Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  57 20617
Tenkte jeg skulle legge ut en sang hvor jeg synger for første gang!Låta slippes snart på Spotify etc,men tenkte å legge den ut nå for å se om noen likte den:-)

https://soundcloud.com/feitn/det-bes...t-fatboy-remix

God natt
Bra med musikk på norsk, hvilken stilart er dette?
Må ærlig si at jeg ikke hadde så alt for store forventninger, men her ble jeg deff positivt overasket.
Dette likte jeg, Feit`n! =)
Trådstarter
Sitat av Hightime Vis innlegg
Må ærlig si at jeg ikke hadde så alt for store forventninger, men her ble jeg deff positivt overasket.
Dette likte jeg, Feit`n! =)
Vis hele sitatet...
Hehe tusen takk!
Stemmen var bra, men beaten var imo relativt vill. Hva slags sjanger er dette?
Trådstarter
Sitat av Pyromanic Vis innlegg
Stemmen var bra, men beaten var imo relativt vill. Hva slags sjanger er dette?
Vis hele sitatet...
Takk!Sjanger ja?Si det?Hehe
Jeg syns det meste du gjør er dope nok, men autotune, nei, bare nei mann
høres helt j... syntestisk ut med autotune... lær deg heller å syng!
Ikke min type musikk, men jeg syntes det var bra Litt mye autotune i starten av sangen kanskje?
Får litt cc cowboys-vibber, men dyktighet er definitivt present. Fine beskrivelser av frøkna.
Fett dette, ser for meg at denne kunne lett glidd inn på radioen som en sommertune.

Minna meg om Camu Tao sitt siste album
Ble veldig positivt overasket!

Altså, om Joachim Nielsen hadde vært med i Red hot Chili pepers og lagt til en touch av CC Cowboys så kunne jeg tenke meg at resultatet ville blitt noe som dette. (Er gitar riffet tatt fra eller inspirirt av Red hot?)

Autotunes som er på de fleste lyse partier og på slutten av mange settninger MÅ bare bort. Det er som ett repeterende gnagesår i en ellers herlig sang.

Lag mer i denne stilen men uten autotunes! Eller prøv å gjør tuningen mer diskre.
Sist endret av Noxaran86; 20. april 2014 kl. 14:54.
Trådstarter
Fett at dere har sjekka ut og takk for all kritikk! Første gang jeg har gjort en sånn låt og det blei som det blei og jeg kan være enig i dette med autotune osv.
Liker det! Som dei fleste nemner, må du fikse den autotunen...
Hvilken sang fra fatboy slim er remixen laget fra?
Trådstarter
Sitat av Picard Vis innlegg
Hvilken sang fra fatboy slim er remixen laget fra?
Vis hele sitatet...
Jeg aner ikke.Det er ikke jeg som har produsert låta.Men er du sikker på at det er fatboy slim?Så en annen nevne red hot chillipeppers?Hvis noen finner ut hadde det vært kult å høre!

