Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  173 19496
Signed, Eminem er en mye bedre rapper en lil wayne og lyrically er han nok en av tidenes dyktigste. Han har de siste årene blitt veldig pop men mye av hans gamle musikk er tung og ekstremt lyrisk bra.


Jeg, som flere sier, synes at lil wayne ikke eier talent, flyt eller oppfinnsomhet. Hvis jeg skal høre på hiphop/rap, må beaten være old school og fengende, og tekstene morsomme med god flyt og rytme.
Vis hele sitatet...

100% enig, lil wayne er en ekstremt selvhøytidlig og lite oppfinnsom rapper uten noen som helst form for humor eller selvironi i tekstene sine.
At han og birdman går rundt og påstår at de er blood er også bare tragisk.
Sist endret av danseku; 16. juni 2011 kl. 19:29.
Lil Wayne er en levende parodi.
Cookie Monstah ^_^
Men det jeg lurer på er: Hva er din favoritt Waynesang?
Hvilken sang syns du får for lite oppmerksomhet?
Begrunn svaret.

1: Im Me den eier
2: Vet ikke om noen sang av Lil wayne som får lite oppmerksomhet :P
Sitat av danseku Vis innlegg
Signed, Eminem er en mye bedre rapper en lil wayne og lyrically er han nok en av tidenes dyktigste. Han har de siste årene blitt veldig pop men mye av hans gamle musikk er tung og ekstremt lyrisk bra.
Vis hele sitatet...
Selv om Eminem er mere Pop nå har han fremdeles bedre tekster en Lil Wayne synes nå jeg. Den beste sangen til Lil Wayne må være enten i'm so paid eller No love med Eminem. I sistnevnte hører du også forskjell på hvor bra Eminem rapper i motsetning til Lil wayne.
Sitat av Vegard004 Vis innlegg
Synes du Eminem er en bedre rapper enn lil wayne?
Da har du null peil på rap.
Vis hele sitatet...
Huff, hvis jeg bare hadde fått forklart hvor dumt den kommentaren der hørtes ut inne i hodet mitt, så hadde jeg gjort det. Men den var for dum.

Kom tilbake om et par år lillegutt ;-)

http://www.youtube.com/watch?v=KwyOfqbP8JU

Man kan jo bare høre på dette, og høre på noen av lil wayne`s freestyles, hvis man ikke hører forskjell på talent og kvalitet mellom disse to er man relativt lite kvalifisert til å uttale seg om musikk i det hele tatt, dessverre. *

Må bare beklage hvis det ble et dumt innlegg, ser nesten ikke pga overtidsarbeid ;-p
Er det noe jeg har lagt merke til med min tid med hip hop så er det at salgstall har null og niks å si på om en artist er bra eller ikke. Og Lil Wayne er neppe den artisten med mest album / sanger.

K-Rino blant annet har opp i mot 28 album hvis jeg ikke husker feil.

Personlig mening:
Kanskje Lil Wayne lager bra musikk for noen, men på min top 100 lister kommer denne fyren ALDRI til å nå!
Sist endret av eRixn; 16. juni 2011 kl. 21:14.
Gud så jeg hater lil wayne! Fyren eier ikke talent, han er et vrak som skryter av sin egen idioti.
Sitat av Roundsound Vis innlegg
Jeez. Ingen spesiel fan av hip-hop, men Lil Wayne er noe av det værste som finnes. At folk liker han er en av to grunner:

- De er 14 år.
- De har ingen anelse av hva som karakteriserer god musikk, uansett sjanger.
Vis hele sitatet...
Søren, nå glemte hele forumet at du karakteriserer god musikk! Hva skulle vi gjort uten deg? Smaken er som baken, du liker ikke, andre liker! At du skal bestemme hva som er bra musikk eller ikke, gjør meg motløs og jeg kommer til kort med slik tenking!

On: Han lager mye god musikk, men jeg er nok ikke en syk dedikert fan.
Sitat av hallayoyo Vis innlegg
Søren, nå glemte hele forumet at du karakteriserer god musikk! Hva skulle vi gjort uten deg? Smaken er som baken, du liker ikke, andre liker! At du skal bestemme hva som er bra musikk eller ikke, gjør meg motløs og jeg kommer til kort med slik tenking!

On: Han lager mye god musikk, men jeg er nok ikke en syk dedikert fan.
Vis hele sitatet...
Hvordan kan du i det hele tatt kalle en dude som synger på en så rar måte at de overkjører stemmen hans og gjør den semirobotisk med AutoTune for musikk?
Cookie Monstah ^_^
Sitat av 1337Wince Vis innlegg
Hvordan kan du i det hele tatt kalle en dude som synger på en så rar måte at de overkjører stemmen hans og gjør den semirobotisk med AutoTune for musikk?
Vis hele sitatet...
hvordan kan du ikke kalle det musikk?
Tenk at andre liker en annen musikk enn deg? Jeg er ikke alene om å like musikken hans.
I Am Not a Human Being er Lil Waynes niende album og ble utgitt 27. semptember 2010. Opptaksprossessen ble gjort tidlig i 2010 før Lil Waynes åtte måneders fengselsstraff. Albummet debuterte som nummer 2 på Billboard 200 med 110 000 solgte eksemplarer i sin første uke, bare basert på digitale salg
Vis hele sitatet...
Peace
Sitat av hallayoyo Vis innlegg
Tenk at andre liker en annen musikk enn deg? Jeg er ikke alene om å like musikken hans.

