Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  384 52584
Sykeste er Cannibal Holocaust
Hostel er også et alternativ.
Jeg kan anbefale en thai-film som heter Shutter, vet ikke om noen har nevnt den. Har sett mange skrekkfilmer, men det var noe med den som gjorde meg ekstra skvetten... Mulig jeg var trøtt men :P
The grudge satte en støkk i meg noen netter
Sitat av rumpeskum
Sykeste er Cannibal Holocaust
Hostel er også et alternativ.
Vis hele sitatet...
bra filmer begge to, hehe skulle bare legg til en syk film noe ala Cannibal Holocaust,
filmen: August undergrund er jævli syk!
Sist endret av BLixxzz; 16. juli 2007 kl. 01:07.
pirates 3 var skummelt dårlig..
fikk ikke såve på mange netter!!!
Sitat av !mats
pirates 3 var skummelt dårlig..
fikk ikke såve på mange netter!!!
Vis hele sitatet...
Syns Pirates 3 var god underholdning jeg, Johnny Depp som holder filmen oppe vel og merke. Eneste jeg ble kvalm av var den forbanna giftesermonien med Orlando Bloom som tok sted midt i en slåssescene, at han ikke nøyde seg med å ødelegge LOTR filmene med de kvalme surfe-scenen >_<
Som jeg sa tidligere: August Underground filmene er tingen! Sinnsykt tøffe.
David Lynch som også er nevnt er verdt å få med seg, her åpnes det alltid for egen tolkning av det meste. Skummelt er det også mange steder. Psykologisk terror. Må nevne en scene i Twin Peaks: Fire Walk With Me når hu ene finner ut at noen har sett i dagboken hennes(hvis jeg ikke husker feil) det var sykt.
For de som er interessert, er dette verdens skumleste enkeltscene, noensinne. Fra Mulholland Dr. av David Lynch.
Sitat av DonTomaso
For de som er interessert, er dette verdens skumleste enkeltscene, noensinne. Fra Mulholland Dr. av David Lynch.
Vis hele sitatet...
Vel som enkelscene, er det nok den skummleste jeg har sett (av de jeg kommer på). Vet du om filmen er bra? Eller er det bare denne ene scenen som er verdt å se fra filmen?
Sitat av DonTomaso
For de som er interessert, er dette verdens skumleste enkeltscene, noensinne. Fra Mulholland Dr. av David Lynch.
Vis hele sitatet...
beklager, men jeg fatter ikke hva som er så skummelt med den der...
åpnings scenen av Hills have eyes 2... kanskje ikke skummel... men naaazty som faen... filmen i det hele tatt... uuugghh !!! 10 points<---- creepy nuclear family
▼ ... noen uker senere ... ▼
The hills have eyes 2.

Eneste skrekkfilmen jeg aldri har sett ferdig..
Sist endret av karrage; 5. august 2007 kl. 20:40.
skvatt mest når jeg så the grudge.

Kansje noen som kan hjelpe meg med en gammel sci-fi grøsser.
Eneste jeg husker var at en mann hadde konstruert en robot som var koblet til en stor hjerne i en glassbeholder, og at den etterhvert prøvde å drepe de som var rundt den.

Var rundt 8-10 år da jeg så litt av den. skremte vettet av meg.
Reinert med beine !
griped's Avatar
hmm, wrong turn, er ganske skummel, men ellers har jeg ikke sett noen film jeg har blitt redd av men wrong turn er vel den jeg har blitt mest av
Av de filmene jeg har set som er nevnt her er de ikke skumle de er bare groteske feks: saw-1-2-å 3 er ikke skumle bare groteske i mine øyne!
Sist endret av Holmen; 9. august 2007 kl. 17:24.
Sitat av karrage
The hills have eyes 2.

Eneste skrekkfilmen jeg aldri har sett ferdig..
Vis hele sitatet...
Pga den var så latterlig dårlig? Så 1'ern, den var så dårlig at jeg ble bitter for de timene jeg aldri får tilbake. Bortimot den dårligste filmen jeg har sett, så 2ern styrer jeg langt unna.
Helt klart The Blair Witch Project, kanskje The Grudge var litt skummel og.
Sitat av DonTomaso
For de som er interessert, er dette verdens skumleste enkeltscene, noensinne. Fra Mulholland Dr. av David Lynch.
Vis hele sitatet...
Ahh! Skvatt litt av den! aiaiai
The Blair Witch Project syns jeg var helt jævlig når det kom, alt er jo 100% sant såå
Det er bare en film som noen gang har gitt meg mareritt. Dessverre er det så lenge siden jeg så den, var vel 8 år eller noe slikt da, så jeg husker ikke hva den heter. Jeg tror den heter "They", men er langt ifra sikker.

