Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  24 2492
Hei.

Ettersom trossamfunn får statsstøtte, er det ikke mulighet å lage en egen religion? Vår veiviser er kardemommeloven.

Er det gjennomførbart om man har med en del folk?
Ja det er gjennomførbart
19.........bokstaver
bavarai's Avatar
Jeg tilber deg min mektige NSO, måtte dine ord være min lov.
Hva med å starte en norsk gren av The flying spaghetti monster?
Starte protester fordi skolen ikke underviser om vår religion og liknende.
Jeg og noen venner var faktisk godt på vei til å starte et fullverdig trossamfunn for noen år tilbake. Konseptet var basert på "hellige tekster" skrevet i rus og kjedsommelighet, og vi hadde store planer for fremtiden.

Vi fant imidlertid ut at det var noe mer krevende enn først antatt. Du må virkelig kunne overbevise byråkratene om at dere har startet et eget trossamfunn, dvs. trossamfunnet er aktivt og "ferdig utviklet" før det søkes. Dette er fullt gjennomførbart for de som virkelig setter seg det fore, og er villig til å gjøre en innsats, men det endte med at vi følte det kostet mer enn det smakte. Dessuten vokste vi vel halvveis fra det etter en stund.

Lykke til.
Jeg husker at jeg skrev en stil om dette på ungdomskolen. Jeg trakk paraleller mellom de største verdensrelgionene og "min relgion".
Jeg lagde min egen version av de ti bud og alt var jo bare vås. Akkurat slik jeg mener relgion er..

Jeg fikk 6- på stilen..
Sist endret av Pope; 16. juli 2007 kl. 00:14.
Kan ikke nFF lage en egen religion?
Jeg tor ikke helt på det der; ikke tro på religiontullet, som enkelte PaveR sprer budskap om.
Hvis du selv lager 10 Bud må du jo vite og forstå at de fins..!
Tror du?
Point And Laugh
Antim0n's Avatar
Sitat av S.S.L.
Kan ikke nFF lage en egen religion?
Vis hele sitatet...
Har blitt tatt opp flere ganger, i flere sinstilstander, og man kommer stadig fram til det samme:
Siden nFF er et forum for interesser, og interesser er veldig forskjellige, blir det veldig tynt å basere et trossamfunn på. Hva skal vi ha som det aller helligste? Det crew bestemmer?
Blir som sagt litt for tynt...
nFF Religionen. Regelene = de 10 bud.

Var nok lettere å finne på no slikt fr 2000 år siden før Kari og Ola hadde lært seg å tenke selv
Sitat av Antim0n
Har blitt tatt opp flere ganger, i flere sinstilstander, og man kommer stadig fram til det samme:
Siden nFF er et forum for interesser, og interesser er veldig forskjellige, blir det veldig tynt å basere et trossamfunn på. Hva skal vi ha som det aller helligste? Det crew bestemmer?
Blir som sagt litt for tynt...
Vis hele sitatet...

Nso er vår gud. Han er skaperen av nFF og vår religion. Vi tror på.. uhm.. KUNNSKAP! Vi har crewet og andre som lærer oss andre i hvordan livet og ting er. Uhm, ja..?
Sitat av S.S.L.
Kan ikke nFF lage en egen religion?
Vis hele sitatet...
hvis den blir no kul konverterer jeg, mest for å få de forbanna slektningene mine som tror de kan få meg til å bli kristen og skjønne at evulusjon og big bang er bare noe jeg tror på fordi jeg er blitt hjernevaska av samfundet forbanna

Sitat av S.S.L.
Nso er vår gud. Han er skaperen av nFF og vår religion. Vi tror på.. uhm.. KUNNSKAP! Vi har crewet og andre som lærer oss andre i hvordan livet og ting er. Uhm, ja..?
Vis hele sitatet...
er det ikke iblis som har skapt nFF?
Sist endret av HMX; 16. juli 2007 kl. 00:37.
Sitat av No(r)Way
Jeg tor ikke helt på det der; ikke tro på religiontullet, som enkelte PaveR sprer budskap om.
Hvis du selv lager 10 Bud må du jo vite og forstå at de fins..!
Tror du?
Vis hele sitatet...
Jeg har også hatt KRL på skolen. Har hørt om alle de største relgionene og jeg har lært mye, men jeg mener det bare er vrøvl. (Før du sier noe på det, velger jeg å komme deg i forkjøpet og si; Ja, det er også mye i bibelen som kan bevises, men overall..)

