Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1333
Anonym bruker
"Tolerant Grønngylt"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei,

Gjorde et halvhjertet forsøk på å dyrke cannabis ute iår. Fikk tak i noen frø uten aning om hvilken strain eller om de var auto flower.

Jeg forkultiverte i drivhus og så satt jeg ut planten så fort det ikke lengre var frost om natten. Planten var da kanskje 50cm høy.

Uansett. Var sikkert ikke autoflower for den utviklet ikke buds før langt ute på høsten. Har aldri dyrket før men for meg så så ikke budsa «ferdige» ut. Men det var da blitt så kaldt ute at de vokste ikke noe mer og det ble nattefrost.

Så jeg høsta. Budsa så ut som mer en ansamling av blader. Med bittesmå frø inni. Har tørka og cura. Nå lukter det mer som te enn cannabis.

Bekjente har røyka det uten å kunne svare på om de kjenner så mye. De kjenner litt sier de.. Tviler på at dette kommer til å bli røyka, er det bare å hive det eller trur dere man kunne ekstrahert den lille THC/CBD’n som er i?
Vanskelig å vite uten å ha mer info/bilder. Men om vi snakker om mer enn 5-10g tørket cannabis ville jeg handlet inn kokosolje og ekstrahert det på den måten. Enten via en billig crockpot eller vannbad. Er det noe funk der, får du det i alle fall ut slik :-).

Eksempel: https://www.leafly.com/news/lifestyl...e-to-make-your
Sist endret av theimplication; 5. desember 2019 kl. 17:40.
Anonym bruker
"Tolerant Grønngylt"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av theimplication Vis innlegg
Vanskelig å vite uten å ha mer info/bilder. Men om vi snakker om mer enn 5-10g tørket cannabis ville jeg handlet inn kokosolje og ekstrahert det på den måten. Enten via en billig crockpot eller vannbad. Er det noe funk der, får du det i alle fall ut slik :-).

Eksempel: https://www.leafly.com/news/lifestyl...e-to-make-your
Vis hele sitatet...
Takk for tips. Evt så har jeg noe helt ren 96% ethanol. Kunne jo prøvd å ekstrahert med det?

Har 25g

Tok et par bilde av en typisk bud nå som den er tørket:



Ser ut som den startet blomstring litt ukurrant og ble avbrutt innen 1-2 uker med røft vær ja.

Ethanol skal være et bra alternativ, men kan være litt grisete å forholde seg til sluttproduktet, når all ethanolen er fordampet.
Skal det uansett spises (som jeg anbefaler for å få noe som helst funk) kan du like godt bruke kokosnøttolje (~90 kr for 350ml) som du kan tilsette direkte i et bakverk, eller legge rett oppi en kopp kakao. Eller unnskyld, "skakkao" som det så tilbakestående blir referert til på forumet her
Anonym bruker
"Tolerant Grønngylt"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Ja, er nok noe slikt som har skjedd. Det har utviklet seg frø men de er kanskje bare halvparten til 2/3 av er vanlig frø. Kanskje derfor det er litt svakt også siden budsa er pollenisert. Trur nok valget havner på røykings. Da de jeg omgåes med liker det best. Så da kan jeg jo prøve ethanol metoden
Jeg ville bare tørka og cura det så godt som mulig, og brukt det som mekkesigg/tobakkserstatning.
Kanskje du kan få 1g hasj/olje av batchen, men personlig tror jeg at jeg hadde satt mer pris på å bruke det som tobakkserstatning.
Det er mest sannsynlig ikke særlig mye trikomer på de budsa der uansett, så å lage hasj av det vil være litt waste imo.
Anonym bruker
"Kjær Oter"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ser ikke ut som en eneste krystall på leafsa så neppe brukbart. Men hvorfor ikke destillere en kopp te av det sammen med normal te, så slipper du å angre på at du kasta det og lure på om det kunne vært funk i
Anonym bruker
"Begeistret Bredøre"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hadde gått for edibles med alt av planterester inkludert i oppskriften. 25 g med det der burde gi et par gode kopper kakao eller brownies. Ekstrahering blir litt tøysete med så små mengder.
Anonym bruker
"Tolerant Grønngylt"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Jeg tok alt og grinda det til pulvet i smoothiemaskinen. Så blandet jeg det 50/50 med 96% hjemmebrent etter volum i et norgesglass å lot det stå over natten. Nå har jeg filtrert, og skylt filtratet med mer 96. Nå gjenstår bare å koke ned. Blir vell sittene igjen med mye klorofyll, hehe.

Fant forresten bilder av planten slik den så ut et par uker før vi høstet. Den vokste ikke noe mer på de to ukene. Bladene bare visnet mer og mer fra bunnen av så vi valgte å bare høste det.



Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg tok alt og grinda det til pulvet i smoothiemaskinen. Så blandet jeg det 50/50 med 96% hjemmebrent etter volum i et norgesglass å lot det stå over natten. Nå har jeg filtrert, og skylt filtratet med mer 96. Nå gjenstår bare å koke ned. Blir vell sittene igjen med mye klorofyll, hehe.

Fant forresten bilder av planten slik den så ut et par uker før vi høstet. Den vokste ikke noe mer på de to ukene. Bladene bare visnet mer og mer fra bunnen av så vi valgte å bare høste det.



Vis hele sitatet...
finner ikke linken akk nå, men så en vid av en som lagde olje med etanol som også satt løsninga i sola da det visstnok brøt ned klorofyllet.

hva som skjer, om det skjer, hva det evt brytes ned til osv osv har jeg 0 peil på, noen som vet noe her evt..?