Kanskje en av dere kan hjelpe meg?

Den handler om at folk som hadde søvnproblemer som små, ble markert, og når de da ble voksne, kom "They" tilbake for å spise dem eller noe slikt.

Den var sinssykt skummel da jeg så den, ganske nasty slutt også.


Forøvrig så er jeg enig i at det er mye skumlere med et skummelt spill enn en film. Husker første gangen jeg spilte gjennom Ravenholm på Half-Life 2, det var forferdelig ekkelt
Half-Life 1 var også utrolig skummelt så langt som jeg turte å spille på den tiden, men var bare 7-8 år da eller noe slikt.
Sist endret av Fellwarden; 9. august 2007 kl. 23:34. Grunn: Glemte å skrive noe
De skumleste spilla jeg har spilt er faktisk PS 1 spill...Silent Hill spilla! Hvis man kommer inn i det er det sinnsykt!!
Verdens skumleste film må være den Thailandske perlen Shutter! Den skremte vannet av meg. Og jeg har aldri blitt skremt av skrekkfilmer før. Jeg har over 1000 skrekkfilmer, men denne er den eneste som har skremt livskiten ut av meg! kan anbefales!
▼ ... noen uker senere ... ▼
etter min hukommelse, så er vel halloween filmene noe av det skumleste jeg har sett.
jeg var 6 år første gang jeg så den første.
jeg hadde mareritt at michael myers kom med den maska og stabbet meg, hehehe..
jeg var REDD! haha^^,
Synes denne var skummel jeg.http://joox.net/cat/33/id/1275854
Gammelt tema med helt ny vri.Anbefales
Når jeg var 8 år ca. satt jeg med en kamerat og så på Shining, jeg holdt på å begynne å grine husker jeg Så den igjen med han for ikke så lenge siden, var ikke skummelt i det hele tatt Blodet i gangen og den grønne dama er fortsatt mega-creepy da

Bortsett fra Shining, så er det skumleste Mumitrollet, episoder med Hattifnatter og Hufsa også det skumleste. Etter de har jeg ikke blitt skremt så fælt lenger...
Sitat av Obecalp
Verdens skumleste film må være den Thailandske perlen Shutter! Den skremte vannet av meg. Og jeg har aldri blitt skremt av skrekkfilmer før. Jeg har over 1000 skrekkfilmer, men denne er den eneste som har skremt livskiten ut av meg! kan anbefales!
Vis hele sitatet...
er faktisk enig, det er enkelte scener i den der som får håra til å stå opp fra nakken. Anbefales
Sitat av ThomaZ
The Blair Witch Project syns jeg var helt jævlig når det kom, alt er jo 100% sant såå
Vis hele sitatet...
The Blair Witch Project er ikke sann nei... Er skuespillere hele gjengen
Sitat av simdal
The Blair Witch Project er ikke sann nei... Er skuespillere hele gjengen
Vis hele sitatet...

sinnsykt bra film for de da,skulle nesta tro at det var sant pga filminga osv!
Sitat av christian.!.!
sinnsykt bra film for de da,skulle nesta tro at det var sant pga filminga osv!
Vis hele sitatet...
Jaja, det som var poenget... Alle skuespillerene brukte sitt ekte navn i filmen, og de ble oppført som "missing" og "presumed dead" på imdb under tiden rundt filmpremieren for å skape oppstyr. Det greide de tydligvis, for et flertall av de som har sett filmen tror den er sann, nå til og med 8 år senere...
Sitat av ThomaZ
The Blair Witch Project syns jeg var helt jævlig når det kom, alt er jo 100% sant såå
Vis hele sitatet...
Alle som døde i filmen har spillt i andre filmer etter blair witch, så jeg har en liten mistanke om at det som skjer i Blair Witch Project er nærmere 0% sant

Heather Donahue -> http://imdb.com/name/nm0231946/
Joshua Leonard -> http://imdb.com/name/nm0502671/
Michael C. Williams -> http://imdb.com/name/nm0931321/
husker jeg og fettner'n min så dawn of dead da jeg var ca 10. det gjorde inntrykk på den lille kroppen min. Noen anndre syke filmer er:

Cannibal ferox

House of 1000 corpsen med Rob Zombie

Faces of Death er en av de aller sykeste filmene jeg noengang har sett, så den først som 10åring den også, men den er helt vill. (nesten allt er fake)

dere bør se dawn of dead. Du får nok ikke tak i den i norge nei. Heller ikke faces of death som er banna i 46Land.

