Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  37 9327
Hey,

Jeg sitter i administrasjonen i et selskap. Vi har som alle andre selskaper behov for regnskapsfører. Nå vet jeg ikke om postingen av dette strider mot noen regler på Freak, og i så fall regner jeg med at mods tar seg av det.

Anyways, jeg vil rett og slett bare komme med en advarsel til alle som driver eller er involvert i driften av et selskap. Advarselen gjelder vårt eget valg av regnskapsfører, og håpet mitt er at andre unngår å gjøre det samme dumme valget som vi gjorde.

Må bare unnskylde for den lange teksten. Prøver å holde det relativt oversiktlig.

---------------------------------------------

Vårt selskap benyttet seg i en 6-måneders periode av tjenestene til et selskap kalt NetLedger AS.

NetLedger presenterte seg i møtene før kontrakten ble signert som moderne og profesjonelle, serviceorienterte og dyktige. Vi ble lovet de rimeligste kostnadene og god, gjennomført service og veiledning.

Virkeligheten var dog en helt annen. Så fort kontrakten var signert mottok vi den påfølgende måneden en faktura på nærmere 20 000,-. Dette var «kun for første måneden,» fikk vi beskjed om, «pga implementering og oppstartsarbeid.» Vi aksepterte dette og gikk videre. Det gjorde også de høye fakturaene.

Som kunde av NetLedger blir du utsatt for følgende:
  • Skyhøye fakturaer
  • Diffuse forklaringer på ovennevnte
  • fakturering for den tiden du er i samtale med NetLedgers support (inkludert saker som gjelder feil fra NetLedgers side)
  • Systematiske trusler om inkasso dersom de skyhøye fakturaene ikke betales omgående
  • Frekke og lite behjelpelige ansatte i økonomiavdelingen

Det eneste positive jeg har å si om NetLedger er at karen tildelt oss for support ved tekniske problemer og feil i systemet deres, var veldig hyggelig. Han fakturerte også for hver minste henvendelse, både på mail og på telefon, men han var veldig hyggelig og hjelpsom.

Dessverre holder ikke det.

[CENTER]Ekstreme kostnader, systemfeil og økonomisk rot
[/CENTER]Vi har gjennom vår tid som kunde hos Netledger opplevd å bli fakturert mer enn det dobbelte av hva vi ble forespeilet, økonomiske tap som følge av feil i deres nettbaserte system, feilregninger og til og med at viktige brev med bilag har forsvunnet og ført til ytterligere økonomiske konsekvenser.

Vi ble lovet gode priser, ryddig regnskap og behjelpelige kundebehandlere. Isteden har vi under vår tid hos Netledger mottatt fakturaer hver eneste måned med monstrøse kostnader på flere tusen kroner merket kun med diffuse ord som "kundestøtte". Dette har vi reagert på gjentatte ganger og bedt om redegjørelser for hva disse kostnadene angivelig skulle komme av, uten å få noe spesifikt svar på det. Disse kostnadene var så omfattende at vi i desember begynte å skrive opp dato og lengde på hver eneste samtale våre ansatte har med Netledger for å kunne kontrollere dette selv.

Videre har vi også de økonomiske tapene – og ikke minst den omfattende tiden som er brukt på å følge opp kundene – som følge av feilen i Xledger (deres nettbaserte fakturasystem) som førte til at flere av våre kunder ble feilfakturert, noe som førte til at MVA-beløpene måtte etterfaktureres og at flere av våre kunder stilte spørsmål ved vårt selskaps seriøsitet som «bruker et faktureringsprogram som ikke funker engang,» som én kunde beskrev det. At Netledger ga oss beskjed om at de skulle ordne etterfaktureringen var en mild trøst, men det viste seg også å være fånyttes da vår kontorsjef oppdaget at ikke én eneste en av de feilfakturerte kundene hadde mottatt MVA-fakturaene sine. Netledger hadde altså produsert fakturaene, men ikke postlagt de og sendt de til kundene våre, noe som igjen førte til at pengene ikke kom inn og at våre ansatte måtte bruke enda mer tid på å berolige kundene våre og sende fakturaene selv.

[CENTER]Gjennomført, grundig svindel
[/CENTER]Vi føler oss lurt. Under våre innledende samtaler ble vi forespeilet visse månedlige kostnader. Disse er, etter at vår avtale ble signert, blitt overskridet med adskillige tusener av kroner, og i praksis har vi tvert imot sett at våre kostnader forbundet med Netledger har ligget på det dobbelte av hva dere forespeilet.

Samtidig må vi ta selvkritikk for at vi ikke gjorde grundigere research da vi valgte regnskapsfører. Et enkelt Google-søk oppgir flere linker til diverse foraer hvor NetLedger blir diskutert.

Da jeg først leste omtalen av NetLedger og beskrivelsen av det forfatteren hadde opplevd, trodde jeg først at en av mine egne ansatte hadde skrevet det, før jeg oppdaget at dette var skrevet før vår tid. Likhetene mellom våre og utallige andres opplevelser av NetLedger er slående.

[CENTER]Tidligere erfaringer med NetLedger
[/CENTER]

SITATER FRA: http://www.firmaforumet.no/showthrea...ansregnskap-no

1.
Jeg har akkurat brukt mye tid og krefter på å løsrive meg fra Netledger. Det er godt å se at det ikke bare er jeg som er misfornøyd med Netledger. Jeg føler meg rett og slett lurt.

Jeg ble meget imponert da Netledger presenterte sine løsninger og priser. Men allerede etter den første måneden kom sjokket... Forklaringene på prisøkningene var veldig diffuse. Jeg ble lurt til å tro at prisøkningen skyldes mer arbeid enn forventet pga økt bilagsmengde osv osv. Samtidig kjørte de på med purringer og inkassokrav og det hele endte med at jeg betalte det dobbelte av pristilbudet de først presenterte.
Revisjonskostnadene mine ble også 8000,- dyrere pga rot fra Netledger. Jeg har brukt mye tid på å gå igjennom Netledgers arbeid og fant mye feil i føringene deres. Jeg måtte stadig sjekke regnskapet fordi jeg ikke stolte på deres arbeid.
Etter å ha byttet regnskapsfører er regnskapsutgiftene mine kuttet med ca 2/3. Jeg anbefaler ingen å bli kunde hos Netledger.
Vis hele sitatet...
2.
Etter å ha lest innleggene her, og linken over, kan jeg vel si at det stort sett stemmer med hva jeg opplevde. Netledger var flinke til å selge seg inn. Det så veldig fint ut, og prisene var absolutt til å leve med. men det var før fakturaene kom. Jeg har aldri brukt så mye tid på regnskapet som den tiden jeg var kunde hos Netledger.

