Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 3892
https://www.youtube.com/watch?v=_WRH...ature=youtu.be
Prøver å lage tutorials ved siden av studiene ettersom at det er en fantastisk mulighet til å lære seg redigering, markedsføring og ikke minst bli bedre kjent med programmet selv. Så har planer om å lage faste Blender tutorials fremover da det er mange gap der ute.

Så før jeg går inn i masseproduksjon av disse, har dere noe konstruktiv kritikk på måten jeg snakker, måten jeg gjør ting på eller produksjonen i seg selv?

Takker for svar.
Enkelt og greit, gleder meg til å se deg vise oss timeline.
God og enkle forklaringer, men om dette er noe du skal fortsette med fremover i god tid, kan jeg anbefale å kjøpe proffere mikrofon, og oppe kvalitet på bilde. Ikke ha disse "black barriers" på sidene. DOG dette er "små plukk".
Prøv å hold energien oppe, ikke gå så mye opp og ned i tonen, ellers bra
Som Blixus sier, få opp lyd- og bildekvaliteten så blir det bra. Forklaringene dine er helt greie og enkle - men merkes at du ikke har øvd nok før du spillte inn.

Du virker som du har øvd før du spiller inn, og vet hvordan og hva du faktisk ønsker å forklare oss. Dette er betydelig bedre enn de fleste tutorials på youtube. Fortsett med det. Disse små forklaringene med tekst, som sier nøkkelinformasjon er veldig gode. Men revurder fargevalg og font. Det var forferdelig stygt

Edit: ser du har spillt inn på høy kvalitet, og at det i enkelte sener er krystallklart. Så ser ut som det er et encoding-problem. Trolig noe som kommer fra encoding av bilde fra youtube sin side. Men lydkvaliteten kan du fikse, høres ut som du snakker ned i en bøtte.
Sist endret av etse; 27. mars 2016 kl. 15:13.
Trådstarter
Tusen takk for konstruktiv støtte! Er tross alt derfor jeg valgte å spørre på dette forumet. Er enig med alt, og er klar over at det vil ta en god del arbeid før kvaliteten og visningene er på et godt nivå. Å øve på å bli bedre til å holde foredrag stemmemessig er noe av grunnen til at jeg startet kanalen, så enig med det dere sa om stemmen.

Bor for øyeblikket i Shanghai helt til Juni, så det er klumsete og dyrt å kjøpe vestlige mikrofoner også med tanke på garantier. Men alt er vel bedre enn macbook proen sin innebygde. Drar ut å kjøper noe generisk til et par hundrelapper i morgen, forhåpentligvis bra nok inntil jeg flytter hjem. Noe jeg burde tenke på når jeg kjøper den?

Når det gjelder kvaliteten på opptaket og de svarte sidene, var det jeg som tullet til med iMovie i denne videoen, var ikke et problem med de andre videoene. Som jeg skjønte det merket dere også kvalitets-drops.

Det jeg lurer mest på er det dere nevnte med fonter og fargevalg. Vil en mykere font og mykere orange-farge løse dette? Eller hva ville dere gjort med teksten?

Igjen tusen takk for svar. Føler jeg tar uten å gi tilbake nå, så er veldig takknemlig for at dere gir såpass gode råd.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Trådstarter
Har kjøpt ny mikrofon nå, begynner kvaliteten generelt å bli grei nok sett bort ifra stemmeforbedringer jeg kan gjøre?

https://www.youtube.com/watch?v=jkEX1mKoxsM
Veldig bra disposisjon, måten du tekster på og innhold er tydelige. Tror stemmen din kan ha fordel av å drikke vann før, og kanskje litt underveis.
Sist endret av nudo; 4. april 2016 kl. 05:39.
Trådstarter
Sitat av nudo Vis innlegg
Veldig bra disposisjon, måten du tekster på og innhold er tydelige. Tror stemmen din kan ha fordel av å drikke vann før, og kanskje litt underveis.
Vis hele sitatet...
Får prøve å helle innpå litt mer vann, takk for tips, kp for deg hr. Nudo
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Er i førstegangstjenesten for tiden, og trenger noe å gjøre på fritiden. Har lenge tenkt å lære meg blender, eller noe lignende. Takk for veiuledingen hittil! Jeg henger litt etter, men følger med på kanelen din
▼ ... over en uke senere ... ▼
Cannabisentusiast
Svartedauden's Avatar
Sitat av Oops96 Vis innlegg
https://www.youtube.com/watch?v=_WRH...ature=youtu.be
Prøver å lage tutorials ved siden av studiene ettersom at det er en fantastisk mulighet til å lære seg redigering, markedsføring og ikke minst bli bedre kjent med programmet selv. Så har planer om å lage faste Blender tutorials fremover da det er mange gap der ute.

Så før jeg går inn i masseproduksjon av disse, har dere noe konstruktiv kritikk på måten jeg snakker, måten jeg gjør ting på eller produksjonen i seg selv?

Takker for svar.
Vis hele sitatet...
Har ingen aning om hva dette programmet gjør, er eller hvorfor. Det jeg derimot vil tipse deg om, er å bruke et facecam. Ikke nødvendigvis i hele tutorialen (ikke veldig spennende og se deg sitte å tvikle), men hvis du går igjennom viktige aspekter med lengre monologer, er det kulere å se på -deg- som snakker, enn noe firkanta.

Noen som er flinke på dette er eksempelvis Prebz&Dennis, mye av det de gjør kan omsettes i ditt tilfelle, dog ikke alt. Om du gjør dette vil du være langt mer "spennende" å se på enn tilsvarende tutorials.

Synes det var stor teknisk forbedring fra video 1 til video 2. Uten at jeg så på hele. Fortsett i det sporet!
Trådstarter
https://www.youtube.com/watch?v=EMqCbpUpCp8
Dette er den nyeste jeg har laget, begynner å bli tryggere på formatet nå, men føler fortsatt at mye kan forbedres. Synes dere stemmen har forbedret seg? Evt. hva annet burde jeg forbedre?
Facecam er noe jeg tenker på etterhvert, tror det er en fin måte å bli husket på ved å ha et ansikt knyttet til kanalen. Takk for tipset.