Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  55 5436
Ja jeg har søkt ja og fant ikke det jeg ville ha.

kameraten min "J" fortalte at han var hos en og han hørte bare på merkelig musikk, bare rus musikk med forskrudde lyder og alt mulig.
Kan noen her nevne noe bra sanger jeg kan laste ned som ikke er noe tidy/trance
Har noen hørt cocain bar, lsd island? Så kommer det sånn syk lyd inne i sangen, dere som har hørt den vet hva jeg mener, sånn flytende lyd, liker ikke sangen, bare den flytende lyden.
Jeg har lyst på masse psykisk musikk jeg kan ha på mp3 min når jeg skal trippe på sopp.
Eller bare sitte og høre på.
Så vet noen om noen sanger med rus/syke lyder i?
Har hørt no om infected mushroom men desverre så får jeg ikke lasta det ned.
Så kom med dem!
Sist endret av Marokk; 11. oktober 2006 kl. 23:54.
O-T: ifølge denne http://www.freakforum.nu/forum/showthread.php?t=72716 tråden av deg selv, så burde du vel kanskje ta en pause fra doprelaterte ting?
men det er ikke min sak i det hele tatt.
O-N: Pink floyd, enigma, enya etc
Marokk's Avatar
Trådstarter
Jo da. Planen går for og slutte. Men flein skal e spise en gang til i år og jeg skal trippe sykt og da vil jeg ha sånn musikk, skal spise flein neste år og, men neste år så blir det bare flein.
Men nå prater vi om musikk. Enya og Pink floyd er ikke akkurat sånn musikk jeg tenkte på. Hvis dere har for eks sniffa så hører dere alt blir forvrengt, sånn liker jeg eller flytende psyke lyder.
Regner med at det er Psytrance du leter etter.
Sjekk ut wikipedia, der er det linker til hauger av sider som tar seg av temaet.
http://en.wikipedia.org/wiki/Psychedelic_trance
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of...trance_artists
Sist endret av Mith; 12. oktober 2006 kl. 00:15.
Marokk's Avatar
Trådstarter
Ikke noe Trance/techno lignende vil jeg ha. bare flyt og syke lyder eller sånn. Men skal sjekke wikipedia.
Jeg har lasta ned dette, men det var ikke min type pga trancen.
fred bakers sensation white belgium 2006
tiesto live sensation white 2006
Får ikke lasta ned infected mushrooms for da jeg søker så kommer det ingenting, men det er vel pga jeg har en gammel limewire til og laste ned.
Infected Mushroom er nevnt, men må nevne det igjen siden det er så ufattelig genialt. Alien, The Cat, GMS, Vibrasphere og Astrix er også fet ture musikk.

edit: Her finner du Infected. Er en torrent der som inneholder alt de har laget. Lastet den ned forrige uke. Om du ikke får bra speeds der tror jeg The Pirate Bay også har en.
Sist endret av Sinister; 12. oktober 2006 kl. 00:40.
Marokk's Avatar
Trådstarter
Jeg fikk lasta ned Infected mushroom denne gangen Så lasta jeg ned noe Asterix og og Alien og noe anna.
Alt det jeg var ute etter lå på skjermen hele tia i en svær rute men jeg gadd aldri lese hva det sto i den ruta så der kunne jeg bare søke psychadelic nede i ruta så kom alle artistene fra psychadelic opp og der kunne jeg velge og vrake. Det kunne jeg gjort med alt det andre jeg har vært ute etter å så nå har jeg alle svarene jeg trenger. Likte Infected mushroom-Twisted best, har ikke hørt alle ennå, liker best flyt og rolig hehe
har du nå slik musikk å anbefale Marokk? som den lcd island
Marokk's Avatar
Trådstarter
Har ikke funnet den som er i lsd island. lsd island er jævli heavy, men jeg liker når det er på det roligste og du hører sånn helt syk lyd flytende , den varer ca 15-20 sec eller noe.
Men fant sanger jeg likte, Infected mushroom sanger, likte de roligste.
Og en Pink floyd sang men har lasta ned drittmange sanger og har bare hørt 1/4 av de
Må som alle andre også nevne Infected Mushroom fordi de er rett og slett geniale!
Jeg skal også foreslå et par remixer som er verdt å laste ned:
Infected Mushroom - I Wish (Skazi remix)
Infected Mushroom - Shakawkaw (Vibe tribe remix)

Siden den første der kan være litt vrien å finne så har jeg vært ekstra snill og lagt den ut på serveren min: [Click Me!]
(Må kanskje høyreklikke og velge "Lagre lenke som ..."(Eventuelt "Save Target As ..."))

