Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 721
Anonym bruker
"Rød Draug"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Usikker på om noen har hørt om denne delen i hjernen, den er ansvarlig for å slippe ut dopamin (feel good/plleasure chemicals.

Hadde en OD hvor de fant en liten slade på denne delen av hjernen, samt basal ganglia.

Jeg er fult klar over at freak ikke er helsepersonel men jeg er bare nysgjerrig på om noen her har noe input angående dette problemet.

Jeg føler altså ingen good feeling når jeg drikker, ingen euforia lenger, noe som jeg savner ekstremt. Har forhørt meg litt rundt og har fått svar om at det kun kan være min alkohol toleranse som har gått opp.

Dette er samme skade som de med parkinsons har men har ikke funnet noen kilder som sier de ikke kan føle alkoholen på samme måte som før.

Uansett, beklager for en lang post
Skade på Substantia nigra og fopaminmangel i regionen der er forbundet med sykdommen parkinson ved store skader. Ved mindre skader får en "gammelmannsskjelven". Altså der har ikke dopamin så mye med lykke å gjøre, men heller muskelkontroll. Men en del andre steder, så er dopamin forbundet med lykke, ja. Men jeg tror det heller er i den frontale hjernebarken og andre deler. Men en slik overdose kan skade flere deler av hjernen.
Sist endret av aluminiumfluorid; 17. februar 2020 kl. 03:00.