Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 578
Heisann freaks
Jeg har en venn jeg snakker med en del via Skype, og i det siste har han slitt med internettet sitt. Han sier han har en TP-Link TL-WN723N, som ikke er et internettkort (PCI-E, eller hva enn det er.) men er en USB isteden.
Hva er grunnen til at han har dårlig internett?
Han har ringt flere ganger til de som leverer internett til omnerådet han bor i, og de sier bare at det har noe med at han laster mye ned.. (Som høres ut som en dårlig grunn, til å ikke vite feilen.)
Men uansett, hjelp! Irriterende for oss begge!
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Hva med å gi oss noe relevant informasjon?

Hvilken isp har han? Hvilken linje? Hvilken router?

Hva med andre maskiner? Hva skjer med kabel?
Trådstarter
Vet ikke hva som er relevant informasjon med nettkort og internettt linje, så det kunne jeg ikke svare på. Men ISP'en tipper jeg er Direct Connect. Han kan ikke bruke kabel, ettersom at huset er stort, og han sitter midt i stua.
Er ikke sikker på hvor mange mbit det er, men vil tippe at det er 10 opp og ned. Ruteren vet jeg ingen ting om.
Det AtXbYeA prøver å si er at om du ønsker svar, må du komme med faktisk informasjon. Hvis du ikke har informasjon vil du heller ikke få noe svar som kan hjelpe.
Trådstarter
Joda, men jeg kunne ikke gi mye informasjon i den første posten, fordi, som sagt, så visste jeg ikke helt hva som er relevant med nettverkskort og internett linjer o.l Prøvde å svare på det i #3 posten, men har sikkert ikke truffet spikeren på hodet..
Takk uansett for å lede meg på rett vei, om hva som trengs eller ikke.
PS: Han er ikke den personen som bryr seg så mye om hardware, og faren hans kjøpte pc'en til han med hva jeg sa at han skulle skaffe seg av GPU og CPU. Men internett kortet er trydeligvis en minnepenn lignene sak.
Er det noe mer dere vil vite, annet en det som står i #3, så spør. Som sagt, vet ikke hva som er spesielt relevant.
Takk for svar uansett!