Enhver må jo selvsagt gjøre hva man synes er best, men mitt klare råd er å unngå Netledger, frilans regnskap, eller alle andre regnskapsnavn Netledger as måtte gå under.
Vis hele sitatet...

SITATER FRA: http://www.webforumet.no/forum/konom...apsf-rere.html

1.
Det stemmer at det finnes mange online løsninger for regnskap. Her var Netledger nevnt som et alternativ. Etter å ha brukt Netledger en tid, har jeg fått et forferdelig dårlig inntrykk. Netledger fakturerer med gaffel. Når man spør om hvorfor fakturaene er så mye høyere enn forespeilet får man en lang remse med fagprat man ikke forstår noe av. Det eneste man forstår er at å bruke Netledger er ca dobbelt så dyrt som de forespeilet. Når vi har oppdaget feil i regnskapsføringen, blir vi fakturert for å ringe/maile, og deretter for ekstraarbeidet de utfører når de retter feilen.

Netledger gjør mange feil.

Tilfeldigvis vet jeg om to andre selskaper som også har brukt Netledger og de har helt lik erfaring som vårt selskap.
I oppsigelsesperioden har vi også blitt belastet med "straffegebyr".
Hvis du vil bruke mer tid og penger på regnskap, uten å få noe igjen, er Netledger et godt valg.
Hvis du allerede er kunde hos Netledger, anbefaler jeg å sjekke hva du får hos andre leverandører.
Hvis du er på utkikk etter regnskapsbyrå, bør du unngå Netledger.
Vis hele sitatet...
2.
Vi sluttet å bruke Netledger fordi det ble for dyrt.
Vi vurderte å ta saken til forliksrådet, og spurte vår nye regnskapsfører om råd. Her er svaret vi fikk:

<<Jeg har tittet litt på fakturaene og vedleggene som dere sendte meg, og må innrømme at dette virker horribelt.
Men jeg skal være ærlig, jeg tror rett og slett det blir for vanskelig å bevise de feil her i denne saken. De har alt sitt på det rene, grundige timelister, fakturert pr. bilag med mer. De har grundig gått inn for å kunne ”bevise” sine fakturaer, og jeg må si de gjør en god jobb.
Jeg ville ikke brukt mer penger på saken, da jeg ikke tror det har et positivt utfall. Men selvfølgelig, det er helt opp til dere>>
.
Vis hele sitatet...
Som dere ser av sitatene fra disse forumene er det de skriver klin likt våre egne opplevelser av NetLedger. Noen av eksemplene brukerne kommer med er faktisk så skremmende identiske med våre at jeg ble paff av å lese det:

Forklaringene på prisøkningene var veldig diffuse. Jeg ble lurt til å tro at prisøkningen skyldes mer arbeid enn forventet pga økt bilagsmengde osv osv. Samtidig kjørte de på med purringer og inkassokrav...

Unnskyldningen med økt bilagsmengde er eksakt den samme grunnen som daglig leder Terje Petrus Bratlie oppga i en mail til vår daglig leder som grunnlag for at vi mottok fakturaer på 10 000,--15 000,- hver eneste måned.

Gjennomsnittsfakturaen fra NetLedger lå som nevnt på mellom 10 000,- og 15 000,-. Vi mottok flere ganger fakturaer på over 20 000,-, hvor fakturagrunnlaget var «support» og «diverse regnskapstjenester» - disse kranglet vi oss vekk fra da de ikke kunne dokumentere eller utdype disse såkalte arbeidsoppgavene.

Etter at vi byttet regnskapsfører ligger våre kostnader på 2 000,--3 000,- i måneden. NetLedger AS krevde altså det femdobbelte av det en «normal» regnskapsfører gjør.

Det gikk faktisk så langt at vi ble fakturert for den tiden vi brukte på å rette opp i og påpeke deres feil over telefon.

[CENTER]NetLedger – hold dere unna!
[/CENTER]Som dere sikkert skjønner har vårt forhold til NetLedger AS gitt oss en dyrkjøpt lærepenge. Vår opplevelse av dette svindelforetaket er såpass horribel at jeg vil advare samtlige mot å benytte seg av deres tjenester. Vil også anbefale alle å gjøre bedre research enn oss før dere går for en ny leverandør av tjenester. Ikke la et imponerende første møte med betryggende lovnader lure dere inn i en trygghetsfølelse. Gjør det klart hva dere forventer og be om spesifikk informasjon.

Jeg ønsker alle næringsdrivende lykke til og håper at dette kanskje hindrer noen i å begå samme feil som vi gjorde ved å velge NetLedger som vår regnskapsfører.
Vell NetLedger AS kommer til og slite og gå under pga du kan ikke drive et selskap og bare ta. For og kunne drive et bra selksp og tjene penger hander det om og gi.

Det gjelder egentelig for alt ikke bare innen business så det går nok under med hele greia snart og leder av selskapet må våkne og innse dette. SKal du ha success handler det om og gi å tilby ting andre setter pris på.

Dritt selskap som dette ender altid enten opp på TV2 hjelper deg eller så bukker de under før de har sjangsen
Waff
Wolfe707's Avatar
Trådstarter
Jeg vurderte lenge hvor hardt jeg skulle gå ut når det gjaldt denne posten. Skjønner at det fort kan oppfattes som raging og grunnløse anklager, og derfor linker jeg til andre med samme opplevelser.

Som jeg skrev, NetLedger hadde visse positive sider ved seg, som f eks et ganske brukervennlig nettbasert fakturaprogram. Enkelt og greit å bruke. Dessverre måtte alle typer korrigeringer, om man f eks gjør en feil, gå gjennom NetLedgers ansatte, som fakturerte hvert minutt de brukte på det. Hver eneste samtale, selv om den bare varte et par minutter.

Igjen, jeg anbefaler alle å holde seg unna.
Skikkelig synd at enkelte selskap er så useriøse.
Ville ha tatt dette videre til DN eller E24.
Høres veldig useriøst ut. NetLedger lever godt på å gjøre feil, og fakturere for bruk av support. Det er viktig å undersøke hvorvidt selskap tar seg betalt for support, eller om det er inkludert i kundeforholdet. Det beste er å ordne en supportavtale, slik at uforutsette problemer ikke ender opp med store kostnader. Det er også viktig at feil fra leverandørs side ikke faktureres

Det værste er at når de fakturerer det femdobbelte av hva andre leverandører gjør, så har det ikke så mye å si om kundeforholdene varer kortere, så lenge de har stabilt tilløp av nye kunder.

Det er veldig kjipt at man faktisk kan drive forretning på denne måten...
Waff
Wolfe707's Avatar
Trådstarter
Jepp, at de faktisk går i pluss på dette her er forkastelig.

Vi ble forespeilet et visst kostnadsnivå, men så fort kontrakten var signert pøste de på med diverse ekstrakostnader pga ting som "økt bilagsmengde i forhold til det som var forventet", den type ting.

