Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1381
Anonym bruker
"Urolig Piggvar"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg har forskrevet Vival 5mg fra legen min for muskelavslappende ,etter det jeg forstod fra legen skal dette gi meg en avslappende følelse i kroppen som legen ønsket, men syns ikke dette merkes så mye. Eller merker man ikke vival?

Legen ba meg ta 1 tablet opptil 3 ganger i døgnet. men etter noen dagers bruk så syns jeg ikke dette gir meg noen ting, jeg har ingen toleranse fra medikamenter, men husker godt sist jeg fikk tramadol fra legen pga ryggen for noen år siden, måtte jeg øke dosen for å få smertelindring. Det har jeg også gjort nå med Vival, tatt 3, 5 mg på en gang. selv om jeg ikke liker det ( mot min moral), men intensjonen fra legen var at jeg skulle få en muskelavslappende tilværelse.

hva er galt med meg? siden jeg ikker mer så mye? Kan man ha høyere toleranse uten at man er vant med medisin? er ikke ute etter noen rus for å si det med en gang, men legen sa jeg ville få en sikkelig avslappet tilværelse på Vival nå.
Kan noen på freak kan være så snill å gi meg en oppklaring eller svar på dette?

Beklager hvis dette høres dumt ut, samt jeg har sett på tidligere tråder uten at det vil gi meg mitt svar jeg ønsker
alle reagerer forskjellig og noen har naturlig høy eller lav toleranse.
for min del skal det bare en kopp kaffe til før jeg får "shakes" osv, amfetaminer har jeg også veldig lav naturlig toleranse for.
men cannabis, benzo, alkohol, ghb, og en rekke sovemedisiner osv trenger jeg mye uten oppbygd toleranse for å få noe som helst effekt.
psykadelika har jeg "vanlig" toleranse for

alt dette er uten å ha bygd opp toleranse/krysstoleranse som ville påvirket det.
Anonym bruker
"Urolig Piggvar"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Har tydeligvis skjønt det, det som undrer meg er hvorfor det blir slik. Må jeg spørre legen om noe sterkere eller eller vil vival gi bedre effekt over tid?
toleranse på benzo (som vival er) bygges relativt raskt og bør unngås til daglig bruk i mer enn 2 uker pga det.
om du bare trenger den muskelavslappende effekten en gang i blandt så kan en høyere dose funke, men for all del ikke gjør det mer enn maks 1-2 ganger i uka. avhengighet av benzo er ikke noe spøk, blandt de verste mtp på abstinenser osv.

trenger du muskelavslappende effekt mer enn 1-2 ganger i uka maks så må du nok snakke med legen om å prøve div andre ting for å se hva som virker for deg.
kan bli en god stund med prøving og feiling, men skal love deg det er bedre enn å bygge opp en høy toleranse på benzo.

hvorfor folk er skrudd sammen forskjellig er det ingen fasit på så vidt jeg vet. vi er alle mennesker så likhetene er selvfølgelig store fra menneske til menneske, men samtidig er det masse små forskjeller i genene som utgjør alt fra naturlig toleranse, forbrenning, allergier, osv osv osv
Sist endret av Munted Artist; 4. august 2019 kl. 03:19. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Urolig Piggvar"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Det er jeg klar over, har lest at benzo som vival er avhengigskapende, det ønsker ikke jeg heller�� siden jeg har så liten kunnskap om dette her så trenger jeg litt hjelp, hva skal spørre legen om Isteden? For å ta det ordrett fra legen, du skal «dopes ned» hvis du skjønner hva jeg mener med det�� altså få en full reset av alle muskler i kroppen
har ikke trengt muskelavslappende selv så kan desverre ikke gi tips om hva du bør spørre om, dette vil legen din garantert kunne hjelpe med.
..men, anbefaler legen nozinan så takk nei så sant du ikke er såpass syk at du må være sengeliggende og har noen som kan ta vare på deg.. nozinan virker, men det virker litt for mye. guttegjengen her tok det en gang i tenåra, merka ikke så mye samme dag, men dagen etter klarte vi såvidt krabbe rundt, som om man var 95% lam i hele kroppen :/
Anonym bruker
"Urolig Piggvar"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Ja, det kjenner jeg til. Min gamle lege for noen år siden hadde perm, da var det en helt fersk lege som hadde første turnus, gikk til legen, sa jeg ikke hadde sovet på 3 dager pga syke ryggsmerter, var helt vrak på det tidspunket. Sa jeg må sove. Turnuslege skrev da ut Nozinan, jeg visste ikke hva det var, tok det etter anvisning. Sekla og sto i. Var helt ape for å si det sånn. Aldri igjen. Verste jeg har hvert borte i. Det vil jeg ikke skal skje igjen
Anonym bruker
"Lysten Sørhare"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Ja, det kjenner jeg til. Min gamle lege for noen år siden hadde perm, da var det en helt fersk lege som hadde første turnus, gikk til legen, sa jeg ikke hadde sovet på 3 dager pga syke ryggsmerter, var helt vrak på det tidspunket. Sa jeg må sove. Turnuslege skrev da ut Nozinan, jeg visste ikke hva det var, tok det etter anvisning. Sekla og sto i. Var helt ape for å si det sånn. Aldri igjen. Verste jeg har hvert borte i. Det vil jeg ikke skal skje igjen
Vis hele sitatet...
Det er jo en hangover som går over etter hvert som man er vant med det. Jeg tar dette hver kveld og er tilnærmet normal på morgenen. Litt treg i kroppen, men kommer meg fort i gang, og slik er jeg uansett om jeg tar det eller ikke.

Men, så vidt meg bekjent brukes det ikke som muskelavslappende uansett. Lang tid fra man har tatt det til det virker gjør det også.

Du bør i hvert fall ikke ta 15 mg Vival i en sleng særlig ofte. Lett å bli avhengig av ja..
Anonym bruker
"Urolig Piggvar"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Nei det har jeg ikke tenkt til heller, øsnker ikke å bli avhengig. så må ta en prat med legen min om noe annet tror jeg.
Prøv 3x15mg Sobril. Jeg må ha 10-20mg Vival for å dempe det verste, men det er e spesiell medisin. Legene like mye bedre å skrive ut Sobril også.


Etter 45mg Sobril var jeg plutselig meg selv igjen. Ikke redd for alt, tankekjøret slo seg nesten av og angsten var betraktelig bedre, selv om det hang igjen litt, men ikke lammende som de kan være. Foreslå 30-60mg ved behov. Men for all del ikke hekt deg på dem. Bruk dem 2-3 dager og ta en flere dagers pause. Oksasepam har en betraktelig kortere halveringstid enn Diazepam, hvor jevnlig bruk kan påvises ioppimot en mnd.

Sobril er ute av systemet på 5.-7 dager.
R.i.p 23.04.2021
Leger i Norge virker ganske uvitende.. vival er akkurat det samme som valium eller stesolid, bare at det har et annet navn.. alle 3 inneholder diazepam. Åssen kan dem skrive ut bare valium for depresjon og angst. Mens vival og stesolid bare som regel blir skrevet ut for muskelavslappende? Er jo akkurat det samme virkestoffet.men med et annet navn så kan det magisk brukes til flere ting? Synes apoteket burte innføre somadril igjen , værtfall noe spesifikk som er muskelavslappende .