Det finnes tusenvis av gode skrekkfilmer, ramset bare opp noen av de som gjorde inntrykk på meg.

-Trippy
Sist endret av trippy; 4. september 2007 kl. 21:13.
Sitat av tnt
Typisk nattkjolefilmer er de som brenner seg best inn på min netthinne. Type the others, jenten i the ring. Unger med nattkjoler som løper rundt i sakte film, gjerne skriker og hyler. Onde unger med nattkjoler. *Grøss*
Vis hele sitatet...
Enig, hater skumle unger på skrekkfilmer!!
Grøsser av og tenke på det!
Sitat av trippy
husker jeg og fettner'n min så dawn of dead da jeg var ca 10. det gjorde inntrykk på den lille kroppen min. Noen anndre syke filmer er:

Cannibal ferox

House of 1000 corpsen med Rob Zombie

Faces of Death er en av de aller sykeste filmene jeg noengang har sett, så den først som 10åring den også, men den er helt vill. (nesten allt er fake)

dere bør se dawn of dead. Du får nok ikke tak i den i norge nei. Heller ikke faces of death som er banna i 46Land.

Det finnes tusenvis av gode skrekkfilmer, ramset bare opp noen av de som gjorde inntrykk på meg.

-Trippy
Vis hele sitatet...
ahaha, skikkelig splatter

den skumleste filmen jeg har sett på vært exorcisten...
Seriøst, hvorfor synes alle Motorsagmassakren er så skummel?
One missed call
den ga meg frysninger nedover ryggen
Sitat av marlen_1_
Seriøst, hvorfor synes alle Motorsagmassakren er så skummel?
Vis hele sitatet...
Den (originalen fra 1974, ikke den latterlige remaken) er jo ganske ekstrem. Siden antagonistene er degenererte mennesker, ikke noe overnaturlig, og siden stilen og skuespillet gir en dokumentarisk feel over det hele, blir det nærere enn mye annet.

En annen ting er at det ikke er noen bakliggende årsak/historie som forklarer ondskapen til den innavla retard-familien. De er bare syke, formet av generasjoner uten tilførsel av friske gener, og finner oppriktig glede i å pine, plage og drepe de stakkars protagonistene.

Enda en ting er rytme og klipping, Hooper står ikke tilbake for å ha med en ti minutters scene med kun løping, skriking og motorsag-rusing i svarteste skogen, for å ta et eksempel. Man får aldri pause, alt er miserabelt og håpløst, selv de få "stille" scenene føles bare gyselige, og slemmingene er vel av de slemmeste vist på film noen gang.

Det beste er at de klarte å lage en så sjokkerende og opprørende film uten bruk av gørr. De eneste bloddråpene jeg kan huske piplet fra haikerens hånd i begynnelsen, og Sallys finger mot slutten. De klipte til og med bort en scene der haikeren ligger og blør litt fra kjeften helt på slutten.

Så... Skummel? Tja. Men det er iallefall en av de filmene som har gjort sterkest inntrykk på meg. Det er en ubehagelig film, det er sikkert.
Et ubesvart anrop, 1, 2 og 3 er til å få mareritt av;O
vill si jeg liker Wrong turn best
Den "skumleste" filmen jeg har sett er requim for a dream, selv om den ikke er en grøsser.
Så the grudge alene i stua, med lysene av, kl 01.. Definitivt det skumleste jeg har sett:P
Sitat av Benji
skumleste filmen jeg har sett må vel være "Ichi The Killer"
selve filmen er ikke så altfor skummel men med riktig menge rusmiddler så vet du ikke om du skal le eller gråte
Vis hele sitatet...
Ichi The Killer er et mesterverk, ikke så skummelt, men dog noe som kan få deg på mange merkelige tanker de neste dagene.
Definitivt The Hostel!
Den er ulovelig i noen land! 21 års grense i Norge!
jeg synes ikke blod er skummelt, skal man ha skikkelif filmopplevelse må du ha en satans subwoofer og en japansk grøsser...
beste ps2spill jeg har prøvd; project zero med crimson butterfly

men du må ha lyd!! vigtigere enn bildet!
Denne tråden berører mine favorittfilmer men ser at den skumleste i mine øyne ikke er nevnt. Sjekk ut A Tale Of Two Sisters, i produksjonslandet Sør-Korea heter den Janghwa, Hongryeon.
The Grudge 2... verste skrekkfilm, fikk ikke sove første natten etter jeg så den på kinoen. Så jeg døgna ann.. er du svak for skrekk filmer.. så ville jeg ikke anbefalt den egentlig..
Sitat av Eccer
The Grudge 2... verste skrekkfilm, fikk ikke sove første natten etter jeg så den på kinoen. Så jeg døgna ann.. er du svak for skrekk filmer.. så ville jeg ikke anbefalt den egentlig..
Vis hele sitatet...
Den var ikkeno i forhold til eneren... Har du sett The Grudge?

