Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 6905
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Her er tekst som ikke spoiler, i tilfelle folk kommer borti mouseover og får en preview
Her er tekst som ikke spoiler, i tilfelle folk kommer borti mouseover og får en preview
Her er tekst som ikke spoiler, i tilfelle folk kommer borti mouseover og får en preview
Her er tekst som ikke spoiler, i tilfelle folk kommer borti mouseover og får en preview

Mine tanker etter å ha sett filmen én gang, og hørt på 3 podcastepisoder om den (Hello Internet, Incomparable US, Incomparable UK):

Ellers har jeg sett 1-8, 1-2 ganger hver, Solo og Rogue One, og følger med på Mandalorian. Og romertall er teite. FY FAEN SÅ INTERESSANT Å HØRE OM MIN SW-KUNNSKAP

Og jeg bryr meg ikke så veldig om grunnene til at filmen ble som den ble. Etter at jeg såg den fikk jeg med meg bytte av regissører, store reshoots, bladibladibryrmegikke

- Trodde Ray kom til å begå selvmord for å unngå å gi makt til keiseren. Kom igjen, Disneyyy, vær modigeee! Nei. Lite mot i denne filmen. Hvor er George R. R. Martin når du ikke har hentet nok kunnskap fra hvor bra det funka i GoT?
- For mange fake deaths. Hva er dette? Hobbit del 3?
- Hvem hadde Palpatine sex med?
- Søtinger på en planet som ble klipt bort? (Grønne og gule, pelskledde, store øyne. Sett i forgrunnen da noe som kom inn fra venstre landet i en ørken. Der de fant Lando kanskje?)
- Lando: Bra de sa navnet hans, for… han er eldre
- Force-teleporteringa funka for meg. Ikke bare lyssabelen på slutten, men bær og sånn også. Bygd opp til på en bra nok måte
- Hvorfor kan de ikke bare ha en føkkings samtale det forskjellige idealer blir forklart?! Gah. «Se! Jeg løste problemet med vold!» Jada, det er actionfilmer, og folk misliker trade disputes, men det finnes noe mellom. Teite tropen med «oioioi, misforståelsen er skyld i hele plottet»
- Hvilke begrensninger ville det lagt på Ray om hun besteg tronen? Hvor mye av Palpatine's Spirit® ville kontrollert henne?
- For Evil Ray: yes please. Skarpe tenner og shizzle
- Kysset er greit. Skjer. Trenger ikke gifte seg selv om det er i en film
- Medaljen til Chewie er teit
- Den gule lyssabelen er fin, var visst vanskelig på 70-tallet
- Force-healing gir mening (er visst i EU (Extended Universe. Bøker, videospill m.m.))
- Leia har også i Jeditrening: buuu. Fanservice. «Åh se! Yndlingsfiguren din har enda flere fordeler!» Nei as. Hun var kul uten magi. Trenger ikke følge det de gjorde i 8.
- Fool of a Tuck: Nei of a tack. For gjenkjennelig
- Harrison Ford ser ikke ut som Han Solo
- Ikke kast lyssabelen. Ikke begrav dem. Er ikke del av poenget med dem at de er vanskelige å lage, og mektige? «Jeg vet hva jeg må gjøre, pappa. Men jeg sier ikke til publikum at jeg skal drepe mine tidligere kamerater i Knights of Ren. Åja, og før jeg drar kaster jeg dette våpenet jeg behersker så godt. Fordi det er rødt. Og den fargen er ond. Jeg bare tar på meg singlet og håper Ray har en ekstra». AFAIK var det bare General Grievous som samlet på lyssabler, og han var jo slem så det kan ikke være bra å ha en backup av hovedvåpenet ditt fordi… du kommer ikke til å miste det vel? Ingen verdig jedi mister lyssabelen sin, riiight?
- Fjeset til keiseren. Betydelig mindre rynkete enn på 70-tallet. Han ser friskere ut, bortsett fra øynene. Tommel ned.
- Kule bølger. Jeg vil møte en høy, mørk, våt fremmed, sier du?
- Dolken var teit. Hvordan vet du at vraket til dødsstjerna lander akkurat slik? Og at den som finner kommer til å stå akkurat der? Og ha akkurat riktig «brennvidde» på øynene?
- At senatet forbyr oversettelse av språket til fienden er idiotisk. Ville tyskerne under 2. verdenskrig forbudt oversettelse av Navajo?

Gleder meg til Red letter media sin Mr. Plinkett Review

Fun fact: Når du siterer noe på forumet, kan du klippe ut alt du ikke svarer på, så unngår du å virke som en teit person, og ser heller SMRT ut.

