Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 3668
Battle mellom meg og Rese, hvem vant? (jeg er han med caps)

https://www.youtube.com/watch?v=iIhc...uWoi_34pbGKQAQ
Har ikke for vane å høre på battling, men har fått med meg deg via forumet. Synes du rapper fra sjela. Elsker det, du og Kranky. Dere burde lage noe sammen.

Uansett, du naila det!
Du vant en der, men Rese har falt veldig!
Jeg føler du momler mye og sliter med og høre alt du sier, Du har heller ingen karter til stemmen din JEG føler alt blir monotont.
Men du par potensiale, Bare hør de første battelsa til Karsten og så de nyeste.
Hei!
Følger ikke med på norsk battle. Det meste føler jeg blir veldig monotont og rett frem. Det ligger sjeldent noe signatur i stemmen og ordene. For meg høres det mer ut som diktlesning enn battle. Vet ikke om dette er meningen å være rap battle. I såfall forbinder jeg det ikke med rap. Det mangler litt signatur, flow og stemning. Jeg forbinder den typiske rap battle med 8 mile, med beats, rytme og sang.
Sist endret av Kierkegaard; 10. desember 2019 kl. 22:43.
Enig med siste poster. Dette har ikke noe med rap/hiphop å gjøre i mine øyne. Her sitter folk hjemme og øver på dikt som de framfører i ettertid. Få tilbake battle på beat! Det er så sinnsykt mye fetere enn det der acapellagreiene de driver med i dag
Sist endret av venstrehook; 11. desember 2019 kl. 08:26.
Sitat av per-ulv Vis innlegg
Har ikke for vane å høre på battling, men har fått med meg deg via forumet. Synes du rapper fra sjela. Elsker det, du og Kranky. Dere burde lage noe sammen.

Uansett, du naila det!
Vis hele sitatet...
Tusen takk, man! Kult å høre! Låter med Krank og meg på vei!!

Skjønner at dette ikke er alle sin kopp te, men dette har vært battle formater i noen år nå. Det er fremdeles mye rap teknikk her med komplekse rimstrukturer osv, og fremdeles litt freestyle, selvom mye allerede er skrevet!
Sist endret av Kreger; 11. desember 2019 kl. 13:43. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Du leverer bra, og gjør en generell god figur på scena.

Tekstene dine er dessverre ganske wacke med tanke på at du har ti år med norsk battlemateriale tilgjengelig. Det er ingen fete puns, doble betydninger, kompliserte setningsoppbygninger, alliterasjoner eller multis. Alt er veldig generelt, og komishotsa sitter ikke. Man må ikke være syk med multis osv, men da burde man klare å levere solid komedie eller on point observasjoner som kommer overraskende på publikum.

Misforstå meg rett: du er flink, og har masse potensiale, men nivået på teksten er for lavt i 2019. Er liksom som om man skulle starta helt fra scratch igjen.

Når det er sagt, så er crowden på streetkved dritlame, noe som selvfølgelig setter sitt preg på stemningen.

Se alt av skeez tv og se minst alle tittelmarcher i KOTD, så snakker vi. Da ser du med en gang hvor lista skal ligge, og hva som er tam shit.
Sist endret av Våtfisk; 11. desember 2019 kl. 17:32.
Hvor ble det av Nils? Han er jo så overlegen at det blir flaut.
Nils står i crowden. Han gjør noen battles i norge eller utlandet av og til.
Sitat av Våtfisk Vis innlegg
Du leverer bra, og gjør en generell god figur på scena.

Tekstene dine er dessverre ganske wacke med tanke på at du har ti år med norsk battlemateriale tilgjengelig. Det er ingen fete puns, doble betydninger, kompliserte setningsoppbygninger, alliterasjoner eller multis. Alt er veldig generelt, og komishotsa sitter ikke. Man må ikke være syk med multis osv, men da burde man klare å levere solid komedie eller on point observasjoner som kommer overraskende på publikum.

Misforstå meg rett: du er flink, og har masse potensiale, men nivået på teksten er for lavt i 2019. Er liksom som om man skulle starta helt fra scratch igjen.

Når det er sagt, så er crowden på streetkved dritlame, noe som selvfølgelig setter sitt preg på stemningen.

Se alt av skeez tv og se minst alle tittelmarcher i KOTD, så snakker vi. Da ser du med en gang hvor lista skal ligge, og hva som er tam shit.
Vis hele sitatet...
Takk for skryt og konstruktiv kritikk! Ser poenget ditt, fokuserte mest på performance denne gangen, innholdet er kanskje litt preget av det.. Men er uenig i at jeg ikke har multies.. Avrunder så og si hvert enderim med et flerstavelsesrim, i tillegg til en del andre former for rim! Men neste gang kommer jeg sterkere! Sjekk battlen min mot Lindstrøm, hadde et par kule ting der!
Sitat av Kreger Vis innlegg
Battle mellom meg og Rese, hvem vant? (jeg er han med caps)
Vis hele sitatet...
Du vant kompis, men... dere hadde begge på dere caps. Ble jeg nettopp trolla?
Sitat av SkurtNilsen Vis innlegg
Du vant kompis, men... dere hadde begge på dere caps. Ble jeg nettopp trolla?
Vis hele sitatet...
Haha! Sant, det! Jeg har grønn caps, da!
Hei!
Jeg forstår at du er fornøyd med at du skriver gode tekster, det kan så være. Men mitt poeng er at jeg ikke føler denne typen battle ikke skaper særlig til stemning. For meg har det lite underholdningsverdi. Jeg assosierer ikke dette med min opplevelse av rap battle.
Det er fint mulig å skrive gode eller komplekse rim, men det høres mer ut som diktlesing en rapping. Og selv om det er komplekse tekster, betyr det ikke at det er topp kvalitet. Kvaliteten bestemmes for meg ikke bare ut fra rim, men stemning, flow, stemme, timing, beat, reaksjoner, rytme. Få til litt kontuinitet og rytme, få det til å låte bra, ikke bare tenk på om du har ett bra rim eller ikke.

Rese høres ut som han forteller ei historie, hverken rapper eller battler.
Rese kan man legge beat på. Ikke kreger. Såeh..
Rese tok denna gitt. Jeg syns ikke leveringa di treffer bra nok, og crowden reagerer ikke slik man vil. Det blir også veldig tydelig når du ofte er den eneste som ler av dine egne jokes. Det trenger ikke bety noe det, men for meg er det alltid litt corny når battlere ler av egne linjer, men det er sikkert bare oss på YouTube som pirker.

Jeg syns også det mangler litt driv i leveringa di, det var litt treigt og slapt i den battlen her.
Jeg synes du vant jeg. Jeg vet ikke helt, jeg har fulgt moderne battle rap en stund og jeg synes kanskje at jeg ikke lar meg imponere så lett lengre, uten at det nødvendigvis er din feil for føler det er sånn til en viss grad selv med skeezveteranene. Den beste linja di må være den om Mats Veslelia da, det er forfriskende å se at norske rappere noen ganger kan komme med stikk til andre norske rappere, og jeg mener oppriktig at han er en kjipere Eminem selv også.