Thats it! Kikker innom her seinere igjen tenker jeg. Kanskje jeg har flere godbiter lagt opp da

Peace!
Personlig digger jeg Mr.Bungle i sånne situasjoner, det er rimelig speisa. Du kan alltids prøve å få ned noe og se om det faller i smak!
du kan jo prøve å søke etter hux flux, ei svensk psy-gruppe. Der er det garantert masse "syke lyder" som du ønsker, om det har det andre er jeg litt usikker på, men de har noen god låter..

ellers hvorfor ikke skaffe bit-torrent program og søke rundt? flere treff da!

Som også nevnt tidligere så er jo astrix veldig bra synes jeg... lastet nettopp ned albumet artcore fra 2004, og det synes hvertfall jeg var sinnsykt bra..
shpongle har en litt mer laid back psy musikk..
ellers vil jeg anbefale raja ram, og dj avi
- Talamasca
- 1200mics
- Yahel
- Astral Projection

Cypress hill- i wanna get high....Når jeg er fjern og den "sirena" i starten begynner å ule...Så funker det jævlig bra når man er fjern. Hits from the bong er jo en klassiker..den er mere sløvende med bassen og sånn....Noe av herreløse er chill å høre på.
hei, du kan jo prøve og laste ned ett program som heter BrainWave generator... er ikke noe spess musikk, men er lydspor som skal få deg til og slappe av og få deg hyper og div..

http://www.freakforum.nu/forum/showt...wave+generator her er en tråd om d..
Hvis du vil ha noe elektronisk psykedelia som ikke er psytrance vil jeg anbefale skiva Shpongle - Are You Shpongled?. De to neste skivene de ga ut er bra de også, men på langt nær like psykedelisk. De to siste albumene er veldig allment tilgjenglig, noe som nok er et resultat av at den første skiva bare solgte 30 000 eksemplarer (mulig det er mer nå som flere har fått øya opp for dem)..

Shpongle består av Simon Posford (Hallucinogen) og Raja Ram (tidl. The Infinity Project) og bedriver en roligere, dog minst like psykedelisk form for elektronisk musikk som psytrance. Iallefall på den første skiva fra 1998.

edit: Oops, ser at dutchDragon allerede har nevnt Shpongle. Men nå fikk du iallefall en bittelitt mer utfyllende omtale.
Sist endret av xtapolapocetl; 12. oktober 2006 kl. 11:55.
Sjekk ut John Frusciante - Niandra Lades & Usually Just a T-shirt, eller Shadows Collide with People.
Koxbox og Hallucinogen!
Har forøvrig sett og hørt sistnevnte på Roskilde-Festival under påvirkning av Hawaii-sopp, fantastisk!
Må bare nevne at siden du likte infected Mushroom sine "rolige" sanger så tror jeg mxyzptlk er inne på noe.
Shpongle er vel egentlig både for og av trippere og består av syke lyder og "flytende lyd" som du kaller det.
Forøvrig kan du og teste ut Younger Brother som består av Simon fra Shpongle og Benji.
Stiikk på piratebay, der har de en "Simon Posford Collection", masse musikk, men bedre samling trippemusikk skal du lete lenge etter! (på nettet hvertfall, JEG har jo seff en større.. =p)
Rart ingen har nevnt Aphex twin. veldig bra musikk med masse rare lyder og stemmer.
Marokk's Avatar
Trådstarter
Takker for alle som har kommet med musikk.
Har funnet meg mange gode sanger nå, Sphongle var bra det. Jeg har lastet ned nesten alt dere har nevnt nå så musikklista kommer til og spille hele nattaen
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Vil bare legge til en VIKTIG gruppe til : The Residents
Tenacios D!
Sitat av Obecalp
Tenacios D!
Vis hele sitatet...
Whaat? haha
genial røykemusikk!
Filmen også forsåvidt!
For all del, don't get me wrong, jeg elsker Tenacious D, men det var vel ikke akkurat den type musikk trådstarter han var ute etter
TilSkrekkogGru
Schizoma's Avatar
Alle shpongle albumene er helt utrolige, jeg har enda ikke en favoritt, dem er ett mesterverk uten det like. Uansett, dem er alle super psykedelisk, men jeg syns det nyeste albumet Nothing Last er det mest psykedeliske.
uplifting trance og epic trance kan også være chill for å trippe riktig retning. (bra med euforisk musikk også)
To sanger jeg altid hører på er
Cypress hill-Roll it up light it up smoke it up
2Pac-High til i die
Anbefalt
Foruten alle gode navn som alt er nevnt har vi også:

Shulman
Entheogenic
Androcell - Efflorescence
(shpongle aktig)


Amon Tobin
Carbon based lifeforms
Abakus
Infinity Project - Mystery of the Yeti og Mystical Experiences.