The Grudge 2 var latterkrampefilm i forhold... Utrolig lame at begge hovedpersonene dævva og når Allison ble dratt baklengs inn i hettegenseren knakk jeg totalt av latter..

Men jeg skal inrømme at jeg skvatt litt når Allison var inne hos kontoret til rektoren, som sier at hun dro til huset, og alt var normalt der.. Plutselig stod Miyuki og Vanessa der, og alle tre gled over fra menneske til en ghost aktig form...
Sist endret av simdal; 13. september 2007 kl. 17:30.
Sitat av simdal
Den var ikkeno i forhold til eneren... Har du sett The Grudge?

The Grudge 2 var latterkrampefilm i forhold... Utrolig lame at begge hovedpersonene dævva og når Allison ble dratt baklengs inn i hettegenseren knakk jeg totalt av latter..

Men jeg skal inrømme at jeg skvatt litt når Allison var inne hos kontoret til rektoren, som sier at hun dro til huset, og alt var normalt der.. Plutselig stod Miyuki og Vanessa der, og alle tre gled over fra menneske til en ghost aktig form...
Vis hele sitatet...

Hvordan har det seg til at alle ler av skrekkfilmer..? Er det fordi du kanskje var lettet over tanken, at ingenting skummelt ville skje.. så derfor måtte du bare le? Skal vedde på at du var pisse redd hele tiden .. inni deg... neida, noen hater skrekkfilmer (meg) og noen ler av dem.

Men nei.. har ikke sitt The grudge.. og ville ikke skje om det så smalt. 2'ern var nok!
Sist endret av Eccer; 13. september 2007 kl. 17:39.
Sitat av Eccer
Hvordan har det seg til at alle ler av skrekkfilmer..? Er det fordi du kanskje var lettet over tanken, at ingenting skummelt ville skje.. så derfor måtte du bare le? Skal vedde på at du var pisse redd hele tiden .. inni deg... neida, noen hater skrekkfilmer (meg) og noen ler av dem.

Men nei.. har ikke sitt The grudge.. og ville ikke skje om det så smalt. 2'ern var nok!
Vis hele sitatet...
Altså, det er uhyre sjeldent jeg sitter å ler av skrekkfilmer.. Men det hender, og The Grudge 2 og Exorcisten er et tilfelle... Jeg mener, hvem ler ikke når en jente stikker et kors i fitta og skriker "Fuck me!, Fuck me!" og senga hennes plutselig får installert hydraulikk? Og ikke fortell meg at du ikke hadde ledd når en jente sitter med hettegenser på og to hvite hender kommer ut fra sidene på hetta, tar tak i hodet hennes drar henne bakover inn i hettegenseren, hun forsvinner og genseren faller tom på gulvet...

Når jeg så The Grudge holdt jeg på å løpe ut fra kinosalen... Og 28 Weeks Later er ikke akkurat en romantisk komedie heller for å si det på den pene måten.
Sist endret av simdal; 13. september 2007 kl. 17:45.
Sitat av simdal
Den var ikkeno i forhold til eneren... Har du sett The Grudge?

The Grudge 2 var latterkrampefilm i forhold... Utrolig lame at begge hovedpersonene dævva og når Allison ble dratt baklengs inn i hettegenseren knakk jeg totalt av latter..

Men jeg skal inrømme at jeg skvatt litt når Allison var inne hos kontoret til rektoren, som sier at hun dro til huset, og alt var normalt der.. Plutselig stod Miyuki og Vanessa der, og alle tre gled over fra menneske til en ghost aktig form...
Vis hele sitatet...
Veldig hyggelig at du fortalte hva som skjedde i filmen! Det er jo ikke dumt for oss som hadde tenkt å se filmen .
Sitat av Diablo
Veldig hyggelig at du fortalte hva som skjedde i filmen! Det er jo ikke dumt for oss som hadde tenkt å se filmen .
Vis hele sitatet...
Ja ikke sant... Shit happens

Hvis du mista lysten på å se den nå, burde du ikke ha sett den uansett
Sist endret av simdal; 13. september 2007 kl. 17:47.