Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  22 5879
Skal bytte fra røyk til snus og trenger tips til en god snus.
Jeg prøvde g3 snusen idag men synes at den smakte helt jævlig. Vil ha en snus som ikke smaker tobakk. Noen tips?
Epok Blåbær (Det Vita Snuset)
Finner den sjelden i butikk, men finner den på deli, bensinstajoner og i Sverige etc.
Sitat av nehmZ Vis innlegg
Epok Blåbær (Det Vita Snuset)
Finner den sjelden i butikk, men finner den på deli, bensinstajoner og i Sverige etc.
Vis hele sitatet...
Takk, håper kiosken jeg kjøper fra har den (er under 18 år, så jeg kan ikke kjøpe alle steder)
Om ideen er å kutte ut nikotin kan kanskje munnpulver være en løsning?

Ikke testet dette selv, men er jo et par kroner billigere enn snus, samt sannsynligvis mye sunnere.
Sitat av SkammeligNykter Vis innlegg
Om ideen er å kutte ut nikotin kan kanskje munnpulver være en løsning?

Ikke testet dette selv, men er jo et par kroner billigere enn snus, samt sannsynligvis mye sunnere.
Vis hele sitatet...
Takk for bra tips, men har egentlig ikke planer om å kutte ut nikotin. Er bare det at jeg har astma, og da er det ikke så gøy med sigaretter
Vil anbefale deg Nick & Johnny Crushed Ice. Bruker den selv akkurat nå. Liker tobakk smak, men snuser denne også når jeg vil ha litt godterismak
Sitat av downlow Vis innlegg
Vil anbefale deg Nick & Johnny Crushed Ice. Bruker den selv akkurat nå. Liker tobakk smak, men snuser denne også når jeg vil ha litt godterismak
Vis hele sitatet...
Takk! Smaker den mye tobakk? Tror kanskje at jeg ikke liker tobakksmak fordi jeg ble skikkelig kvalm av g3en (første gangen jeg snuste)
Sitat av Babyface_kis Vis innlegg
Takk! Smaker den mye tobakk? Tror kanskje at jeg ikke liker tobakksmak fordi jeg ble skikkelig kvalm av g3en (første gangen jeg snuste)
Vis hele sitatet...
Kommer litt an på hvilken G3 du prøvde. Men om du f.eks prøvde denne er det ikke så rart du ble kvalm. Kan være greit å ikke starte rett på Extra strong. Har opplevd at selv folk som røyker Rød Prins, kan fortsatt bli kvalm av å snuse første gangen. Og det samme om man tar en sigg men er vandt med snus. Tror det er en vanesak, men påvirket av nikotininnhold.

Vanlig Crushed Ice er uten noen annen smak enn tobakk.


Du burde iallefall prøve hvit-vanlig snus, om du bare har prøvd vanlig, da disse renner mindre og smaker mindre tobakk. Her ser du forskjellen. Eller gå for de helt hvite pulverposene som Epok. Disse har ingen smak av tobakk, men lime, mynte, lakris osv.
Sist endret av KjemikalieX; 27. februar 2018 kl. 22:57.
Sitat av KjemikalieX Vis innlegg
Kommer litt an på hvilken G3 du prøvde. Men om du f.eks prøvde denne er det ikke så rart du ble kvalm. Kan være greit å ikke starte rett på Extra strong. Har opplevd at selv folk som røyker Rød Prins, kan fortsatt bli kvalm av å snuse første gangen. Og det samme om man tar en sigg men er vandt med snus. Tror det er en vanesak, men påvirket av nikotininnhold.

Vanlig Crushed Ice er uten noen annen smak enn tobakk.


Du burde iallefall prøve hvit-vanlig snus, om du bare har prøvd vanlig, da disse renner mindre og smaker mindre tobakk. Her ser du forskjellen. Eller gå for de helt hvite pulverposene som Epok. Disse har ingen smak av tobakk, men lime, mynte, lakris osv.
Vis hele sitatet...
Tusen takk mann!
Var desverre den snusen du linka til jeg prøvde. Tror jeg skal prøve å få tak i epok. Har også hørt mye positivt om en snus som heter the lab, har du prøvd den?
Snusa The lab 05 før. De drypper igrunn like mye som annen snus i hvit pose.

Nå har jeg gått over til Skruf Slim Fresh. Ålreit

Tror nok kvalmen kommer av nikotinsjokk, ikke smak.
Veldig vanlig for folk som går over til snus.
Epok melon! Lukter faktisk bare melon, såvidt du kan lukte antydning til noe ant
Sitat av SkammeligNykter Vis innlegg
Snusa The lab 05 før. De drypper igrunn like mye som annen snus i hvit pose.

Nå har jeg gått over til Skruf Slim Fresh. Ålreit

Tror nok kvalmen kommer av nikotinsjokk, ikke smak.
Veldig vanlig for folk som går over til snus.
Vis hele sitatet...
Takk, får spare opp penger til noen bokser
Jeg tror også at jeg fikk nikosjokk, men nå forbinder jeg kvalmen med smaken av den snusen

Sitat av vannflaska Vis innlegg
Epok melon! Lukter faktisk bare melon, såvidt du kan lukte antydning til noe ant
Vis hele sitatet...
Skal prøve den, takk
Sist endret av Babyface_kis; 27. februar 2018 kl. 23:38. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Tror nok ikke du ble kvalm av snusen, men nikotinsjokket. Første gang jeg snuste ble jeg kvalm. Andre gangen hadde jeg snusen ca. 30 min, og jeg ble først kvalm, så spydde jeg tre ganger. (Slim Fresh White styrke 2)

Men du har jo fått nikotin fra sigaretter allerede, men tror snus er en smule sterkere, spesielt over tid... hvor lenge hadde du snusen under leppen?

