Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 3315
God aften folkens.

Av alle ting så ble jeg tidligere oppringt av en som tilbød meg å kjøpe øl, brennvin, sigaretter, tobakk etc etc. Dette kunne jeg bestille paller av, så skulle jeg få svært god pris. Vedkommende som ringte sa han hadde fått mitt nummer av en som sa jeg var litt tørst?

Jeg har aldri vært borti noe slikt før, det jeg skal ha av brennvin det kjøper jeg på polet eller på flyplassen. Ikke kan det falle meg inn at noen har gitt mitt nummer til en person og informert vedkommende at jeg er interessert i å handle smuglergods for hundrevis av tusen kroner.

Så jeg lurer på om dette er noe disse her gjør, ringer rundt til tilfeldige folk? Det kan da i tilfelle umulig være lønnsomt, de vil jo bli tatt på flekken om de ringer gal person?

Ikke virket det som noen form for sikkerhet heller, kunne bare si hva jeg skulle ha så skulle det bli fraktet til ønsket sted.

Har sjekket nummeret, ingen treff noe sted.
Jeg lukter scam og lureri.
Tja, skal man svare ja bør man ha folk og våpen i bakhånd

Jeg har aldri hørt om så desperate smuglere
I hate Theater.
Henrik-Vanger's Avatar
Trådstarter Donor
Sitat av Bombasa Vis innlegg
Jeg lukter scam og lureri.
Vis hele sitatet...
Ja det må da være noe sånn. En bekjent av meg handlet litt av en som "tok inn" varer fra Tyskland for noen år tilbake, men det var liksom ikke med måte hvor hemmelig det var. Der måtte det ringes på en egen telefon, kodeord, møtes midt på natta i fred, evnt GPS rute måtte slettes og liksom i det hele tatt etter det jeg hørte.

Men her så ble jeg oppringt, rett på sak.
Du er visst ikke førstemann som har fått dette "tilbudet"

http://freak.no/forum/archive/index.php/t-176514.html
Denne fremgangsmåten har jeg hørt om før. Da var det svindel på gang uten at jeg husker hvordan. Så vil råde deg til å holde deg unna.
I hate Theater.
Henrik-Vanger's Avatar
Trådstarter Donor
Sitat av Deep Sleep Vis innlegg
Tja, skal man svare ja bør man ha folk og våpen i bakhånd

Jeg har aldri hørt om så desperate smuglere
Vis hele sitatet...
Nei de må da være ekstremt desperate, mtp at det var sånn rett på sak

Nei jeg holder meg langt unna selvfølgelig, det jeg drikker kan jeg fint handle på polet.

Nesten så en kan lure på om det er snakk om noe sånn "luringen" opplegg som de har ført på radio? Helt latterlig var det ihvertfall uansett. Men hele poenget der er vel at de skal avsløre seg på slutten, etter selvfølgelig at jeg skulle ha bestilt 4 pall med øl og 100 liter vodka.

Jeg har nylig lagt ut bil på finn.no, mulig vedkommende kan ha funnet nummeret der? Nå er mitt nummer ellers hemmelig, så vedkommende vil ikke finne noe navn eller noe slikt utifra nummeret.

Sitat av Fuzzybossen Vis innlegg
Denne fremgangsmåten har jeg hørt om før. Da var det svindel på gang uten at jeg husker hvordan. Så vil råde deg til å holde deg unna.
Vis hele sitatet...
Hmm, ja jeg styrer greit unna.

Det var jo litt morsomt. Fikk beskjed om at om jeg hadde stor bil så hadde han gaffeltruck han, kunne få løfta paller inn i bilen min

edit: Men de kan da ikke forvente at folk skal gå på dette her? En plutselig telefon uttpå kvelden også skal jeg bestille smuglervarer for over 100k som leveres på så kort tid som mulig. Og jeg måtte helst møte opp for meg selv, de forholdt seg helst til én kunde av gangen, så det sier jo en del i grunn...

Hadde jeg søkt før jeg postet så hadde jeg funnet svar. Sorry folkens.

http://freak.no/forum/showthread.php?t=176514&page=2

Da fikk jeg ihvertfall bekreftet at det ikke var noen av mine bekjente som hadde det morsomt.
Sist endret av Henrik-Vanger; 30. september 2013 kl. 02:27.
i ditt tilfelle vet jeg ikke men dette er en gammel svindel, du kan ikke kjøpe noen flasker eller noen kartonger men må kjøpe mye , grunnen er kunn fordi at du skal ha med deg mye kontanter., det er som regel utlendinger som driver med denne scammen.

Og dem er som regel ganske flinke til å forsvinne med pengene uansett hvor godt du passer på dem
Dette er en klassiker.
Man lokker noen med billige og ulovlige varer. Overleveringa skal skje på et avtalt sted utenfor allfarvei. Så, når man kommer der med førti tusen i kontanter og en tom tilhengerhenger, så møter man en gjeng sinna gnomer med balltre som overtaler deg til å overlevere pengene. Svært få går til snuten med dette fordi de
a) vet at det de gjorde var ulovlig, og det vil få konsekvenser for dem som ofte er verre enn tapet av noen titusner (særlig hvis de har rent rulleblad fra før), og
b) fordi de med rette føler seg som noen lettlurte kronidioter.

Mener å erindre at dette er en yndet fremgangsmåte blandt de norske sigøynerfamiliene; Karoli & Co.