Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 3986
hvordan komme seg inn i disse bransjene? legaliseringen gjør jo sitt😁
Hva er koblingen mellom investeringer i crypto og cannabisproduksjon i utlandet?

Du behøver ikke crypto valuta for å investere i sånt i land der det er lov.
Sitat av gekko4u Vis innlegg
Vis hele sitatet...

Ja det var denn jeg leste,.. Nå har ikke jeg 80 mill på standby men..
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av stompenheimer Vis innlegg
Ja det var denn jeg leste,.. Nå har ikke jeg 80 mill på standby men..
Vis hele sitatet...
T.d. CGC er jo registrert på NYSE, så du finner deg ein aksjehandler som lar deg handle aksjer registrert på NYSE.

Nordnet støtter amerikanske og kanadiske børser, så du bør finne dei fleste av aksjane der. Det er ingen grunn til å våse inn kryptovaluta.

Det slår meg og at å handle aksjer ut frå ideologiske ideer er utmerka måte å bli blakk på, og at du bør tenke gjennom motivasjonen din for det du gjer...
Selv blinde høner finner korn. De siste 10-12 årene så har det vært mange fiaskoer i aksjemarkedet. Selv folk med lang fartstid og velprøvde strategier har tapt penger, og endel har også tapt i oppgangen etter finanskrisen. En ideologisk grunntanke kan være en helt kurant motivasjon for å gå inn i en aksje, sålenge en har satt opp kjøreregler i forkant og klarer å etterleve disse i forhold til hva som måtte både av tap og gevinst. Det kan være vel verdt å tenke gjennom før investeringen.

Feks mange som var tidlig i crypto var entusiaster. Endel Tesla eiere har gjort flott gevinst på Tesla aksjer. Samme rundt notering av IT selskaper tidlig på 2000 tallet. Historien har mange eksempler på folk som har gått inn i en aksje eller en bestemt bransje av ideologiske grunner men som likevel har klart å holde hodet kaldt og stå på sin strategi. Fra 90 tallet har vi jo også et par kjente eksempler fra norske selskaper. Blant annet en kjent tech selskap som skapte papirverdier i mange millionersklassen. En som fikk mye taletid i pressen hadde kanskje ikke forankret sin strategi godt nok og ble følelsesmessig investert i aksjen, så da nedturen kom nektet han å ta gevinsten for han var skråsikker på kraftig rekyl. Vel en får vel si i ettertid at for han så ble det ikke mer enn papirmillioner. Han fikk ikke realisert gevinst. Så selv om ideologi er årsak til valg av aksje så bruk hodet når strategi velges. Feks er jo sikring av gevinst svært sjeldent feil, for skulle aksjen gå videre så er det jo mulig å kjøpe inn igjen, evt. bruke opsjoner.
Skjønner ikke help koblingen, men du kan få tak i Potcoin på poloniex
Sitat av vidarlo Vis innlegg
T.d. CGC er jo registrert på NYSE, så du finner deg ein aksjehandler som lar deg handle aksjer registrert på NYSE.

Nordnet støtter amerikanske og kanadiske børser, så du bør finne dei fleste av aksjane der. Det er ingen grunn til å våse inn kryptovaluta.

Det slår meg og at å handle aksjer ut frå ideologiske ideer er utmerka måte å bli blakk på, og at du bør tenke gjennom motivasjonen din for det du gjer...
Vis hele sitatet...
Jeg vet at du blir en flink far. Saklig, ryddig, of tar å avslutter med et *Jedi Mind triclk. Tusen takk 😁😁😁😊*