Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  42 9836
Noen som har et spesifikk tall på hvor mye Marijuana i gram/kilo man må inhalere innen en spesifikk tidsramme for at man skal kunne få i seg en dødelig dose av stoffet?
Mener å ha lest dette et sted, men har glemt hvor mange kilo det var og innenfor hvilken tidsramme.
Sist endret av KevinNice; 8. juli 2011 kl. 00:33.
Sitat av tissemannX Vis innlegg
Det var en på forumet som regnet det ut engang, tror det var rundt 1500 kg i løpet av 60 min.
Det var i hvert fall så og så umulig og ta OD.
Vis hele sitatet...
Mulig du blingser, men overdose er mulig. Dødelig dose er det verre med.
Er det mulig å dø eller bli alvorlig syk hvis marijhuana'en er tilsatt ting får å få den opp i vekt eller lukte bedre for eksempel?
Via røyking vil du ihvertfall dø av "røyk" forgiftning leenge før du dør av cannabis. Det sier litt om mengden som trengs!
LD50stanarden er grei å bruke. Her fra Wikipedia:

The name LD50 comes from toxicology, the study of poisons. It is an abbreviation for "Lethal Dose, 50%" or median lethal dose. It gives the amount of the substance required (usually per body weight) to kill 50% of the test population.
LD50 figures are frequently used as a general way to tell how poisonous a substance is. The test was created by J.W. Trevan in 1927.
Vis hele sitatet...
I dette tilfellet:

  • Oral LD50 of grain alcohol: 10.6 g/kg in young rats, 7.06 g/kg in aged rats.
  • Oral LD50 of nicotine: 50 mg/kg in rats.
  • LD50 of Tetrahydrocannabinol (active ingredient found in Cannabis): 1270 mg/kg in rats.
Vis hele sitatet...
Hvor mye weed kreves så for å drepe et menneske? Jævlig mye.
Sist endret av Joachimsen; 8. juli 2011 kl. 00:53.
Sitat av CLUTCH Vis innlegg
Mulig du blingser, men overdose er mulig. Dødelig dose er det verre med.
Vis hele sitatet...
Var jo det jeg mente, regner med at de fleste skjønte det.
Sitat av Joachimsen Vis innlegg
LD50stanarden er grei å bruke. Her fra Wikipedia:



I dette tilfellet:



Hvor mye weed kreves så for å drepe et menneske? Jævlig mye.
Vis hele sitatet...
Dvs. en normal kar trenger 90-100kg? Sykt mye ^_^

Sitat av tissemannX Vis innlegg
Var jo det jeg mente, regner med at de fleste skjønte det.
Vis hele sitatet...
Hva er egentlig definisjonen på "overdose"? Tenkte egentlig at det var synonymt med dødelig/skadelig.
Sitat av Torepia Vis innlegg
Hva er egentlig definisjonen på "overdose"? Tenkte egentlig at det var synonymt med dødelig/skadelig.
Vis hele sitatet...
Hvis du tar overdose da tar du mer enn kroppen tåler. Du dør ikke nødvendigvis, men du kan.
Du kan dø av hasj, spesielt om du får et par kilo i knollen fra langt oppe!

Men det finnes vel en teoretisk grense eller noe for overdose, men ikke sikker på dette lar seg gjøre i praksis..!
Hørt at det er umulig å gjøre i praksis fordi lenge før du nærmer deg en dødlig dose så vil du svime av
- Få allergiske reaksjoner av marijhuana?
- Ha hjertesykdommer å dø av marijhuana?

Det er fellestrekkes med alle avisartiklene jeg har lest om personer som skal ha død av marijhuana. Det som er morsomt er at avisa ikke skriver noe om at vedkommende hadde drukket alkohol og knaska ectasy evnt. andre partdroger.
680kg på 15min. Lykke til!
For å dø av marihuana må du røyke 680.4 kilo på 15 minutter. Lykke til med det.
Hvor får dere disse tallene fra?
Dette er mitt regnestykke.
Jeg har ikke verifisert dette på noen måte, det er bare min egen utregning:

LD50(dosen der 50% dør) = 1270mg/kg

1270mg * 70kg (jeg veier ca 70kg) = 88 900mg
88 900mg / 1000 = 88,9g

Fra denne artikelen leser jeg:
"In the Netherlands, where marijuana for medical use is sold in pharmacies and grown to government standards of purity and potency, the
minimal allowable potency is 15 percent THC," Mirken wrote in an email to Wired.com.
Vis hele sitatet...
For å være sikker regner jeg da med at marihuanaen har 20% THC innhold og får da regnestykket:
88,9g/0,2 = 444,5g

Altså må jeg som veier ca 70kg røyke 444,5g marihuana med 20% THC-innhold for å dø.