Etter å ha byttet regnskapsfører har vi redusert kostnadene drastisk på dette området.
Ser at Netledger har vært i drift i 8 år. Om de var rene pirater så ville de neppe holdt ut så lenge og med stadig økende omsetning?

Kan det tenkes at de fra firmaet ditt som inngikk kontrakten var for slappe til å lese kontrakten skikkelig?

Med såpass stor omsetning som selskapet har så betyr det at de må svært mange klienter og om Netledger var tyver og pirater så kan jeg vanskelig skjønne at de fortsatt ville vært i markedet og med overksudd.

Husk at i en kontraktsinngåelse så er det vesentlig å være sikre på at egen oppfattelse av momenter stemmer med det som faktisk er nedfelt i skriftlig kontrakt. Alle regnskapsførere tar betalt per bilag det er helt vanlig. Om netledger fakturerer for ting som ikke er reelt så har dere en sak, i motsatt fall så heller jeg til å tro at deres erfaring kan være en kombinasjon av en kontrakt som var ugunstig for dere, samt dårlig kommunikasjon og heller at dere er unntaket enn regelen når det gjelder klientene til netledger.

Det blir jo vanskelig å ta stilling i slike saker for vi har jo kun dine uttalelser og samt et par anonyme poster på andre forum som kilde. Sier ikke at dere ikke kom dårlig ut av kontrakten men kanskje kunne det vært unngått i forhandling forut for signering?

En avtale som er signert er jo gyldig og da må dere også forholde dere til avtalen løper ut eller blir sagt opp selv om avtalen blir mer kostbar enn dere i utgangspunktet tenkte dere

Å ta kommentarene fra deres nåværende regnskapsfører for god fisk blir vanskelig for din nye regnskapsfører har jo en egen agenda, altså selv fremstå som et bedre alternativ slik at deres firma bringer inn nye klienter til ham. At regnskapsføreren ikke kan plukke ut noe konkret styrker jo også det jeg sier om at kontrakten dere inngikk rett og slett var for dårlig for dere og skulle vært endret forut for signering.
Jøss, dette var litt spesielt. For ikke så veldig lenge siden hadde grunderen bak denne bedriften en gjesteforelesning på universitetet hvor jeg studerte. Min tidligere arbeidsplass bruker også dette systemet pga min anbefaling :/
Tror nesten vi får ta det innlegget til ts med en klype salt.
Det er slett ikke sikkert saken er eksakt slik ts fremstiller den.

Det er vanlig at regnskapsførere tar betalt om du ringer til dem med spørsmål, det er jo det som er levebrødet deres.

Det er heller ikke utenkelig at det slett ikke er netledger som har gjort feil, det kan det selskapet til ts som har rotet med bilag, oppgitt feil konto eller på annen måte klønt ting til selv og når de senere ser at rot i papirer faktisk øker arbeidsmengden til netledger så forsøker kanskje ts sitt selskap og fraskrive seg evt. ansvar for å redusere regningen.

Jeg finner det tvilsomt at et selskap som er såpass stort virkelig har som forretningside å være tyver som stjeler fra sine klienter. Om det faktisk var slik ts sier så ville vel ikke selskapet netledger eksistert i 8 år?

Husk at det ville vært bortimot idiotisk for et selskap som driver regnskapsøfring å jukse sine kunder for det ville fort ført til stengte dører. Og med tanke på omsetning så har de nok mange klienter.
Sitat av ompapa Vis innlegg
Tror nesten vi får ta det innlegget til ts med en klype salt.
Det er slett ikke sikkert saken er eksakt slik ts fremstiller den.

Det er vanlig at regnskapsførere tar betalt om du ringer til dem med spørsmål, det er jo det som er levebrødet deres.

Det er heller ikke utenkelig at det slett ikke er netledger som har gjort feil, det kan det selskapet til ts som har rotet med bilag, oppgitt feil konto eller på annen måte klønt ting til selv og når de senere ser at rot i papirer faktisk øker arbeidsmengden til netledger så forsøker kanskje ts sitt selskap og fraskrive seg evt. ansvar for å redusere regningen.

Jeg finner det tvilsomt at et selskap som er såpass stort virkelig har som forretningside å være tyver som stjeler fra sine klienter. Om det faktisk var slik ts sier så ville vel ikke selskapet netledger eksistert i 8 år?

Husk at det ville vært bortimot idiotisk for et selskap som driver regnskapsøfring å jukse sine kunder for det ville fort ført til stengte dører. Og med tanke på omsetning så har de nok mange klienter.
Vis hele sitatet...
Alt som skrives på et forum burde tas med en klype salt, men når det er sagt; Størrelsen på et firma er på ingen måte noen garanti for at de driver en god praksis...
Sitat av ompapa Vis innlegg
Om det faktisk var slik ts sier så ville vel ikke selskapet netledger eksistert i 8 år?
Vis hele sitatet...
Dette er ikke det eneste stedet der netledger her fått stryk for sine tjenester, og alder på firmaet her ingenting med hvor seriøst det er. Bare sett deg inn i historien om firmaet k-soft, velkjente spammere fra slutten av 90-tallet og begynnelsen av 2000-tallet, så vil du se at dårlig reklame ikke er det som skal til for å knekke et firma.

Sannheten er at de fleste firmaledere ikke har den ringeste peiling på å søke opp informasjon om de man kjøper tjenester hos, og det skal bare EN god selger til for å gjøre slik at man føler man ikke har bruk for å gjøre det.

Dessuten, hvor seriøst ville du tatt en klage på et firma som er servert på et forum der man diskuterer data-innbrudd og narkotika?
Sitat av meitemark Vis innlegg
Dessuten, hvor seriøst ville du tatt en klage på et firma som er servert på et forum der man diskuterer data-innbrudd og narkotika?
Vis hele sitatet...
VELDIG! Sånne tips er fint at kommer på nett!
Husk at ting tatt opp på forumet også kommer opp når du googler..

Sitat av Google
NetLedger AS - Svindel, overfakturering og lureri - Norsk Freakforum
freak.no › Norsk Freakforum › Aktuelt › Diskusjon - Translate this page
2 posts - 2 authors
Vis hele sitatet...
Sist endret av woff; 16. august 2012 kl. 23:48.
Netledger har siden 2007 økt omsetningen fra 8,8 mill. til 34,8 mill. i 2011 (mulig via oppkjøp av regnskapskontorer, men det ser ikke ut som det). Det er vel åpenbart at de må ha noen fornøyde kunder. Sikkert kjedelig for TS, men det er dessverre ingen bedrifter i Norge som kun har fornøyde kunder.