Peace
Vis hele sitatet...
Beklager, men jeg klarer ikke "rappingen" hans. Det minner ikke på noen som helst måte som rap. Med rap tenker jeg mer sånn her enn dette her
Sist endret av Ketenna; 16. juni 2011 kl. 21:37.
Cookie Monstah ^_^
Sitat av 1337Wince Vis innlegg
Beklager, men jeg klarer ikke "rappingen" hans. Det minner ikke på noen som helst måte som rap. Med rap tenker jeg mer sånn her enn dette her
Vis hele sitatet...
uhhhh, er ikke helt enig med deg der, når jeg tenker på rap, så tenker jeg litt mer sånn lil wayne eller noe. men, smak og behag you know
Sitat av lordstian Vis innlegg
hvordan kan du ikke kalle det musikk?
Vis hele sitatet...
Det er jo ikke noe talent i den fyren.Selvfølgelig er det musikk,men det er DÅRLIG musikk.

Sitat av lordstian Vis innlegg
uhhhh, er ikke helt enig med deg der, når jeg tenker på rap, så tenker jeg litt mer sånn lil wayne eller noe. men, smak og behag you know
Vis hele sitatet...
Den sangen han linka til er 100 ganger bedre enn noe lil wayne har kommet ut med noensinne.
Serriøst,dere lil wayne fans,hvilke andre rap artister er det dere mener er bra?
Cookie Monstah ^_^
Sitat av High-on-life Vis innlegg
Det er jo ikke noe talent i den fyren.Selvfølgelig er det musikk,men det er DÅRLIG musikk.



Den sangen han linka til er 100 ganger bedre enn noe lil wayne har kommet ut med noensinne.
Serriøst,dere lil wayne fans,hvilke andre rap artister er det dere mener er bra?
Vis hele sitatet...
eminem, karpe diem ( om de norske tells ), Kanye west og Jay Z.

men Lil Wayne er best uansett...!!
Viss dere Lil wayne fans liker sørstatsrapp (som han jo trossalt driver med) vill jeg anbefale noe andre artister innen sjangeren.


K-Rino
Ganksta NIP
Bushwick Bill
Willie D
Scarface!
Outkast
Det er kult å flame de som gjør det stort innen musikkbransjen. Spesielt om du hører på black metal, "ekte hiphop" og Metallica. Evt også andre semi-hippe undersjangrer.

Lil Wayne got shit going, sånn er det bare. Og det er uavhengig av hippe glupinger som skryter av deres "ekte" musikk. Bitch.

Lil Wayne er en av de få som har lykkes med å føre southern/mixtape/blogwavesæregenhetene inn i populær hiphopen; slike crossovers er det som gjør musikk spennende, og det skjer i langt større grad enn før takket være internettæraen - det som var obskurt og underground i går kan bli hot som faen i dag. Bare se på OFWGKTA.

Dagens kommunikasjonskanaler har totalt endret måten musikk forestilles, lages og distribueres. Jeg elsker musikk på generelt grunnlag, og synes utviklingen er jævlig spennende. Når Lil Wayne synger om hvor kul han er, biter mang en elitist tennene sammen, noe som også er formålet hans. Han vet at han ligger ett hakk forran.
Sitat av Joachimsen Vis innlegg
Når Lil Wayne synger om hvor kul han er, biter mang en elitist tennene sammen, noe som også er formålet hans. Han vet at han ligger ett hakk forran.
Vis hele sitatet...

Tviler jeg på.

Dagens populærmusikk går ikke lenger på kreativiteten til de musikalske individene slik det gikk før. Lil Wayne spyr ut møkkalåter fordi han tjener penger på det. Han ønsker ikke å formidle en dritt, bortsett fra skryt om hvor fett han har det. Noe må han jo rappe om, for å få gitt ut plate. Skal ikke si at Beatles hadde de tyngste låtene, men de lagde de ihvertfall selv. Skulle likt å se Lil Wayne blitt puttet i et rom med alt tenkelig utstyr, og latt han komme opp med, og til dels produsere en låt selv.

Kan ikke skjønne at sånne låter gir folk noe. Det er så meningsløst, og platt. Totalt overprodusert. Når mannen i tillegg ikke hverken kan synge og rappe, så blir det hele latterlig.

Jo eldre man blir, jo mer vil man skjønne.

