Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  40 3526
Det er helt sykt! Frp politikern Per Bjørnar Rødde anbefaler norske menn å skaffe seg asiatiske kvinner. Han mener at de kan mestre "kjerring"-rollen bedre enn våre norske karrierekvinner. Han påstår at norske kvinner ikke er i stand til å holde familien sammen, og sørge for et sunt samhold. Faktisk tar han steget helt ut og sier at økningen av fedme og psykiske problermer hos barn, skyldes karrierekvinnen.

Er det virkelig så ille? Selv har jeg ikke opplevd det slik, men jeg kan være blottet fra virkeligheten, siden jeg har en relativt hjemmeværende mor.

Hva mener dere? Skal vi bytte ut våre vakre norske kvinner mot asiater?
Ja. Så sender vi alle norske kvinner til Asia. Neste generasjon må gjenta prossesen.
Så mye idiotisk tullsnakk skal man faen meg lete lenge etter. (Kan ikke være noen andre enn FRP ) Fyren er tydeligvis for dum til å fatte konsekvensene av det han sier og bør bare ignoreres.
Sitat av Blomsen Jr.
Hva mener dere? Skal vi bytte ut våre vakre norske kvinner mot asiater?
Vis hele sitatet...
Selvfølgelig ikke, iallefall ikke på det grunnlaget at de tåler mer dritt enn norske kvinner.
Sist endret av Sot-Jo; 14. juli 2007 kl. 10:19.
Om den norske kvinnen: - Hun ligner etter hvert på Tårnfrid-karikaturen til Otto Jespersen. Hun er oversminket og vakler mellom kaffe latte-møtene med høyhælte støvletter, moteveske og designerbriller for å vise at hun er kvinne.
Om den asiatiske kvinnen: - Hun er høflig, kler seg pent for å være attraktiv for mannen sin, og hun er sjefen hjemme.

Med andre ord, kvinner skal pynte seg, men bare hjemme for mannen sin. Når hun en sjelden gang får gå ut av huset må hun avpynte seg. Litt av en tulling denne Rødde.
"- Partiet er opptatt av å styrke kjernefamilien. Men virkemidlene Rødde nå foreslår får stå for hans egen regning, sier Frps ordførerkandidat Per Ervik." Har netopp våknet til dette her omg. Han har vel hørt for mye på ungkar med dobbeltseng fra vassendgutane
Sist endret av |24/\/\0; 14. juli 2007 kl. 11:38.
Sitat av Sot-Jo
Så mye idiotisk tullsnakk skal man faen meg lete lenge etter. (Kan ikke være noen andre enn FRP )
Vis hele sitatet...
Såvidt jeg vet så står ikke FRP for det utsagnet her.
Å få flere utlendinger inn i landet er vel egentlig ikke FRPs agenda? Mente de hadde en ganske klar linje hvor de ville med innvandringspolitikken jeg..
19.........bokstaver
bavarai's Avatar
Det er derfor vi holder oss vekke ifra KRF og FRP.

Men dette er jo helt sykt?. Norske kvinner kan også koke ris.
Eg blei så utruleg sint då eg las denne artikkelen. Greit nok at han set fokus på at fleire kvinner arbeider og bruker mindre tid på familie, men resten av innhaldet i artikkelen er for meg avskyeleg.


