Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  121 7605
Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
Jeg og en kamerat driver nettsiden Xspill.no, som er et nettsted for gratis nettspill. Vi jobber veldig med å søkemotor-optimalisere nettsidene, da vår største konkurrent, 1001 spill. no, henter svært mye av sin trafikk på ca 30.000 daglige besøkende fra Google.

I den forbindelse ser vi ofte at besøkstallet hopper, når vi legger inn et spill som fortsatt er populært - fordi folk fortsatt sitter og surfer etter f.eks "Bubble Bobble", "Super Mario", "Boulderdash", "Pacman", osv... Så fort vi legger inn "riktig" spill, så hopper besøkstallet.

Vi er så heldige at vi kan møte folks behov, ved å selv søke etter populære spill - og legge inn link/embedde disse spillene på Xspill... Men: Hvilke spill skal vi legge inn? Hvilke spill husker DU; som du pleide å spille før?

Kom gjerne med dine favorittspill fra før i tiden; spill du gjerne ville ha spillt om igjen.. Type:
Boulderdash
Tetris
Minesweeper
Settlers
osv..

Noen gode forslag til spill vi burde inkludere? Alle forslag mottas med takk, smekk og kyss
Sist endret av Stormen; 22. juli 2007 kl. 00:58.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Super Mario Bros. 3 er fortsatt et av de beste spillene jeg har spilt.. hvordan du skal få det inn dit uten å trampe copyrights ned i bakken vet jeg riktignok ikke... ^^
Civilization 1/2
Colonization

Selv om det antageligvis ikke vil la seg gjøre haha
copyrights har den vanen å gå ut på dato etter noen år hvor mange husker jeg ikke men det er jo fort gjort å finne ut.
gode gamle spill som jeg kommer på i farten...
mario serien
de gamle zelda og final fantasy.
lunar lander
pacman
Var et spill som het "Stunts" om jeg husker riktig.
Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
Trådstarter
Mange gode forslag her.. Super Mario har vi allerede, men Civilization, Colonization, Zelda, osv er nye.. Vil tro man kan dra mye trafikk på f.eks Pacman og Zelda
GTA1
Elastomania
Across (gamel elma)
Tomb Raider
Tetris
Super mario
..
Asterix og Obelix på en gammel Sega vi hadde. Kontrollene var så dårlige, at man måtte nesten slå på dem. Gøyt spill. Fant et screenshot, tror det er det spillet. Minnene mine sier at dette er et bra spill, og jeg blir så godt som glad når jeg så de bildene.

http://mo5.com/gamepatria/images/mas...terix/ast4.png

Edit: http://mo5.com/test-jeu-video-167-as...er-system.html

Edit2: http://www.geocities.com/kristoffersen06/spil.htm
Sist endret av maggis0; 22. juli 2007 kl. 00:37.
Pirates, ett spill til comandore 64 konge spill utfra hva jeg kan huske iallefall.
Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
Trådstarter
Hehe.. Var ikke Pirates! til Amiga? Mener å huske det.. Asterix og Obelix spilte jeg også.. Det var vel til Sega Megadrive?
Monkey Island, Moonstone, Zool, Last Ninja, Lotus, Test Car, Canon Fodder, Apocalypse, Leisure Suit Larry, Day of the Tentacle.
Sist endret av LeChuck; 22. juli 2007 kl. 00:42.
Sitat av Stormen
Alle forslag mottas med smekk og kyss
Vis hele sitatet...
??? Først blir vi slått og så får vi et kyss?
Lomax og Tetris er bra saker. Lomax er mitt favorittspill av all times.
Cannon Fodder
Lost Vikings
Winter Olympics

Humm, forsåvidt bare de titlene jeg kom på i farten.
Jeg husker at vi DOS-et Skii or die og Blues Brothers. Det samme med Paper Boy.