Det skal forresten nevnes at i de testene der de har forsket seg fram til LD50 har de nok brukt intravenøs injeksjon av THC i testdyrene. De får da virkestoffet enda mer direkte og konsentrert enn ved røyking.
Sitat av harald25 Vis innlegg
Det skal forresten nevnes at i de testene der de har forsket seg fram til LD50 har de nok brukt intravenøs injeksjon av THC i testdyrene. De får da virkestoffet enda mer direkte og konsentrert enn ved røyking.
Vis hele sitatet...
Der er også en dokumentar hvor en mann tar THC IV, og der sier dem også at vedkommende har lettere for å dø av å spise den tilsvarende mengden MJ enn å immatrialisere det som er gitt gjennom IV, man vil ikke da dø av MJ, men av mengden før man vil dø av noen form forgiftning; så man har minst like lett for å dø av å spise sand som MJ.
FL Studio Guru
djxfade's Avatar
THC has an LD50 (dose killing half of the research subjects) value of 1270 mg/kg (male rats) and 730 mg/kg (female rats) administered orally dissolved in sesame oil.[21] The LD50 value for rats by inhalation of THC is 42 mg/kg of body weight.[21] One estimate of THC's LD50 for humans indicates that about 1,500 pounds (680 kg) of cannabis would have to be smoked within 14 minutes.[22] This estimate is supported by studies which indicate that the effective dose of THC is at least 1000 times lower than the estimated lethal dose (a "therapeutic ratio" of 1000:1). This is much higher than alcohol (therapeutic ratio 10:1), cocaine (15:1), or heroin (6:1).[23]
Vis hele sitatet...
Kilde: http://en.wikipedia.org/wiki/Tetrahydrocannabinol
er ikke sikker men tror jeg så en plass at du måtte røyke 640,5 kilo på 15min.

Sitat av Asoke Vis innlegg
En på forumet her har som signatur at du må spise rundt 600 kg på 15 min for å ta overdose, vet ikke helt om det er riktig da.
Vis hele sitatet...
det var den jeg og sikta til, han heter BjørnHarrier.
Sitat av diego Vis innlegg
er ikke sikker men tror jeg så en plass at du måtte røyke 640,5 kilo på 15min.



det var den jeg og sikta til, han heter BjørnHarrier.
Vis hele sitatet...
Står i signaturen til en freak, husker ikke hvem.
Sist endret av omba; 8. juli 2011 kl. 10:27.
Han heter Effage og signaturen hans er som så:
Sitat: Originalt skrevet av BjørnHarrier
For å dø av marihuana må du røyke 680.4 kilo på 15 minutter. Lykke til med det.
Poenget er at du spiser deg ihjel før du får overdose, å røyke seg til overdose er vel enda fjernere enn å spise seg til overdose.

I forsøkene der folk har prøvd å ta overdose har dem måttet ta THC ekstrakt via IV( plugg i armen ) og selv ikke da klart det.

Så i den virkelige verden vil det i praksis være like lett å ta overdose på leire som cannabis.
Sist endret av fxxked; 8. juli 2011 kl. 11:04.
Sitat av Asoke Vis innlegg
En på forumet her har som signatur at du må spise rundt 600 kg på 15 min for å ta overdose, vet ikke helt om det er riktig da.
Vis hele sitatet...
Spise, nei.. Har aldri sjekket om det er sant selv
leste i aftenposten for mange år siden om en dude som hadde spist ca 1 plate og trodde han var indianer. når politiet kom og skulle ha han ned fra hustaket kastet han spyd etter dem.

med andre ord, du får hasjpsykose lenge før du klarer å ta overdose, men det er fortsatt stor sansynlighet for å påføre seg selv eller andre skade når man raver rundt med stjerner i øynene og hasjpsykose
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av Kruppy Vis innlegg
- Få allergiske reaksjoner av marijhuana?
- Ha hjertesykdommer å dø av marijhuana?

