Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 4402
Vitae ergo mortis
9 1
Kanskje denne hører til under samfunn.. men legger den her siden det alltid har ver en subkultur. Jeg kjenner en god del fra AFA i Bergen, og trodde jeg gjorde det i Oslo også. Ikke bare AFA, en del på blitzhuset er med på denne kvelmende trenden som trår frem sterkere og sterkere. I løpet av de siste månedene, har en god venn av meg. Som er halvt jøde, fått trussler fra både folk i AFA og folk som tilhører blitzhuset. Jeg og han har også vert i flere basketak, som heldigvis har gått noenlunde bra, siden vi mellom oss har 24 år med Kraw Maga erfaring bak oss.

Jeg ville undersøke dette nærmere og antok at dette var nykomlinger som ikke helt har skjønt greia på det å kunne mislike Isreals politikk og det å gå fullt ut som antisemmit.

Etter å ha prata litt rundt finner jeg ut at dette stikker dypere en jeg trodde. Det er ikke snakk om bare små 13-14 årige vestkantsblitzere, men også etablerte medlemmer i både AFA og Blitz. Bl.a et tidligere bandmedlemm av meg.

Har hatt et veldig godt forhold til AFA i Bergen, og sendte dem en mail for å høre hva i svarte som foregikk. Har enda ikke fått svar.

Er dette en ny trend, OGSÅ blant etablerte eldre medlemmer, så er det et problem som kommer til å utarte seg. Er det noen i "punk/antifacist/blitzmiljøet" som har lagt merke til det samme? Og viktigere enn alt; hvis noen av dere gamlegutta som støtter detta pisset leser dette så gi meg et svar her. Så kan det kanskje unngås at det utarter seg mer en det har gjort allerede.
Sist endret av Ratfink; 14. september 2013 kl. 08:36. Grunn: rettet
Dette var trist og høre! Jeg vet egentlig ikke så mye om hva som skjer internti blitz eller afa - men jeg kommer bare med en støtteerklæring til deg og din venn.. la dere ikke kue og gå med hevet hode!

Vi må bare huske at blitz er samfunnets scum! De er noen rasistiske - voldskåte jævla søppelfolk
Nedgangstider er grobunn for høyreekstremister.
Blitz og AFA klarer tydeligvis kun å ha en tanke i hodet om gangen, og de klarer ikke å se hvor dobbeltmoralske de egentlig er. De nøler ikke med å bruke vold bare for å tie meningsmotstandere. De hadde kanskje fått min respekt om de hadde valgt andre og mindre konfronterende måter å aksjonere på, men nå oppfører de seg som små drittunger.

De mest ekstreme og de som er sykelig opptatt av vold blir gjerne medlem av enten Blitz eller tilsvarende drittorganisasjoner på venstre eller høyre side. For disse så er det voldsutøvelsen og "kampen mot samfunnet" som står høyest - ikke saken. Mange tror Blitz er ett slags kollektiv for hverdagshelter, mens de fleste medlemmer, imo, kun er ute etter å mele sin egen kake; enten om det er for å gjøre opprør, bruke narkotika, drikke alkohol og/eller å sloss.
Snart kommer vi vel til det punktet hvor folk, igjen, går til meg og ber meg holde meg unna Oslo fordi blitzere er farlige.
Sitat av Legevakten Vis innlegg
Snart kommer vi vel til det punktet hvor folk, igjen, går til meg og ber meg holde meg unna Oslo fordi blitzere er farlige.
Vis hele sitatet...
Hva vil du frem til? At blitz er en ikke-voldelig organisasjon som kun sprer glede?
Blitzere er noen umodne apekatter. Håper de får seg en god dusj med pepperspray neste gang de demonstrerer mot noe de misliker med "systemet"...
Litt ironisk at en gruppe som demonstrerer med slagord som ''ingen rasister i våre gater'', har medlemmer som angriper mennesker for deres etnisitet.
Hvordan finner ekstremistene ut at han er jøde?
For de uvitende, hva er AFA?
Sitat av Dæng Vis innlegg
For de uvitende, hva er AFA?
Vis hele sitatet...
http://no.wikipedia.org/wiki/Antifascistisk_aksjon

Antifascistisk aksjon
PST betegnet dem i 2012 som eneste potensielt farlige miljøet på venstresiden.

Er det slik at de røde og svarte flaggene som henger på utsiden av blitz er AFA-flagg?
Sitat av trikker95 Vis innlegg
Hva vil du frem til? At blitz er en ikke-voldelig organisasjon som kun sprer glede?
Vis hele sitatet...
Det er ikke det jeg sier.
Sier bare at folk overdriver litt..

Så vidt jeg kjenner politiet, vil de pågripe og tiltale enhver person som utøver vold.
Hvorfor er da ikke blitzerne i fengsel enda?
Sitat av ormebol Vis innlegg
Er det slik at de røde og svarte flaggene som henger på utsiden av blitz er AFA-flagg?
Vis hele sitatet...
Nei, det er anarkosyndikalistiske flag. AFA bruker riktignok svarte og røde farger, men fargene kom før AFA.
En del som er med er jo der kun for å sloss. Et rykte om at en sa ditt, en annen var der, har alltid vært nok til å samle sammen noen for å gi deng.

Så sjekker man muligens etterpå hvorvidt det er hold i ryktene
Blitz er vel ein diger barnehage? Eg er sosialist og langt ifra ein venn av Israel sin politikk men blitz og AFA er bare søppel. Demokratiet og ytringsfriheten er til for alle sist eg sjekka.

waffe
Sitat av liftwaffe Vis innlegg
Blitz er vel ein diger barnehage? Eg er sosialist og langt ifra ein venn av Israel sin politikk men blitz og AFA er bare søppel. Demokratiet og ytringsfriheten er til for alle sist eg sjekka.

waffe
Vis hele sitatet...
Det virker ikke som om så mange av dem har utdannelse nei, så hva kan man egentlig forvente av dem?