Dere som digger Lil Wayne, hvor gamle er dere? Bare sånn for å stadfeste det.
Sist endret av Roundsound; 17. juni 2011 kl. 19:44.
Sitat av Roundsound Vis innlegg
Tviler jeg på.

Dagens populærmusikk går ikke lenger på kreativiteten til de musikalske individene slik det gikk før. Lil Wayne spyr ut møkkalåter fordi han tjener penger på det. Han ønsker ikke å formidle en dritt, bortsett fra skryt om hvor fett han har det. Noe må han jo rappe om, for å få gitt ut plate. Skal ikke si at Beatles hadde de tyngste låtene, men de lagde de ihvertfall selv. Skulle likt å se Lil Wayne blitt puttet i et rom med alt tenkelig utstyr, og latt han komme opp med, og til dels produsere en låt selv.

Kan ikke skjønne at sånne låter gir folk noe. Det er så meningsløst, og platt. Totalt overprodusert. Når mannen i tillegg ikke hverken kan synge og rappe, så blir det hele latterlig.

Jo eldre man blir, jo mer vil man skjønne.

Dere som digger Lil Wayne, hvor gamle er dere? Bare sånn for å stadfeste det.
Vis hele sitatet...
Du er mao et perfekt eksempel på nevnte elitiske oppførsel; du kommer med påståelser om at han 1# utelukkende lager musikk for å tjene penger, 2# at han ikke ønsker å formidle en dritt, 3# at han ikke er i stand til å produsere en låt selv.

Med mindre du har kilder på dette beslutter jeg at du har trukket antagelsene ut av din egen rass, noe som er helt ok om du faktisk sier det - musikk er personlige preferanser og det at du ikke liker stemmen eller musikken til Lil Wayne er noe selvsagt opp til deg selv.

Problemet er at du på forhånd har laget et bilde av Lil Wayne som du åpenbart ikke har interesse for å nyansere - dermed kommer du med antagelser og håner fans av Lil Wayne som drittunger som ikke har peiling på musikk. Hadde du satt deg inn hvordan populærhiphopen utvikler seg i dag hadde du sett hvordan Lil Wayne har vært en av de viktigste aktørene de siste årene, rett og slett ved å være forut sin tid. Han er svært signifikant.

Det er forøvrig ikke bare prepubertale radiosauer som deler disse meningene med meg:

http://www.metacritic.com/music/tha-carter-iii
http://www.pitchfork.com/reviews/alb...ha-carter-iii/

Når hipsternes hellige gral, Pitchfork.com, som i hovedsak forhærliger obskur indierock fra 90-tallet, gir Tha Carter 3 karakteren 8,7, og albumet har en metascore på 84 av hundre fordelt på 26 anmeldelser, regnes dette i musikkbransjen som "universal acclaim". Det betyr at både de profesjonelle kritikerne og mannen i gata i stor grad deler samme oppfatning - en gylden kombinasjon som få artister mestrer. Han har gått på smeller, og noen album suger, men han har vist at han virkelig kan.

Og joda, jeg kan vedde ballene mine på at Lil Wayne liker å se trynene på haters når han knuser egoene deres gang på gang
Sist endret av Joachimsen; 17. juni 2011 kl. 20:22.
Sitat av Joachimsen Vis innlegg
Du er mao et perfekt eksempel på nevnte elitiske oppførsel; du kommer med påståelser om at han 1# utelukkende lager musikk for å tjene penger, 2# at han ikke ønsker å formidle en dritt, 3# at han ikke er i stand til å produsere en låt selv.
Vis hele sitatet...
Det forandrer ikke fakta. Lil Wayne er et skapt produkt på lik linje med flere andre populære artiser i dag. Han har inget musikalsk talent, og kan ikke skape noe på egen hånd. Bare kikk på platene hans på wikipedia. Han har knapt lagd noe selv. Ingen av låtene er skrevet av kun han. Og siden ingen av låtene hans innebærer at man trenger noen ferdigheter på et instrument eller en sangstemme er alle de første platene hans produsert av samme person.

Sitat av Joachimsen Vis innlegg
musikk er personlige preferanser og det at du ikke liker stemmen eller musikken til Lil Wayne er noe selvsagt opp til deg selv.
Vis hele sitatet...
Det er det selvfølgelig. Jeg er ingen spesielt stor fan av mange forskjellige sjangere, men jeg vet å sette pris på musikk av god kvalitet, uansett sjanger. Og Lil Wayne er ikke kvalitet.


Sitat av Joachimsen Vis innlegg
Problemet er at du på forhånd har laget et bilde av Lil Wayne som du åpenbart ikke har interesse for å nyansere - dermed kommer du med antagelser og håner fans av Lil Wayne som drittunger som ikke har peiling på musikk. Hadde du satt deg inn hvordan populærhiphopen utvikler seg i dag hadde du sett hvordan Lil Wayne har vært en av de viktigste aktørene de siste årene, rett og slett ved å være forut sin tid. Han er svært signifikant.
Vis hele sitatet...
Fyr løs med de tingene han var forut for sin tid med? Hva er signifikant? Hva har Lil Wayne bidratt med, som har gjort "hip-hop" bedre?

