Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 3581
Sismo har informert meg om at de har sendt formodning til politiet om å kalle meg inn til soning for bøter.

Et par spørsmål rundt det;

-Gjelder vanlig soningskœ for bøtesoning? Hvor lang er soningskøen nå?

- De informerte om at en betalingsavtale var umulig nå, men noen her som har erfaring med å likevel få det om man sprer betalingen over en relativt kort periode?

Mvh litt stressa kar
Sist endret av ezel; 24. mai 2021 kl. 15:29.
Ikke noe å tilføye utenom at jeg er litt misunnelig. Har igjen 1 bot som jeg gjerne heller ville sona
Sitat av ezel Vis innlegg
Sismo har informert meg om at de har sendt formodning til politiet om å kalle meg inn til soning for bøter.

Et par spørsmål rundt det;

-Gjelder vanlig soningskœ for bøtesoning? Hvor lang er soningskøen nå?

- De informerte om at en betalingsavtale var umulig nå, men noen her som har erfaring med å likevel få det om man sprer betalingen over en relativt kort periode?

Mvh litt stressa kar
Vis hele sitatet...
Er de litt greie så får du sikkert betale halve beløpet med engang og 14dager til resterende. Hvis ikke gjelda di er skyhøy da(Noe jeg mistenker)
Rip 8-4-23
Ferie opphold for og bli kvit bøtene istede for at namsmann tar og raper trygda vær mnd hadde hvert knall.. misunnelig
Trådstarter
Hadde ikke vært Noe problem å Sona dette om jeg ikke hadde hatt jobb. Taper Jo da en del inntekt på å sitte inne. Bøtene er på 25k til sammen.
Ta ut ferie samtidig, så er det null stress
▼ ... over en uke senere ... ▼
Man kan ikke sone bøter lenger. Har nettopp sonet en dom i Bodø Fengsel og fikk ikke lov og sone bøter, var slutt på det nå. Ble henvist til Bøtetjeneste.
Så nå skal jeg gjøre 30 timer bøtetjeneste for ei bot på 30000,-
1000,- kr timen er greit, hvis man ser på det sånn.
Sitat av ezel Vis innlegg
- De informerte om at en betalingsavtale var umulig nå, men noen her som har erfaring med å likevel få det om man sprer betalingen over en relativt kort periode?
Vis hele sitatet...
Synes dette er rart, ba om betalingsavtale etter å ha latt være å betale en bot i bortimot 6mnd og det var null stress.
Om man kan få betalingsavtaler/-utsettelse avhenger av om kravet er gammelt o.l
New generation
colakork's Avatar
Starter noen renter på bøter etter 1år?
Sitat av colakork Vis innlegg
Starter noen renter på bøter etter 1år?
Vis hele sitatet...
Ikke etter min erfaring. Hadde en bot på 15 lapper som jeg ikke betalte før etter 2.5 år, 15K holdt selv da.