- Likestillingen har gått så langt at vi snart ender som intetkjønn. - Mødre er best egnet til å oppdra barn fra naturens side. - Selvopptatte karrierekvinner gjør Norge til et kaldt land fullt av frossenpizza og overvektige unger med dårlig nettverk.
Vis hele sitatet...
Eg veit knapt kor eg skal byrja.. Altså, greit nok at kvinner skal føda ungane og amma dei, men ellers ser eg ingen grunn til at kvinner kan gi ein betre oppdragelse og barnepass enn menn. Menn kan kanskje lata som om dei ikkje veit opp ned på ungen, men det er ingenting fysisk/biologisk ved dei som gjer at dei ikkje er egna til å oppdra ungar.
Kjem me til å enda opp som inkjekjønn? Nei, kvinner vil alltid ha eggstokkar og livmor, menn vil ha penis. Sånn er det berre. Definisjonen på mann er ikkje "personen i forholdet som drikker øl, fikser bilen og pcen og jobber overtid", og definisjonen på kvinne er (faktisk) ikkje "personen i forholdet som lagar mat og tar av seg ungane".
At ei kvinne er karrierekvinne, trenger ikkje gjera ho sjølvopptatt. Ein mann er ikkje naudsynleg sjølvopptatt om han ynskjer seg ei karriere, så eg ser ikkje kvifor dette ikkje skal gjelda kvinner. Fører det at både kvinner og menn har krevande jobbar til at familien lev på frossenpizza? Det er ikkje naudsynt sånn eg ser det. Det tar faktisk gjerne over ein halvtime å varma ovnen og steika pizzaen, og på denne tida kunne ein fint lagt noko anna istaden. Det blir jo opp til korleis kvar enkelt prioriterer. Og tru meg, mange familiar som ikkje har begge foreldre i full jobb, lev på frossenpizza for det.


- Norske kvinner drikker mer, slåss mer, er uhøflige i trafikken og sjekker opp folk på byen. De tar etter uvanene våre. De oppfører seg som menn og har samme interesser som menn.
Vis hele sitatet...
Så problemet er at kvinner blir meir like menn? Då burde kanskje menn óg endra seg litt?

Det eg vil fram til er at eg er samd i at ein familie kanskje lir når begge foreldre er i fullt arbeid og prioriterer karriere framfor barna/heimen. Men kvifor må det vera kvinna som må ofra karriera si? Kvifor er det så utenkeleg at MANNEN arbeider deltid, oppdrar ungar og lagar næringsrik mat? For med unntak av svangerskap, fødsel og amming, er mannen like skikka til å vera den som er meir heime og styrer huset. Per Bjørnar Rødde burde kanskje ta ein liten kikk på seg sjølv før han går og kritiserer alle karrierekvinnene i Noreg.
Nå blei jeg skikkelig glad!
Lenge siden jeg har ledd så mye! haha!!!
Frp'ere er og blir morsomme
Han har helt rett, jeg ser det selv at kvinner ikke tilbringer nok tid i huset. Løper rundt på byen og viser seg, mens oppvasken venter. Det er uakseptabelt!
Hva med alt husarbeidet? Et bra hjemmemiljø gjør ting så mye bedre, norske kvinner skal ikke gå rundt på byen og vise seg for alle og enhver! Kvinnfolk hører hjemme på kjøkkenet, og ikke på jobb, noe som bare menn skal drive på med! Kvinnfolk som henger med venniner, er ute på byen og slenger barna til mannfolka og barnevakt gjør med piss forbanna! Asiatiske kvinnfolk er oppdratt riktig, til deres kjønnsrolle. Ikke som de norske kvinnene!
Her har vi MYE å løre av asia, pakistan og tyrkia, osv.



But no.. :P

Jeg synes han er en idiot, som kommer med slike utsagn, uten å tenke på konsekvensene
Sist endret av Bundy; 14. juli 2007 kl. 22:04.
19.........bokstaver
bavarai's Avatar
Bundy Pakistan, Tyrkia og Asia som forøvrig ikke er et land, men en verdensdel.

Har mye og lære av oss også, for eksempel og lage norske kjøttkaker.
(Bare et eksempel, de har mye annet og lære også).
FRPs hovedmål er å redusere innvandrere, og samtidig ønsker at norske menn skal finne seg asiatiske kvinner. Hvordan skal det gå? Må norske menn flytte til Asia?
Sist endret av marsboer; 14. juli 2007 kl. 22:44. Grunn: Asia skrives med stor A, tror jeg, selv om innbyggere er små.
Jonalister har det med og gjøre en liten ting til noe stort, som det står var dette bare en liten mail han sendte fordi han var sur.

Son jeg forsto det mente han at norske kvinne burde bli mere som asiatiske ikke at alle de skulle komme hit.