Sitat av woff Vis innlegg
VELDIG! Sånne tips er fint at kommer på nett!
Husk at ting tatt opp på forumet også kommer opp når du googler..
Vis hele sitatet...
Ja, kan tenke meg at de som er ute etter regnskapsfører legger stor vekt på hva en bruker på freak.no skriver.
Sitat av Halalgeir Vis innlegg
Alt som skrives på et forum burde tas med en klype salt, men når det er sagt; Størrelsen på et firma er på ingen måte noen garanti for at de driver en god praksis...
Vis hele sitatet...

Jo faktisk i denne sammenhengen gjør det nok det.
Gjennomsnittskostnaden for regnskapsføring for SMB markedet er mellom 10-20k per år. Noen mindre ved lav bilagsmengde og noe mer om det er stor billagsmengde.

Det betyr at i henhold til omsetning må netledger ha veldig mange kunder. Og det er tross alt begrenset med foretak i norges land. Altså ville en kriminell grunnstrategi ført til kannibalisme i den forstand at nysalget ikke ville vært stort nok til og opprettholde driften og inntektene til selskapet.

Faren til exdama drev et lite regnskapskontor med en håndfull ansatte og har hørt han fortelle om hvor håpløse noen bedriftseiere er mtp på regnskap, bilag og selvangivelse. Det var ikke uvanlig at det dukket opp klienter med flere bæreposer med kvitteringer og papirer som måtte ryddes opp i før selve regnskapet kunne føres og fradrag kreves. Alt slikt tar tid for en regnskapsfører og de er nødt til å fakturere klienten for det arbeidet.

At ts har funnet andre anonyme tråder på andre forum som svartmaler netledger betyr ikke automatisk at netledger er kjeltringer. Det kan være tråder postet av uryddige mennesker, eller konkurrenter eller noen med et horn i siden til selskapets eier.

Vi vet heller ikke hvorvidt det ts sier faktisk er det som har skjedd eller om ts bevist har utelatt informasjon, pyntet på historien eller kanskje ikke kjenner alle detaljene i saken eller mangler kanskje ts mangler kunnskap om hvordan ansvarlige i hans selskap har utført sine oppgaver. Er ikke umulig oppgavene er mangelfullt utført slik at det gjør at netledger må sortere, rydde opp og kanskje bruke masse ekstra tid på arbeid som i avtalen kan være klart avgrenset til klientens oppgave.

Uansett når man ser på levetid, størrelse og veksten i selskapets historikk så faller nesten ts sitt innlegg på egen urimelighet slik det står nå.

For ts opplevelser og erfaringer kan ikke være gjengs oppfatning for alle klienter, da ville klientene flyktet og selskapet ville vært uten kunder og inntekter.
Waff
Wolfe707's Avatar
Trådstarter
For all del, jeg prøver ikke å si at NetLedger konsekvent bedrar alle sine kunder. Som dere sier, det er umulig for et selskap å operere om ALLE kundene deres blir sinte. Og det er nok ikke tilfelle her heller.

Men, jeg føler det er viktig å presisere at når jeg sier de har svindlet oss, så overdriver jeg ikke fakta. Jeg vurderte lenge om det ikke ville virke mot sin hensikt å poste det jeg postet.

Det er viktig å huske at for oss, som kun er et lite/mellomstort selskap, utgjør de ekstra 10 000,- NetLedger fakturerte hver måned ganske mye. Det er ikke en "kostnad" vi er interesserte i å ha. For et større selskap, derimot, som omsetter for mange titalls millioner, vil kanskje ikke 10 000-15 000,- ekstra i måneden merkes så godt, eller i det hele tatt.

Om de gjør dette med alle kundene sine, eller om det foregår litt på måfå, kun med mindre kunder, eller om de har et "system" på det, vet jeg ikke, men det er uansett galt.

Sitat av ompapa Vis innlegg
Tror nesten vi får ta det innlegget til ts med en klype salt.
Det er slett ikke sikkert saken er eksakt slik ts fremstiller den.

Det er vanlig at regnskapsførere tar betalt om du ringer til dem med spørsmål, det er jo det som er levebrødet deres.
Vis hele sitatet...
For all del, å fakturere for en samtale på 10-15 minutter og oppover er helt naturlig. Men det er IKKE vanlig å fakturere for samtaler på 1-3 minutter om småsaker.

Og det vi reagerte sterkest på var når NetLedger gjorde feil og vi ringte inn for å bemerke det, for så å få en faktura for et kvarter, når samtalen bare var på et par minutter.

Sitat av ompapa Vis innlegg
Det er heller ikke utenkelig at det slett ikke er netledger som har gjort feil, det kan det selskapet til ts som har rotet med bilag, oppgitt feil konto eller på annen måte klønt ting til selv og når de senere ser at rot i papirer faktisk øker arbeidsmengden til netledger så forsøker kanskje ts sitt selskap og fraskrive seg evt. ansvar for å redusere regningen.
Vis hele sitatet...
Vi har aldri begått feil i samarbeidet vårt med regnskapsfører. Det eneste unntaket er feilinntastinger i fakturasystemet deres, men dette er det selvsagt greit at de fakturerer for. Etter en stund begynte jeg dog å holde oversikt over våre henvendelser til NetLedger. Eksempel: på 1 måned ringte jeg inn to ganger med spørsmål rundt merkingen av noen bilag, med total samtaletid 4 minutter. Fakturaen for "support" viste 1 time 15 minutter. Dette er ting vi måtte krangle med dem om.

Sitat av ompapa Vis innlegg
Jeg finner det tvilsomt at et selskap som er såpass stort virkelig har som forretningside å være tyver som stjeler fra sine klienter. Om det faktisk var slik ts sier så ville vel ikke selskapet netledger eksistert i 8 år?

Husk at det ville vært bortimot idiotisk for et selskap som driver regnskapsøfring å jukse sine kunder for det ville fort ført til stengte dører. Og med tanke på omsetning så har de nok mange klienter.
Vis hele sitatet...
Absolutt. Men som nevnt lenger opp aner jeg ikke omfanget av denne praksisen, utover de andre eksemplene jeg finner på nettet.

Sitat av ompapa Vis innlegg
Jo faktisk i denne sammenhengen gjør det nok det.
Gjennomsnittskostnaden for regnskapsføring for SMB markedet er mellom 10-20k per år. Noen mindre ved lav bilagsmengde og noe mer om det er stor billagsmengde.

Det betyr at i henhold til omsetning må netledger ha veldig mange kunder. Og det er tross alt begrenset med foretak i norges land. Altså ville en kriminell grunnstrategi ført til kannibalisme i den forstand at nysalget ikke ville vært stort nok til og opprettholde driften og inntektene til selskapet.