Også er jo Return Fire verdt å nevne, sammen med A10 Cuba.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Sitat av fulloggal
??? Først blir vi slått og så får vi et kyss?
Vis hele sitatet...
Sadomasochisme..
Sist endret av robhol; 22. juli 2007 kl. 00:50.
Husker et spill fra jeg var liten, der du skulle stå på ski ned en lang bakke, med hopp osv, og mot slutten kom en grå yeti og prøvde å spise deg. Merkelig nok fikk den alltid fatt i meg.

Diablo(nummer 1 vel og merke) er også et jeg husker godt, men dette i flashformat er vel enda et år eller to fram i tid.
Sitat av Nakai
Husker et spill fra jeg var liten, der du skulle stå på ski ned en lang bakke, med hopp osv, og mot slutten kom en grå yeti og prøvde å spise deg. Merkelig nok fikk den alltid fatt i meg.
Vis hele sitatet...
Heldig du!
Tror det spillet heter "ski"
Noen som har en gammel maskin med Windows 95 på? Tror eller mener at det ligger som standard på alle 95'ere!
Sitat av Stormen
Hehe.. Var ikke Pirates! til Amiga? Mener å huske det.. Asterix og Obelix spilte jeg også.. Det var vel til Sega Megadrive?
Vis hele sitatet...
joda men kom til comandore først mener jeg, med kart å greier :P
Warcraft 1
Worms 1
Elasto Mania
Commander Keen
Ducktales
SimCity
Colonization
Civillization
Carmageddon
Street Rod
Outlaw
Wolfenstein 3D

Der har du en del klassiske spill som jeg har tilbrakt mange timer med
California Games var et av de første spillene jeg hadde på pc... Husker det godt.
Ser at larry og day of a tentacle er nevnt- gode minner...
husker et spill da jeg var liten.. en gutt som bodde i et slott med mange forskjellige rom i. i hagen kunne man så frø, vanne og stelle blomster. dette var vel rundt 95.. Det var også et laboratorie i slottet der man skulle blande forskjellige farger i reagensrør.. Husker ikke meningen med spillet, men vet at jeg savner det. Hyggelig hvis noen vet hva jeg snakker om..
aww, age of empires
Rick Dangerous - Det var tider det.
Skate or die - en klassiker innen skate spill.
Sitat av Dani87
husker et spill da jeg var liten.. en gutt som bodde i et slott med mange forskjellige rom i. i hagen kunne man så frø, vanne og stelle blomster. dette var vel rundt 95.. Det var også et laboratorie i slottet der man skulle blande forskjellige farger i reagensrør.. Husker ikke meningen med spillet, men vet at jeg savner det. Hyggelig hvis noen vet hva jeg snakker om..
Vis hele sitatet...
Var det en sånn liten stygg gutt? Også kunne du lage kaker av foskjellige ingredienser?
Sitat av Svends
Var et spill som het "Stunts" om jeg husker riktig.
Vis hele sitatet...
Husker det jeg også! Fantastisk bilspill! Husker også cannon fodder

Ellers har vi jo keen-serien, og dizzy, som er et egg som driver rundt.
Sist endret av bendiks; 22. juli 2007 kl. 02:25.
Noen klassikere til C64 som jeg gjerne kunne tenkt med på spille igjen er Wizball, Paradroid, Bounty Bob og Summer Games. Jeg fikk Summer Games i julegave i 1984, og sto opp klokka seks på 1. juledag for å spille. Gode, gode minner.
Stunts ja (bilspill der du hadde nitro osv, pittesmå biler), allycat noen som husker det? klassiker, Poc( ports of call), scorch tanks,hele police quest serien,Dune,TIM (the incredible machine),Shoot,sim city,Jones in the fast lane( dette kunne vi spille i timesvis!),Larry serien,lemings,day of the tentacle,spy vs spy, og mange fler..