Men jeg er helt enig i at om det skal være likestilling bør det vere det begge veier og ikke gi kvinner som jobber mindre skatt enn menn.
Hele likestillingen er tullball og er bygget opp av tradisjoner, men som i siste svinger i kvinnen's favør. Vi holder fortsatt på med obligatorisk førstegangstjeneste, gjelder ikke den 'likestilling'?
Dette er omtrent like idiotisk som at KrF vil ha advarsel på øl.
Årh er så drittlei av att medier skal hause opp mot FRP hele tiden, Frp er det eneste partiet jeg liker på stortinget, ja de har kanskje noen flaue uttalelser avogtil men jeg foretrekker heller ærlighet i ett parti enn feks AP som gjemmer seg bak store ord og tomme løfter.

Jeg stemmer FRP fordi de altid er outsidere og ikke ofrer egne valgløfter kun for å komme i regjering.
Skulle ønsket FRP regjerte landet nå!
Jeg må personlig si at Frp har mye gode ideer og fremmer en politikk jeg er meget positiv til, men hvorfor skal man diskutere Frp som parti når en av partimedlemmene sier noe som ikke i det hele tatt ligner partiets mening og politikk. Helt enig med Tang0 akkurat her. Frp har en bra utenrikspolitikk, men har allikevel for mange merkelige meninger og splittelser innen partiet til å overta. Stem Høyre, så får vi vekk de kommunistene og sosialistene som har makta i landet vårt!
Sitat av marsboer
FRPs hovedmål er å redusere innvandrere, og samtidig ønsker at norske menn skal finne seg asiatiske kvinner. Hvordan skal det gå? Må norske menn flytte til Asia?
Vis hele sitatet...
dette er ikke noe norske menn står for. dette er et utspill som kommer fra en privatperson. at han tilfeldigvis er med i frp er en annen sak. Partiet har gått ut å tilbakevist at det er frp politikk
Det som dere tydeligvis ikke skjønner, og som frp-lakeiene på forumet nekter å innrømme, er at dette er en strategi frp har ført i lang tid. Den er å la en eller annen frpidiot si noe hårreisende, for så å fornekte det fra sentralt hold. På denne måten kan frp som parti mene to motstridende meninger, og sanke stemmer fra begge hold. I denne konkrete saken er det mange frpere som er enig med denne mentalt tilbakestående trønderen, og som stemmer frp av den grunn. På den andre siden sier Siv Jensen at dette ikke er frp-politikk, og folk stemmer frp fordi de tar avstand fra nevnte trønder.

Dette har de gjort mange ganger før, blant annet i innvandringspolitikken. De får en diffus person fra et lokallag til å si noe blodrasistisk, mens frp sentralt sier at "dette får denne enkeltpersonen stå for, dette er ikke offisiell politikk". Slik får frp med seg både blodrasistene, og de mer moderate.

Uten sammenligning forøvrig, men denne taktikken har vært ført tidligere, av både Stalin og Hitler.
Sitat av DonTomaso
Det som dere tydeligvis ikke skjønner, og som frp-lakeiene på forumet nekter å innrømme, er at dette er en strategi frp har ført i lang tid. Den er å la en eller annen frpidiot si noe hårreisende, for så å fornekte det fra sentralt hold. På denne måten kan frp som parti mene to motstridende meninger, og sanke stemmer fra begge hold. I denne konkrete saken er det mange frpere som er enig med denne mentalt tilbakestående trønderen, og som stemmer frp av den grunn. På den andre siden sier Siv Jensen at dette ikke er frp-politikk, og folk stemmer frp fordi de tar avstand fra nevnte trønder.

Dette har de gjort mange ganger før, blant annet i innvandringspolitikken. De får en diffus person fra et lokallag til å si noe blodrasistisk, mens frp sentralt sier at "dette får denne enkeltpersonen stå for, dette er ikke offisiell politikk". Slik får frp med seg både blodrasistene, og de mer moderate.