Sitat av Joachimsen Vis innlegg
Det er forøvrig ikke bare prepubertale radiosauer som deler disse meningene med meg:

http://www.metacritic.com/music/tha-carter-iii
http://www.pitchfork.com/reviews/alb...ha-carter-iii/

Når hipsternes hellige gral, Pitchfork.com, som i hovedsak forhærliger obskur indierock fra 90-tallet, gir Tha Carter 3 karakteren 8,7, og albumet har en metascore på 84 av hundre fordelt på 26 anmeldelser, regnes dette i musikkbransjen som "universal acclaim". Det betyr at både de profesjonelle kritikerne og mannen i gata i stor grad deler samme oppfatning - en gylden kombinasjon som få artister mestrer. Han har gått på smeller, og noen album suger, men han har vist at han virkelig kan.
Vis hele sitatet...
De fleste artiser har inget ønske om å mestre den komboen. Ikke alle ønsker å selge seg ut, for å dra inn mer cash.
Lil Wayne er en pengemaskin for seg selv, plateselskapet og folk rundt han.

Hvis han virkelig kan, hvorfor gidder han å gi ut album som suger?
Det er ikke sånn at man må gi ut et album i året.
Roundsound:
Det forandrer ikke fakta. Lil Wayne er et skapt produkt på lik linje med flere andre populære artiser i dag. Han har inget musikalsk talent, og kan ikke skape noe på egen hånd. Bare kikk på platene hans på wikipedia. Han har knapt lagd noe selv. Ingen av låtene er skrevet av kun han. Og siden ingen av låtene hans innebærer at man trenger noen ferdigheter på et instrument eller en sangstemme er alle de første platene hans produsert av samme person.
Vis hele sitatet...
Om din preferanse for god musikk går ut på instrumentale kunskaper og din personlige smak av sangstemmer er helt ok for min del, men jeg fundamentalt uenig i den påstanden. Jeg rangerer mye elektronisk produsert musikk på samme nivå som dyktige ordinære musikere. Jeg er enig i at stemmen hans ikke kan regnes som en "god" sangstemme, men det samme kan sies om Bob Dylan og Neil Young, om du spør meg, og de er forøvrig genierklært; det "vakre" i lyrikken har i de senere år i stor grad blitt blandet ut med de nåværende estetiske faktorene som er populære i musikken. Ikke at det er fint å høre på i klassisk forstand. Det er fint mulig at han ikke har produsert mye selv, men dette er også en særegenhet i mixtapekulturen - det er en kollektiv bevegelse som er avhengig av forskjellige mennesker med ulike skillsets.



Det er det selvfølgelig. Jeg er ingen spesielt stor fan av mange forskjellige sjangere, men jeg vet å sette pris på musikk av god kvalitet, uansett sjanger. Og Lil Wayne er ikke kvalitet.
Vis hele sitatet...
Jeg påstår fremdeles at dette er og blir din personlige mening, ut i fra de preferansene du har presentert til nå.


Fyr løs med de tingene han var forut for sin tid med? Hva er signifikant? Hva har Lil Wayne bidratt med, som har gjort "hip-hop" bedre?
Vis hele sitatet...
Quote fra Pitchfork, siden de har ekstreme mengder kunskap om musikk fra de seneste 20 år: "

As the major music industry continues to wheeze and splinter, Lil Wayne's spitball marketing plan for C3 is an unprecedented masterstroke. Over the past couple of years, he's given away more worthwhile free music online than most artists of his stature ever release officially. Using the mixtape market as a free-for-all training ground, Wayne expanded his persona, voice, and talent while presumptively killing off thousands of wannabe MCs hoping to charge five bucks for some garbage CD-R. For that alone, he deserves thanks. Wayne set the definition for a Web 2.0 MC-- his output pours through computer speakers at broadband speeds"

Jeg har aldri påstått at han har gjort hiphop bedre - jeg poengterte bare at han var en av pionerene innen mixtape/bloggæraen i moderne tid, og hundrevis har prøvd å etterligne ham. Mye av musikken hans er også crossoversjangre som bruker inflytelse fra mange, tidligere underground nisjer som nå er preferanse for andre artister. With money and stardom comes influence, og han har utnyttet dette til å forme en type musikk og image som han nå er kjent for.

De fleste artiser har inget ønske om å mestre den komboen. Ikke alle ønsker å selge seg ut, for å dra inn mer cash.
Lil Wayne er en pengemaskin for seg selv, plateselskapet og folk rundt han.