Disse spillene hadde jeg på min gamle 286..hehe tok dreeet lang tid å loade.. Er sikker på at flere her inne får gode flashbacks av denne listen
Sist endret av torek1; 22. juli 2007 kl. 02:31.
Sitat av torek1
Stunts ja (bilspill der du hadde nitro osv, pittesmå biler), allycat noen som husker det? klassiker, Poc( ports of call), scorch tanks,hele police quest serien,Dune,TIM (the incredible machine),Shoot,sim city,Jones in the fast lane( dette kunne vi spille i timesvis!),Larry serien,lemings,day of the tentacle,spy vs spy, og mange fler..

Disse spillene hadde jeg på min gamle 286..hehe tok dreeet lang tid å loade.. Er sikker på at flere her inne får gode flashbacks av denne listen
Vis hele sitatet...
TIM !!! fantastisk spill
Jazz Jack Rabit 1 og 2
For ikke å glemme Descent eller hva det heter( flyr sånt romskip i krig ),Outrun,syndicate,og tychoon.

Alle disse spillene finner man vel den dag i dag, bare å google "Abandonware" så har du det.
Sist endret av torek1; 22. juli 2007 kl. 02:52.
Moonstone Ffs!!!!

http://free-game-downloads.mosw.com/ss/43_0.png
Sonic the Hedgehog og Ski or Die.

Good times!
jeg kunne tenkt meg å spille Vikings.. eller The Vikings.. noe sånt, veldig gammelt (for min del), jeg fikk det på diskett og installerte det på Windows 95.. Måtte inn på MSDOS eller hva det het for å åpne det, sånn sort bakgrunn med lite skrift...

Skrive /exit for å gå ut av det... Dere som var over 6år på den tiden husker sikkert hva jeg snakker om..


Edit: The Lost Vikings faktisk.. http://www.mobygames.com/game/dos/lo...gs/screenshots


Edit 2: Der var det også gitt... http://www.funny-games.biz/external/lost-vikings.html
Sist endret av Coldfire; 22. juli 2007 kl. 03:11.
Stunts bringer tilbake gode minner, det spillet kunne man bugge så mye at det fortsatt er morsomt Men det beste var jo at man kunne bygge kule baner sjøl. Det har ikke kommet noe tilsvarende spill med bedre grafikk og LYDER a?
Tyrian har tatt opp mye av min tid, også i senere tid ved hjelp av dosbox. Fantastisk spill.

http://www.abandonware-paradise.fr/Gifs/Abandonware/Tyrian.png
Sist endret av froskenfredrik; 22. juli 2007 kl. 03:22.
jeg har 3 spill som jeg mener å huske at var veldig bra, men husker ikke navnene.
Er det noen som kjenner igjen en beskrivelse så skrik ut.

1. Det var et sånn blått pinssvin eller noe som dreiv og suste rundt overalt. veldig raskt.
2.Et spill på den første (?) nintendoen (den grå kassa) , der der var en/to spillermodus og du skulle styre en militærmann rundt om kring. Fargene på disse var blå og røde (1player = blå , to player = rød). Det var 2d tror jeg.

3.en demo av et snowboard spill jeg hadde på den første pc'n. det er ikke 1080 som noen sikkert tror.

--------------

Kom også på at -mange- av spillene du kan få til snez er veldig morsomme.

Goofy Troop f.eks .
Sitat av zitcon
jeg har 3 spill som jeg mener å huske at var veldig bra, men husker ikke navnene.
Er det noen som kjenner igjen en beskrivelse så skrik ut.

1. Det var et sånn blått pinssvin eller noe som dreiv og suste rundt overalt. veldig raskt.
2.Et spill på den første (?) nintendoen (den grå kassa) , der der var en/to spillermodus og du skulle styre en militærmann rundt om kring. Fargene på disse var blå og røde (1player = blå , to player = rød). Det var 2d tror jeg.

3.en demo av et snowboard spill jeg hadde på den første pc'n. det er ikke 1080 som noen sikkert tror.

--------------

Kom også på at -mange- av spillene du kan få til snez er veldig morsomme.