Uten sammenligning forøvrig, men denne taktikken har vært ført tidligere, av både Stalin og Hitler.
Vis hele sitatet...
Dette er jo kun din mening og din tolkning, så fort jeg får sett dette på ett utdrag fra ett landsmøte eller noen innrømmer det så tar jeg det innlegget ditt som kun en personlig mening.

Folk har forskjellige meninger å det er nok mange Ap`er og Sv`er som opp igjennom tidene har kommet med sterke meninger, desverre gidder ikke media å bry seg om disse fordi "Rasistisk FRP" selger aviser og skaper debatter.
Sitat av typisk
Hele likestillingen er tullball og er bygget opp av tradisjoner, men som i siste svinger i kvinnen's favør. Vi holder fortsatt på med obligatorisk førstegangstjeneste, gjelder ikke den 'likestilling'?
Vis hele sitatet...
Likestilling bygga opp av tradisjonar? Las du gjennom setningen før du posta han?
Tradisjonen er/var jo at kvinna skulle vera heime og ta seg av ungane, og likestillingsprinsippet prøver jo helst å bryta med dette. Eg er enig i at det at det ikkje er obligatorisk førstegangsteneste for kvinner ikkje er i tråd med likestillingsprinsippet, og hadde det vært opp til meg så hadde det vært obligatorisk førstegangsteneste for kvinner óg. Einaste grunnen til at eg ser at det faktisk ikkje er det, er at forsvaret ikkje har nok ressursar til å plutseleg ta inn dobbelt så mangen folk. Men i prinsippet så burde det jo vera obligatorisk førstegangsteneste for kvinner óg. Det blir feil å velga vekk steder kor det ikkje skal vera likestilling, sjølv om mange kvinner er glad for at dei slepp militæret.

Ein annan ting eg har lyst å nemne, er kjønnskvotering, noko eg personleg er heilt imot. Tanken var fin, at kvoteringa vil føra til jamnare fordeling i yrka som er "utsett", men det ender uansett berre opp med forskjellsbehandling, som er feil uansett i kven sin favør det er. I tillegg trur eg det må vera fælt for den personen som blei kvotert inn, som då veit at den einaste grunnen til at han/ho har denne jobben (evt går på dette studiet) er fordi han/ho blei kvotert inn, og dermed pressa ut ein betre kvalifisert person. Hadde det skjedd meg, hadde eg hvertfall ikkje vore så glad.
joda, folk får bare skaffe seg asiatiske kvinner, det viktige er jo og ta noen fra norge og ikke bestille fra utlandet, da kan det fort bli ganske mange asiatere i norge.
Noe som ikke er så bra.
Sitat av Dj_Evelen
joda, folk får bare skaffe seg asiatiske kvinner, det viktige er jo og ta noen fra norge og ikke bestille fra utlandet, da kan det fort bli ganske mange asiatere i norge.
Noe som ikke er så bra.
Vis hele sitatet...
Hvorfor i all verden er ikke det bra? Fordi de vanner ut den stolte norske ariske rasen?
Sitat av Christian
Dette er omtrent like idiotisk som at KrF vil ha advarsel på øl.
Vis hele sitatet...
Off topic: Det hadde Pondus: Øl kan føre til dansing!
Jeg er enig. Det er veldig ofte at kvinner fra andre land gidder å ta vaskejobber her til lands. Lurer på om norske kvinner hadde tatt de jobbene hvis vi ikke hadde så mye innvandring som vi har.

Jeg jobber i et yrke der jeg treffer mange mennesker, derfor ser jeg mange "norsk/asiatiske" par. Det lyser en helt annen respekt fra disse menneskene. Mennene deres er dóg respektløse og fnyser dem vekk. Jeg sier meg enig på mange punkter i artikkelen, men alt får ettervirkninger som jeg ikke klarer å kalkulere da jeg ikke har noen utdannelsesgrad innenfor psykologi.

Hvis jeg fikk velge at samboeren min plutselig hadde lyst til å få litt mer kontroll på kjøkkenet, være hjemme med ungen og handle litt oftere hadde jeg ikke sagt nei.