Det er fellestrekkes med alle avisartiklene jeg har lest om personer som skal ha død av marijhuana. Det som er morsomt er at avisa ikke skriver noe om at vedkommende hadde drukket alkohol og knaska ectasy evnt. andre partdroger.
Vis hele sitatet...

Ja, begge er mulig.
Som med alle substanser kan noen ha en allergisk reaksjon, men sjangsen for dette er selvfølgelig liten.

Det andre scenarioet involverer en hjertesykdom, og det skal da være sagt at man er såpass redusert at man bør holde seg unna alle rusmidler.
Effektene av cannabis involverer endringer i kroppstemperatur, blodtrykk (Ortostatisk hypotensjon) og hjerterytme. Disse faktorene kan ha veldig negative effekter på et allerede svakt hjerte, på samme måte som en heftig løpetur ville vært skadelig for en i denne tilstanden: Hjertet kan overarbeides og stoppe.
sindre@puse.cat:~$
Synderen's Avatar
Sitat av harald25 Vis innlegg
Det skal forresten nevnes at i de testene der de har forsket seg fram til LD50 har de nok brukt intravenøs injeksjon av THC i testdyrene. De får da virkestoffet enda mer direkte og konsentrert enn ved røyking.
Vis hele sitatet...
I forsøkene du never ble det administrert oralt i følge wikipedia.
Sitat av djxfade Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Dette som står på wikipedia er hentet fra en artikkel i New England Journal of Medicine som omhandlet juridiske aspekter ved medisin. Forfatteren er ikke noen forsker på THC, tvert om er han:
"He is a widely published national expert in the field of health law, bioethics, and human rights"

Her har jeg klippet ut avsnittet det refereres til i artikkelen.
In 1988, after two years of hearings, DEA administrative-law judge Francis Young recommended shifting marijuana to Schedule II on the grounds that it was safe and had a “currently accepted medical use in treatment.”19 Specifically, Judge Young found that “marijuana, in its natural form, is one of the safest therapeutically active substances known to man. . . . At present it is estimated that marijuana's LD-50 [median lethal dose] is around 1:20,000 or 1:40,000. In layman's terms . . . a smoker would theoretically have to consume 20,000 to 40,000 times as much marijuana as is contained in one marijuana cigarette . . . nearly 1500 pounds of marijuana within about fifteen minutes to induce a lethal response.”
Vis hele sitatet...
Legg merke til at dette er dersom man røyker det, og at det ikke refereres til noen artikkel men til en dommer på 80-tallet.

En annen studie som undersøkte toksisiteten til THC hos rotter var denne , hvor de fant at dødelig dose av THC intravenøst var 286 mg/kg, og dersom gitt i oralt var det 6660 mg/kg.

Det er selvsagt vanskelig å trekke konklusjoner fra forsøksdyr til mennesker, og LD-50 for mennesker og rotter er sannsynligvis ikke den samme. Men denne saken om at man må spise 680 kilo på 15 minutter er selvsagt sludder, for det kommer an på konsentrasjonen av THC i det du spiser. Dermed blir det meningsløst å snakke om et slikt tall uten å oppgi THC konsentrasjon.

Men, vi kan nok konkludere med at for alle praktiske og økonomiske forhold er en dødelig dose av THC utelukket, men det er galt å si at en ikke kan få i seg en dose som er såpass stor at en dør av det.

Feltet krever mer forskning.
JWH-018 er 5x sterkere enn THC. Vil det si at det 5x giftigere? Hvis vi går utifra at JWH gjør det samme som THC, og ikke noe annet i tillegg.
Sitat av Muradi Vis innlegg
JWH-018 er 5x sterkere enn THC. Vil det si at det 5x giftigere? Hvis vi går utifra at JWH gjør det samme som THC, og ikke noe annet i tillegg.
Vis hele sitatet...
Det kommer sannsynligvis helt an på virkemekanismen for giftigheten for stoffet. Akkurat som med alle andre stoffer vil større virkning ikke nødvendigvis, men ofte, bety større bivirkning.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Anslag fra forsøk med rotter indikerer at en dødelig dose for en voksen mann vil være mellom 50 og 86 g rein THC for en person på 68 kg. Dette tilsvarer 1-1.8 kg med marijuana med et 5% innhold av THC hvis det inntas oralt. Et innhold av 5% THC er normalt i marijuana og en normal brukerdose er på rundt 0,2 til 0,5 gram.
Vis hele sitatet...
kilde