Eksempel:

SPOILER ALERT! Vis spoiler

1+1=2
1+1=3
Vis hele sitatet...
Det er feil

1+1=3
Vis hele sitatet...
Det er feil
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Og jeg bryr meg ikke så veldig om grunnene til at filmen ble som den ble. Etter at jeg såg den fikk jeg med meg bytte av regissører, store reshoots, bladibladibryrmegikke
Vis hele sitatet...
Hvorfor ikke? Det er vell det som er problemet, at hele trilogien ikke har hatt noen plan, eller rød tråd mellom seg, alt ble bare skapt der og da.

- Trodde Ray kom til å begå selvmord for å unngå å gi makt til keiseren. Kom igjen, Disneyyy, vær modigeee! Nei. Lite mot i denne filmen. Hvor er George R. R. Martin når du ikke har hentet nok kunnskap fra hvor bra det funka i GoT?
Vis hele sitatet...
Var vell mer kroppen han trengte enn "sinnet" hennes. Eller hva en skal kalle det. Du spør jo godt.

- For mange fake deaths. Hva er dette? Hobbit del 3?
Vis hele sitatet...
Helt enig.
- Hvem hadde Palpatine sex med?
Vis hele sitatet...
That's a story for another time.
- Søtinger på en planet som ble klipt bort? (Grønne og gule, pelskledde, store øyne. Sett i forgrunnen da noe som kom inn fra venstre landet i en ørken. Der de fant Lando kanskje?)
Vis hele sitatet...
Aner ikke, spiller forsåvidt ingen rolle, filmen trenger ikke flere "søtinger". Filmen har allerede alt for mye prakket inn på for kort tid.
- Lando: Bra de sa navnet hans, for… han er eldre
Vis hele sitatet...
Gir mening og si navnet, men en skjønner jo at det er viktig å påminne publikumet på hvem han er.
- Force-teleporteringa funka for meg. Ikke bare lyssabelen på slutten, men bær og sånn også. Bygd opp til på en bra nok måte
Vis hele sitatet...
Synes bare det er dumt at dem tilsynelatende har noe en aldri har sett før, hvor lærte dem seg dette? Såvidt jeg vet er det forklart i en bok at Kylo ga Ren krefter når de hadde force skype.
- Hvorfor kan de ikke bare ha en føkkings samtale det forskjellige idealer blir forklart?! Gah. «Se! Jeg løste problemet med vold!» Jada, det er actionfilmer, og folk misliker trade disputes, men det finnes noe mellom. Teite tropen med «oioioi, misforståelsen er skyld i hele plottet»
Vis hele sitatet...
Fordi det er ræva historietellere som har ansvar for ting her. Man kan selvfølgelig ikke ha ting forklart på en slik måte desverre. Vet dette er et dårlig svar, men det er jo bokstavelig talt hva det er.
- Hvilke begrensninger ville det lagt på Ray om hun besteg tronen? Hvor mye av Palpatine's Spirit® ville kontrollert henne?
Vis hele sitatet...
Se svaret ovenfor dette. Sannsynligvis ville Sheev (Ja, det er fornavnet til Palpatine) kontrollert hele henne, "blitt henne" rett og slett. Begrensningene ville jo vært at den store sterke kvinnelige karakteren ble ond og det kan vi ikke ha noe av.
- For Evil Ray: yes please. Skarpe tenner og shizzle
Vis hele sitatet...
Hva som kunne ha vært..
- Kysset er greit. Skjer. Trenger ikke gifte seg selv om det er i en film
Vis hele sitatet...
Men hvorfor, vi har vell sett dem ha noe "tension" men her kysser hun plutselig fyren som ett år tidligere var med på å drepe Solo, og mange andre, og bare noen dager tidligere mislikte hun ham og nå så det ut som hun var storforelska.
- Medaljen til Chewie er teit
Vis hele sitatet...
Helt enig.
- Den gule lyssabelen er fin, var visst vanskelig på 70-tallet
Vis hele sitatet...
Mener også å ha hørt dette, men er enig i at lasersverdet så kult ut. Det er dog omtrent det eneste som var bra med den katastrofale slutten.
- Force-healing gir mening (er visst i EU (Extended Universe. Bøker, videospill m.m.))
Vis hele sitatet...
Det stemmer at det har eksistert før, det ble også nylig vist på
SPOILER ALERT! Vis spoiler
Mandalorian