Faren til exdama drev et lite regnskapskontor med en håndfull ansatte og har hørt han fortelle om hvor håpløse noen bedriftseiere er mtp på regnskap, bilag og selvangivelse. Det var ikke uvanlig at det dukket opp klienter med flere bæreposer med kvitteringer og papirer som måtte ryddes opp i før selve regnskapet kunne føres og fradrag kreves. Alt slikt tar tid for en regnskapsfører og de er nødt til å fakturere klienten for det arbeidet.

At ts har funnet andre anonyme tråder på andre forum som svartmaler netledger betyr ikke automatisk at netledger er kjeltringer. Det kan være tråder postet av uryddige mennesker, eller konkurrenter eller noen med et horn i siden til selskapets eier.

Vi vet heller ikke hvorvidt det ts sier faktisk er det som har skjedd eller om ts bevist har utelatt informasjon, pyntet på historien eller kanskje ikke kjenner alle detaljene i saken eller mangler kanskje ts mangler kunnskap om hvordan ansvarlige i hans selskap har utført sine oppgaver. Er ikke umulig oppgavene er mangelfullt utført slik at det gjør at netledger må sortere, rydde opp og kanskje bruke masse ekstra tid på arbeid som i avtalen kan være klart avgrenset til klientens oppgave.

Uansett når man ser på levetid, størrelse og veksten i selskapets historikk så faller nesten ts sitt innlegg på egen urimelighet slik det står nå.

For ts opplevelser og erfaringer kan ikke være gjengs oppfatning for alle klienter, da ville klientene flyktet og selskapet ville vært uten kunder og inntekter.
Vis hele sitatet...
Jeg har da heller aldri hevdet at de gjør dette med alle sine kunder. Det eneste jeg vet 100% er at de har gjort det med oss, og tydeligvis også to-tre andre, utifra det jeg fant på nettet.

Å si at dette faller på sin egen urimelighet stemmer ikke, for du antar at enten gjør de dette med ALLE eller INGEN. Jeg aner ikke hvor mange de gjør dette med.

For et større selskap gjør det kanskje ikke noe med denne type ekstrakostnader hver måned, men for de som driver små-mellomstore selskaper håper jeg de iallfall har dette i bakhodet når de velger.

For de som ikke har opplevd tull med NetLedger skal jeg ikke stå her og si at de bør kansellere samarbeidet. Om det funker, så fint for dere. Men for oss gikk det altså galt.

Det var heller aldri noe kluss med bilag fra vår side. Vi kom aldri med bæreposer fulle av bilag, som du beskriver Bilagsbiten gikk relativt greit faktisk. De rotet en gang bort bilagene vi hadde levert, men utover det gikk levering av bilag helt greit.
Sitat av Wolfe707 Vis innlegg
For all del, å fakturere for en samtale på 10-15 minutter og oppover er helt naturlig. Men det er IKKE vanlig å fakturere for samtaler på 1-3 minutter om småsaker.

Og det vi reagerte sterkest på var når NetLedger gjorde feil og vi ringte inn for å bemerke det, for så å få en faktura for et kvarter, når samtalen bare var på et par minutter.
Vis hele sitatet...

Pleier du å jobbe gratis? Og noen ganger må en bare sette en grense, tenk hvor mange som helt sikkert har spørsmål til regnskapsfører. Synes det er helt fair at de tar betalt for support. Dette var nok også noe som stod spesifisert i kontrakten dere signerte.

Igjen blir det vanskelig å ta stilling til det du sier, for først vil du ha gratis hjelp for småsaker også like etterpå mener du at de jukset med tidsbruket. Om du ser det innlegget med nøytrale øyne så kommer du og dine påstander ikke veldig godt ut. Det er heller ikke umulig kontrakten sier minimum fakturering per 15 minutter........

Vi har aldri begått feil i samarbeidet vårt med regnskapsfører. Det eneste unntaket er feilinntastinger i fakturasystemet deres, men dette er det selvsagt greit at de fakturerer for. Etter en stund begynte jeg dog å holde oversikt over våre henvendelser til NetLedger. Eksempel: på 1 måned ringte jeg inn to ganger med spørsmål rundt merkingen av noen bilag, med total samtaletid 4 minutter. Fakturaen for "support" viste 1 time 15 minutter. Dette er ting vi måtte krangle med dem om.
Vis hele sitatet...

Kan det ha vært andre i selskapet ditt som trengte support?


Å si at dette faller på sin egen urimelighet stemmer ikke, for du antar at enten gjør de dette med ALLE eller INGEN. Jeg aner ikke hvor mange de gjør dette med.


Det var heller aldri noe kluss med bilag fra vår side. Vi kom aldri med bæreposer fulle av bilag, som du beskriver Bilagsbiten gikk relativt greit faktisk. De rotet en gang bort bilagene vi hadde levert, men utover det gikk levering av bilag helt greit.
Vis hele sitatet...

Men du skjønner jo det at når dere har en kontrakt og har fått estimert en pris og dette ikke stemmer så er det noe som generer merarbeid for netledger? Om det ikke er rot i papirer så kan det være feiltastinger i systemet, feil kontogruppe, regnefeil, kommafeil ja i det hele tatt det er ikke bestandig enkelt å finne en feil som andre har gjort og det medfører gjerne at tidsbruken øker.




Om dere virkelig var blitt lurt i vinnings hensikt så velger jeg å tro at dere ville tatt saken til politiet eller kanskje brukt andre kanaler som forbund eller interesseorganisasjon. Når dere ikke gjør dette og attpå får et ullent svar fra ny regnskapsfører så må dere nesten ta på egen kappe at dere enten har inngått en kontrakt dere aldri burde signert eller at dere selv har for dårlige rutiner på den delen av regnskapet som dere gjør i henhold til kontrakten.

Like viktig som salget eller inntjening er for bedrifter er også innkjøp. Nå skal en ikke overadministrere innkjøp av kopipapir eller overtidsmat men langsiktige kontrakter, og kanskje spesielt på kritiske områder som regnskap bør virkelig leses med lykt og lupe og gjerne få en rask gjennomgang av personer med juridisk erfaring.

Hva en oppfatter i muntlig gjennomgang er ikke nødvendigvis det som faktisk står i kontrakten.

Se på tiden hos netledger som "voksenopplæring" og ta det med dere videre. Neste gang avtaler inngåes så har dere lært på den harde måten viktigheten av å ha en nøyaktig kontrakt som spesifiserer alt som er relevant.

Legg dette bak dere og fokuser heller på økt inntjening og bedre avtaler fremover.
Waff
Wolfe707's Avatar
Trådstarter
Det du skriver er helt fornuftig. Men, du går utifra at opplysningene jeg gir deg er uriktige. Og med det utgangspunktet, at du rett og slett ikke tror på det jeg sier, gjør det vanskelig å komme til "enighet", spesielt siden jeg ikke har noen bevis som kan postes uten å gi ut konfidensiell informasjon.

