Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 1976
Bor i et murhus, og sliter da selvfølgelig med wifi signalene. Har ikke testet noe hva angår lokale hastigheter, men har brukt nettfart.no til å sjekke hva jeg greier å få ut og inn av hjemmenettverket.

Når jeg plugger direkte i modem eller hoved-deco med kabel, ligger farten jevnt på 120/120. Når jeg setter meg ved siden av satellitt nr. 3 og kobler til trådløst får jeg imidlertid sjeldent mer enn 45/120. Går utifra at det må være muren som blokkerer. Men hvorfor er det kun nedfarten som lider?

Mulig jeg har plassert satellittene på en dårlig måte, men det fulgte ikke med all verdens veiledning på hvordan det burde gjøres. Bare at dem skal stå høyt, og ikke nært inntil store, elektriske apparater.
Husk satellittene skal normal sett stå midt mellom deg og første acesspunktet. Mange som monterer det der en har dårlig dekning men da er du alt for langt borte fra hoved enheten.
Når jeg bruker LAN speed test får jeg resultater på alt fra 1000 til 3000 opp og ned :S
I dette tilfellet står satelitten omtrent rett under hovednode. Altså etasjen under