1-1,8 kg hasj da i følge wikipedia
etter alt jeg vet kan du ikke dø, det er et tall på det ja men det tallet på hvor mye du må spise/røyke er så stort at mennesker ikke klarer å konsumere nok av det iløpet av en 24timers periode at det er skadelig på noen som helst annen måte en at du sikkert dasser(sovner) å muligens spyr om du ikke røyker til vanlig(ganja seff) - røyk ivei, eneste som har skada meg jennom 10 års ganjasmoking er x antal scars på hendene itte mekking å blitt brent på huden: <
Sitat av Kruppy Vis innlegg
Er det mulig å dø eller bli alvorlig syk hvis marijhuana'en er tilsatt ting får å få den opp i vekt eller lukte bedre for eksempel?
Vis hele sitatet...
selvfølgelig er det mulig å dø om den er tilsatt soffer man kan dø av si at du tilsetter arsenikk eller andre dødelige stoffer men hvem vill i bun å grunn tilsette stoffet de selger noe som dreper kundene sine?

men på den andre siden har jeg hørt om en pot som var tilsatt glass for noen år siden regner med at det ikke er direkte sundt å innhalere eller inta dette på noen andre måter
EDIT: Oops, det var 27,5kg virkestoff, ikke cannabis.
Sist endret av safeXploit; 21. august 2011 kl. 19:02.
http://www.thcfinder.com/uploads/files/marijuana-fun-facts.jpg

It takes more then 800 joints to kill a person, and they would die from carbon monoxide poisoning.
Sitat av visitår Vis innlegg
5800 årlige dødsfall av koffein
Vis hele sitatet...
Extreme overdose can result in death.The median lethal dose (LD50) given orally, is 192 milligrams per kilogram in rats.The LD50 of caffeine in humans is dependent on weight and individual sensitivity and estimated to be about 150 to 200 milligrams per kilogram of body mass, roughly 80 to 100 cups of coffee for an average adult taken within a limited time frame that is dependent on half-life. Though achieving lethal dose with caffeine would be exceptionally difficult with regular coffee, there have been reported deaths from overdosing on caffeine pills, with serious symptoms of overdose requiring hospitalization occurring from as little as 2 grams of caffeine.

http://en.wikipedia.org/wiki/Caffeine
Sist endret av mickeyy; 21. august 2011 kl. 20:20.
Sitat av visitår Vis innlegg
5800 årlige dødsfall av koffein
Vis hele sitatet...
Tro det eller ei, Koffein og Nikotin i ren form er noe av de farligste giftene du får tak i.
Sitat av morgenstern Vis innlegg
Tro det eller ei, Koffein og Nikotin i ren form er noe av de farligste giftene du får tak i.
Vis hele sitatet...
Stemmer det, ABB vurderte å bruke ren nikotin i ammunisjonen han benyttet på Utøya.
http://www.vg.no/nyheter/innenriks/o...artid=10080715
Sist endret av mickeyy; 21. august 2011 kl. 21:14.
Altså, koffein er sikkert dødelig nok hvis man går inn for det, men at flere enn dobbelt så mange skulle dø av kaffe som av heroin er mildt sagt oppsiktsvekkende.
er maaaange fler som bruker koffein iforhold til heroin også da. så man burde vel se prosentvis av alle brukere.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Altså jeg VET at det finnes et vitenskapelig tall på dette, men bare søk på det. Som en skrev over her, så var det 1500 kg på 60 min. Noe lignende tror jeg kan stemme. Men Det er det samme med sigaretter. Det er umulig å røyke så mange sigaretter at man dør av nikotin. Men det er mulig om du har flytende nikotin. Da kan man drikke det og dø. Men for å svare på spørsmålet ditt, nei. Man kan ikke ta OD av cannabis.

- Serenity
kanskje større fare for å dø av kulllosforgiftning :P
Ufrivillig filosof
Kusetjuv's Avatar
Mer enn du noen gang vil klare å røyke, hvertfall.
LD50 er jo kansje litt drøyt om man snakker om dødelig dose, dette er jo dose før halvparten av forsøksobjektene dør.
LDmin er mye mer interessant i en slik sammenheng (minimum dødelig dose), noen vil antagelig ha relativt lav toleranse i forhold til andre.
Kan vi være så snill og holde kjeft om dette nå? Begynner å bli lei av å se denne tråden poppe opp hele tiden. Folk bare gjentar hverandre uansett, og bruk google ffs.