Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 1725
Hei,

Jeg ønsker å starte opp en nettbutikk. (Av hensyn til mulig konkurranse vil jeg ikke dele hva som skal selges. Det kan nevnes at det er et stort marked, med flere aktører) I den forbindelse vil jeg komme i kontakt med gode leverandører til min butikk. Jungelen for å finne disse leverandørene er etter mitt syn ganske stor og liten. Stor fordi det er mange som ønsker å "hjelpe" meg, men "liten" fordi det er få gode "hjelpere".

Mitt spørsmål blir da: Er det noen som har gode strategier for å komme i kontakt med leverandører av produkter? Både på nasjonalt og internasjonalt plan.

Takk for alle svar.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
...det kjem jo for pokker an på kva du skal selje. Skal du selje lokomotiv er strategien å ta seg flytur til levrandører og bruke tre uker på å framforhandle avtaler. Skal du selje glansbilder er det jo å sende mail til fire-fem kinesiske levrandører og be om tilbod på forventa volum. Det finst ikkje eit universalsvar.
Det enkleste er gjerne å sende de en e-post ?

Og som slashern er inne på, så er det veldig avhengig av hva du skal selve, utifra hvor du skal lete =)
Førsteposten din kan bare besvares med vill gjetting. Men velger og gjette at du ønsker å importere produkter egnet for videresalg innen klær/teknologi/mat/forbruksartikler/kosmetikk I så fall vil jeg anbefale deg og kontakte minst 10 leverandører som selger nogen lunde samme produkt på alibaba.com. Dette er verdens største nettside for det du (sannsynligvis) er ute etter.