Hvis han virkelig kan, hvorfor gidder han å gi ut album som suger?
Det er ikke sånn at man må gi ut et album i året
Vis hele sitatet...
Jeg er selvsagt klar over dette, bare se på eksplosjonen av alternativ rock på starten av 90-tallet som plutselig ikke var så veldig alternativt lengre. Men om Lil Wayne tjener shitloads med penger, så tenker jeg at det er jævlig fint for ham; jeg har ikke problemer med folk som ønsker å komme langt i livet, rent økonomisk. Og det er heller ikke noe galt i å ønske å bli stor i musikken.

I essens er jeg uenig i hvordan du kategoriserer som "kvalitet" eller ikke, om jeg har forstått deg rett.
Sist endret av Joachimsen; 17. juni 2011 kl. 21:32.
Det å høre på Lil' Wayne er(for meg) som å høre på en sag som treffer litt feil i treet -- alltid!


Men må innrømme at "A Millie" har en god beat med digg bass i!
Er ingen lil wayne fan, men kom borti en sang i går som var ulik han,faktisk veldig ulik han.
http://www.youtube.com/watch?v=T8LND4JQaEk

Men synes den var fin.
Sist endret av 23:23; 17. juni 2011 kl. 21:50.
Sitat av Joachimsen Vis innlegg
Om din preferanse for god musikk går ut på instrumentale kunskaper og din personlige smak av sangstemmer er helt ok for min del, men jeg fundamentalt uenig i den påstanden. Jeg rangerer mye elektronisk produsert musikk på samme nivå som dyktige ordinære musikere. Jeg er enig i at stemmen hans ikke kan regnes som en "god" sangstemme, men det samme kan sies om Bob Dylan og Neil Young, om du spør meg, og de er forøvrig genierklært; det "vakre" i lyrikken har i de senere år i stor grad blitt blandet ut med de nåværende estetiske faktorene som er populære i musikken. Ikke at det er fint å høre på i klassisk forstand. Det er fint mulig at han ikke har produsert mye selv, men dette er også en særegenhet i mixtapekulturen - det er en kollektiv bevegelse som er avhengig av forskjellige mennesker med ulike skillsets.
Vis hele sitatet...
Elektronisk musikk kan være på høyde med normal "bandorientert" musikk, det er jeg helt enig i, for det krever at en musikalitet er tilstede i bildet. Bob Dylan og Neil Young er ingen fantastiske sangere, men de kan synge, og de har skrevet låter som er milevis unna det Lil Wayne noen gang kommer til å klare å spytte ut. Men, det finnes dyktige musikere som beveger seg i omtrent samme gate som Lil Wayne, f.eks Usher og Lady Gaga. Ingen spesiel fan av begge, men respekterer dem fordi de har bevist at de er dyktige som musikere.[/quote]

Sitat av Joachimsen Vis innlegg
Quote fra Pitchfork, siden de har ekstreme mengder kunskap om musikk fra de seneste 20 år: "

As the major music industry continues to wheeze and splinter, Lil Wayne's spitball marketing plan for C3 is an unprecedented masterstroke. Over the past couple of years, he's given away more worthwhile free music online than most artists of his stature ever release officially. Using the mixtape market as a free-for-all training ground, Wayne expanded his persona, voice, and talent while presumptively killing off thousands of wannabe MCs hoping to charge five bucks for some garbage CD-R. For that alone, he deserves thanks. Wayne set the definition for a Web 2.0 MC-- his output pours through computer speakers at broadband speeds"

Jeg har aldri påstått at han har gjort hiphop bedre - jeg poengterte bare at han var en av pionerene innen mixtape/bloggæraen i moderne tid, og hundrevis har prøvd å etterligne ham. Mye av musikken hans er også crossoversjangre som bruker inflytelse fra mange, tidligere underground nisjer som nå er preferanse for andre artister. With money and stardom comes influence, og han har utnyttet dette til å forme en type musikk og image som han nå er kjent for.
Vis hele sitatet...

Greit nok at han har gitt ut mye gratis låter, men gjør det han "signifikant" of "forut for sin tid"? Når du sier det, så tenker jeg musikalsk sett, og ikke i måten han markedsfører seg selv ved å gi bort gratis låter.

Sitat av Joachimsen Vis innlegg
Jeg er selvsagt klar over dette, bare se på eksplosjonen av alternativ rock på starten av 90-tallet som plutselig ikke var så veldig alternativt lengre. Men om Lil Wayne tjener shitloads med penger, så tenker jeg at det er jævlig fint for ham; jeg har ikke problemer med folk som ønsker å komme langt i livet, rent økonomisk. Og det er heller ikke noe galt i å ønske å bli stor i musikken.
Vis hele sitatet...
Jeg gir blanke faen i om han tjener mye eller ikke. Men det er synd at en med så lite talent og budkskap tar opp plassen for andre som faktisk har noe å komme med.


