Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  27 6928
ok jeg har aldri prøvd noe rusmiddel før, Men en venn av meg fortalte meg at LSD er helt ufarlig og det er utrolig liten sjangs for og bli avhengi. Jeg er ikkenoe dophue og jeg har ingen planer om og bli det heller. Men om LSD virkerlig er ufarlig hadde det vært en morsom opplevelse og prøvd det.

Jeg har lest mye om dette og jeg vet hvordan jeg får tak i det men jeg vil bare være HELT sikker på at det er trygt.
Sist endret av NysjerrigeMeg; 29. april 2014 kl. 12:55.
Ville kanskje ikke tatt LSD som mitt første rusmiddel, det er nok jævlig intenst for en som ikke vet noe om rusmidler (reaksjoner i kroppen osv.)

Men hvis du er oppegående, og ikke har noen mentale lidelser, samt en fin setting som å være helt uforstyrret hjemme aleine med noen veldig gode kompiser som tar det også (ta det med noen erfarne), så kan det bli time of your life

Husk dosering er utrolig viktig!
Fysisk sett så er det muligens det minst skadelige. Men det vil ikke si at det er ufarlig. Det kan gjøre psykiske skader. Såkalt bad trip, i tillegg kan det være psykose utløsende. Det er dermed viktig at du føler deg klar psykisk og vet hva du går til å når du tar et slikt stoff.
Problemene oppstår når mennesker prøver stoffet av feil grunn og/eller uten forholdsregler.
Det er ikke avhengighetsskapende, og det er ikke fysisk farlig med tanke på overdose og skadevirkninger. Når det kommer til psyken din derimot, er det ikke nødvendigvis helt ufarlig. Enkelte individer er rett og slett ikke koblet for å takle slike opplevelser spesielt godt, og for dem kan det i verste fall ha alvorlige og langvarige konsekvenser.

Du sier du har lest mye om dette, og det kan så være, men det essensielle er egentlig hva du leser, ikke hvor mye. Les deg primært opp på grunnleggende fakta om forhåndsregler og potensielle skadevirkninger, så kan tripprapportene heller komme i annen rekke.
Sist endret av mentalmelt; 29. april 2014 kl. 13:11.
Det er mange dokumentarer om det på youtube. fra ganske greie kilder også som tar for seg hvordan det funker, ble oppdaget, brukt i psykologien osv.
Prat med så mange du kan som har tatt det før og hør hvordan de hadde det..

Les rusrapporter
Du skriver du aldri har prøvd et rusmiddel før. Har du aldri prøvd alkohol?
Sitat av NysjerrigeMeg Vis innlegg

Jeg har lest mye om dette og jeg vet hvordan jeg får tak i det men jeg vil bare være HELT sikker på at det er trygt.
Vis hele sitatet...
Ikke noe av det du kjøper illegalt er trygt.. du vil aldri vite styrke eller hva det egentlig inneholder..
ArbeidsledigProletar
Sitat av Notoneofthem Vis innlegg
Ikke noe av det du kjøper illegalt er trygt.. du vil aldri vite styrke eller hva det egentlig inneholder..
Vis hele sitatet...
Nuvel, du kan jo alltids sjekke om det er LSD på lappen da. UV-lys vil gjøre at LSDen blir selvlysende om ikke, har du ez-kits.

Syre er vel rimelig trygt og handle, har aldri selv ihvertfall vært ut for at lapper med RC har blitt solgt som noe annet enn akkurat det. Men greit å være litt på vakt.
Sist endret av Batabusa; 29. april 2014 kl. 15:17.
LSD skal visstnok kunne gjøre deg rimelig dårlig på koordinering, det anbefales å holde seg unna skarpe gjenstander, trapper, stiger, og andre ting som kan skade deg dersom den motoriske delen av kontrolltårnet skulle glimre med sitt fravær.
Bill Hicks hadde heller ikke prøvd alkohol før han spiste sopp Ironisk nok endte han opp med alkoholproblemer senere i livet
Ufarlig og ufarlig, det kan alltids oppstå en badtrip i form av sinne,tristhet og Ego death, sist nevnt var det jeg fant mest skremmende. du kan få lyst til og gjøre det igjen men du craver det ikke. sopp er nesten umulig og få badtrip jo mindre du skaper det selv.

det er som og bli født på nytt, du kan finne din mening i livet men det kan også bare gjøres for fun på et klubb/diskotek e.l, første gangen burde taes i rolige omgivelser helst med noen som har gjort det før, jeg gjorde det selv alene første gang og det gikk fint men var ganske smal dose. etter trippen vill du se på alt veldig annerledes.