Å ja,skjønte hva du mente:-) Grunnen til at det står fatboy remix er fordi det er gjort et par versjoner av den samme låta.Så vi har bare skrevet fatboy remix for å skille den fra den andre versjonen. Har altså ingenting med fatboy slim å gjøre:-)
Sist endret av slobby; 20. april 2014 kl. 18:22. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
(tismileys)
Sist endret av fustercluck; 20. april 2014 kl. 19:06.
Stilen på riffet minnet bare veldig på red hot, f.eks http://youtu.be/Xm_tSqFbW0A?t=19s
Trådstarter
Sitat av Noxaran86 Vis innlegg
Stilen på riffet minnet bare veldig på red hot, f.eks http://youtu.be/Xm_tSqFbW0A?t=19s
Vis hele sitatet...
Haha ja skjønner hva du mener:-)
likte den sangen her, men ganske repetitivt og autotune!
Sist endret av Spirituell; 20. april 2014 kl. 23:25.
Sitat av Turelli Vis innlegg
Får litt cc cowboys-vibber, men dyktighet er definitivt present. Fine beskrivelser av frøkna.
Vis hele sitatet...
Tror det er stemmen som er helt CC Cowboys, resten høres vel ut som Roxy?
Likte den veldig godt Hører vel så og si aldri på "slik musikk", men denne fenget faktisk!
Awesome låt, du kan jo synge også jo Tror låta hadde blitt en fètere og røffere uten autotunen bro.
Lasta ikke du opp en ganske feit rap engang uten autotune som ble slettet ifra sound?
Sitat av Splendid Vis innlegg
Lasta ikke du opp en ganske feit rap engang uten autotune som ble slettet ifra sound?
Vis hele sitatet...
Feiten er jo egentlig rapper
Han har for det meste hiphop på både spotify og youtube
Trådstarter
Hehe kult å høre at noen liker det!Låta kommer på spotify osv fredag 2.mai for de som bruker sånt:-)
Synes det var jævlig kul
Stemmen din var jo veldig fin, men likte ikke helt autotunen. Har du en versjon uten?
Sist endret av Rambofant; 25. april 2014 kl. 18:20.
Trådstarter
Sitat av Rambofant Vis innlegg
Stemmen din var jo veldig fin, men likte ikke helt autotunen. Har du en versjon uten?
Vis hele sitatet...
Hyggelig å høre:-) Dessverre er det bare denne versjonen jeg har..Hehe
Veldig bra!!!
Syns den var utrolig fengende, har faktisk greid og få den på hjernen..
Som den freak jeg er så stjal jeg den, brant den ut på en cd som jeg hadde i bilen.
Hadde en kompis som satte på, som også likte den, så nå må jeg brenne den ut på nytt da han tok den..
Vist jeg noen gang treffer deg IRL skal jeg spandere en øl på deg som takk. vist ikke.. får du sende antipiratbyråene på meg ..
Seriøst, keep up the good work. Hadde du greid og fått med russen, og fått en buss som het "Det beste dopet". Er det nok mange som kunne fått den på hjernen.

Ps etter og ha vært flue på veggen her et par år, måtte jeg lage en bruker for og skrive dette..
Sist endret av joker73; 26. april 2014 kl. 17:44. Grunn: La til ps
Pretty Princess
Freaken's Avatar
Bro, hakke noe konstruktiv kritikk utover det som allerede er nevnt. Men det var jævla fett alikevel. Kommer til å slenge den inn på spillelista når du får sluppet den på spotify
Trådstarter
Sitat av joker73 Vis innlegg
Syns den var utrolig fengende, har faktisk greid og få den på hjernen..
Som den freak jeg er så stjal jeg den, brant den ut på en cd som jeg hadde i bilen.
Hadde en kompis som satte på, som også likte den, så nå må jeg brenne den ut på nytt da han tok den..
Vist jeg noen gang treffer deg IRL skal jeg spandere en øl på deg som takk. vist ikke.. får du sende antipiratbyråene på meg ..
Seriøst, keep up the good work. Hadde du greid og fått med russen, og fått en buss som het "Det beste dopet". Er det nok mange som kunne fått den på hjernen.

Ps etter og ha vært flue på veggen her et par år, måtte jeg lage en bruker for og skrive dette..
Vis hele sitatet...
Hahah går det an å stjæle fra soundcloud altså?Haha..kjør på,jeg er glad du liker den mann!Takk!
bra låt detta as..
Trådstarter
I dag er låta ute på Spotify osv! Håper dere sjekker ut:-)


http://open.spotify.com/album/7EUGKVxo15NnqykUC7ZhKW
Elsker den sangen her!
bra jobba feiten soon there ass keep it up
Hehe. Må faktisk innrømme at jeg har mislikt alt du har postet av musikk her på forumet så langt. Beklager.

Men... Dette er funket veldig bra. Gøyal låt, rett og slett!

Dette er første gang du synger(og ikke rapper)? Da ville jeg spurt noen med mikseerfaring fra andre ting enn hip-hop om de har noen innspill. I mine ører er vokalen litt vel høy i miksen.
Og som mange andre har nevnt: Autotunen er for kraftig. Jeg ville tonet den ned, og kanskje droppet den helt. Det kan jo hende særpreget i stemmen din vil bære låta bedre, selv om det blir litt mindre rent.