Sitat av Joachimsen Vis innlegg
I essens er jeg uenig i hvordan du kategoriserer som "kvalitet" eller ikke, om jeg har forstått deg rett.
Vis hele sitatet...
Vel, kvalitet er noe man føler, og relativt lett kan gjenkjenne. På samme måte som mat og film. Når man spiser en pølse på Esso, så merker man at det ikke er lav kvalitet. På samme måte som når man hører på Lil Wayne, så merker man at det er lav kvalitet.
Hver eneste gang jeg hører musikken til Lil wayne ser jeg for meg at jeg skyter han. "Hvorfor? :s"
Roundsound:
Elektronisk musikk kan være på høyde med normal "bandorientert" musikk, det er jeg helt enig i, for det krever at en musikalitet er tilstede i bildet. Bob Dylan og Neil Young er ingen fantastiske sangere, men de kan synge, og de har skrevet låter som er milevis unna det Lil Wayne noen gang kommer til å klare å spytte ut. Men, det finnes dyktige musikere som beveger seg i omtrent samme gate som Lil Wayne, f.eks Usher og Lady Gaga. Ingen spesiel fan av begge, men respekterer dem fordi de har bevist at de er dyktige som musikere.
Vis hele sitatet...
Selvsagt er Young og Dylan på et totalt annet nivå enn Lil Wayne. Jeg er enig i at Lady Gaga og Usher også er dyktige musikere, og selv om jeg personlig aldri har fått sansen for frøken Gaga så inrømmer jeg gjerne at hun er en av de største popdivaene siden Madonna. For øvrig hører jeg, tross hva det måtte fremstå, ikke nevnverdig på Lil Wayne selv - "Six Foot, Seven Foot" er den eneste jeg har hørt på i det siste, så du må for all del ikke oppfatte at jeg er diehard fanboy av fyren - jeg bare like trendbølgen og kulturen innen hiphopen han rir nå, sammen med blant andre Lil B, Yelawolf osv og det er tydlig at mange flere føler det samme. Sounden er the shit i store deler av hiphop for tiden.



Greit nok at han har gitt ut mye gratis låter, men gjør det han "signifikant" of "forut for sin tid"? Når du sier det, så tenker jeg musikalsk sett, og ikke i måten han markedsfører seg selv ved å gi bort gratis låter.
Vis hele sitatet...

Sorry, men det er slik dagens bloggunivers fungerer. OFWGKTA og The Weeknd er begge kollektiver som har oppnådd ekstrem popularitet det siste året, og gratis låter og mixtapes på nettet og strategisk utnyttelse av web2. er grunnen til at dette har latt seg gjøre. Merk mine ord: dette er fremtiden, og Lil Wayne var en av pionerene.


Jeg gir blanke faen i om han tjener mye eller ikke. Men det er synd at en med så lite talent og budkskap tar opp plassen for andre som faktisk har noe å komme med.
Vis hele sitatet...
I fleres ører er Lil Wayne KULERE enn Lady Gaga og Usher. Husk at denne faktoren er, og har alltid vært, en viktig faktor i populærmusikken - spesielt innen hip-hop.



Vel, kvalitet er noe man føler, og relativt lett kan gjenkjenne. På samme måte som mat og film. Når man spiser en pølse på Esso, så merker man at det ikke er lav kvalitet. På samme måte som når man hører på Lil Wayne, så merker man at det er lav kvalitet.
Vis hele sitatet...
Vel, ikke glem at estetisk smak har stor sammenheng med kultur, tidsalder og trender. Jeg er, for så vidt, enig i sammenligningen din, men jeg har andre preferanser for kvalitet enn deg - for meg som har interesse for ulike kulturer i hip-hop er det spennende å høre alle de ulike nisjene og sjangrene som presenteres i Lil Waynes diskografi. Jeg skal inrømme at jeg hatet alt som hetet topp 20 før jeg faktisk leste aktivt om musikk gjennom årtiene og hvordan kulturen utviklet seg.

Nå orker jeg i midlertid ikke å krangle mer om Lil Wayne, og turer ut på byen for å feire slutten på 13 års skolegang
Sist endret av Joachimsen; 17. juni 2011 kl. 22:45.
Sitat av søtmann50 Vis innlegg
tema:Krig. Gi meg en sang. Gav bare et lett tema til å begynne med
Vis hele sitatet...
Lil Wayne - Runnin
Lil Wayne - Politics
Lil Wayne - Fuck Today
Lil Wayne - Georgia ... Bush

Krig er jo ikke noe lett tema? Er vel heller ikke så mye han fokuserer særlig på, man får ikke reddet sangen med en sang uansett. Men han har en del sanger om Katrina osv.

Få neste tema !