Goofy Troop f.eks .
Vis hele sitatet...
Nummer 1 er ihvertfall Sonic.
Ahh, mimretid!
Fra C64 tiden husker jeg at jeg tilbrakte mye tid med:

Giana Sisters
og
Terry's big adventure

Ellers er det mest pc det går i, og da husker jeg Bio Menace veldig godt!
Husker et spill som het "chips". Om det het det er jeg ikke sikker på, vi kallte det ihvertfall for det
Det er et slags wormsspill, og er kommet ut under et annet navn som jeg ikke kommer på i farten.
Det var et dataspill, og jeg vet ikke om det går ann å legge ut på nett.
Spill fra gode "gamledager" husker jeg mange av:
Prince of persia
TIM
The Games: Winter Challenge
Commander Keen spillene
Street rod
Lemmings
Gunboat
Slicks 'n' Slide
Ducktales
SimCity
Ironman
Ski or die
Out run
Grand Prix Circuit
Wolfenstein 3D
Diverse Larry spill
Maniac Mansion osv.

Jeg ville spillt alle igjen, men kanskje aller helst The Games: Winter Challenge. Det er vel kanskje ikke så vanskelig å mekke en online versjon av det heller.
Sist endret av dword; 22. juli 2007 kl. 06:10.
Er det ingen som husker "Digger"? (Img: http://www.astatix.com/md1.gif)

Ellers husker jeg godt spill som;
Dangerous Dave
Abuse (og oppfølgeren/mod'en Frabs)
Jetpack (!)
Stargun
Commander Keen
TIM
The Lost Vikings
Liero
Mario
Utallige kloner av breakout
One of the good guys
2rs1's Avatar
frykter denne lista kan bli lang

Transport tycoon - ingen barndom uten
Ducktales
Blues Brothers
Colonization - husker jeg digga dette, men var litt for ung for historien sin del
Leisure Suit Larry - jada, brukte utallige timer på å knekke spørsmålet før jeg fant hurtig-koden
Whacky Wheels - gode minner
Settlers 1 - Serf City
Ports of Call - Går aldri ut på dato. ...aldri!
Commander Keen
Prince of Persia
Heroes of might and magic 1
Jazz Jackrabbit
Worms
Wolfenstien 3d - hihi.. husker mamma ikke var så blid for detta
Pizza Tycoon
Need for Speed
Duke nukem
Hugo
Dopewars
Aladdin
Carmageddon
Lemmings
Prince of Persia
Street Rod

også et sånn arcade skytespill-sak, virtua shooter eller noe.

også Metal Slug !
Sist endret av 2rs1; 22. juli 2007 kl. 08:55.
Sitat av S.S.L.
Var det en sånn liten stygg gutt? Også kunne du lage kaker av foskjellige ingredienser?
Vis hele sitatet...
ja
mmmm stunts
Sitat av Dani87
ja
Vis hele sitatet...

Jeg veit hvilket spill du snakker om Ei venninne har det xD Skal spørre om navnet senere ^^


btw: Donkey kong
Sist endret av S.S.L.; 22. juli 2007 kl. 13:32.
Haha. Nesten så jeg skal fyre opp den gamle 8086 512kb ram-maskinen min igjen. Mye bra spill der.

Husker spesielt allycat, digger og space invaders som spill jeg satt mye med.

Og så minnes jeg å ha spilt et spill hvor man er to gorillaer som kaster bananer på hverandre. Hadde det på en maskin med win 3.1. For å finne det måtte jeg ut av windows og starte opp et programeringsprogram som het qbasic eller noe. Shit. Dette er lenge siden.

Ellers så har du jo de klassiske c64 spillene:


Wonderboy (ingen over, ingen ved siden av)
Last ninja
Giana Sisters
Paperboy
Bubble Bobble
Ghost 'n Goblins
Boulder Dash

Og donkey kong! Husker jeg hadde en håndkonsoll med det på

80 tallet ass