Jeg får i fremtiden være litt mindre kritisk fra starten av når det kommer oppdateringer fra deg.
Trådstarter
Sitat av Sjarlatan Vis innlegg
Hehe. Må faktisk innrømme at jeg har mislikt alt du har postet av musikk her på forumet så langt. Beklager.

Men... Dette er funket veldig bra. Gøyal låt, rett og slett!

Dette er første gang du synger(og ikke rapper)? Da ville jeg spurt noen med mikseerfaring fra andre ting enn hip-hop om de har noen innspill. I mine ører er vokalen litt vel høy i miksen.
Og som mange andre har nevnt: Autotunen er for kraftig. Jeg ville tonet den ned, og kanskje droppet den helt. Det kan jo hende særpreget i stemmen din vil bære låta bedre, selv om det blir litt mindre rent.

Jeg får i fremtiden være litt mindre kritisk fra starten av når det kommer oppdateringer fra deg.
Vis hele sitatet...

Hehe takk!Ja,første gang.Takk for all kritikk og tilbakemeldinger,hørte låta ble spilt på P3 i dag,så takk til alle som har spredd låta og spilt den på soundcloud/spotify osv!
Introen er jo nesten rip off =)

Jeg husker ikke hva sangen heter, ikke den red hot sangen som er posta allerede. Men det er iallefall 95% lik på den jeg tenker på. Ganskje kjent sang =) Kansje du har lyst å fortelle?

Uansett, så syns jeg det var bra...!
Sist endret av Pandabjørn; 7. mai 2014 kl. 22:29.
Sitat av booboo Vis innlegg
Denne du tenker på? Fra 25 sek...

https://www.youtube.com/watch?v=BfOdWSiyWoc
Vis hele sitatet...
Nei er en annen en =) Ikke red hot chillipeppers.
Trådstarter
Sitat av Pandabjørn Vis innlegg
Introen er jo nesten rip off =)

Jeg husker ikke hva sangen heter, ikke den red hot sangen som er posta allerede. Men det er iallefall 95% lik på den jeg tenker på. Ganskje kjent sang =) Kansje du har lyst å fortelle?

Uansett, så syns jeg det var bra...!
Vis hele sitatet...
Hey! Hvis du finner den så gjerne vis den! Hørte den red hor peppers låta og det er jo ivertfall samme type instrument som brukes der.Men det er ingen av oss som har stjælt noe(regner jeg med) men gjerne vis den altså:-) Takk for feedback!
Sitat av slobby Vis innlegg
Hey! Hvis du finner den så gjerne vis den! Hørte den red hor peppers låta og det er jo ivertfall samme type instrument som brukes der.Men det er ingen av oss som har stjælt noe(regner jeg med) men gjerne vis den altså:-) Takk for feedback!
Vis hele sitatet...
Skal poste den om jeg kommer på den =) Akkurat nå sitter den alt for langt inne i hjernebarken til at jeg klarer å dra den ut hehe.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Trådstarter
Sitat av Pandabjørn Vis innlegg
Skal poste den om jeg kommer på den =) Akkurat nå sitter den alt for langt inne i hjernebarken til at jeg klarer å dra den ut hehe.
Vis hele sitatet...
Fant du fram til hva det kunne være?Hehe
▼ ... noen uker senere ... ▼
Gig
Naturlig Talentløs
Gig's Avatar
Jeg aner ikke hvor mange ganger jeg har hørt denne låta nå, hadde ikke trua i det heletatt når jeg så tråden først og leste at du var egentlig rapper..

Denne er bare konge!
(tror aldri jeg har skrytt av noen på nff før...)
Tror at dette ble første gang noen på nff har lagt ut noe som jeg faktisk gadd å høre helt igjennom. Bra jobba!.

Men du har jo mye stuff allerede lagt ut:

https://itunes.apple.com/no/artist/f...tn/id463154086

Første gang jeg synger
Vis hele sitatet...
Er det vel derfor ikke?
Sist endret av Hager; 7. juni 2014 kl. 23:02. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.