Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 612
Anonym bruker
"Lystig Torsk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei. Har tidligere i dag tatt 2 36mg concerta, sitter nå med en igjen og lurer på om jeg kan trygt ta en til og få sove i natt? Føler meg ikke mye påvirket nå lenger. Har også ett par vallergan jeg kan ta før jeg skal legge meg.
jeg hadde ikke fått sove, men alle reagerer forskjellig så umulig å si sikkert om du vil få sove el ikke.
anbefaler å styre unna, godt mulig du vil få problemer med å sove uten å ta mer også.
Anonym bruker
"Lystig Torsk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Tjaa, merker jeg føler meg ganske trøtt nå da
Er det like lenge til du skal legge deg som det er siden du tok de to forrige?
Anonym bruker
"Lystig Torsk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
lol tok den, skal legge meg om 4 timer ca. får satse på vallergan
Anonym bruker
"Lystig Torsk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
ANGRER NÅ JAA hahaha
Anonym bruker
"Lystig Torsk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Må spørre om noe; har misbrukt ritalin, concerta, attentin, elevanse osv flere ganger, men jeg har aldri opplevd slikt hjertebank som nå og det svir i hjertet. Er dette bekymringsverdig? Har tatt relativt lav dose, 3 36mg fordelt utover idag. Har ikke ADHD.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Må spørre om noe; har misbrukt ritalin, concerta, attentin, elevanse osv flere ganger, men jeg har aldri opplevd slikt hjertebank som nå og det svir i hjertet. Er dette bekymringsverdig? Har tatt relativt lav dose, 3 36mg fordelt utover idag. Har ikke ADHD.
Vis hele sitatet...
dosa er ikke bekymringsverdig om du ikke har hjerteproblemer fra før, er nok bare nedturen du kjenner på.

men.. neste gang du spør om råd kanskje prøv å ta det til deg istedenfor..? :P
se det positive, nå er du en erfaring rikere og vet hva du ikke bør gjøre neste gang
Anonym bruker
"Lystig Torsk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Jupp, nedtur kan være dritt. Klokka er 5, skole halv 10 og har ikke sovet. Må nok ta en til
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jupp, nedtur kan være dritt. Klokka er 5, skole halv 10 og har ikke sovet. Må nok ta en til
Vis hele sitatet...
klarer du holde maska skikkelig så folk ikke ser u er ute av d a?

selv med mer så vil det bli en veldig slitsom dag, og om lærere ser du er rusa el har mistanke så er risikoen der mye større enn en dags fravær så du får sovet ut og antageligvis bli ok til neste dag.. utsetter du søvna så blir d bare verre og verre veldig fort, og alt som går opp må komme ned.

om det ikke er super viktig at du dukker opp i dag så vil jeg anbefale at du tar en dag fravær og får i deg godt med mat og drikke og maaaasse søvn, så du kan komme deg opp og fungere ok neste dag.

hvis du vil fortsette og pushe deg med mer stimulanter så vil jeg anbefale å lese et par tråder der folk har prøvd lignende her inne før du bestemmer deg..
Anonym bruker
"Lystig Torsk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Klarer alltid å oppføre meg, så lenge jeg ikke har tatt for mye så tunga begynner å sprelle :P
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Klarer alltid å oppføre meg, så lenge jeg ikke har tatt for mye så tunga begynner å sprelle :P
Vis hele sitatet...
vel hva du velger gjøre er opp til deg, men husk at du selv valgte spørre om råd for så å gå imot alle rådene du fikk..

håper det går bra, og hvertfall kom deg i seng så fort du har fått mat i deg etter skolen, lykke til! :/
Anonym bruker
"Lystig Torsk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Er skamtrøtt nå, valgte å ikke ta den å se om jeg kommer meg på skolen. Merker jeg er VELDIG sensitiv til lyder og har lettere illusjoner? HAHAH livet er morsomt
SammeFaenGårNokGreit
Absurd's Avatar
Concerta er vel en depot tablett som kan vare opptil 12 timer, og vil antageligvis gi max effekt 6-8 timer etter inntak.
Som du kanskje merket selv så var nok ikke dette en god idé om du skulle sove 4 timer etter inntak.

Jeg bruker concerta hver dag som medisin og jeg tar det aldri mer en 12 timer før jeg skal legge meg for det blir bare å ligge å vri seg i sengen.

Dette er jo altså hvis du svelger dem hele og ikke tygger dem da, hvis du tygger dem så er det vanskeligere å vite hvor lenge de varer.

Men mitt beste tips hvis det skjer igjen er bare å legge seg i senga og lukke øynene selvom du ikke får sove, for det hjelper tildagen etter å bare la kroppen slappe av litt. selv så pleier jeg å ligge å telle så langt jeg klarer om jeg skulle være så uheldig og ikke få sove pga medisineringen min.
Sist endret av Absurd; 2 uker siden kl. 11:20.
Hjertebank, sensitivitet for lyder, og letter illusjoner er jo tegn på at kroppen og hjernen er overarbeidet. Hører du stemmer? Lydene går kanskje litt om hverandre? Ser ting i sidesynet som ikke er der? Jeg har opplevd det samme, dog på amfetamin. Ikke noe moro, men prøv og slapp av. Det viktigste er søvn, mat og drikke. Pass på kroppstemperaturen din, sjekk puls, også ville jeg ikke tatt noe annet nå, kanskje noe for å sove, men vær forsiktig.
Også veldig nyttesløst å spørre om hjelp og ikke ta imot rådene.
Sist endret av dreamcave; 2 uker siden kl. 18:09.
Anonym bruker
"Lystig Torsk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Hahah ja jeg vet. Har ikke sovet noe, og tatt mer for å holde meg våken i dag. Du har helt rett i det du sier, det om stemmene, lyder, ser skygger i sidesynet osv. Men skal sove nå. Tenker og stjele en seroquel fra pappa. Er vel ikke noe farlig å ta en av den nå?
Anonym bruker
"Lystig Torsk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Rettelse ^^ mente Quetiapin Sandoz
det skal gå fint