Likestilling er ikke det samme som kvinnene ville nå fram til før. Nå gir de seg ikke før de får komme inn på offentlige mannetoalettet også.
Sitat av DonTomaso
Hvorfor i all verden er ikke det bra? Fordi de vanner ut den stolte norske ariske rasen?
Vis hele sitatet...
La oss si at det blir vedtatt at den norske mann må finne seg kvinne fra Danmark.
Den norske kvinne blir etterhvert erstattet av den danske og Norge består nå grovt halvparten av befolkningen av dansker.
Etter disse engringene blir det kanskje innført Dansk som språk i skolen og det danske språk blir etterhvert likestillt med det norske.

Utvanning av normenn og generelt utvanning av nasjonale borgere i andre land, hadde ikke blitt godt motatt.
I og med at vi faktisk bor i Norge. Ikke Norge-Danmark, Ikke Norge-Korea.
Er det ikke nettopp dette vi har sloss for? Å ha vårt eget land?

Dette har ingenting med raser og gjøre.
Sitat av ludus78
I og med at vi faktisk bor i Norge. Ikke Norge-Danmark, Ikke Norge-Korea.Er det ikke nettopp dette vi har sloss for? Å ha vårt eget land?
Vis hele sitatet...
Jeg kan ikke forstå at det er så viktig for oss å beskytte landegrensene. Hva er det med den norske kulturen du er så opptatt av å beskytte? Tror du at Frankrike føler at de ikke er et land lenger?
Sussenusselig
CaptainP's Avatar
Sitat av Tang0
Dette er jo kun din mening og din tolkning, så fort jeg får sett dette på ett utdrag fra ett landsmøte eller noen innrømmer det så tar jeg det innlegget ditt som kun en personlig mening.

Folk har forskjellige meninger å det er nok mange Ap`er og Sv`er som opp igjennom tidene har kommet med sterke meninger, desverre gidder ikke media å bry seg om disse fordi "Rasistisk FRP" selger aviser og skaper debatter.
Vis hele sitatet...
OT: Utdrag fra et av FrPs landsmøter? "Ja, vi har lenge drevet en snedig politisk kampanje av difus etisk standard, der vi lurer det hovedsakelig politisk uengasjerte norske folk til å tro at vi først er meget rasistiske og mannsjåvenistiske, påfølgende kommer vi med en uttalelse som sier at vi er sterkt uenige denne ENKELTPERSONENS (snakk om å støtte partifeller) uttalelser [som tydeligvis KOM i noe som er en av norges to største aviser, og om noen hadde vært politisk engasjert og rasist hadde de tatt avstand fra FrP og kanskje stemt et annet kvasi nasjonal samling parti]"
Sitat av typisk
Hele likestillingen er tullball og er bygget opp av tradisjoner, men som i siste svinger i kvinnen's favør. Vi holder fortsatt på med obligatorisk førstegangstjeneste, gjelder ikke den 'likestilling'?
Vis hele sitatet...
Jo, og det er også en kampsak for de fleste feminister. Ikke de oslo-vestkant feministene, da
Denne mannen har skjønt det. Asiatiske kvinner for the win!

Men, Alle kvinner er da ikke yrkeskvinner. Muttern min er den typiske "husmoren" (Delvis fordi hun er for syk til og arbeide men fy.. hun gjør mye hjemme)
Sitat av Bundy
Han har helt rett, jeg ser det selv at kvinner ikke tilbringer nok tid i huset. Løper rundt på byen og viser seg, mens oppvasken venter. Det er uakseptabelt!
Hva med alt husarbeidet? Et bra hjemmemiljø gjør ting så mye bedre, norske kvinner skal ikke gå rundt på byen og vise seg for alle og enhver! Kvinnfolk hører hjemme på kjøkkenet, og ikke på jobb, noe som bare menn skal drive på med! Kvinnfolk som henger med venniner, er ute på byen og slenger barna til mannfolka og barnevakt gjør med piss forbanna! Asiatiske kvinnfolk er oppdratt riktig, til deres kjønnsrolle. Ikke som de norske kvinnene!
Her har vi MYE å løre av asia, pakistan og tyrkia, osv.
Vis hele sitatet...
PISSPREIK!

