Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 6487
Hei fikk napp på en snøfreser på Facebook marked og idiot som jeg var så overførte jeg bank betaling med straksbetaling, men er jo umulig å få navn på mottaker
Har bare kontonr å gå etter..
Finnes det noen som helst mulighet å få det navnet?
Sitat av gekko4u Vis innlegg
Hei fikk napp på en snøfreser på Facebook marked og idiot som jeg var så overførte jeg bank betaling med straksbetaling, men er jo umulig å få navn på mottaker
Har bare kontonr å gå etter..
Finnes det noen som helst mulighet å få det navnet?
Vis hele sitatet...


Nei, men banken kan i enkelte tilfeller stanse overføringen/trekke penger tilbake. Sendte en betydelig sum til en annen konto. Troppet opp i banken og viste kontonr den overføringen skulle til og fikk tilbake penga i løpet av ei arbeidsuke.
Infidel
gekko4u's Avatar
Trådstarter
Dette var straksbetaling og gjort på et øyeblikk
Hvis du overfører 1 krone til som en ordinær bankoverføring så vil vel navn på mottaker stå på kontoutskriften din etter en dag eller to…(?)
Så og si umulig, dessverre. Vet det er kjipt å høre det, men du lærte en lekse her. FULLT av scammere på marketplace.
Infidel
gekko4u's Avatar
Trådstarter
Sitat av eXplode Vis innlegg
Hvis du overfører 1 krone til som en ordinær bankoverføring så vil vel navn på mottaker stå på kontoutskriften din etter en dag eller to…(?)
Vis hele sitatet...
Ja det kan testes, eneste info jeg har fått hittil er at kontoen tilhører OBOS banken

Fikk altså ikke navn på mottaker etter at overføringen ble bokført

Håper jeg får navnet på fyren når anmeldelse er i orden, liten smekk på fingrene fortjenes
Sist endret av gekko4u; 29. september 2021 kl. 12:53. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Vært med på noe tilsvarende med en herfra.
Sitat av gekko4u Vis innlegg
Ja det kan testes, eneste info jeg har fått hittil er at kontoen tilhører OBOS banken

Fikk altså ikke navn på mottaker etter at overføringen ble bokført

Håper jeg får navnet på fyren når anmeldelse er i orden, liten smekk på fingrene fortjenes
Vis hele sitatet...
Det var en gang en person som het ola. Ola selger en snøfreser på facebook, når kjøper tar kontakt og dem blir enige om betaling oppretter ola en annonse på kjøp av bitcoin for samme beløpet. Konto nummer ola skal betale til for bitcoinsene sender han til kjøperen av snøfreseren. Når kjøperen av snøfreseren har betalt sier ola til bitcoin selgeren han har overført, bitcoin selgeren sjekker og gir ola bitcoins. Deretter forsvinner ola fra facebook / blokkerer .

Kjøperen av snøfreseren politi anmelder saken og bitcoin selgeren blir mistenkt i saken da han mottok pengene, men viser til dokumentasjon på bitcoin handel og dermed blir saken henlagt.

Dvs du tjener ingenting på å vite hvem som eier kontoen, da det er høyest usannsynlig at eier av konto er faktisk den som svindler deg. Vi lever tross alt i 2021 Ta det som en lærepenge.

Råd til neste gang eller andre som leser denne posten:

Vi har meldings funksjonen på overførsler for en grunn, skriv spesifikk hva pengene er for . Motparten vil se meldingen med en gang på straksbetaling og vil forstå dersom det dreier seg om man in the middle scam.
Sist endret av Moneyking; 1. oktober 2021 kl. 01:09. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Er vel nettopp derfor Bitcoinselgere er pålagt å utføre kundekontroll så penger ikke kan hvitvaskes så enkelt og anonymt som Moneyking nevner over..
Ikke tilfeldigvis en selger fra Tromsø vel?
Er en tråd på fb gruppa "Svartelista for svindlere i Norge" om noen som driver og selger en mest sannsynlig ikke eksisterende snøfreser til flere.

Vedrørende kontonummeret så kan man finne ut hvilken bank det tilhører ut fra første fire siffer. Setter man inn en krone fra en konto i samme bank vil normalt riktig mottakernavn stå i transaksjonsoversikten i løpet av noen dager.
Anmeld saken til politiet og legg ved kontonr. Blir trolig ikke tatt tak i, men vedkommede får det i allefall i historikken sin - I tilfelle flere blir utsatt for det samme.

Kan også være greit å faktisk ta kontakt med banken og høre hvordan de kan hjelpe deg. Ofte har man former for forsikring på kortet, mot nettopp slikt.