Og det meste fra Liquid Sound Design labelen og Twisted Records
Sist endret av mentalmelt; 21. august 2007 kl. 03:08.
http://www.somafm.com

Den nettradioen har en av de desidert beste trippstreamene; Space Out Station

Direkte link til Winamp/iTunes: http://somafm.com/spacestation.pls
(Bruk CTRL + L for å få opp url-vindu i Winamp, legg inn link og nyt.)
Aphex twin, manu chao, king tubby "dub generelt" ambient er deiglih røykemusikk. Er du inni noe hiphop, så burde du prøve dj krush!
Dj zany, Dj luna, Dj pavo, Dj dana, deepack, alpha twins, showtek, Qlimax, mr. puta.
Hardstyle motherfuckars !!
Acid Resistance, plate med helt rødt cover. Her snakker vi syremusikk som overgår alt. Anbefales.
Psysex
Neelix
Cosmic Tone
Electric Universe
MFG
Psy Drop
Vil på det sterkeste anbefale Vibe Tribe, israelsk som Infected Mushroom!
Men ennå så gått som jeg liker Infected så er Vibe Tribe hakke bedre

Å som trådstarer ville ha, så er det mye syke lyder i musikken dems... men som regel en smule lenger enn 15-30 sek!

test det ut og enjoy
The one who knocks
CosmoKramer's Avatar
Juno Reactor!
Sangen Nichotin linka til i dette innlegget er ganske psykidelisk
Sist endret av battlecaT; 28. august 2007 kl. 18:36.
Sitat av battlecaT
Sangen Nichotin linka til i dette innlegget er ganske psykidelisk
Vis hele sitatet...
Ja, den er skikkelig nifs :O anbefales!
Ellen Allien & Apparat
lager litt ambient aktig elektro, ganske digg

kan også anbefale CD'n Showa/64

Genre: Electronic, Jazz, Non-Music
Style: Breakbeat, Comedy, Deep House
Vis hele sitatet...
zZz har også en spesiell sang.
(to nederlanske karer med keyboard og trommer.)
Sist endret av TETRS; 29. august 2007 kl. 13:19.
Sitat av Rottegift
Ja, den er skikkelig nifs :O anbefales!
Vis hele sitatet...
Nifs ja, det kan du banne på! Hørte den første gang midt på natta alene hjemme, og som den paranoide personen jeg er, så ville jeg ikke høre mer. Hørte hele neste dag, det gikk bra tho' haha
Sirius Isness har noen skumle sanger og ellers har de sykt bra psykedelisk trance.
http://profile.myspace.com/index.cfm...ndid=179308635

liker det meste av shpongle. Toots and the Maytals - pressure drop (er ikke så syk at det gjør noe, men en kos sang)
Anbefaler Texas Faggot utover de psytranceartistene som allerede er nevnt. Bisarre lyder, og gjerne med innblikk av lyder en aldri hadde forventet at skulle droppes inn i en låt. Fantastisk.
Astral Projection-People can fly
Darude - Ecstasy
Jeg synes de 2 sangene er jævelig bra når man er på knips
beste musikken å røyke til vertfal må vere eek a mouse=)
Sitat av freddyfish
beste musikken å røyke til vertfal må vere eek a mouse=)
Vis hele sitatet...
Ganja smuggelin man! Haha, sinnsykt fet musikk.

Beste knipslåtene er helt klart Elbow - Forget myself, The Waterboys - Fisherman Blues og Rufus Wainwright - Beautiful Child.
Mer nachspielknips enn partyknips, for de som er into den slags..
Infected mushroom for teh win!
▼ ... noen uker senere ... ▼
di.fm <-- hør på musikk der, velg chillout. Mye rolig og gooode lyder man gjerne liker å høre på tur!