Herregud, snakker ikke du om de fleste menn? Jenter/kvinner som blir smelt på tjukka og etterlatt som alenemødre/ mødre med et rasshøl av en mann. Selvsagt, det finnes jo mange menn som bryr som om barna og er med å oppdra barna, men hvorfor skal alltid kvinnen stå for husarbeid, oppdragelse og hjemmemiljøet? Når du sier at norske kvinner går ut på byen, og slenger barna til mannfolka.. Det er vel kanskje litt omvendt?! Mannen drar ut på pub med kompiser, ser på fotball, etterlater barna til dama. Oppvasken? Nei herregud, den kan du ta selv. Du bruker da kopper og kar du og?
Arbeid i hjemmet og oppfostring av felles barn likestilles med arbeid utfor hjemmet ved at hjemmearbeidet sies å muliggjøre halvparten av den utearbeidendes lønn etter ekteskapsloven. Men hvorfor i all verden mener (noen av) dere at det kun er kvinnen som skal stå for hjemmearbeidet? Distraherer penisen din deg når du prøver å tørke støv?
Sitat av S.S.L.
PISSPREIK!
[...]
Vis hele sitatet...
Hvorfor i alle dager tok du vekk den nederste delen av sitatet hvor det kommer tydelig frem at han er sarkastisk?

Ellers er jeg enig med DonTomaso. Det virker alt for tilfeldig at det er bare lokallag-FrPere (og lederen i Unge Venstre) som kommer med de aller mest radikale politiske kommentarene her til lands.
hehe frp er skøy
for det første snakker han dritt om Norske-kvinner, da mister kansje frp noen velgere??
For det andre så har jeg merket at mange wannabe-nynazier er veldig for frp ("bort med de jævla muslimene") hva sier de til at en i partiet er for at det skal kry av asia (mulla)ter her i norge om 20-30år?
men de utgjør jo egentli ikke noen stor prosent?
Haaknes's Avatar
Trådstarter
Sitat av Loonie
...den einaste grunnen til at han/ho har denne jobben (evt går på dette studiet) er fordi han/ho blei kvotert inn, og dermed pressa ut ein betre kvalifisert person...
Vis hele sitatet...
Jeg tror ikke systemet fungerer slik. Kjønnskvoteringa skal ikke presse ut folk som er bedre. Personen får bare en fordel i forhold til de som stiller på lik linje med han/henne.
Hvis en person har bedre kompetanse får han/hun vel jobben utelukkende.

Nå er det en gang slik at det kanskje ikke fungerer slik over hele fjøla. Jeg skal ikke si at det ikke eksisterer unntak, for det gjør det sikkert. Men da må vi tenke oss godt om! Er det egentlig så urettferdig at en person(helst kvinne, siden det er de kjønnskvoteringen gjelder) med lavere kompetanse får en stilling fremfor en mann? I over 50 år nå har det faktisk vært stikk motsatt! Menn med lavere kompetanse har fått jobber fremfor kvinner, fordi de visstnok skal ha vært bedre skikket til arbeidslivet.
Dette er nå heldigvis rettet på, med kjønnskvoteringen. Men den har dessverre fått mye kritikk. For med en gang kvinner får flere rettigheter, som de vet å ta nytte av, begynner vi menn å kritisere dem! Vi er redd det ikke lenger gjelder likestilling, men rett og slett feminisme, og frykter at kvinnene skal ta makten. Nåja, det finnes en allerede en annen tråd som diskuterer dette, her på forumet; les her

Jeg tror det er på tide at kvinner får gjøre akkurat som de vil, uten å bli kritisert for det.
Sitat av Blomsen Jr.
Jeg tror ikke systemet fungerer slik. Kjønnskvoteringa skal ikke presse ut folk som er bedre. Personen får bare en fordel i forhold til de som stiller på lik linje med han/henne.
Hvis en person har bedre kompetanse får han/hun vel jobben utelukkende.