Det eneste jeg kan gjøre, er å fortelle deg, love deg, at jeg har vurdert alle de tingene du ramser opp, og at jeg heller ikke har løyet om eller overdrevet noe av det jeg har lagt frem.

Jeg vil også påpeke at problemet med NetLedger ikke dreier seg kun om overdrivelse av tiden de bruker på telefonen. Vi ble såpass strenge på dette med hvor mange samtaler vi hadde, at de etter hvert ikke prøvde seg på sånt lenger. Det største problemet var at de ofte fakturerte oss 6 000,-, kalte det "regnskapsarbeid" eller "support" (aldri noe mer forklarende) og så rettferdiggjorde det med påstander om f eks "økt bilagsmengde".

Dette med bilagsmengde er tydeligvis noe flere også har opplevd, utifra det jeg fant på nett, og som regnskapsføreren til den ene brukeren hadde påpekt: de "dekker" seg godt. Alt er by-the-book rent juridisk.

Så vidt jeg vet iallfall.
Nå ser ikke på dette som noe vi må bli enige om, jeg forsøker kun å se saken med nøytralt blikk.
Det er ikke slik at jeg er overbevist om at du lyver, tilbakeholder informasjon eller bedriver svertekampanje, det er mer at jeg får en følelse av at du kanskje ikke har fått all informasjonen i denne saken eller kjenner alle detaljene.
Hvem hos dere inngikk feks avtalen med netledger? Var vedkomne som signerte avtalen også med hele veien i forhandlingsfasen? Hvor mange ansatte brukte systemet, eller kunne trenge support eller stille regnskapstekniske spørsmål til netledger?

En viktig ting å tenke på er selv om en samtale med support har tatt 10 minutter eksakt og dere blir fakturert for 30 minutter så kan jo differensen skyldes enten et punkt om minimums tidsforbruk nedfelt i kontrakt eller kanskje at deres henvendelse medførte ekstra jobb for netledger i etterkant av samtalen.

Husk at feil med support kan ha vært en feil fra netledgers side, kan være en der som førte på support på feil kunde.

Du har uansett ikke sagt særlig om kontrakten dere inngikk og konkret om hva som var nedfelt i den.
Om du har fått et prisestimat så har jo det estimatet vært basert på et forventet antall bilag. Om realiteten var at dere feks doblet antall bilag så er det jo klart at det medfører økte kostnader.

Vanskelig å vurdere utsagnene til din nye regnskapsfører men husk de regnskapsførerne som ikke tar betalt for samtaler med klienter fort ender opp med å være den i landet med dårligst timelønn. Og det er ingen av partene tjent med.

Saken er slik jeg ser den over. Dere har valgt å ikke gjøre noe i forhold til anmeldelse og har uansett hevet avtalen med netledger. Å fortsette å dvele over dette vil bare tappe deg for energi. Energi du heller kunne brukt på å øke inntjeningen til selskapet eller skaffe nye kunder eller kontakter.

Ta det hele som en kostbar lærepenge og sørg for at alle avtaler som har potensiale for å bli kostbare blir gjennomgått veldig nøye i fremtiden. Har dere ingen med juridisk bakgrunn i firmaet så er det ikke dumt å skaffe en advokat som kan titte på slike saker for dere i fremtiden. En faktura på 1000-1500 kr fra en advokat i forkant av den avtalen med netledger hadde gjerne spart dere for masse hodebry og en mengde kostbare fakturaer fra netledger.

Et av de viktigste punktene for ledere er å fordele knapphetsgoder og ressurser der de gir mest uttelling for selskapet. Mange foretak ser på juridisk rådgivning som ekstravagant og unødig sløsing, men å overvurdere egne evner for så å ha tatt feil blir ofte langt mer kostbart.

Nå er det helg, legg dette bak deg nå og ta deg heller en god drink og senk skuldrene.
Waff
Wolfe707's Avatar
Trådstarter
Sitat av ompapa Vis innlegg
Nå ser ikke på dette som noe vi må bli enige om, jeg forsøker kun å se saken med nøytralt blikk.
Det er ikke slik at jeg er overbevist om at du lyver, tilbakeholder informasjon eller bedriver svertekampanje, det er mer at jeg får en følelse av at du kanskje ikke har fått all informasjonen i denne saken eller kjenner alle detaljene.
Vis hele sitatet...
Neida, du legger det veldig bra frem, og jeg ser ikke på det som noe angrep Mente kun at forslagene dine til hva som "faktisk kan ha skjedd" avhenger av at noe av informasjonen jeg gir er feil.

Sitat av ompapa Vis innlegg
Hvem hos dere inngikk feks avtalen med netledger? Var vedkomne som signerte avtalen også med hele veien i forhandlingsfasen? Hvor mange ansatte brukte systemet, eller kunne trenge support eller stille regnskapstekniske spørsmål til netledger?
Vis hele sitatet...
Daglig leder inngikk avtalen. Vi holdt oss så vidt innenfor den avtalte bilagsmengden. Det var kun jeg og DL som brukte systemet deres, så det har vært veldig ryddig sånn sett. Jeg satt hele tiden med kontroll over hvor mye vi ringte inn/sendte mail til NetLedger.

Sitat av ompapa Vis innlegg
En viktig ting å tenke på er selv om en samtale med support har tatt 10 minutter eksakt og dere blir fakturert for 30 minutter så kan jo differensen skyldes enten et punkt om minimums tidsforbruk nedfelt i kontrakt eller kanskje at deres henvendelse medførte ekstra jobb for netledger i etterkant av samtalen.
Vis hele sitatet...
Det står ingenting om hvordan tidsforbruk skal beregnes i kontrakten som jeg kan se. Har også tenkt på dette med arbeidet våre henvendelser medfører, men alle våre henvendelser har vært av sorten som kan besvares umiddelbart over telefon (for det meste småsaker). Det eneste unntaket er de gangene vi måtte si fra om feilene de hadde gjort ifm utsending av fakturaer.

Sitat av ompapa Vis innlegg
Husk at feil med support kan ha vært en feil fra netledgers side, kan være en der som førte på support på feil kunde.
Vis hele sitatet...
Nja, er mulig, men dette var noe som pågikk regelmessig over lengre tid. Tviler på at de gjorde feil på det området.

Sitat av ompapa Vis innlegg
Om realiteten var at dere feks doblet antall bilag så er det jo klart at det medfører økte kostnader.
Vis hele sitatet...
Selvsagt, men det gjorde vi ikke.

