Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 2953
Anonym bruker
"Elektronisk Fåvne"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Lurte på om noen hadde noen tips eller oppskrifter.
Vil helst ikke lage for mye, evt bare 2-3 cookies/browniestykker.
Anonym bruker
"Ond Havmunk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Her har du en oppskrift på 2 sjokoladekjeks: http://www.thebakerchick.com/2013/05...okies-for-two/
½ cup flour
¼ teaspoon baking soda
⅛ teaspoon salt
3 tablespoons melted butter
¼ cup plus 2 tablespoons brown sugar
1 egg yolk
½ tsp vanilla
⅓ cup chocolate chips


1. Preheat oven to 325F = = 162.777778 degrees Celsius.
2. In a small bowl, whisk the butter and sugar together. Add the vanilla and yolk and whisk until smooth and creamy.
3. Sprinkle the flour, baking soda and salt over the wet ingredients, and stir until just mixed. Fold in the chocolate chips.
4. Scoop the dough into 2-6 portions depending on how many cookies you want. They will spread a lot- so leave at least 3-4 inches between each scoop of dough.
5. Bake for 12-15 minutes. Do NOT overbake. They may look doughy on the inside- but they will continue to bake while they cool.
6. Cool on the cookie sheet for 5 minutes then transfer to a wire rack.
Vis hele sitatet...
https://youtu.be/aZ5UC9SmzD0

Brownie på 1min sammen med weed, bare erstatt weeden med hasj. Evt varm hasjen på svak varme i en panne med olje/smør som du vill bruke i brownien, Når hasjen har smeltet inn i oljen så bland det inn i brownien så får du en bedre effekt av hasjen, men husk og bruke svak varme, er den for høy så brenner du Thcen og du blir ikke høy.
Sist endret av sinder22; 27. mai 2018 kl. 14:34.
Husk også at du kan bli monsterfjern ganske lenge av edibles, så jeg ville ikke lagt noen viktige planer de neste timene etter inntak
Hvis du ikke vil ha så mye vil jeg anbefale deg å smelte hasjen i en spiseskje smør eller olje. Smaker ikke så godt, men jeg fortrekker det, og helller spise cookiesene når jeg er høy.
Sitat av Marlboro666 Vis innlegg
Hvis du ikke vil ha så mye vil jeg anbefale deg å smelte hasjen i en spiseskje smør eller olje. Smaker ikke så godt, men jeg fortrekker det, og helller spise cookiesene når jeg er høy.
Vis hele sitatet...
Enig, men jeg pleide å ha en liten porsjonsyoghurt å blande det oppi.

Fint når jeg var student og ikke kunne bruke kjøkken fritt, alt man trenger er hasj, matolje, lighter, skei og yoghurt
Så kan man mekke det på sengekanten som en ekte smekkis
Anonym bruker
"Fortvilet Finnhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg fikk en idèe. Du kan smelte sjokolade i en kjele og røre i masse små hasjbiter. Rør til det er godt og blandet før du heller det tilbake i en form. Når sjokoladen stivner har du hasjolade.
Her er slik du gjør det:
1. Du smuldrer hasjen i bitte små biter
2. Stek smør og hasjen sammen i en panne på SVAK varme. (Dette tar tid så ikke bli utolmodig, bruk gjerne varme styrke 2 om du har 1-10 skala) og rør forsiktig rundt
3. Så straks hasjen og smøret har blandet seg er den klar til å bli brukt til hva som helst! Smørbrød, baking, pizza tipping, etc...

Min favoritt er kakao. Da heller du bare smøret i en ferdig kakao kopp og rører rundt. Drikk den varm med krem og andre godsaker du måtte ønske.

Å bruke en skje er ikke lurt! Alt for lett å brenne THC’n
Sist endret av lonleyfighter; 28. mai 2018 kl. 14:30. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av lonleyfighter Vis innlegg
Å bruke en skje er ikke lurt! Alt for lett å brenne THC’n
Vis hele sitatet...
Har du ¨brent¨ Thc`en før? Dette har jeg aldri opplevd, med mindre det har skjedd på et ubetydelig nivå.
Man ser jo at det smelter, og evt. kommer små bobler. dette tar ett minutt eller to


om man er feinschmecker så bruker man kokkos-smør pga. fett innhold
Sitat av Mandodiao Vis innlegg
Har du ¨brent¨ Thc`en før? Dette har jeg aldri opplevd, med mindre det har skjedd på et ubetydelig nivå.
Vis hele sitatet...
Hvordan vet du at du aldri har brent THC? Har du prøvd samme hasj og samme mengde oppvarmet med forskjellige metoder?
Dekarboksylering handler egentlig bare om å finne metoder hvor mest mulig av virkestoffene blir dekarboksylert og minst mulig blir brent og ødelagt.
Sitat av KnutAnkhAton Vis innlegg
Hvordan vet du at du aldri har brent THC? Har du prøvd samme hasj og samme mengde oppvarmet med forskjellige metoder?
Dekarboksylering handler egentlig bare om å finne metoder hvor mest mulig av virkestoffene blir dekarboksylert og minst mulig blir brent og ødelagt.
Vis hele sitatet...
Det er jo det jeg skriver. Jeg har ikke opplevd det, med mindre det har skjedd på et ubetydelig nivå... Aka har ikke lagt merke til det.
Derfor spurte jeg vedkommende som mente det var alt for lett, og at skei ikke var lurt.

Selvfølgelig om man har 0.1 med hasj og ønsker å bli superskev, så kunne det sikkert hatt noe å si.
For normale omstendigheter, med normal mengde og kvalitet, med normale ferdigheter i forhold til å bruke lighter og skje vil det nok fungere helt fint
Sitat av KnutAnkhAton Vis innlegg
Hvordan vet du at du aldri har brent THC? Har du prøvd samme hasj og samme mengde oppvarmet med forskjellige metoder?
Dekarboksylering handler egentlig bare om å finne metoder hvor mest mulig av virkestoffene blir dekarboksylert og minst mulig blir brent og ødelagt.
Vis hele sitatet...
Decarbing er noe man gjør med weed for å aktivere THC'en.

Did you know that raw cannabis is non-psychoactive? The herb only becomes psychoactive when two things happen. First, when the bud dries and ages. Second, when the cannabis is heated. More psychoactive compounds are created by heating the plant than via ageing. In order to release the full potential of marijuana’s psychoactive effects, you must first go through a process called decarboxylation.

“Decarboxylation” is a long word for a simple process. To decarboxylate your herb, you just need to heat it. Applying a little heat to dried bud inspires some fascinating chemical reactions in the plant. Namely, you transform compounds called cannabinoid acids into a form that is readily usable by the body.
Vis hele sitatet...
https://herb.co/decarboxylation