Musikk er definitivt det som settes høyeste, styrer hele showet.
Sist endret av Carlozero; 29. april 2014 kl. 17:46.
Jeg har lest at LSD kan gi psykiske skader 1000 ganger men jeg klarer ikke forstå hva eller hvordan. Hvis man får såkalt noia (som jeg ikke helt vet hva er), klarer man ikke i ettertid forstå at det som skjedde under trippen ikke var ekte?
Såvidt jeg forstår er bad tripp for eksempel viss man blir veldig skremt, eller mistforstår mye slik at man gjør dumme ting. Men hvor kommer varig PSYKISK/MENTAL skade fra?
Fysisk sett er vel LSD et av de minst toksiske rusmidlene såvidt jeg har lest. Men jeg skjønner at det kan fucke en opp, man kan kjenne litt på den følelsen når man har tatt det at det kan være psykisk tøft (min mening ofc.). Men i likhet med din plan er tok jeg LSD før noe annet rusmiddel (bortsettt fra alkohol), og angrer ikke på noen måte. Men husk at det er ekstremt potent. Uansett er det det beste jeg har opplevd, hvertfall. Hva gjelder avhengighet kan jeg ikke skjønne at det går å bli avhengig av - det er en syk opplevelse, men man har ingen craving etterpå.

Sitat av KrokoAlligator Vis innlegg
Jeg har lest at LSD kan gi psykiske skader 1000 ganger men jeg klarer ikke forstå hva eller hvordan. Hvis man får såkalt noia (som jeg ikke helt vet hva er), klarer man ikke i ettertid forstå at det som skjedde under trippen ikke var ekte?
Såvidt jeg forstår er bad tripp for eksempel viss man blir veldig skremt, eller mistforstår mye slik at man gjør dumme ting. Men hvor kommer varig PSYKISK/MENTAL skade fra?
Vis hele sitatet...
Tror nesten du må ha prøvd det for å forstå, det kan endre synet ditt litt på verden. Man ser litt annerledes på ting etter en skikkelig syretripp
Sist endret av Flume; 29. april 2014 kl. 18:07.
Sitat av KrokoAlligator Vis innlegg
Jeg har lest at LSD kan gi psykiske skader 1000 ganger men jeg klarer ikke forstå hva eller hvordan.
Vis hele sitatet...
Etter mine erfaringer med LSD, vil jeg påstå at essensen ved det er at det overdriver alt.

Mao: morsomme ting blir veldig (nærmere ekstremt, helt "sinnssykt") morsomt, behagelige ting blir meget behagelige, skumle ting blir veldig skumle og så videre.

Skulle du for eksempel være så uheldig å oppleve en uønsket sensasjon under en LSD rus, vil denne sensasjonen kunne sette dype spor i deg.

Å si til seg selv at, "det er ikke ekte, det er ikke ekte" vil ikke nødvendigvis hjelpe. Se for deg at du en tilfeldig dag ble vitne til noe som frembragte ekstreme følelser i deg, eller at forholdet du hadde opprettholdt i flere år plutselig tok slutt. Du har lite kontroll over de følelsene som etterfølger, og du har like lite kontroll over de potensielt ekstreme følelsene som kan oppstå under en LSD rus; følelser du kanskje i din nøktre virkelighet aldri har kjent maken til.

Slik er det iallefall jeg ser for meg at det ville foregått, skulle en syre-tripp gå til helvete.
Sitat av Flume Vis innlegg
Fysisk sett er vel LSD et av de minst toksiske rusmidlene såvidt jeg har lest. Men jeg skjønner at det kan fucke en opp, man kan kjenne litt på den følelsen når man har tatt det at det kan være psykisk tøft (min mening ofc.). Men i likhet med din plan er tok jeg LSD før noe annet rusmiddel (bortsettt fra alkohol), og angrer ikke på noen måte. Men husk at det er ekstremt potent. Uansett er det det beste jeg har opplevd, hvertfall. Hva gjelder avhengighet kan jeg ikke skjønne at det går å bli avhengig av - det er en syk opplevelse, men man har ingen craving etterpå.



Tror nesten du må ha prøvd det for å forstå, det kan endre synet ditt litt på verden. Man ser litt annerledes på ting etter en skikkelig syretripp
Vis hele sitatet...
Kan du gi ett eksempel? Kan dette være for eks at du tenker nytt politisk? Plutselig bytter du parti, fordi du har fått nye verdier og normer?
Sitat av KrokoAlligator Vis innlegg
Kan du gi ett eksempel? Kan dette være for eks at du tenker nytt politisk? Plutselig bytter du parti, fordi du har fått nye verdier og normer?
Vis hele sitatet...
Mest sannsynlig blir du ikke å få noe "aha" opplevelse.
Du kommer til få hallusinasjoner, en digg følelse i kroppen og en følelse at du har svaret på alle tenkelige spørsmål.
Jeg føler meg vertfall skikkelig smart og lur mens jeg er ruset. Så dagen etterpå så er alt glemt igjen...
Gidder ikke lete den opp, men i en studie gjort av NTNU kom de frem til at det var mindre sannsynlig at du hadde psykiske problemer hvis du hadde tatt halusnogener (er usikke på om det var bare fleinsopp eller fleinsopp og LSD, eller bare halusinogener generelt).