Sitat av ompapa Vis innlegg
Vanskelig å vurdere utsagnene til din nye regnskapsfører men husk de regnskapsførerne som ikke tar betalt for samtaler med klienter fort ender opp med å være den i landet med dårligst timelønn. Og det er ingen av partene tjent med.
Vis hele sitatet...
Det var noen andres regnskapsfører som ble sitert ovenfor.
Jeg er fortsatt krystallklar i min anbefaling om å bare droppe denne saken enten realiteten nå er sånn eller slik.
Det er for mange usikkerhetsmomenter i saken og hadde prisen dere fikk forespeilet vært nedfelt i kontrakt og dere var 100% sikre i deres sak så kan jeg aldri tro at dere hadde hadde betalt inn 20K første måned og deretter mellom 10 og 15K per måned og liketil noen måneder også over 20K.

For å oppnå slike kostnader på regnskapsføring kreves det enten enorme bilagsmengder, mange transaksjoner lønn etc, eller alt dette i kombinasjon med dårlige interne rutiner og rot i papirer. Utifra dine poster i tråden snakker vi om årlige kostnader for regnskapsføring på minimum 150K hos netledger. Og nå får dere samme tjeneste for 25-35K i året.

Om dere virkelig ble lurt så viser jo daglig leder en skremmende svakhet som ikke tok skikkelig tak i dette langt tidligere. Og akkurat det er nesten verre enn å bli overfakturert. For hvordan kan dere være trygge på at DL tar de riktige avgjørelsene fremover?

Sørg for at dere tar dette som en (dyr)kjøpt lærepenge. Gjør maksimalt for å være 100% sikre på at dere har best mulig interne rutiner og vær virkelig forsiktig i tiden fremover når nye kontrakter skal signeres. Vurder også å etablere et godt forhold til en jurist som kan bistå dere i slike saker fremover.
Waff
Wolfe707's Avatar
Trådstarter
Vi forfølger ikke saken utover å advare andre gjennom denne posten. Som sagt, de dekker seg greit rent juridisk.
▼ ... over en uke senere ... ▼
My point exactly.

Dere velger selv å ikke forfølge denne saken juridisk. Det betyr jo faktisk at dere ikke er svindlet.
Om dere VAR svindlet så regner jeg med dere som alle andre som opplever svindel ville politianmeldt saken.

Om dere har hatt hodet under armen når kontrakten ble skrevet så er jo ikke det en forbrytelse fra motpartens side.
For meg virker det som dere selv har satt dere i en kjedelig posisjon og når dere så selv velger å fortsette å betale for tjenesten i 6 måneder så kommer bitterheten frem i ettertid.

Om dere var missfornøyde så kunne dere tatt grep lenge før. Dere kunne sagt opp avtalen umiddelbart når første faktura kom. Dere kunne sagt opp avtalen når også neste faktura ble skyhøy.

I stedet så valgte dere altså å stikke huet i sanden i et halvt år. Det er ikke annet enn dårlig ledelse slik jeg ser det.

Fortsatt så fremstår postene dine som en forsøk på å skyve ansvaret over på andre.
Om det er slik at det var du som forhandlet frem denne avtalen så ta lærdom og ta ansvar. Om det var andre som gjorde det så har du jo nå sett at vedkomne ikke bør gå på kontraktsforhandlinger alene fremover.

Netledger har nok tatt betalt for tjenester og arbeid som i henhold til kontrakt kan belastes kunde.
Om realiteten var annerledes så er jeg rimelig sikker på at dere ville fått redusert faktura eller at dere ville fått en eller flere kreditnota.
Virker litt som om du jobber i dette firmaet ompapa da du tydeligvis forsvarer de med nebb og klør.

Om du har påtatt deg rollen som djevelens advokat eller ikke så er det nok uvanelig å fakturere en kunde for 1-3 min over telefon. Ser ingen grunn til å forsvare dette, selv om det sikkert er lovlig.
At trådstarter kanskje er en konkurrent har kanskje ikke så mange tenkt over?

Trådstarter driter seg kraftig ut i denne saken spør du meg. TS driver heksejakt mot Netledger AS, som kan ses her:
http://www.webforumet.no/forum/konom...og-lureri.html
http://diskusjon.stage.hw.no/index.p...#entry19571195
http://www.firmaforumet.no/showthrea...ring-og-lureri
Har bare positive erfaringer med Netledger, så skjønner ikke helt dette. Tror dette innlegget er skapt bare for at det skal komme ut dritt om en konkurrent.
Sitat av let100 Vis innlegg
At trådstarter kanskje er en konkurrent har kanskje ikke så mange tenkt over?

Trådstarter driter seg kraftig ut i denne saken spør du meg. TS driver heksejakt mot Netledger AS, som kan ses her:
http://www.webforumet.no/forum/konom...og-lureri.html
http://diskusjon.stage.hw.no/index.p...#entry19571195
http://www.firmaforumet.no/showthrea...ring-og-lureri
Vis hele sitatet...
Driter han seg ut fordi han prøver å advare folk?
Sist endret av Spelly; 5. september 2012 kl. 11:37.
Sitat av spelley Vis innlegg
Driter han seg ut fordi han prøver å advare folk?
Vis hele sitatet...
Løgn fra en konkurrent vil jeg si er å drite seg ut ja.
Sist endret av let100; 5. september 2012 kl. 11:38.
Sitat av let100 Vis innlegg
Løgn fra en konkurrent vil jeg si er å drite seg ut ja.
Vis hele sitatet...
Hvis du ikke har kilder på påstandene: s**u.
HVis du leser trådene ts linker til, bla: http://www.firmaforumet.no/showthrea...ansregnskap-no

Er det en som skriver følgende:
Siden dette innlegget ble lagt ut at jeg snakket med flere privat om nedledger, alle med samme erfaringene som de andre her i tråden. Konklusjonen min er at etter bortimot 8 individuelle personer har delt sine erfaringer med meg, så har ingen av de vært positive.
Vis hele sitatet...
Sist endret av Spelly; 5. september 2012 kl. 11:42.
Sitat av zega Vis innlegg
Virker litt som om du jobber i dette firmaet ompapa da du tydeligvis forsvarer de med nebb og klør.

Om du har påtatt deg rollen som djevelens advokat eller ikke så er det nok uvanelig å fakturere en kunde for 1-3 min over telefon. Ser ingen grunn til å forsvare dette, selv om det sikkert er lovlig.
Vis hele sitatet...
Nei jeg jobber nok ikke i netledger, har vært arbeidsledig i hele sommer jeg uten rett på dagpenger.
Ikke kjenner jeg selskapet og ikke kjenner jeg noen av menneskene bak selskapet netledger.

Det jeg reagerer på er ts ensidige nedrakking på netledger. Selv den nye regnskapsføreren sier at netledger ikke har brutt noen lov.

Da er det altså slik jeg ser det ts eller noen i selskapet hans som ikke har gjort jobben sin når kontrakt ble skrevet. Support er garantert et punkt i kontrakten. Da kan man ikke klage etterpå når man faktisk må betale for å ringe support.