Kanskje verdt å nevne,selve smaken ble kvalmende etter jeg spydde.. selvom den var "fresh"
Anbefaler Skruf Original Slim White, den smaker faktisk ingenting. :-) Og du slipper at den renner, og at du får tobakksmaken da.
Nick n johnny crushed ice er perfekt for nybegynnere.
Jeg er fan av G3 Wire, smaker som energidrikk, og relativt lite tobakksmak spør du meg. Pluss at den er ekstra strong.
Hunersk keiser
Attila's Avatar
Hvis du ikke vil at den skal vises er slim veien å gå, det er ikke Crushed Ice. Den vises godt. Start med Epok Melon, Blåbær eller Mint, ikke strong. Om du går opp litt i styrke prøv Epok Lime intense. Den er ikke særlig intense.. Epok Lakris intense/strong eller Mint intense/strong er sterke derimot.

G.3 Wire er forresten veldig sterk, ikke så lurt å starte på den heller. G4 Blue Mint er nok noe for deg også. Svak og smaker mint. Du kan gå opp til G4 blizzard som er samme smak men sterkere etterhvert om du ønsker. G4 Fuzn er også sterk og smaker eplejuice.
Verken epok eller G4 smaker tobakk i det hele tatt.
Hvis du virkelig skal ha usynlig snus, så finnes det et merke kalt OMNI, som er små papirposer som er vesentlig mindre enn vanlig snus. Boksene er mindre og har færre poser i så vidt jeg vet, men de er av den laveste profilen en finner. Mint-smak og helt uten tobakkssmak i tillegg. En får dem tilsynelatende hos en del butikker, men så vidt jeg vet er den ganske ny.

Det skal også sies at Crushed Ice renner som pokker, og har store poser. Skruf Slim Fresh White er en annen sort som smaker mint, men kan ha ørlite tobakkssmak. Epok er også et godt alternativ, da det har en "paste" i stedet for vanlig tobakk, men noen klager over at disse svir over tid.
Sitat av Attila Vis innlegg
Hvis du ikke vil at den skal vises er slim veien å gå, det er ikke Crushed Ice. Den vises godt. Start med Epok Melon, Blåbær eller Mint, ikke strong. Om du går opp litt i styrke prøv Epok Lime intense. Den er ikke særlig intense.. Epok Lakris intense/strong eller Mint intense/strong er sterke derimot.

G.3 Wire er forresten veldig sterk, ikke så lurt å starte på den heller. G4 Blue Mint er nok noe for deg også. Svak og smaker mint. Du kan gå opp til G4 blizzard som er samme smak men sterkere etterhvert om du ønsker. G4 Fuzn er også sterk og smaker eplejuice.
Verken epok eller G4 smaker tobakk i det hele tatt.
Vis hele sitatet...
Takk, tror jeg kjøper en boks epok og kanskje noe annet

Sitat av Deadlock Radium Vis innlegg
Hvis du virkelig skal ha usynlig snus, så finnes det et merke kalt OMNI, som er små papirposer som er vesentlig mindre enn vanlig snus. Boksene er mindre og har færre poser i så vidt jeg vet, men de er av den laveste profilen en finner. Mint-smak og helt uten tobakkssmak i tillegg. En får dem tilsynelatende hos en del butikker, men så vidt jeg vet er den ganske ny.

Det skal også sies at Crushed Ice renner som pokker, og har store poser. Skruf Slim Fresh White er en annen sort som smaker mint, men kan ha ørlite tobakkssmak. Epok er også et godt alternativ, da det har en "paste" i stedet for vanlig tobakk, men noen klager over at disse svir over tid.
Vis hele sitatet...
Kult! Like både at snusen svir og renner
Sist endret av Babyface_kis; 2. mars 2018 kl. 15:35. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Update: jeg kjøpte en boks epok zest green. Smaken var veldig god, ok nikotininnholdet var bra. Anbefales
Anonym bruker
"Glad Ulv"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
White portions smaker ikke tobakk - dette gjelder egentlig for alle typer snus.
Du kan prøve G3 White portion, Skruf White portion, eller så finnes det snustyper med forskjellige smaker som mint og frukt, f.eks. The Lab 13 har en tropisksmak til seg, smaker godteri når det begynner å renne.
Hunersk keiser
Attila's Avatar
Sitat av Babyface_kis Vis innlegg
Update: jeg kjøpte en boks epok zest green. Smaken var veldig god, ok nikotininnholdet var bra. Anbefales
Vis hele sitatet...
Yup. Den er veldig god men for svak for meg, kjenner ikke noe av den lengre dessverre. Skulle ønske den var sterkere :P Må bruke lakrisen eller minten deres for å få noen effekt, men de har ikke like god (iallfall ikke like mild) smak synes jeg.
Sitat av Attila Vis innlegg
Yup. Den er veldig god men for svak for meg, kjenner ikke noe av den lengre dessverre. Skulle ønske den var sterkere :P Må bruke lakrisen eller minten deres for å få noen effekt, men de har ikke like god (iallfall ikke like mild) smak synes jeg.
Vis hele sitatet...
Ja, det var den eneste kiosken jeg kjøpte hadde. Han kisen i kiosken spurte hvor gammel jeg er, jeg sa 23 og han tittet ut av vinduet for å se at det ikke var noe politi, og så sa han«okkå, bare ikke brukk otenfor bottik»