Btw, dere nevner jo sanger fra Wayne som er håpløse. Med Akon osv. Det er ikke dette vi driver og hører på det, vi som er fan av Lil Wayne. Eller, sikkert en god del, men ikke for min del.
Føler alle her inne har godt av å se dokumentarfilmen The Carter. Her får man et innblikk i Lil Waynes personlighet og man blir kjent med ham på en litt annerledes måte. I filmen sier han selv at hans fremtidsønsker er å bli godtatt som en artist og ikke bare en rapper.
Dette at han er "the best rapper alive" er noe han selv sier og bruker for å motivere seg selv. Referer til låta "I'm the best rapper alive" på Dedication 2 mixtapen.
Jeg skjønner godt at folk hater Lil Wayne. Jeg gjorde det selv når den eneste låten jeg hadde hørt var Lolipop. Når jeg faktisk hørte litt på musikken hans utenom fikk jeg en positiv overraskelse og har vært "Wayniac" siden. Jeg gir egentlig faen i om det blir mye snakk om bitches and money så lenge musikken fenger og jeg blir underholdt. Slutt å hat folkens.

For å svare på spørsmålene dine:
1. Shoot me down. Denne låta har fått en spesiell betydning for meg og har hjulpet meg gjennom ulike faser i livet.
2. Shoot me down, den har faktisk ikke fått nok oppmerksomhet.

Og helt til slutt: Nei, jeg er ikke 14.
Ble nysgjerrig på typen og sjekka han ut på youtube. En smule pretensiøst å sammenligne seg med John Lennon?
Okay, satt meg faktisk ned for å lytte litt på denne håpløse fyren. Den eneste sangen som fenget litt var denne .
Jeg må inrømme at jeg var en av de som hata Lil Wayne mest når han ble kjent her i norge. Men jeg skammer meg over meningene mine da, like mye som jeg skammet meg første gang jeg merket at Lil wayne ikke er wack.

Selv om karen produserer mer en kinesiske barnefabrikker. Har kvantiteten av låter ført til en del låter som virkelig har kaliber.

http://www.youtube.com/watch?v=mLHEjqIsUMY

http://www.youtube.com/watch?v=nZrYCWdFxDY

http://www.youtube.com/watch?v=oD9quOYCeXk

selv om han åpenlyst sitter å fyrer en joint mens han snakker piss på halve den siste sangen, så klarer jeg alikevel å høre på det, og små-le med meg selv.

og jeg er heller ikke 14 år
Sist endret av skeptfisk; 22. juni 2011 kl. 12:28.
Dere som "hater" Lil Wayne ble vel født for kanskje 10 år siden og har kun hørt på album siden dere ble 8 år gammle eller?

Carter 1 og 2 er jævlig kule album.
Da Drought 3 er kanskje den beste mixtapen jeg noen gang har hørt.

Beste sanger ( etter min mening )

Weezy Baby
This is the Carter
On My Own
+++

skal ikke sitte her å legge ut 100 sanger, men dere får se litt gjennom de eldste albumene hans og ikke bare det han har lagt med autotune.
Har nå hørt på sangene du postet spelevinken og klarer fremdeles ikke forstå hva som er bra med lil wayne, mye av det han gjør er på grensen til at jeg ikke vill kalle det rap engang. Lyrisk og teknisk kan han ikke sammenlignes med flere av de store.
Samme hva haterne sier! Lil Wayne is the best rapper alive!!!
Vel, Tech n9ne er 10043 ganger bedre enn Lil Wayne, men det skal sies at Lil Wayne har et stort talent når det kommer til freestyle. Flow/hastighet/rim/beats alt det der er Tech n9ne så sykt mye bedre på!
Hørt denne? FANTASTISK!

Lil Wayne - One Night Only
Synst paradice og drop the world er utrolig avslappendes sanger
Sitat av cookiesRGood Vis innlegg
Synst paradice og drop the world er utrolig avslappendes sanger
Vis hele sitatet...
Vil du ha en avslappende sang av Lil Wayne? http://www.youtube.com/watch?v=fjV7krmYobI
Sitat av Roundsound Vis innlegg
Jeez. Ingen spesiel fan av hip-hop, men Lil Wayne er noe av det værste som finnes. At folk liker han er en av to grunner:

- De er 14 år.
- De har ingen anelse av hva som karakteriserer god musikk, uansett sjanger.

Her er noen videoer;

Regulate

Free Mason

Who Am I
Vis hele sitatet...
Du kan iallefall ikke mene seriøst at Rick Ross er bedre enn Lil Wayne.. smh

Sitat av Wadosa Vis innlegg
Vel, Tech n9ne er 10043 ganger bedre enn Lil Wayne, men det skal sies at Lil Wayne har et stort talent når det kommer til freestyle. Flow/hastighet/rim/beats alt det der er Tech n9ne så sykt mye bedre på!
Vis hele sitatet...
Du vet jo helt klart ikke hva du snakke om, for Lil Wayne er den værste freestyler'n jeg vet om, å det kommer fra meg som er en stor fan. Musikken hans derimot..

Sitat av Chronic420 Vis innlegg
Hørt denne? FANTASTISK!