Kostnadene som ts ramser opp har vi som lesere ingen mulighet for å etterprøve. Vi kan heller ikke bedømme hvorvidt netledger er kriminelle eller ikke basert på innlegget til ts.

Men om en gjør litt research i saken ser en at netledger har eksistert i mange mange år. Selskapt øker omsetning jevnt og trutt og har en sunn utvikling OVER TID. Det i seg selv er en svært god indikasjon på at netledger IKKE er svindlere. For de som kjenner til bransjen og vet hvor hva de fleste betaler for en slik tjeneste så skjønner man jo at netledger må ha masse kunder som fortsetter å være kunder år etter år samt at de stadig også får nye kunder. Om de var svindlere ville nok ikke kriminell virksomhet kunne foregått i så mange år i et lite land som Norge.

Da må en spørre seg hva som er det egentlig motivet til ts til å skrive et slikt innelgg. Er ts egentlig en konkurrent? Eller hater han en person i selskapet? Har kjæresten hans dratt fra ham til fordel for en i netledger? Eller har kanskje bare ts og selskapet hans vært svært lite våken når avtale og kontrakt ble inngått? Om feilen egentlig er ts, interne rutiner hos ts eller mangelfull utøvelse av ledelse hos ts er det da riktig å sværte netledger?
Nei ikke slik jeg ser det.

Og får man en regning man er uenig i så klager. Da ber man om å få spesifisert kravet. Er man uenig i kravet kan kravet ikke sendes til inkasso.
Ts snakker om at de ble fakturert for 10K, 20K og faktisk også over 20K i måneden for regnskapet. De velger å la dette pågå i 6 måneder. Det sier mer om ts og hans selskap/ledelse enn det sier om netledger.

Hvordan kan vi stole på ts når han sier at de har orden i sine papirer? De har jo ikke engang klart å bestride ett eneste krav fra netledger. Hvorfor gikk det så lang tid før avtalen ble sagt opp? Hvorfor betalte de en faktura på over 20K første måned om de forventet å betale 2K per måned slik ts påstår de gjør nå?

Dette er et ledelsesproblem slik jeg ser det. Og det viser at ts og hans selskap ikke har særlig kontroll internt og da kan en bare tenke seg til hvordan rutiner de har på bilag, bilagsføring, etc.
Sist endret av ompapa; 5. september 2012 kl. 13:17.
Må si meg helt enig med ompapa i denne sammenhengen! Flaut av TS å henge ut NetLedger på denne måten
▼ ... over en uke senere ... ▼
ja det er jo nesten så en kan begynne å lure på om noen har kjøpt seg en "drittpakke".......

SEO Media selger drittpakker om dine konkurrenter.
Dette er jo bare nødt til å være SEO Media/Negativomtale.no
SEO Medias "drittpakker" gikk aldri ut på å opprette eller generere negativ omtale, men å finne allerede eksisterende negativ omtale og få disse høyere opp på Google-søk. Det er meget tvilsomt at dette har noen som helst sammenheng.

Begynner nesten å lure på hva slags forbindelse du har til Netledger, ompapa, når det er så viktig å forsøke dra trådstarters troverdighet ned i søla. Hold deg i det minste innenfor saklighetens grenser.

Jeg vil ikke ta stilling til hvem som er "den stygge ulven" i denne tråden, men jeg ser ingen grunn til at Netledger skal forhelliges all den tid det finnes flere eksempler på misfornøyde kunder. Ja, stort sett alle bedrifter har misfornøyde kunder i en eller annen form, så det trenger ikke nødvendigvis å bety at bedriften gjør en dårlig jobb. Feil gjøres i de fleste bedrifter, og det er dermed ikke umulig at Netledger også kan ha gjort feil i trådstarters tilfelle slik at kritkken er fortjent.

Jeg ser ikke poenget med å mistenkeliggjøre trådstarter, hvis man ser over tidligere innlegg på dette forumet, så er det veldig lite som tilsier at trådstarter skal ha noen særlig skjult agenda. Å spre advarselen sin over flere forum er vel bare naturlig, hvis man mener at kritikken er reell.
Sist endret av danielsk; 14. september 2012 kl. 14:32.
Er det ikke noe merkelig at den samme posten har dukket opp flere norske forum, under forskjellige nicks? Er det ikke merkelig at han ikke har tatt opp dette med NARF, hvor NetLedger er medlem?

Jeg syntes nå det virker litt suspekt, og basert på SEO Media sine tidligere metoder, så blir jeg absolutt ikke overrasket om dette er dem.
Hehe om jeg nå hadde forbindelser til netledger så hadde jeg vel ikke sittet i en sliten hybel midt på dagen og brukt tia på freak? Nei jeg er nok en blakk jævel om dagen.

La nå mest til den linken for gøy, men ærlig talt så må jeg jo si at denne tråden var det første jeg tenkte på når jeg leste om de drittpakkene, men å legge ut linken til artikkelen var for gøy. Burde kanskje gjort slik?

<spøk>link</spøk>

Når det gjelder topic så har jeg vel sagt det som skal sies allerede og orker ikke gjenta meg selv annet en at jeg fortsatt mener at det er påfallende at noen som føler seg lurt ikke tar kontakt med politiet, bransjeforbund e.l. men heller velger å tømme seg på et forum. Summene i post#1 er jo relativt store så om det var reelt ville vel politiet vært naturlig å kontakte?
Sist endret av ompapa; 14. september 2012 kl. 14:56.
Sitat av spelley Vis innlegg
Hvis du ikke har kilder på påstandene: s**u.
HVis du leser trådene ts linker til, bla: http://www.firmaforumet.no/showthrea...ansregnskap-no

Er det en som skriver følgende:
Vis hele sitatet...
Det finnes jo ca 0 kilder som kan bekrefte påstandene du linker til også.

Du forstår at hvem som helst kan skrive hva som helst på nett? Det er ikke så vanskelig å lage 10 ulike profiler bare for å slenge dritt om et konkurrerende selskap. Det må LITT flere personer til for at man kan være sikker på noe sånt. Eller tar du det meste du leser på nett for god fisk med mindre det ikke passer med den sannheten du har kokt sammen i hodet ditt?

Kanskje det er du som burde STFU?
Sitat av ompapa Vis innlegg
ja det er jo nesten så en kan begynne å lure på om noen har kjøpt seg en "drittpakke".......

SEO Media selger drittpakker om dine konkurrenter.
Vis hele sitatet...
Jøss - déjà vu. Dette minner meg om en diskusjon vi hadde for en tid tilbake, ompapa. Da spilte du bare en annen rolle. :)
Jaja om du synes de to sakene er helt like så du om det caperno. Synes å huske det var både forbrukerråd og forbruker TV i den andre saken på toppen av resten...............