David Nutt ledet og en veldig gjennomgående studie som kom frem til at LSD og fleinsopp er noen av de rusmidlene som skaper minst problemer i samfunnet.
Sitat av KrokoAlligator Vis innlegg
Kan du gi ett eksempel? Kan dette være for eks at du tenkes politisk? Plutselig bytter du parti, fordi du har fått nye verdier og normer?
Vis hele sitatet...
Hehe nei ikke sånn sett egentlig. Etter en psykedelisk opplevelse vil du se annerledes på selve essensen av livet ditt. Politiske partier virker ofte helt på trynet hvis du begynner med rus slim som lsd.

LSD lar hjernen din bruke mer serotonin og lar den koble forskjellige deler av hjernen som vanligvis aldri "snakker" med hverandre. Dette skaper helt nye ideer, tanker, og hallusinasjoner. Det kan la deg se en tone hoppe ut av høytaleren og opp på skjermen i takt med beaten. Det kan la det se lyder som farger etc.
Den sykeste følelse i min mening er det at man føler man flyter rundt i universet, alt virker connecta.. Isteden for å tenke på det som deg i universet, tenker man at universet er inni deg.
Du bør jo absolutt ikke prøve LSD ut i fra dine kunnskaper slik de er nå. Jeg ville lest og forberedt meg i noen måneder til før jeg begikk meg ut på en syretripp hvis jeg var deg. Eventuelt ha noen valium liggende. Får du tak i LSD får du kanskje tak i noe benzo også. Dette inntar du dersom en bad-trip skulle oppstå, og du får roet de eventuelle nervene.

Lykke til!
Sitat av HappySmoothie Vis innlegg
. Eventuelt ha noen valium liggende. Får du tak i LSD får du kanskje tak i noe benzo også. Dette inntar du dersom en bad-trip skulle oppstå, og du får roet de eventuelle nervene.
Vis hele sitatet...
jeg ville anbefalt anti psykotika, da det kveler effekten av lsd, bedre en benzo

selv synes jeg bad trip på lsd er veldig overvurdert, har aldri opplevd noen få bad trip bare en gang da det ble fullstendig bråk i settingen
Sist endret av wataan; 29. april 2014 kl. 22:29. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av skyf43n Vis innlegg
jeg ville anbefalt anti psykotika, da det kveler effekten av lsd, bedre en benzo

selv synes jeg bad trip på lsd er veldig overvurdert, har aldri opplevd noen få bad trip bare en gang da det ble fullstendig bråk i settingen
Vis hele sitatet...
Må si meg enig med deg, har opplevd noen skikkelige kjipe opplevelser på LSD, blandt annet fulle folk som kom på besøk til meg som bestemte seg for å begynne å sloss med verandre..

Gikk helt fint det
Sitat av skyf43n Vis innlegg
jeg ville anbefalt anti psykotika, da det kveler effekten av lsd, bedre en benzo
Vis hele sitatet...
Hvorfor det? Anti-psykotika generelt har mange bivirkninger, noen av disse er f.eks endringer i stemningsleiet, urolighet, angst, akatisi og i sjeldne tilfeller delirium. Ja, det kveler trippen totalt, siden anti-psykotika blokkerer serotonin og dopamin reseptorer, det motsatte av hva LSD gjør. Men er det virkelig lurt å tilføre LSD, for så innta et medikament som virker helt stikk motsatt? Hvordan tror du nervesystemet vil reagere?

Etter min erfaring, så er benzodiasepiner mye bedre alternativ. De har som regelt raskere effekt, mindre bivirkninger, og har ikke direkte interaksjon med LSD (og andre serotonerge hallusinogener), slik at man fremdeles har like god effekt av trippen, bare at man klarer å håndtere den bedre. Anti-psykotika vil bare blokkere alt og man sitter igjen med en kjip følelse og mest sannsynelig en masse bivirkninger.
Burde ikke prøve LSD først, hvis du ikke har prøvd Cannabis / Alkohol (jeg har ikke lest hele threaden).

Burde ha en bra set og setting så du ikke føler deg ubekvem osv.

Aldri prøvd selv, men vil prøve en snart.