Lil Wayne - One Night Only
Vis hele sitatet...
Der er et godt eksempel på god gammel weezy ja

Sitat av Lil J Vis innlegg
Vil du ha en avslappende sang av Lil Wayne? http://www.youtube.com/watch?v=fjV7krmYobI
Vis hele sitatet...
Elsker å slappe av til den der

Sitat av Roundsound Vis innlegg
Skulle likt å se Lil Wayne blitt puttet i et rom med alt tenkelig utstyr, og latt han komme opp med, og til dels produsere en låt selv.
Vis hele sitatet...
http://www.youtube.com/watch?v=dBnw6DZTu08
Her spilte han inn verset sitt i Swagga Like Us som ble en stor hit, tok under 2 minutter. SLIKT gjør meg imponert, og er grunnen til at han har flere sanger enn de fleste, han har med seg mikrofonen og recorder hvor det skulle være (Hotellet, turbussen sin etc)

http://www.youtube.com/watch?v=P_1h4...eature=related
På 2:58 kan du også se hvordan han spilte inn No Ceilings

Han recorder vers med å spytte rett fra hodet med tenkepauser underveis + at han gjør linjer på nytt om han ikke er fonøyd. Han skriver aldri noe ned
Morsomt å se hvordan en post som bare spør om det er flere Lil Wayne fans her inne og om hvilke sanger som er favorittene utløser en hat debatt mot Lil Wayne, morsomt at folk er så opptatt av å uttrykke sitt hat for en artist.
Lil Wayne gjør det stort og han gjør det stort for de han nettopp gjør noe unikt og det er fengende og det er MANGE som liker det. Om du ikke liker det so what... Les en annen tråd! Lil Wayne gjør de fleste sangene han er med på (ikke bare hans egne) til hitter hele tiden, det kan ikke være tilfeldig. Til alle dere som ikke mener han kan rappe, hør på No Ceilings Mixtape, han flower bedre enn noen andre. SWAG SURFING Selvfølgelig er det andre bra rappere der ute, er ikke sånn at om du liker Lil Wayne så liker du ikke andre rappere. 2pac, jay-z, eminem, karpe, bishop lamont, fabolous, snoop, cypress hill ++ MEN om vi skal snakke om musikk talent så er sjangeren rap ikke den beste kategorien i det heletatt spør du meg. Da snakker vi Queen, Guns N' Roses, Aerosmith, Span (Jarle Bernthoff), White Stripes (Jack White), Led Zeppelin, Pearl Jam - der snakker vi talenter innen "musikk". Rapping føler jeg er noe annet, du må ha en god flow, catchy beats og gjerne et fett image. Greit at tekstene ikke bare inneholder bitches and hos, men skulle man frem med en viktig sak får man heller sette seg ned og skrive et brev eller eventuelt et dikt. Musikk skal være fengende. Wordplayegenskapene til Lil Wayne er helt enestående, han er best på det, rett og slett, det gjør musikken hans så mye mer interresserende for folk i tillegg til catchy beats og ekstrem flow! Takk for meg!
▼ ... over en måned senere ... ▼
Rimene i denne sangen er jo best da. Lil Wayne rimer mye bedre enn mange andre rappere.

http://www.youtube.com/watch?v=rxGkN1YvbuM
>Lil Wayne
>Fans

......
Lil' Autotune...
Jeg er personlig ikke noe fan av Lil Wayne, men den låten han gjør i lag med Eminem på hans "Recovery" album er grisebra "No Love" heter sangen Liker flyten gjennom hele låten.
Hobby-lingvist.
Too mainstream. Fins helt vilt mange der ute som er bedre til å rappe en han.
Sist endret av ReaXztioN; 6. august 2011 kl. 15:18.
I'm a young god, swagger un-flawed etc.
Han er ganske dyktig på tekst, men det er et fåtall av sangene hans jeg faktisk orker å høre på. Det blir litt mye "se så rik jeg er"låter for min smak.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Bumper en gammel tråd med å legge ut en bra del av hans nyeste album C4. (Han solgte forresten nesten 1 mill første uka igjen!!!)

Gorillas in suits
The holy war, the spiritual troops
Fighting over the mythical truth
Drowning in the political soup
They shoot missiles and nukes
Taking out such a pivotal group
The body count is the physical proof
And they thought drugs were killing the youth
Sist endret av Teddybe4r; 20. september 2011 kl. 10:52.
lil' wayne er så vanvittig ignorant og tvetydig. sjekk ut masta ace eller the foreign exchange
Litt mer:

You looking at me but I’m lookin through you
I see the blood in your eyes
I see the love in disguise
I see the pain hidden in your pride
I see you’re not satisfied
And I dont see nobody else
I see myself I’m looking at the.. (Mirror on the wall)


Oh, I see the truth in your lies
I see nobody by your side
but I’m with you when you re all alone
And you correct me when Im lookin wrong
I see that guilt beneath the shame
I see your soul through your windowpane
I see the scars that remain
I see you Wayne, Im lookin at the.. (Mirror on the wall)
Sist endret av Teddybe4r; 20. september 2011 kl. 11:08.
Siste nytt jeg hørte fra lil wayne er at han har begynt å skate, og at han suger på det. Men han har med en skateramp på turné