Nå er det en gang slik at det kanskje ikke fungerer slik over hele fjøla. Jeg skal ikke si at det ikke eksisterer unntak, for det gjør det sikkert. Men da må vi tenke oss godt om! Er det egentlig så urettferdig at en person(helst kvinne, siden det er de kjønnskvoteringen gjelder) med lavere kompetanse får en stilling fremfor en mann? I over 50 år nå har det faktisk vært stikk motsatt! Menn med lavere kompetanse har fått jobber fremfor kvinner, fordi de visstnok skal ha vært bedre skikket til arbeidslivet.
Vis hele sitatet...

Vel, eg veit hvertfall at på fleire realfag/teknologistudier så får jenter to ekstra studiepoeng. Er det hard kamp om plassane, som det er i Trondheim, så vil ei jente som i utgangspunktet hadde til dømes hadde 47 studiepoeng, kome inn istaden for ein gutt med 48 studiepoeng; fordi jenta fekk to "jentepoeng" og dermed endte opp med 49 studiepoeng. På veterinærstudiet er det gutane som får ekstra poeng, eg er dog ikkje sikker på kor mange dei får. Så her blir mindre kvalifiserte gutar foretrekt foran jentene.
Eit anna døme er at det akkurat har blitt innført at det må vera minst 40 % av begge kjønn i styrer i aksjeselskap. Dei selskapa som hadde tenkt å følga dette kravet, måtte plutseleg ansetta mange kvinner til å sitja i styrene, og dermed måtte dei ofte ansetta folk som kanskje ikkje var så godt kvalifiserte som dei helst burde vært.
Ellers kjenner eg til døme på bedrifter (mindre bedrifter, vel å merka) som ansatte kvinner sjølv om det var menn som var betre kvalifisert, fordi dei hadde fått tyn fra arbeidstilsynet (?) at dei statistisk sett hadde for få kvinner.

Elles kan eg sei at eg synes det er urettferdig at ei kvinne får ein jobb sjølv om ho har lågare kompetanse enn mannen. Greit nok at det motsette skjedde før i tida, men har me ikkje lert av dei feila no? Å gjera den same feilen, berre bytta om på kjønna, blir jo ikkje akkurat nokon ynskja utvikling.
Sitat av mongeland
Hvorfor i alle dager tok du vekk den nederste delen av sitatet hvor det kommer tydelig frem at han er sarkastisk?

Ellers er jeg enig med DonTomaso. Det virker alt for tilfeldig at det er bare lokallag-FrPere (og lederen i Unge Venstre) som kommer med de aller mest radikale politiske kommentarene her til lands.
Vis hele sitatet...
Jeg gjetter på en av to: Enten så var han også sarkastisk, eller så svarte han på innleget etter at det første innlegget blei endra.

Og hva med lederen i RU? For ikke å snakke om lokale RU lag
Sitat av Propaganda
Jeg gjetter på en av to: Enten så var han også sarkastisk, eller så svarte han på innleget etter at det første innlegget blei endra.

Og hva med lederen i RU? For ikke å snakke om lokale RU lag
Vis hele sitatet...
Ten points to you! Sarkasme er herlig, eller hva?
Dessuten, jeg er en hun.
Sist endret av S.S.L.; 17. juli 2007 kl. 17:18.
Ikke helt normal
hallooghei's Avatar
La nå folk få reise dit de vil og la de gjerne bli der!
Det blir jo mange "Norske" kvinner tilbake her i gamlelandet til oss som blir igjen.
Det er forresten min eneste sjanse til å få meg samboer.
Jeg stemmer ikke FRP og ikke har jeg så mye penger at jeg kan stemme HØYRE og derfor stemmer jeg ikke,ergo er jeg.
Sitat av Propaganda
Og hva med lederen i RU? For ikke å snakke om lokale RU lag
Vis hele sitatet...
Jo, men de får liksom ikke den samme mediedekningen som når UV-lederen roper "LEGALISER CANNABIS" eller når en Frp-tulling sier noe sånt som det som blir diskutert her. Mimir fremstår noe mer edruelig.