Lykke til, fortell gjerne hvordan det var!
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av Muradi Vis innlegg
Hvorfor det? Anti-psykotika generelt har mange bivirkninger, noen av disse er f.eks endringer i stemningsleiet, urolighet, angst, akatisi og i sjeldne tilfeller delirium. Ja, det kveler trippen totalt, siden anti-psykotika blokkerer serotonin og dopamin reseptorer, det motsatte av hva LSD gjør. Men er det virkelig lurt å tilføre LSD, for så innta et medikament som virker helt stikk motsatt? Hvordan tror du nervesystemet vil reagere?
Vis hele sitatet...
Jeg mener du har kommet til feil konklusjon her, men jeg kan se hvordan du kan mene dette. F.eks er det å tilføre kroppen stimulerende stoffer som amfetamin og så ta beroligende stoffer noe som utøver press på kroppen.
Det kardiovaskulære systemet får motstridende beskjeder, øk blodtrykk og senk blodtrykk, dette fører til ekstra stress på kroppen som absolutt ikke er sunt.

Når det kommer til å avbryte en psykedelisk tripp med antipsykotika er saken ganske annerledes, det er ikke slik at LSD og antipsykotika forteller kroppen motstridende ting, som så jobber mot hverandre og nervene blir utsatt for stress.
Det som skjer er at antipsykotika blokkerer dopaminreseptorene (D2 typen) og serotoninreseptorer som 5HT-2A, som er reseptorene LSD virker på, de får rett å slett ikke bundet seg pga antipsykotikaen som har festet seg i reseptoren og blir da tatt opp og brutt ned av de metaboliske funksjonene i nervesystemet. Dette er akkurat slik disse medikamentene fungerer i sin vanlige oppgave også, de blokkerer disse reseptorene for økt aktivering av disse dopamin og serotoninreseptorene er forbundet med endrede mentale tilstander (som ikke alltid er ønskelig).
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Når det kommer til å avbryte en psykedelisk tripp med antipsykotika er saken ganske annerledes, det er ikke slik at LSD og antipsykotika forteller kroppen motstridende ting, som så jobber mot hverandre og nervene blir utsatt for stress.
Det som skjer er at antipsykotika blokkerer dopaminreseptorene (D2 typen) og serotoninreseptorer som 5HT-2A, som er reseptorene LSD virker på, de får rett å slett ikke bundet seg pga antipsykotikaen som har festet seg i reseptoren og blir da tatt opp og brutt ned av de metaboliske funksjonene i nervesystemet. Dette er akkurat slik disse medikamentene fungerer i sin vanlige oppgave også, de blokkerer disse reseptorene for økt aktivering av disse dopamin og serotoninreseptorene er forbundet med endrede mentale tilstander (som ikke alltid er ønskelig).
Vis hele sitatet...
Hmm.. får man tak i slike medikamenter uten noe videre stress eller er dette reseptbelagt?

Og, et annet spørmsål som kanskje er litt offtopic. Har en venn som går på Citaloparm Teva, antidepressivt - vil dette ha noen innvirkning på tripper?
Av LSD forskning gjort på 50-60-70 tallet. Og med Stanislav Grof i spissen, hevdes det at å avbryte en LSD trip på kjemisk måte, selv om det er en badtrip - aldri er å anbefale.

Det anbefales heller å bytte setting. Sette på rolig musikk. Snakke med en god venn etc. En badtripp vil som regel nøste seg opp av seg selv når LSDen går ut av kroppen uansett.

I boken: LSD psychoterapy av Stanislav Grof (Forsker med flere tusen bevitnede LSD sessions bak seg) hevdes det å avbryte en trip med f.eks antipsykotika eller benzoer kan sammenlignes med å "fryse" en tripp. Gjennom bruk av psykedelika åpnes sinnet for bortgjemte traumer og ubevisste floker. Dette kommer til overflaten, og man kan potensiellt la ting som ubevisst plager en i hverdagen - få nøste seg opp. Det er her LSD f.eks regnes å ha medisinsk potensial.

Om man derimot tar Antipsykotika eller benzoer ved møte med ubehageligheter under trip, så "fryser" man prosessen. Man har bringt en hel del bortgjemt og ubevisste følelser til overflaten - for så å plutselig "skru av" den psykedeliske tilstanden.

Ifølge Grof. er man ved slik strategi mye dårligere rustet til å takle badtrippen i ettertid (en masse surr som man ikke har muligheten til å integrere på samme måte - siden det ble "fryst" mitt i trippen). En badtripp avbrutt på kjemisk vis hevdes i de fleste tilfeller få værre følger for en i ettertid, enn om man hadde latt trippen få forløst seg naturlig. Flashbacks rapporteres også i større grad av forsøkspersoner som avbrøt trip på kjemisk vis.
Sist endret av Bearass; 1. mai 2014 kl. 22:53.