Relgion er for usikre mennesker som trenger noe å klamre seg til.. Mener jeg..

Og hvis du ikke forstod det, norway, så skrev jeg stilen for å vise hvor dumt jeg synes relgion er.
Sist endret av Pope; 16. juli 2007 kl. 00:40.
Sitat av xtapolapocetl
(...) Du må virkelig kunne overbevise byråkratene om at dere har startet et eget trossamfunn, dvs. trossamfunnet er aktivt og "ferdig utviklet" før det søkes. (...)
Vis hele sitatet...
Hm, hva med å starte f.eks Sky Kingdom avdeling norge?
http://en.wikipedia.org/wiki/Sky_Kingdom
http://www.dagbladet.no/magasinet/20...16/460915.html
Hadde det gått ann?
Det virker "ferdig utviklet".
Sitat av S.S.L.
Kan ikke nFF lage en egen religion?
Vis hele sitatet...
Når tiden til Bill Gates er kommet:
Bill Gates er vår gud, og nso er hans sendebud. ^^ (Noe i den duren.)
iblis = gud (og siden hovedguden ikke egentlig pleier å si så mye i de forskjellige så passer det egentlig bare bra at han ikke er så altfor aktiv på forumet for tiden.
Gusto, iviovner, nso = profeter/jesus style er de som snakker mest for guden iblis
Dodecha, felix_poker, Golder, Mullah, Nichotin, Sinister, Tias, vidarlo = profeter på den vanlige måten.
Deviné, meitemark, moridin, RoadKill, Scha, speq, TipeX, |d13m0b = prester/disipler
Sitat av Pope
Jeg har også hatt KRL på skolen. Har hørt om alle de største relgionene og jeg har lært mye, men jeg mener det bare er vrøvl. (Før du sier noe på det, velger jeg å komme deg i forkjøpet og si; Ja, det er også mye i bibelen som kan bevises, men overall..)

Relgion er for usikre mennesker som trenger noe å klamre seg til.. Mener jeg..

Og hvis du ikke forstod det, norway, så skrev jeg stilen for å vise hvor dumt jeg synes relgion er.
Vis hele sitatet...
*

At Gud skrev bibelen for å vise hvor dumt religion er?

*

At jeg er dum fordi jeg diskuterer religion med en ateist?!

*

Alt jeg har lært er altså vrøvl som kan bevises og vites, men ikke tros!

*** og det er det jeg mener; du vet det er tull, du kan ikke tro det er tull
Sitat av Henriken
Hm, hva med å starte f.eks Sky Kingdom avdeling norge?
http://en.wikipedia.org/wiki/Sky_Kingdom
http://www.dagbladet.no/magasinet/20...16/460915.html
Hadde det gått ann?
Det virker "ferdig utviklet".
Vis hele sitatet...
Joda, man kan selvfølgelig importere et ferdigutviklet opplegg fra utlandet, det er mange av dem, og man kan sikkert finne noe som passer til planene. Men du må likevel lære deg mye om det og gjøre en solid innsats overfor myndigheter osv. Det er ikke det at det ikke går, det krever bare mye arbeid.
http://42ost.flekk.org/
Verdens beste religion, hvem vil hjelpe oss med å gjøre den offesiell?
Hadde de enda kunnet skrive ordentlig norsk hadde jeg kanskje kommet forbi ingressen.
Jeg og en annen fyr skrev det når vi gikk i sjetteklasse, så jeg bruker det som unnskyldning jeg. (Dessuten var vi i ekstrem ost-rus når vi skrev det)
Aha, morsomt - Jeg tror dog det kreves noe mer enn et overtydelig parodisk opplegg for å overbevise myndighetene om at man faktisk har et legitimt trossamfunn på beina. Man kan være sikker på at de vil gå en nøye i sømmene før de eventuelt banker gjennom et positivt vedtak.
Sist endret av xtapolapocetl; 16. juli 2007 kl. 23:28. Grunn: trykkleif
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av Antim0n
Har blitt tatt opp flere ganger, i flere sinstilstander, og man kommer stadig fram til det samme:
Siden nFF er et forum for interesser, og interesser er veldig forskjellige, blir det veldig tynt å basere et trossamfunn på. Hva skal vi ha som det aller helligste? Det crew bestemmer?
Blir som sagt litt for tynt...
Vis hele sitatet...

Gratis spredning av informasjon og meninger skal være vårt budskap.
NFF vårt evangelie. Crewet våre apostler. Og elektrisitet skal være vår Gud.