Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  25 2087
Interessert i alle forslag egentlig, men kanskje mest for kose/hippy/alternative klær, men samtidig også "finklær" til spesielle anledninger, etc. Utlandet? Innlandet?
Jeg handler nesten bare på forskjellige vintage-butikker. Spesielt i utlandet så er det veldig gøy å dra på vintage-jakt. Bra for lommebok og miljø, pluss stor sjanse for at andre ikke går rundt med akkurat de samme klærne.
Dressmann, Sport outlett og stormberg.
Careofcarl.no, zalando. Begge har fete klær men ikke noe hippy greier da.
Zalando. Har handla på utrolig mange nettbutikker og generelt butikker men faller alltid tilbake til zalando
Kjøper altid skalljakker, dunjakker brukt på finn.
Råeste kjøpet ifjor var en alpha SV fra arcteryx til 1000kr. Var ødelagt søm i livet og diverse men det fiksa goretex verksted for 600kr. Så fikk jakke til 6000+ for 1600. Herlig pris og rå jakke.
Bruktsjapper, dressmann og ebay. Tar meg en tur innom primark om jeg er et sted som har det.
Vet ingenting
margido's Avatar
New Yorker og Zalando. New Yorker har fantastiske t-skjorter (Smog) som koster 39 til 99,- og varer lenge.
Hovedsakelig Carlings, Session og H&M. Samt diverse nettbutikker om jeg kommer over noe kult.
Europris. Vitsen med å bruke tusenvis på klær? Ok olabukse og ei vanlig hvit t-skjorte. Aldri hatt problemer med napp.
Sang en sang en gang
Echuz's Avatar
For "hippy"-klær kan du sjekke scorpious på løkka
Zalando har jo best utvalg og slår også det meste på pris siden de har lager i Norge. Jeg bruker mye Junkyard og Session, for å få min Carhartt og Dickies fix. Har jo mye på junkyard.no, kanskje de har noe hippyklær til deg også.
Har alltid handlet mest på dressmann. Men i det siste har jeg begynt å få sans for ull, da merinoull. Har alltid brukt bomull og andre vanlige stofftyper, som polyester, og de blir fort klamme og varme. Merinoull er varmt, men hvis man blir svett, så hjelper de bedre med fordamping av svette, det blir ikke så dynkbløtt som bomull kan bli. Og det tørker raskere! Hvis man bruker avfukter, som jeg gjør, så kan man skylle merinoull-skjora i lunka vann (med henda), henge den opp, sette avfukteren på den, så tørker den innen ca 2 timer. Så når jeg begynner å få mer ullklær, så vil det kreve mindre vann og tørkeeffekt for å vaske og tørke klær.

Så jeg har egentlig begynt å gå over nesten eksklusivt til merinoull.

Sokker også, merker at føttene holder seg tørrere og varmere.

Det finnes sider på nett, jeg liker ikke å drive reklame, så folk får undersøke selv.

Men vanlige andre klær igjennom livet har jeg altså alltid kjøpt nesten eksklusivt på dressmann. Har noen hawaiiskjorter som jeg har kjøpt på nett.

Beklager dobbelpost. Angående bomull, så kan det -føles- avkjølende, av den grunn at det er et ganske stivt stoff, sånn at det ligger flatere på kroppen, og dermed opprettholder det et "mini-klima" som lettere lufter under tøyet. Men dette er sjelden et problem for meg, men kanskje for andre. Bomulls-hawaiiskjorter har fungert bra for meg da. Det er veldig digg å ha på om sommeren når man er utpå! Man kan heller ha med seg en tørr skjorte i sekken og skifte hvis man er utpå tur og vil ha på noe tørt.

Har funnet ut at det er ganske interessant å sette seg inn i forskjellige stofftyper og hvordan de er å ha på kroppen, også med tanke på farger og passform.
Sist endret av Nature Spirit; 3 uker siden kl. 19:45. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
ebay for det meste
Jeg pleier å dra til Norwegian Outlet i Vestby én gang i året for å handle endel klær. Der finner man merkeklær til veldig redusert pris. Helt genialt konsept, hadde jeg ikke bodd på Vestlandet hadde jeg kjøpt klærene mine utelukkende der!
Sist endret av Sjølvaste; 3 uker siden kl. 20:45.
På nett:
Bittersweetparis
Serpenturbanclothing
End Clothing
Intotheam
Wish

Vanlige butikker:
Egentlig hvor som helst de selger klær i min størrelse.
Carlings, Dressman, Kapphal, Jack&Jones, H&M er de jeg kan komme på.

Kan også nevne at noen av de beste sokkene jeg har brukt er sokker laget av bambus, utrolig behagelig å bruke.
Sitat av Flaffersen Vis innlegg
På nett:
Bittersweetparis
Serpenturbanclothing
End Clothing
Intotheam
Wish

Vanlige butikker:
Egentlig hvor som helst de selger klær i min størrelse.
Carlings, Dressman, Kapphal, Jack&Jones, H&M er de jeg kan komme på.

Kan også nevne at noen av de beste sokkene jeg har brukt er sokker laget av bambus, utrolig behagelig å bruke.
Vis hele sitatet...
enig med bambus sokker, anbefales på det sterkeste til dere som ikke har prøvd ^^
Pokemon addict
HuskaIkke's Avatar
Bruker å handle en del når jeg er på ferie, morsomt å ha klær som kanskje ikke alle andre har. (Merker/butikker som man ikke finner i Norge)
Ellers så handler jeg noe på caliroots (fritid), zalando (fritid), adidas (sport/fritid), nike (sport/fritid), også bruker ofte tjenester som prisjakt eller google hvis jeg skal ha noe spesielt, f.eks turklær eller dyrere merkeklær.

For alle studenter som leser denne posten (tror egentlig dette funker for alle) så har studentkortet studentrabatter på mange nettbutikker, noe som kan være vært å sjekke ut: https://studentkortet.no/rabatter/mote/klaer
Finnmarking
Bossekopmarkedet
Experientia docet
UrbanFreak86's Avatar
Dressmann/Wall-Mart/H&M/Zalando/XXL
Registrer deg på Skittfiske, Outnorth og Stormberg, XXL og du vil med jevne mellomrom motta gode tilbud på mail. Eller er Frelsarmeens butikker og Coop Obs også enplass der du kan finne gode tilbud.
Bruker for det meste Boozt.com, men har sansen for Zalando og.
Jeg handler klær nesten utelukkende på Dressmann xl. Jeg kan som oftest kjøpe største str. i andre butikker, men det er mye bedre passform på xl (for en som meg). Og jeg slipper å lete rundt etter klær som kanskje passer.
Kjøper kun sokker og undertøy. Får alle klærne mine fra Fretex-dunker. Fikk oppkopiert en nøkkel slik at jeg kan åpne de.
Jula og eBay .. dyre klær var bare fet når jeg var yngre. Nå er jeg gammal og gjerrigknark. 2 t-skjorter for 79kr eller en skjorte for 99 er mer en nok. Samt 100 tubesokker for 1kr ea.