en alkoholholdig væske er ekstremt effektivt

Dette var min favoritt punch, serveres alltid om sommeren i festlig lag.
http://www.tvnorge.no/programmer-tvn...krifter-1.3131

se under avsnittet pons
Sist endret av Cosmos; 20. juli 2010 kl. 22:25.