- Leia har også i Jeditrening: buuu. Fanservice. «Åh se! Yndlingsfiguren din har enda flere fordeler!» Nei as. Hun var kul uten magi. Trenger ikke følge det de gjorde i 8.
Vis hele sitatet...
Er forsåvidt litt enig her, og hun burde ha dødd i TLJ - Men, hun var alltid ment og ha krefter som Luke, og i Expanded Universe tok hun også opp trening.
- Harrison Ford ser ikke ut som Han Solo
Vis hele sitatet...
Han var bare et minne i den scene, forøvrig en av de (få) bra delene med hele filmen.
- Ikke kast lyssabelen. Ikke begrav dem. Er ikke del av poenget med dem at de er vanskelige å lage, og mektige?
Vis hele sitatet...
Dem er bare mektige i hendene til en person med "the force". De kan brukes av hvem som helst, men det ville vært nokså farlig pga hvor lett du kunne kuttet deg selv eller andre med den. De er heller ikke veldig vanskelige å lage, så lenge du har "the force" og vet hvordan.

«Jeg vet hva jeg må gjøre, pappa. Men jeg sier ikke til publikum at jeg skal drepe mine tidligere kamerater i Knights of Ren. Åja, og før jeg drar kaster jeg dette våpenet jeg behersker så godt. Fordi det er rødt. Og den fargen er ond. Jeg bare tar på meg singlet og håper Ray har en ekstra». AFAIK var det bare General Grievous som samlet på lyssabler, og han var jo slem så det kan ikke være bra å ha en backup av hovedvåpenet ditt fordi… du kommer ikke til å miste det vel? Ingen verdig jedi mister lyssabelen sin, riiight?
Vis hele sitatet...
Rødt lasersverd er sett på som "ond" fordi at for å få et rødt lasersverd må du ta en krystal og få det til å "blø" til det blir rødt, og det gjør du med å "tappe" den mørke siden. Før disney wars dog så var dem bare en vanlig rød krystal. Men jeg ser akkurat på den scenen som at han kaster den vekk fordi den representerer det han ikke ville være. Enig i at det var dumt å håpe hun hadde en ekstra, og igjen, det er jo fordi manuset er katastrofalt dårlig. Det og miste lasersverdet eller at det blir ødelagt er forsåvidt ikke noe som er katastrofalt, men det skal selvfølgelig helst ikke skje. Grievous samlet på lasersverd etter jedier han hadde drept. Men igjen, du har rett i at det er idiotisk og håpe på at Rey heldigvis hadde et ekstra liggende.
- Fjeset til keiseren. Betydelig mindre rynkete enn på 70-tallet. Han ser friskere ut, bortsett fra øynene. Tommel ned.
Vis hele sitatet...
Forsåvidt enig i at han så "yngre" ut, men som sagt så gjorde det å tappe kraften til Rey og Ren det slik at han ble seende yngre ut. Igjen, elendig, og hvorfor gjorde han ikke dette før?
- Kule bølger. Jeg vil møte en høy, mørk, våt fremmed, sier du?
Vis hele sitatet...
Enig.
- Dolken var teit. Hvordan vet du at vraket til dødsstjerna lander akkurat slik? Og at den som finner kommer til å stå akkurat der? Og ha akkurat riktig «brennvidde» på øynene?
Vis hele sitatet...
Helt enig, dog, den ble vell lagd etter dødsstjerna eksploderte sånn jeg forstår det, dog, at det etter så mange år skulle ligge på akkurat samme plass og ikke ødelagt av det dårlige været eller bølgene gir jo ikke mening. Hele greia var idiotisk.
- At senatet forbyr oversettelse av språket til fienden er idiotisk. Ville tyskerne under 2. verdenskrig forbudt oversettelse av Navajo
Vis hele sitatet...
Er ikke helt sikker på hva du sikter til her, er forsåvidt First Order det heter. Om du ikke mener Palpatine? Husker helt ærlig ikke noe forbydelse av noe språk. Dem snakker jo bare "galactic basic" som skrives og snakkes av alle.


Ellers er denne filmen en elendig avslutning på hele sagaen, den er en av de verste filmene jeg har sett. Det er jo mange som mener det samme, og det er jo ikke rart - Mer utdypende hvorfor (og det bidrar selvfølgelig ikke til diskusjonen med at jeg sier) forklarer andre folk på reddit, youtube o.l
Det at det aldri var en plan for trilogien på noe tidspunkt, at karakterer ikke er skrevet bra, og at muligheter som kunne vært gode (Finn og tiden hans som stormtrooper f.eks, Luke selvfølgelig, Ren til en mye høyere grad og andre) er også noe som er tragisk. Force awakens begynte bra, men desverre ble det bare verre og verre. Jeg synes denne filmen var bedre enn TLJ, men det skal jo ikke mye til. For meg avsluttet star wars nå på episode 6. Jeg har lyst å glemme at denne trilogien eksisterer.